Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 23
|
Author |
peter202
-
Total Posts
:
236
- Scores: 4
-
Reward points
:
1050
-
Status: offline
|
Tijd voor een nieuw schema: UB/LB
di 15-feb-11 19:34
( permalink)
Voila ik ben nu weer 2maanden bezig en ik vind dat het tijd is voor een nieuw schema, Om de Twee maanden wisselen lijkt me wel oke. Met men vorige ben ik eerder aan de cut geslagen en nu het nodige vet er weer af is wil ik me volledig gaan focussen op massa. Daarom heb ik ook gekozen voor een UB/LB schema deze keer, ik hoop dat ik hiervoor de juiste keuze heb gemaakt? 't is een combinatie van compounds en isolatie. Een voorbeeld dan wat ik in gedachte had. Alles zal ongeveer 3 tot 4 sets en 6-12 reps zijn voor de compound, 2 sets voor de isolatie oefeningen zoals bv biceps en triceps. Wat denken jullie ? Mijn idee. UB A: Pull ups Bench press Military press Db Row Barbell curl Triceps extentions LB A: Squat Romain Deadlift Barbell Hack squat Leg Curl Seated calf raises Shrugs UB B: Pull ups Ic Bench press BOR Side raises Db biceps curl Close grip bench press voor triceps LB B: Deadlift Box Squat Lunges Leg extention Shrugs Calf raises
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11217
- Scores: 580
-
Reward points
:
2061
-
Status: online
|
Re:Tijd voor een nieuw schema: UB/LB
di 15-feb-11 19:37
( permalink)
Ziet 'r wel goed uit, vind ik! Maar waarom kies je boxsquats? Doe je er nog een sport naast?
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
peter202
-
Total Posts
:
236
-
Reward points
:
1050
-
|
di 15-feb-11 19:45
( permalink)
Euhm 't zag er gewoon een leuke oefening uit, 'k heb hem zelf nog nooit gedaan en wou hem daarmee eens in men schema zetten, ivm afwisseling. Waarom? Want als het beter kan dan doe ik het meteen. Ow ja, en ik dacht ook dat hij iets minder zwaar is dan de gewone squat, omdat ik diezelfde dag ook deadlift doe.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
- Scores: 1135
-
Reward points
:
2079
-
|
di 15-feb-11 19:49
( permalink)
Nou ja zie de boxsquat meer als een aanvulling op gewone squats, dus niet in plaats van, zeg maar om meer explosivitieit te ontwikkelen. Volgens mij was jij nog relatief een beginner, dus oefen het echte ding.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
-
Reward points
:
2079
-
|
di 15-feb-11 19:51
( permalink)
Zie trouwens dat je de gewone squats ook nog doet en de boxsquats na het deadliften, tja vind ik niet verkeerd eigenlijk.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
-
Reward points
:
2079
-
|
di 15-feb-11 19:52
( permalink)
Ben geen fan van chinnen en banken in dezelfde training, gaat ergens ten koste van en in dit geval het banken.
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11217
-
Reward points
:
2061
-
|
di 15-feb-11 19:54
( permalink)
Ik zou 'm zwaarder noemen dan gewone squats, maar ik vroeg specifiek of je er nog een sport naast doet, want dan kunnen boxsquats zeker in je nadeel werken qua wendbaarheid enzo. Ik heb ook chins voor m'n bank gedaan, en 't is net wat je belangrijk vindt.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
-
Reward points
:
2079
-
|
di 15-feb-11 19:54
( permalink)
Zie dan ook nog dat je schouderdrukken en banken samen doet, pfffffffff sorry had het ook in een post kunnen doen, maar zou dan eerder banken en incline werk in een training doen en koppelen met rows en sschouderdrukken en chinnen in de andere training koppelen.
|
|
|
|
peter202
-
Total Posts
:
236
-
Reward points
:
1050
-
|
di 15-feb-11 19:56
( permalink)
Hermke Zie trouwens dat je de gewone squats ook nog doet en de boxsquats na het deadliften, tja vind ik niet verkeerd eigenlijk. En zo bedoelde ik het dus, ik denk dat ik het anders niet trek zware deadlifts en daarna nog te squatten. Ivm met het chinnen en banken, tja ik zit nu eenmaal in een UB/LB schema, hoe zou jij dit oplossen? Gewoon het chinnen weg laten en iets in de plaats? Maar wat dan..?
