|
Author |
Marcus
-
Total Posts
:
6809
- Scores: 354
-
Reward points
:
1857
-
Status: online
|
Tips voor (braziliaans) jiu-jitsu pak
za 07-jun-08 18:59
( permalink)
Ben me aan het orienteren voor een nieuw braziliaans jiu jitsu pak. Train nu met een oud judo pak, maar behalve dat die te krap is (10 jaar/20kg geleden en aangeschaft  ) wil ik kwalitatief ook wat beters. Zoek iets lichters, sneldrogends, soepelere stof. Wat ik ook behoorlijk irritant vind is dat de broek nadat ik erin getraind en gezweet heb lastig uit te trekken is. De koordjes die erin zitten om 'm aan te snoeren gaan dan op 1 of andere manier vast zitten. Las dat dit probleem vaker voorkomt. Zijn er misschien ook broeken zonder dat probleem? Tips over waar nog meer op te letten of waar ik het beste kan kijken voor goede kwaliteit pakken?
Nowhere to go, nothing to do, no one to be
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30871
- Scores: 616
-
Reward points
:
2073
-
|
RE: Tips voor (braziliaans) jiu-jitsu pak
za 07-jun-08 19:32
( permalink)
Mijn goodies waren vaak van dit merk: http://www.matsuru.com/ maar volgens mij is dat een groothandel die dan weer aan winkels levert. Misschien handiger om een ruim gesorteerde winkel te bezoeken. Geen idee of er wat bij jou in de buurt zit. En ja, die touwtjes zijn drama, er bestaan genoeg pakken met elastiek in de rand van de broek, en een bescheiden touwtje erbij.
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
- Scores: 13
-
Reward points
:
732
-
Status: offline
|
zo 08-jun-08 20:53
( permalink)
wat is er mis met een judopak  ikzelf train ook met matsuru, dat touwtjes probleem is toch geen probleem, eens goed aan trekken en dat komt los! Je kan er ook altijd zelf een elastiek in naaien, maar dan loop je de kans dat je broek afzakt uiteraard...dus ze hebben toch wel hun functie die touwtjes BTW m'n vriendin heeft een kimono die van een iets zachtere stof gemaakt is, en daar glijden die touwtjes beter uit. De trainer heeft die wel uit japan meegenomen, dus weet niet of je die zo gemakkelijk hier kunt bestellen...das dan ook vaak het probleem met die judopakken, voor andere merken moet je vaak naar frankrijk of een ander judo minded land gaan, ze zijn ook goedkoper daar. Train zelf alleen met champions, de 'redbands'. Zitten erg goed, zijn vrij duur (180 het stuk) zijn wel vrij dik van stof maar dan scheurt het ook niet snel en ze blijven goed in model en de broeken scheuren ook niet snel. Als je dunnere kimono's wilt kan je best een blauwe nemen, die zijn vrij stevig en drogen iets sneller (dunnere stof) en zijn goedkoper. BTW er trainde in een andere judoclub ook iemand uit de jiu jitsu, en die droeg gewoon een matsuru pak. Denk dus neit dat er zoveel verschil op zit.
<message edited by Stan on zo 08-jun-08 21:31>
Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus 
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6809
-
Reward points
:
1857
-
|
wo 11-jun-08 00:09
( permalink)
wat is er mis met een judopak De manier waarop het gesneden is. BJJ pakken zitten strakker. Judo bieden meer houvast om te grijpen bij mouwen en kraag. Pak verwurgingen zijn bij een judo pak bijvoorbeeld makkelijker te doen. Ook moet een judo pak aan strengere regels voldoen qua stijl, mouwlengte. Na lang twijfelen tussen 2 topmerken en 1 relatieve nieuwkomer (respectievelijk: Koral, Keiko Raça en Vulkan) Uiteindelijk gekozen voor een Vulkan Ultra Light (blauw). Wat ik las en hoorde leek die de beste prijs kwaliteitverhouding te hebben. Zie bijvoorbeeld volgende reviews: http://gireviews.com/index.php?option=com_content&task=view&id=277&Itemid=130 Wat ik ook een voordeel vond is dat ie lichter en ademender is, aangezien ik nogal veel zweet en snel warm word. Plaatjes: Pak komt als het goed is volgende week binnen dus dan kan ik er meer over zeggen. Was er 130 euro aan kwijt.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30871
-
Reward points
:
2073
-
|
wo 11-jun-08 00:11
( permalink)
Maar die heeft wel touwtjes.
