Tips gevraagd
Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 22
Author Message
Blondie

• Total Posts : 11
  • Scores: -1
  • Reward points : 7
  • Status: offline
Tips gevraagd di 12-okt-10 20:30 (permalink)
0
Hallo,

Ik train 3 keer per week, nu sinds 4 weken. Ik heb een intake gehad op de sportschool, maar ben er inmiddels al achter dat elke trainer iets anders zegt.
Ik ben 1.70 en 68 kg...wil graag naar de 60 kilo.

Mijn programma ziet er meestal als volgt uit:
10 min loopband om op te warmen (interval)
30 min krachttraining, 15 herhalingen, 1 minuut rust en dat dan 3 keer herhalen
20 min crosstrainer.
Ik fiets heen en terug ook nog 20 min..
Soms wissel ik de cardio af met een les Zumba of XCO, dan doe ik na afloop vaak nog wel wat krachttraining.
Heeft er iemand tips?

Groetjes, Blondiesuper blij

Hermanus

• Total Posts : 11021
    • Scores: 1135
    • Reward points : 2079
    • Status: online
    Re:Tips gevraagd di 12-okt-10 21:03 (permalink)
    0
    Wat voor een tips wil je hebben dan? Het forum staat meer dan vol met nuttige tips.

Het zou ook prettig als jij jezelf even voorstelt in het daarvoor bestemde topic.

In mijn ogen begin je al fout door te zeggen dat je 8 kg af wilt vallen, waar komt dat getal vandaan en waarom zou je 8 kg af willen vallen.

Daar hoef je niet voor te sporten namelijk, zet jezelf op een of ander crashdieet en je bent er zo.

Tipje, laat de spiegel bepalen hoeveel je af wilt vallen en begin met je weegschaal het raam uit te donderen, of er niet meer op te staan.

En dan nog even in het kort, al is de informatie die je ons geeft te weinig, je krachttraining is in mijn ogen tekort en wat doe je dan precies voor een oefeningen. En teveel reps met een te korte rust, die 20 min cardio zegt mij zo ook helemaal niks.

Je voeding is in deze ook behoorlijk belangrijk dus wat eet je bijvoorbeeld??

Kortom wil je zinnige tips, zul je ons ook meer informatie moeten verstrekken.

Testiculos habet et bene pendentes  
    Why train heavy?
    Why stack plates?
    Why bend bars?
    Why train insane?

Because
    I f**king can

sis

• Total Posts : 30871
      • Scores: 616
      • Reward points : 2073
      Re:Tips gevraagd di 12-okt-10 23:49 (permalink)
      0
      Welkom.

Wat is je doel precies, alleen maar dat gewicht omlaag brengen? Als je aardig door moet fietsen in die 20 minuten vind ik dat je vrij veel cardio doet en lang traint, wat geen voordeel hoeft te zijn voor resultaat.

Wat versta je onder krachttraining, kun je een aantal oefeningen benoemen?

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Blondie

Re:Tips gevraagd wo 13-okt-10 15:18 (permalink)
        0
        Bedankt voor de info tot nu toe. Hermke, ik weet dat er al veel info op dit forum staat. Je hóeft niet te reageren hoor....

Ik weet niet alle namen van dekrachttraining maar ik doe oefeningen voor benen en armen. O.a legpress en armpress. Daarnaast squads en lunges, met gewichten. Ik probeer wel af te wisselen. Ook wat pilates oefeningen op de mat.

Die 60 kilo is een gewicht, in mijn hoofd.  Ik weet niet of dat haalbaar is, maar ik wil gewoon strakker worden en een kledingmaat kleiner.
        Dit is wat ik ongeveer eet op een dag:
        O: Magere yoghurt met muesli.
        T: Banaan
        L: 2 Bruine boterhammen met kip, Philadelphia, rookvlees of smeerkaas (mager beleg) met veel sla, komkommer en tomaat.
        T: fruit of wat noten, cracker.
        D: Mager vlees of vis, groente en aardappels,rijst of pasta.
        Probeer dus gewoon gezond te eten. Na 20.00 uur niks meer. Na het sporten meestal fruit, kwark of rijstwafel.