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
-
Reward points
:
2079
-
|
di 15-feb-11 20:01
( permalink)
Nou ja hou wel rekening met wat Sheru zegt in principe zijn boxsquats zwaarder, maar nogmaals ik zou het zo zelf ook gedaan kunnen hebben. Oh ok ik zie nu dat je 2 keer gaat chinnen tja dan word het lastig, nou ja, je zou het eventueel doen zoals ik al aangaf, dus chinnen samen met het drukwerk voor je schouders en rows voor de rug samen met banken en incline borst werk.
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11217
-
Reward points
:
2061
-
|
di 15-feb-11 20:03
( permalink)
Ik denk dat 't vooral afhangt wat je vooral wilt: beter worden in optrekken, of kanonnehard banken?
|
|
|
|
peter202
-
Total Posts
:
236
-
Reward points
:
1050
-
|
di 15-feb-11 20:07
( permalink)
@SheRu nee ik heb enkel aan het ijzer hangen als sport  dus de box squat's er in houden lijkt me het proberen waard als ik het zo lees. Ivm de pull up's, banken en shouders, volgens mij geeft het niet echt een probleem, ik deed nu ook de pull ups en daarna banken. Ik kan wel proberen de pull up's van de dag dat ik MP doe weg laten en iets anders in de laatst te doen. Want banken, pull ups en MP zou mss wat teveel kunnen zijn voor de schouders als ik het goed begrijp.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
-
Reward points
:
2079
-
|
di 15-feb-11 20:10
( permalink)
Ik had het jou meen ik de vorige keer al uitgelegd, pull ups en banken samen zijn geen verstandige keuze, je bank gaat er aan, dood en doodzonde bij pullups met een wijdere greep doen je triceps volop mee en laat je die nou net deftig nodig hebben bij het banken ook.
|
|
|
|
peter202
-
Total Posts
:
236
-
Reward points
:
1050
-
|
di 15-feb-11 20:20
( permalink)
Oke bedankt, 'k wist niet dat het zo een kwaad kon. 'k Heb het ook nooi een toffe oefening gevonden maar 'k dacht wel dat het een goede was. Maar laat ons zeggen dat ik ze er uit laat en iets in de plaats doe van bv zware db fly's. De gewone na gewone bench en de ic fly's na ic bench op UB B. 't Is maar een ideetje.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
-
Reward points
:
2079
-
|
di 15-feb-11 20:23
( permalink)
Beide zijn prima oefeningen, tis soms een kwestie van keuzes maken en eerlijk gezegd vind ik deftig kunnen banken in eerste instantie belangrijker dan chinnen, of beter gezegd ik zou dan rows voor laten gaan versus chinnen.
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11217
-
Reward points
:
2061
-
|
di 15-feb-11 20:24
( permalink)
Ha, dat had ik nou nét andersom.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
-
Reward points
:
2079
-
|
di 15-feb-11 20:29
( permalink)
Ja jij zuigt gewoon met chinnen, nou even beter uitgelegd, rows doen in mijn ogen gewoon meer voor je lats en zoveel bodybuilder ben ik stiekem toch wel geworden, vind chinnen meer euh compounder of zoiets. En ik kan nou eenmaal al redelijk tot goed chinnen. Rowen ook trouwens. . Dus ja weet je whateverrrrrrrr, je moet gewoon doen wat je zelf leuk vind eigenlijk, als je het maar doet, chinnen zou je eventueel nog kunnen vervangen met lpd, met rows word het iets moeilijker.
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11217
-
Reward points
:
2061
-
|
di 15-feb-11 20:31
( permalink)
En verkijk je niet op wat chins doen voor je armen. Maar je kan ze natuurlijk de ene training wel vooraan zetten, en de andere niet, als gulden middenweg, bijv.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
-
Reward points
:
2079
-
|
di 15-feb-11 20:34
( permalink)
Ja dat zei ik al 
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11217
-
Reward points
:
2061
-
|
di 15-feb-11 20:35
( permalink)
Echt? Finaal overheen gelezen. Excusez!
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|