wat is snelheid..
Zeker als je net begint is het raadzaam om het rustig op te bouwen. ik zelf rij nu 32/33kmh op een vlakke route. hartslag vrij Laag (rond 140). Ben dan ook puur bezig met een basis voor de basis voor het echterwerk aan het opbouwen. Ergens eind maart begin april zal er weer wat sneller worden gereden. Trainingen rond omslagpunt, wat dus met hogere snelheden gaat

maar goed, heb dan ook wel een behoorlijke basis waar op ik dan kan trainen. en als ik in het hoogseizoen een goede dag heb dan wordt er vrij pittig gereden. maar daar moet ik nu nog niet aan denken

n is het 3x 2uur extensief. Pas begin december een training uitbouwen naar 3,5-4uur en in maart serieus snelheidstrainingen toe voegen.
Nu is het gewoon zo nu en dan even het gas open om even met wat machtsvertoon weg te sprinten op vals plat en zo, puur om te zorgen dat ik niet teveel snelheid verlies. Ik wil er zo snel mogelijk weer wat heuvels in plannen, puur om te zorgen dat ik de kracht behoud, als ook om de knieen sterk te houden
oh ja, ook een tip van mij: draag altijd een helm

ik heb nog steeds een helm hier liggen op dek ast, in drie stukken wel te verstaan...zonder die helm was ik er vorig jaar wat slechter af gekomen dan een hersenschudding, gekneusde schouder, buikspieren, heup en knie. en ca 6 nek en rugwervels vast + bekken scheef.
Je blijft kwetsbaar....