SheRu

• Total Posts : 11217
          • Scores: 580
          • Reward points : 2061
          Re:Tips gevraagd wo 13-okt-10 15:32 (permalink)
          0
          Een kledingmaat kleiner is een realistisch doel, lijkt me, zestig kilo zou ik zo snel mogelijk los laten. knipoog

En wat hermke bedoelt, volgens mij, is dat uit je eerste post niet op valt te maken wat je precies vraagt. knipoog

Mij valt op dat je weinig eet. WEet je wat de volgende versie van je schema is, en wanneer je die krijgt? Want 3x15 is normaliter iets dat voor beginners wordt aangegeven, maar naar verloop van tijd veranderd wordt.
          You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do.

http://canonnengoed.wordpress.com/

"SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."

Hermanus

Re:Tips gevraagd wo 13-okt-10 15:33 (permalink)
            +2
            Dat hoef ik inderdaad niet, maar dat doe ik welblij Als ik zin en tijd heb tenminste!

Het probleem wat ik eigenlijk een beetje heb met dergelijke posts is het feit dat jij en velen anderen voor jou steeds om dezelfde dingen vragen en ik mij derhalve ook goed voor kan stellen dat veel ervaren leden hier niet altijd zin in hebben om op te reageren omdat het al zo vaak is uitgelegd.

Toch bestaat een forum bij de gratie van de leden en ik vind het dan ook bijzonder jammer dat leden die wij dan ook eerst op weg geholpen niet meer reageren op dergelijke topics.

En aangezien mijn functie hier op het forum usermanager is, dus primair er voor de leden ben, ga ik dan maar op een dergelijk topic in.

Wat ik jou eigenlijk een beetje duidelijk wilde maken is dat op al jou vragen hier op het forum ruimschoots antwoord staat en wat ik ook constateer is dat het jou ontbreekt aan een stukje elementaire basiskennis. Ik ga er namelijk vanuit dat als iemand lid word van een forum iemand wat meer wil dan een standaard sportschool bezoeker en ik verwacht dan ook dat wanneer het basiskennisniveau niet aanwezig is, iemand in elk geval wat stickies door leest en dan had je al kunnen zien bijvoorbeeld dat jij wat jij post onder de noemer gezond dat dit per defenitie niet echt gezond hoeft te zijn en waarom je juist nog wel zou kunnen eten na 20.00 uur.

Verder nog hoe kunnen wij jou nu helpen als jij zelf eens weet welke oefeningen je doet of hoe ze heten en ook dat geeft niet. Maar wil je echt hulp hebben hier dan zul je er ook een beetje moeite voor moeten doen en links en rechts een wat lezen en je vragen iets gerichter stellen.

Want in principe kan ik jou hele eerste post af doen in de catagorie onzinpost en dat klinkt hard, maar het is echt heel slecht wat je aan training en voeding doet en op zich kan jij daar niks aan doen want dat is de informatie die je waarschijnlijk van jou sportschool gekregen hebt en daarom mijn wellicht wat cynische reactie.

Why train heavy?
            Why stack plates?
            Why bend bars?
            Why train insane?

Because
            I f**king can

Blondie

Re:Tips gevraagd wo 13-okt-10 15:42 (permalink)
              0
              Ik zag een link van dit forum op het vivaforum staan...ja ik ben een leek wat fitness en krachttraining betreft. Ik deed voorheen alleen groepslessen en als ik zo de reactie van Hermke lees,kan ik het daar beter bij houden knipoog Ik snap je reactie wel maar als ik pas 4 weken train kan je niet verwachten dat ik alle namen van toestellen uit mn hoofd ken.

