workout
-
Total Posts
:
44
- Scores: 0
-
Reward points
:
673
-
Status: offline
|
Teentje regelmatig gebroken
wo 05-mrt-08 09:58
( permalink)
Hoi, Tijdens het sparren komt het regelmatig voor dat ik op een teen trap (naast grote teen). Als deze omklapt en ik ga erop staan is hij weer!!! gebroken. Best wel pijnlijk. Iemand een idee hoe ik deze teen beste kan intapen of iets dergelijks?? Alvast bedankt voor je reactie!!!!
|
|
|
|
delano
-
Total Posts
:
130
-
Reward points
:
428
-
|
RE: Teentje regelmatig gebroken
wo 05-mrt-08 12:25
( permalink)
whahaha....ik heb vroeger vaak mijn tenen gekneust bij het trainen, maar nooit gebroken.......... Hoevaak is die van jou gebroken? heb jij wel eens traning-slippers gebruikt??
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30871
- Scores: 616
-
Reward points
:
2073
-
Status: online
|
wo 05-mrt-08 20:49
( permalink)
Ehm.. hoe kun je op je eigen tenen gaan staan, als je voeten zo dicht bij elkaar komen dan heb je geen balans Als je bedoelt dat je teen omklapt door het contact dat je tegen de tegenstander maakt, dan is je techniek niet goed, trappen zijn met je scheen en in sommige stijlen met de wreef. Ondanks dat, heb ik meerdere tenen zien breken in de vechtsport, dus je ben niet de enige, als schrale troost. Je kunt je teen aan de teen ernaast vast tapen (niet aan je grote teen), dat stabiliseert in ieder geval de zere teen en het tape-je herinnert je eraan dat je uit moet kijken. Je zou ook schoentjes kunnen overwegen, als dat toegestaan is.
|
|
|
|
Dr.Daap
-
Total Posts
:
84
-
Reward points
:
689
-
|
di 08-apr-08 11:08
( permalink)
in mijn ervaring breek je alleen teentjes als je met minder ervaren mensen gaat sparren, maar zelf nog nooit op m'n eigen teen gaan staan. misschien een idee om je technieken gecontroleerder uit te voeren, zou een hoop moeten schelen.
|
|
|
|