Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 25
|
Author |
bodyguard
-
Total Posts
:
199
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
Touwtjespringen 110 cal in 10 minuten
zo 27-nov-05 19:47
( permalink)
|
|
|
|
MaxMuscle
-
Total Posts
:
2847
-
Reward points
:
889
-
|
RE: Touwtjespringen 110 cal in 10 minuten
zo 27-nov-05 21:03
( permalink)
Mijn beste training was een boxtraining. Dankzij het touwtjespringen, jumpsquats en nog wat irritante en misselijkmakende oefeningen verloor ik heel erg veel vet in redelijk korte tijd.
|
|
|
|
bodyguard
-
Total Posts
:
199
-
Reward points
:
0
-
|
zo 27-nov-05 22:07
( permalink)
Alleen moet je het wel rustig opbouween ivm de behendigheid.
|
|
|
|
Anita
-
Total Posts
:
176
-
Reward points
:
454
-
|
zo 27-nov-05 22:09
( permalink)
Heb het nooit serieus als training overwogen maar toen ik laats mijn dochtertje van 5 voordeed hoe het moest dacht ik er meteen anders over     Hartslag vloog meteen omhoog, geloof ik..... en dat terwijl ik een half uur loopband doe Sprong dan wel heeeel snel..... zag mijn dochtertje kijken  wow mammie! En wat te denken van die trampoline die ze heeft..... dat wel eens geprobeerd?
|
|
|
|
Remco
-
Total Posts
:
2686
-
Reward points
:
921
-
|
zo 27-nov-05 22:35
( permalink)
Ja, met touwtje springen gaat het heel hard. Ik heb voor de grap een keer zo'n springtouw gekocht met een tellertje erin, dan kun je het een beetje bijhouden. Het is vooral in het begin even wennen, maar als het eenmaal lekker gaat is het een hele goede cardio oefening.
|
|
|
|
veronika86
-
Total Posts
:
903
-
Reward points
:
0
-
|
ma 28-nov-05 07:34
( permalink)
Ik doe het af en toe als ik er zin in heb. Vind ik leuker dan hardlopen, maar ik kan het nog niet zo lang volhouden.
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1823
-
|
ma 28-nov-05 13:20
( permalink)
Kijk maar uit.. heb ergens in januari 2003 touwtje gesprongen: 4x 5 minuten. Had opgezocht dat dit de meest calorierovende activiteit was..en ging dat doen om de 4 kerstkilo's eraf te krijgen. In 20 min mezelf hielspoor bezorgd, waar ik NU nog af en toe last van heb. Op last van de sportarts /fysio alle cardio-activiteiten inclusief spinning gedurende 2 maanden gestaakt. Gevolg: 'k werd weer 4-6 kg zwaarder. Maar goed.. als je geen enkel/achilleshiel/scheenbeen problemen hebt en een goede techniek aanleert, een fantastische vorm van cardio. Leuk en goedkoop ook nog...
|
|
|
|
Vato Loco
-
Total Posts
:
2599
-
Reward points
:
711
-
|
ma 28-nov-05 15:28
( permalink)
leuke topic. Ik wil thaiboksen weer gaan oppakken maar voordat ik er aan begin wil ik eerst wat vet kwijt en een goede conditie opbouwen, dus ben ik ook weer gaan touwtjespringen sinds 3 dagen en dan spring ik net zoals vroeger, zoals je boxers ziet doen, snel en laag bij de grond springen, soort dribbel. Ik spring gewoon op flink tempo en dat wissel ik dan af door supersnel het touw te draaien waardoor je snelle stappen moet maken. Nou echt je voelt heel je bovenlichaam en ik moet het ook af en toe af wisselen met boks oefeningen en strek oefeningen omdat het echt vermoeiend is, maar wel lekker je voelt heel je lichaam.
Alles gaat lekker
|
|
|
|
mariska
-
Total Posts
:
4215
- Scores: 1
-
Reward points
:
0
-
|
ma 28-nov-05 15:37
( permalink)
Het is inderdaad heel erg goed voor je conditie, maar kan wel blessuregevoelig zijn.
-The one unchangeable certainty is that nothing is unchangeable or certain.- John F kennedy - I like long walks. Especially when they're taken by people who annoy me.
|
|
|
|
Vato Loco
-
Total Posts
:
2599
-
Reward points
:
711
-
|
ma 28-nov-05 15:58
( permalink)
het enige wat ik een x gehad heb is kramp in me kuiten en dat was toen me eigen schuld. Voor de rest, als je gewoon de goede techniek heb kan er weinig mis gaan.