SheRu, over 2 weken krijg ik een nieuw schema en ga ik waars meer herhalingen doen. Ik wil niet echt gespierd worden dus heel anders zal het schema niet worden neem ik aan...en je zegt dat ik weinig eet..valt wel mee toch?

SheRu

Re:Tips gevraagd wo 13-okt-10 16:03 (permalink)
                0
                Nou, meer herhalingen werkt waarschijnlijk niet beter hoor, je wilt je spieren wel wat te doen geven toch (als de belasting te laag is, is er voor je lichaam weinig reden om te veranderen, in welke zin dan ook, vet of spieren)? En gespierd worden zit er waarschijnlijk niet in voor je, net zoals voor de meeste dames, dat vergt nogal wat speciale genen, hard werk, optimaal eten, fantastisch rusten, en een geniaal schema, en ik vermoed dat je voor 't eerste (de genen) niet in aanmerking komt, net als de overige 95% van de vrouwelijke wereldbevolking.

En nou ja, hoeveel calorieën krijg je binnen? Want ík vind het weinig. knipoog  En je lijkt je wat aangevallen te voelen, dat is nergens voor nodig, maar met meer informatie kom je gewoon verder qua antwoord typen, snap je? Maakt niet uit of je de exacte bewoordingen weet, maar stel dat we allebei 30 minuten krachttraining met 15 herhalingen zouden doen, dan zou dat in mijn geval betekenen dat ik 15 herhalingen totaal doe, en niet per set, bijvoorbeeld knipoog.
                You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do.

Blondie

Re:Tips gevraagd wo 13-okt-10 16:31 (permalink)
                  -1
                  Ik ga weer terug naar het Viva forum en zal de rest wel vragen in de sportschool. Thanks voor alle nuttige info..

Hermanus

Re:Tips gevraagd wo 13-okt-10 16:33 (permalink)
                    0
                    Dan heb jij mij toch niet helemaal goed begrepen Blondie, wij zijn juist erg toegankelijk voor iedereen op welk niveau dan ook en zullen ook altijd proberen om iedereen te helpen. En mijn post was ook niet specefiek alleen op jou gericht, maar meer in algemene zin.

Het scheelt gewoon enorm als je vragen wat gerichter zijn. Hierbij ook een link van een website met veel plaatjes van oefeningen en waarvoor ze bedoeld zijn.

http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Why train heavy?
                    Why stack plates?
                    Why bend bars?
                    Why train insane?

Because
                    I f**king can

Beaudien

• Total Posts : 275
                      • Scores: 17
                      • Reward points : 1078
                      Re:Tips gevraagd wo 13-okt-10 16:40 (permalink)
                      +3
                      Blondie

Ik ga weer terug naar het Viva forum en zal de rest wel vragen in de sportschool. Thanks voor alle nuttige info..

Jammer, want ik moet zeggen dat ik dit forum juist heel vriendelijk vindt vergeleken bij sommige andere fitness/BB fora.

aine87

• Total Posts : 8
                        • Scores: 3
                        • Reward points : 32
                        Re:Tips gevraagd wo 13-okt-10 16:42 (permalink)
                        +3
                        blondie, wilde even reageren op je voeding... je probeert gezond eten zei je.
                        in je dag menu zijn de producten die je neemt gezond ja. maar voor de rest.. veel te weinig!  je moet MEER eten!!! vooral met jou trainingsschema.. Je zal er echt niet van aankomen als je een paar boterhammen meer eet hoor.
                        als je je calorie intake nu zou uitrekenen, zit je ver onder het gemiddelde..
                        kijk eens op www.slank-en-sterk.nl
                        grappige site met betrouwbare info.. staat ook info op over voeding en hoe je het kan opbouwen zonder aan te komenknipoog lijkt me heel geschikt voor jeblij

ook is www.dieetinzicht.nl een heel handige site om je inname uit te rekenen..

succes!! super blij

sis

• Total Posts : 30871
                          • Scores: 616
                          • Reward points : 2073
                          Re:Tips gevraagd wo 13-okt-10 18:24 (permalink)
                          0

Leuk dat we daar genoemd worden blij en terecht want zoals je ziet en zoals aangegeven wordt, kun je hier terecht ongeacht niveau.

