Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 21
|
Author |
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
- Scores: 1135
-
Reward points
:
2079
-
Status: online
|
Thibaudeau, knettergek of geniaal?
vr 26-nov-10 15:01
( permalink)
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
3XL
-
Total Posts
:
6345
- Scores: 125
-
Reward points
:
1841
-
Status: offline
|
Re:Thibaudeau, knettergek of geniaal?
vr 26-nov-10 19:06
( permalink)
Iedereen die rug als een assist groep ziet en traint is voor mij al niet meer geloofwaardig (jammer want TIbodo heeft best wel aardig wat andere wel geloofwaardige zaken geschreven) Verders spreekt hij in de ik vorm en wat voor hem prima werkt hoeft voor een ander geen ruk te doen. Grootste probleem heb ik verders met het feit dat gegarendeerd iets wat iemand met tig jaar ervaring doet overgenomen gaat worden door (semi)beginers en ik denk dat de meesten die al iets langer trainen toe zullen geven dat dit voor overal massa zeker voor een beginer niet de gezochte resultaten op zal leveren (uitgaande van de vragen die beginners meestal stellen). Wat dit artikel aangaat voor mij dus Tibodo goHo
As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
-
Reward points
:
2079
-
|
vr 26-nov-10 20:45
( permalink)
Nou ja mijn keuze voor de topictitel was ook juist daarom, ik heb met verbazing sommige van zijn uitspraken in dit artikel gelezen en soms had ik toch echt een beetje een one flew over the cuckoo's nest gevoel, terwijl ik normaal altijd met veel genoegen zijn artikelen en boeken lees. Stel en ik zeg met klem STEL dat hij gelijk zou hebben dan is het geniaal.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2957
- Scores: 57
-
Reward points
:
1795
-
|
za 27-nov-10 14:05
( permalink)
ik vond t-nation jaren de site to be, maar nu met hun anaconda en mag-10 en sinds thib begon te zeggen dat hun schema 10 kg spiermassa's zou opleveren, bekijk ik het allemaal wat kritischer
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11217
- Scores: 580
-
Reward points
:
2061
-
|
za 27-nov-10 16:22
( permalink)
Ik denk dat je er best een aantal dingen uit kan halen, maar Thibeaudeau werd destijds op verschillende fora al gemangeld omdat 'ie WSB gestolen zou hebben, en 'k zag hier links en rechts weer wat dingen die me íets teveel sluikreclame voor I bodybuilder waren, en sommige me rechtstreeks uit WSB leken te komen, maar dan wetenschappelijker verwoord. Lezen, en de krenten uit de pap halen, lijkt me, met in je achterhoofd het kijk en vergelijk plaatje: "Lezer vs auteur"..
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1823
-
|
za 27-nov-10 16:31
( permalink)
Kan al moeilijk begrijpen hoe hij uitlegt dat een squat of een deadlift eigenlijk een push is.. jaaaaa, je drukt eigenlijk tegen de grond af met je benen . Het meest aparte is vooral zijn uitspraak dat je eerst de verticale presses (MP etc) moet doen voor je aan de horizontale presses (bankdrukken etc) moet beginnen en dat dit 'het' geheim zou zijn voor het niet hebben van schouderklachten... Kan iemand begrijpen waarom zijn bewering zou kunnen kloppen?
|
|
|
|
kalajengkin
-
Total Posts
:
8825
- Scores: 56
-
Reward points
:
1332
-
|
za 27-nov-10 16:41
( permalink)
@ Espi: Ik denk dat als ie eerst MP of iets dergelijks doet, vanzelf minder kan banken dan wanneer hij dit niet zou doen (dus zou beginnen met banken). En dat ie dus doordat ie minder dan zijn max bankt, geen schouderklachten krijgt. Of zo iets...erg vaag allemaal.
Kala is en blijft een eigenaardig ding
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30871
- Scores: 616
-
Reward points
:
2073
-
|
za 27-nov-10 17:11
( permalink)
Hij legt helaas niet uit waarom dat zo is, met die schouders. Ik heb eigenlijk wel meer van die 'waarom' momenten tijdens het lezen.
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11217
- Scores: 580
-
Reward points
:
2061
-
|
za 27-nov-10 17:12
( permalink)
Espi Het meest aparte is vooral zijn uitspraak dat je eerst de verticale presses (MP etc) moet doen voor je aan de horizontale presses (bankdrukken etc) moet beginnen en dat dit 'het' geheim zou zijn voor het niet hebben van schouderklachten... Kan iemand begrijpen waarom zijn bewering zou kunnen kloppen? Hangt er v anaf: bedoelt hij 'in plaats van andersom' of 'overhead, anders helemaal niet banken'?