Alles gaat lekker
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
- Scores: 32
-
Reward points
:
1321
-
|
ma 28-nov-05 18:29
( permalink)
Erg belastend voor de knieën en de enkels. Je hebt goede schoenen nodig en een goede techniek. Zeker niet aan te raden voor een beginner.
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
Joe
-
Total Posts
:
1211
-
Reward points
:
1461
-
|
ma 28-nov-05 19:43
( permalink)
Hé leuk topic. Doe ik ook wel regelmatig, minuutje of 10 aan redelijk tempo. Maar heb er direct een vraag bij: als wij het doen in de club, doe ik ongeveer aan gelijk tempo als de rest. Maar 1 probleem: mijn kuiten raken vermoeid. Na 10 minutjes moeten ze even rusten, terwijl de rest door kan gaan. Ik ben totaal niet moe, maar mijn kuit verkrampt zowat... Ik denk dat ik het ietswat mis doe, enig idee wat?
Take care of your body and it will take care of you.
|
|
|
|
veronika86
-
Total Posts
:
903
-
Reward points
:
0
-
|
ma 28-nov-05 19:59
( permalink)
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30871
- Scores: 616
-
Reward points
:
2073
-
Status: online
|
ma 28-nov-05 22:04
( permalink)
Joe, 10 minuten is al aardig lang. Je kunt proberen meer variatie te gebruiken, bijvoorbeeld 2x op 1 voet hippen, of van de ene op de andere voet en dan per stapje het touw er onderdoor tikken. Ik spring zelden met 2 voeten tegelijk omhoog, meestal 1 van de genoemde varianten, of 1x springen en 2x het touw er onderdoor
|
|
|
|
Vato Loco
-
Total Posts
:
2599
-
Reward points
:
711
-
|
di 29-nov-05 01:25
( permalink)
ik spring ook nooit met 2 voeten te gelijk tenzij ik het touw 2x wil ronddraaien voor ik de grond weer raak. Voor de rest moet je laat maar zeggen proberen kort te huppelen, eigenlijk spring je van links naar rechts, en dan gewoon linkervoet, rechtervoet, soort dribbel, hmm heel moeilijk uit te leggen zo simpele beweging eigenlijk. Probeer een filmpje te vinden waar boxers touwtje springen. En ik heb 1x kramp gehad in beide kuiten te gelijk maar dat kwam omdat ik die dag bijna niks gedronken had.
Alles gaat lekker
|
|
|
|
veronika86
-
Total Posts
:
903
-
Reward points
:
0
-
|
di 29-nov-05 07:21
( permalink)
Probeer een filmpje te vinden waar boxers touwtje springen. Bijvoorbeeld Million Dollar Baby
|
|
|
|
ReAnn
-
Total Posts
:
357
-
Reward points
:
0
-
|
di 29-nov-05 10:19
( permalink)
ORIGINAL: veronika86 Bijvoorbeeld Million Dollar Baby Yup Ik heb vandaag ook maar eens m'n springtouw uit de kast gepakt, heb hem tenslotte niet voor niets... het is leuk om te doen, maar moet het nog wel een beetje opbouwen, m'n knieeën zijn er niet zo'n fan van.
|
|
|
|
kayla
-
Total Posts
:
2242
-
Reward points
:
292
-
|
di 29-nov-05 12:24
( permalink)
Echt goed touwtje springen vergt techniek. Zoals de boksers touwtje springen is goed. Goed afwisselen niet te hoog springen. En dat is anders dan dat wij vroeger als klein kind hebben geleerd.
I like climbing mountains, but sometimes I can't resist moving them
|
|
|
|
ReAnn
-
Total Posts
:
357
-
Reward points
:
0
-
|
di 29-nov-05 12:46
( permalink)
ORIGINAL: kayla Echt goed touwtje springen vergt techniek. Zoals de boksers touwtje springen is goed. Goed afwisselen niet te hoog springen. En dat is anders dan dat wij vroeger als klein kind hebben geleerd. Klopt, ik zie me zelf ook niet meer de kunstjes doen die ik vroeger onder het touwtje springen deed
|
|
|
|
Vato Loco
-
Total Posts
:
2599
-
Reward points
:
711
-
|
di 29-nov-05 13:14
( permalink)
ORIGINAL: kayla Echt goed touwtje springen vergt techniek. Zoals de boksers touwtje springen is goed. Goed afwisselen niet te hoog springen. En dat is anders dan dat wij vroeger als klein kind hebben geleerd. gelukkig heb ik de techniek onder de knie  tis hetzelfde als veel dingen, opeens heb je de move te pakken en dan gaat de rest vanzelf. grt
Alles gaat lekker
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|