Wat ik niet begrijp is dat je na een aantal goede reacties zegt dat je weg gaat. Kun je aangeven waarom, want ik zie prima posts eerlijk gezegd?

Wat je eten betreft vind ik dat je weinig eet, met name goede bronnen van vet. En dat heb je hard nodig om goed te kunnen functioneren.

Kwark is prima na de training. Vooral als je het wat later op de avond neemt. In kwark zitten eiwitten en die helpen je spieren te herstellen na de training. blij

Squats en lunges zijn oefeningen waarbij je een aantal spieren tegelijk gebruikt, hier heb je coördinatie en techniek voor nodig. Veel sportscholen spelen op veilig door apparaten voor te schrijven, goed om te zien dat het ook anders kan. Heb je de squat en de lunge al onder de knie gekregen vanuit de groepslessen? (bodypump bijvoorbeeld)

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

SheRu

Re:Tips gevraagd wo 13-okt-10 19:22 (permalink)
                            0

Miepie

• Total Posts : 903
                              • Scores: 14
                              • Reward points : 678
                              Re:Tips gevraagd wo 13-okt-10 19:37 (permalink)
                              0
                              Beaudien

Blondie

Jammer, want ik moet zeggen dat ik dit forum juist heel vriendelijk vindt vergeleken bij sommige andere fitness/BB fora.

Helemaal mee eens Beaudien.

Blondie

Re:Tips gevraagd wo 13-okt-10 20:00 (permalink)
                                0
                                Thanks Aine en Hermke voor de websites, ik ga daar even op kijken. Heb me inmiddels ook voorgsteld in het daarvoor bedoelde topic..
                                Ik kreeg even de indruk de enige leek te zijn tussen allemaal bodybuilders met hele domme blonde vragen

Ik ga even op de websites kijken, daar haal ik vast goeie tips vandaan...

Miepie

• Total Posts : 903
                                  • Scores: 14
                                  • Reward points : 678
                                  Re:Tips gevraagd wo 13-okt-10 20:08 (permalink)
                                  0
                                  De enige leek ben je zeker niet. Hier zit allerlei slag van (nog) niet sporters tot topsporters. Een jij mag er gezellig bij.
                                  De domste vraag is de vraag die je niet stelt.

Blondie

Re:Tips gevraagd wo 13-okt-10 20:15 (permalink)
                                    0
                                    Oke ik krijg gemiddeld 1100 kcal binnen...volgens www.dieetinzicht "moet" ik op 2564 zitten..

Blondie

Re:Tips gevraagd wo 13-okt-10 20:15 (permalink)
                                      0
                                      Thanks Miepie!

Beaudien

• Total Posts : 275
                                        • Scores: 17
                                        • Reward points : 1078
                                        Re:Tips gevraagd wo 13-okt-10 22:37 (permalink)
                                        0
                                        aine87

kijk eens op www.slank-en-sterk.nl

Dat is zeker een leuke site!! Heb daar net echt iets gevonden wat ik al een tijdje zoek!

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
                                          Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 22

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                          • No New Messages
                                          • Hot Topic w/ New Messages
                                          • Hot Topic w/o New Messages
                                          • Locked w/ New Messages
                                          • Locked w/o New Messages
                                          • Read Message
                                          • Post New Thread
                                          • Reply to message
                                          • Post New Poll
                                          • Submit Vote
                                          • Post reward post
                                          • Delete my own posts
                                          • Delete my own threads
                                          • Rate post

2000-2012 ASPPlayground.NET Forum Version 3.9