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
-
Reward points
:
2079
-
|
za 27-nov-10 17:16
( permalink)
Op zich vind ik dat verhaal nog wel redelijk legitiem, zijn achterliggende gedachte zou kunnen zijn dat bij zware bench er ook flinke belasting op de voorste schouderkoppen komt zonder dat je deze met direct werk wat opgewarmd hebt, door eerst wat oh presses te doen, zou het dan denk ik minder blessuregevoelig kunnen zijn.
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
-
Reward points
:
1823
-
|
za 27-nov-10 17:38
( permalink)
Hij blijft wel bankdrukken en idd zal hij dan minder zwaar kunnen banken dan wanneer hij er vers mee begint.. en dat samen met wat Hermke zegt, dwz dat schouders dan beter opgewarmd zijn... minder blessures krijgen. Dus: bankdrukken na verticale press = minder gewicht pakken + voorgewarmde schouders = minder blessures... jaaaa, dan snap ik 'm.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30871
-
Reward points
:
2073
-
|
za 27-nov-10 18:34
( permalink)
Hij zegt juist dat hij niet minder pakt met BP, maar meer is gaan pakken sinds hij zo traint: I start every upper-body pressing workout with an overhead movement. Ever since I started doing this, my shoulders have been pain free, despite bench-pressing very heavy three to four times per week. At first my bench press numbers went down, but after two weeks my numbers were back to normal, and two weeks after that I was beating personal records, except with the added benefit of healthy shoulders (that stayed that way).
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
-
Reward points
:
2079
-
|
za 27-nov-10 18:36
( permalink)
Eerst lager en toen omhoog.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30871
-
Reward points
:
2073
-
|
za 27-nov-10 18:44
( permalink)
Ja, dat wel. Eerst lager, na 2 weken gelijk en daarna meer.
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
-
Reward points
:
1823
-
|
za 27-nov-10 19:55
( permalink)
Inderdaad, dat stond er... nou mensen, wat let ons om het uit te proberen! Heb trouwens al zo'n 3 jaar niet meer gewoon aan bankdrukken gedaan, hooguit nog dumbbell drukken, waarmee ik dan uiteindelijk meer aankon dan met bankdrukken.. ga er wel binnen een paar maanden nog weer (met angst & beven) opnieuw mee beginnen. Dus mocht er in het (voorgeschreven) schema zowel een verticale als een horizontale press zitten, dan keer ik de volgorde mooi om!
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30871
-
Reward points
:
2073
-
|
za 27-nov-10 20:08
( permalink)
Espi Dus: bankdrukken na verticale press = minder gewicht pakken + voorgewarmde schouders = minder blessures... jaaaa, dan snap ik 'm. Espi, ik had de indruk dat jij dacht dat hij minder gewicht pakte en daardoor geen blessures kreeg. Maar hij pakt eventjes minder, dan zijn oude gewicht en dan meer. Dus de theorie dat hij blessurevrij is doordat hij minder gewicht pakt, die gaat niet op
|
|
|
|
kalajengkin
-
Total Posts
:
8825
- Scores: 56
-
Reward points
:
1332
-
|
za 27-nov-10 20:19
( permalink)
Hij kón eerst minder na MP, toen gelijk en daarna meer. Dus hij is in die tijd sterker geworden. Misschien juist doordat ie eerst minder kon pakken. Dus door opwarmen/voorvermoeien minder blessure-gevoelig?
Kala is en blijft een eigenaardig ding
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
-
Reward points
:
1823
-
|
zo 28-nov-10 17:17
( permalink)
Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen (en ik had ook gelezen dat hij eerder minder kon, toen evenveel en later meer) is dat het dus eerst minder was... zou hij vanwege het opwarmen/voorvermoeien zijn schouders weerbaarder en ook sterker hebben gemaakt en daardoor juist weer van de weeromstuit sterker met bankdrukken.? Of en dat vraag je je dan ook af, zou de borstspier het vooral hebben overgenomen: voorvermoeien wordt vaak aangeraden voor spieren die anders de overhand nemen en zo zou je de borstspier specifieker aan het werk zetten. Hoe dan ook.. zoals eerder gezegd: interesseer me hier erg voor omdat ik na januari 2007 dus niet meer aan bankdrukken heb gedaan wegens schouderklachten (en die nog heb) en er binnenkort weer mee wilde beginnen. 't Zou zuur zijn als dat idee niet gaat blijken te kloppen.. mooi als het wel zo is.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30871
-
Reward points
:
2073
-
|
zo 28-nov-10 17:56
( permalink)
Mijn eigen idee (vooroordeel en uit ervaring) is dat het nadelig is om schouders en dan borst te trainen maarja, het stukje van Thibs spreekt dat tegen. Wellicht maakt het nog uit of je wel of niet met schouderblessures te maken hebt gehad Het lijkt me het proberen waard.
|
|
|
|
teddybeerke
-
Total Posts
:
4764
- Scores: 88
-
Reward points
:
1660
-
|
ma 29-nov-10 12:59
( permalink)
Hou wel van thib zijn artikelen maar is inderdaad wat raar dit, maar wie zijn wij he
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|