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6809
-
Reward points
:
1857
-
|
wo 11-jun-08 00:15
( permalink)
Klopt, kijk dat gewoon effe aan. Heb ook niet zoveel keus want de goeie pakken hadden het allemaal. Misschien dat het wel meevalt bij deze kwaliteit vergeleken met kwaliteit judo pak dat ik nu heb. Kan er ook een ronder katoenen koord doorheen doen kreeg ik als tip van een verkoper van BJJ pakken waar ik informeerde.
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
-
Reward points
:
732
-
|
wo 11-jun-08 16:03
( permalink)
dat wist ik niet! zijn jiu jitsu pakken eigenlijk toegestaan in een judo competitie? Lijkt me dat ik een aardig voordeel zou hebben als ik een dergelijk pak aan zou kunnen doen op competitie
Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus 
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6809
-
Reward points
:
1857
-
|
wo 11-jun-08 17:52
( permalink)
zijn jiu jitsu pakken eigenlijk toegestaan in een judo competitie? Lijkt me dat ik een aardig voordeel zou hebben als ik een dergelijk pak aan zou kunnen doen op competitie Zoals ik al zei judo pakken moeten voldoen aan strengere regels. Zo zou je bij een judo competitie gediskwalificeerd of uitgesloten kunnen worden met een BJJ pak omdat bijvoorbeeld de mouwen te strak om armen zitten (als in: er zit geen 10cm tussen arm en mouw). Kwam tegen dat er zelfs regels zijn voor de breedte van zomen in het pak bij judo Maar zul je zelf uit moeten vogelen. Ook geen idee waar je mee wegkomt bij judo, zal ook van het niveau van de wedstrijden afhangen waar je aan meedoet.
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
-
Reward points
:
732
-
|
wo 11-jun-08 21:28
( permalink)
oké  zag ze op het bk wel de lengte van de mouwen meeten, nooit echt hoe 'strak' het rond de armen zat...mensen met wat gespierdere armen hebben trouwens al snel eens wat minder ruimte, maar dat speelt toch ook in je eigen nadeel, aangezien je je armen toch minder gemakkelijk kunt plooien ook?
|
|
|
|
John87
-
Total Posts
:
4577
- Scores: 25
-
Reward points
:
1302
-
|
wo 11-jun-08 21:29
( permalink)
Het is net powerlifting
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6809
-
Reward points
:
1857
-
|
wo 11-jun-08 22:37
( permalink)
maar dat speelt toch ook in je eigen nadeel, aangezien je je armen toch minder gemakkelijk kunt plooien ook? Tenzij je een pak maatje dwangbuis aanhebt zitten er IMO toch een stuk meer voordelen aan een strak rond je lichaam gesneden pak dan aan een ruim pak zoals bij judo. Ten eerste natuurlijk minder grip en weet ook niet wat je in judo allemaal met je pak mag, maar bij BJJ mag je (zover ik weet) iemand z'n pak over z'n hoofd trekken en er z'n eigen riem omheen knopen en 'm verstikken. OK misschien niet heel realistisch  , maar clou is dus: meer pak = meer mogelijke ellende
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6809
-
Reward points
:
1857
-
|
wo 18-jun-08 18:36
( permalink)
Het pak is binnen. Ga er vanavond 2,5 uur mee trainen. Zit in ieder geval heerlijk en lekker licht. De broek is voorlopig ook nog makkelijk uit te trekken ondanks het touwtjes systeem, effe zien hoe dat na training gaat of als ik nodig sanitaire stop moet maken Kreeg er ook nog een klein pak bijgeleverd (maatje dwerghamster) te gebruiken als sleutelhanger(zie foto onder)...erg leuk! Deelden ze die maar uit bij de AH ipv welpies
|
|
|
|
violette
-
Total Posts
:
5332
- Scores: 6
-
Reward points
:
665
-
|
wo 18-jun-08 18:52
( permalink)
ORIGINAL: Marcus Deelden ze die maar uit bij de AH ipv welpies 
*** Je komt nooit op je bestemming aan als je alleen maar op zonnige dagen reist. ***
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6809
-
Reward points
:
1857
-
|
wo 18-jun-08 22:46
( permalink)
Pak zat tijdens training heerlijk, net zo lekker als een winnie de pooh pyama....niet dat ik die heb natuurlijk Kan toeval zijn, of dat ik nek beter verdedig maar nek verwurgingen gebruikmakend van mijn pak (op mij) lukte deze training niemand.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30871
-
Reward points
:
2073
-
|
wo 18-jun-08 22:51
( permalink)
Goed pak Ik denk dat Winnie himself je good vibes heeft gezonden, en geef maar toe, die pyama ligt gestreken klaar op je bed
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|