Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 24
|
Author |
aine87
-
Total Posts
:
8
- Scores: 3
-
Reward points
:
32
-
Status: offline
|
Train ik goed? doel: afvallen!
di 12-okt-10 09:35
( permalink)
Hallo allemaal Ik ben Aine, 23 jaar en studeer voor diëtist  Ik had een vraag en ik hoop dat er mensen zijn die me willen helpen. Ik ben nou al een aantal weken fanatiek aan het fitnessen geslagen omdat ik graag 7 kilo wil afvallen. (dankzij half jaar in Spanje gheghe) ik heb al veel info gelezen over wat een beetje de beste manieren zijn om te trainen. En ik ben compleet in de war! Ik ben 1.62 en op dit moment 65 kilo (te zwaar dus ja..) Ik fitness 4 x per week. Ik begin met een half uur krachttraining.. 4 sets á 10 bewegingen per spiergroep. (ik doe dan de legg pull, chestpress, en apparaten voor mijn buik, en nog apparaat voor mijn armen, die je omhoog moet drukken.. ik ben een leek met krachttraining, weet allemaal niet hoe het heet  haha) Daarna doe ik een uurtje cardio.. dit doe ik rustig aan, (had uitgerekend wat mijn hartslag moest zijn...)Had het verhaal van stresshormoon cortisol gelezen en dat wil ik natuurlijk niet. om mijn voeding hoef ik me niet druk te maken, eet 6x per dag en dan kleine maaltijden met allen genoeg macro-en micronutrienten.. het gaat mij erom of ik mijn training goed doe. Ik neem om de 2 dagen een rustdag. mijn vraag is: Doe ik het goed? Alvast onwijs bedankt voor de reacties  !!
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
- Scores: 1135
-
Reward points
:
2079
-
Status: online
|
Re:Train ik goed? doel: afvallen!
di 12-okt-10 10:50
( permalink)
Ik heb werkelijk geen idee of jij het goed doet. Je leert voor dietist zeg je en je zegt ook dat je op 7 kg wilt afvallen, ik vraag mij dan af waar je dat op basseerd. Ook wat betreft je maaltijden zeg je dat dit wel goed zit omdat het voldoende macro en micronutrienten bevat, maar ik vraag mij dan af wat de ratio is. Kortom ik heb te weinig informatie om ook echt te kunnen zeggen of jij het goed doet. Ik vind 1 uur cardio na je krachttraining behoorlijk lang en een voorzichtige conclusie die ik daaraan verbind is dat zowel je krachttraining en je cardio een te lage intensiteit hebben. Let wel het zou natuurlijk ook zeer goed kunnen dat je in gewicht aan gaat komen door je krachttraining en dat terwijl je vetpercentage daalt, maar dat hoef ik jou als aankomend dietist niet uit te leggen natuurlijk. Kortom we hebben meer informatie nodig.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11217
- Scores: 580
-
Reward points
:
2061
-
|
di 12-okt-10 12:58
( permalink)
Wat mij opvalt aan je training is dat je er geen trekbewegingen in hebt zitten, enkel duwbewegingen. Dat is op de lange duur niet zo heel goed voor je schouders.  En ik vind een uur cardio na krachttraining wat overdreven, maar dat ligt ook aan mijn persoonlijke voorkeur. Ik ben het wel eens met Hermke's vermoeden over de intensiteit van je krachttraining. Hoe lang train je nu, en wanneer wordt dit schema waarin veranderd?
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
aine87
-
Total Posts
:
8
-
Reward points
:
32
-
|
di 12-okt-10 21:18
( permalink)
ik train nu iets van 4 weken.. om de hoeveel weken zou ik mijn manier van trainen moeten veranderen dan? maar ik heb dus denken jullie een te lage intensiteit van trainen? met krachttraining pak ik zo zwaar als ik kan.. dat had ik ook van de site slank-en-sterk vandaan (super leuke site trouwens) bedankt voor jullie reactie!
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
-
Reward points
:
2079
-
|
di 12-okt-10 21:30
( permalink)
Intensiteit zegt weinig over het gewicht waar je mee traint euh tenminste voor nu dan. Intensiteit in deze zegt meer over hoe uitgeput je spieren zijn/ worden door KT en dat kan je op verschillende manieren bereiken, als jij nog voldoende energie over hebt om 1 uur cardiowerk te kunnen doen, dan denk ik dat de intensiteit van je krachttraining dus te laag is en zul je voor nu op deze manier zeker nog wel progressie boeken maar dat zal niet lang zo doorgaan.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
aine87
-
Total Posts
:
8
-
Reward points
:
32
-
|
di 12-okt-10 21:38
( permalink)
ah oke, dat is duidelijk. dus eigenlijk zou het beter zijn om wat langer doorgaan met krachttraining en minder lang cardio te doen? het stomme is dat ik het idee heb dat door minder lang cardio te doen ik minder vet verbrand..
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11217
-
Reward points
:
2061
-
|
di 12-okt-10 21:40
( permalink)
Of, minder pauze tijdens je krachttraining meer oefeningen, of wat lager in je herhalingen, . EN wellicht kortere maar heftigere cardio.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
aine87
-
Total Posts
:
8
-
Reward points
:
32
-
|
di 12-okt-10 21:47
( permalink)
Hmm ja dat kan ik wellicht ook proberen ja! Ehm nog even over het stress hormoon cortisol, dat wordt aangemaakt na 1 uur trainen had ik gelezen?.. dus als ik dan heftiger ga cardio-en, moet ik mijn training dus beperkten tot max. 1 uurl? gheghe sorry voor al de vragen hoor.. betreft fitness/trainingen ben ik echt een super leek
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
-
Reward points
:
2079
-
|
di 12-okt-10 21:53
( permalink)
De aanmaak van cortisol is volgens mij behoorlijk persoonsgebonden dus kun je niet zomaar stellen dat er na 1 uur training cortisolaanmaak zal plaats vinden, bovendien zal het ook nog afhangen van hoe getraind je bent, dus richttijden hiervoor zijn moeilijk aan te geven. Wil je echter de aanmaak van cortisol voor komen, dan is het beste om hele korte intensieve traingssessies te maken. Zoek bijvoorbeeld eens op HIT krachttraining of HIIT cardio.
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11217
-
Reward points
:
2061
-
|
di 12-okt-10 21:56
( permalink)
En nogmaals, zorg voor een iets gebalanceerder schema qua duw/trek verhouding.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
-
Reward points
:
2079
-
|
di 12-okt-10 21:58
( permalink)
ja dat ook
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30871
- Scores: 616
-
Reward points
:
2073
-
|
di 12-okt-10 23:54
( permalink)
Ik ben 1.62 en op dit moment 65 kilo (te zwaar dus ja..) Waarom vind je dat te zwaar? De compositie van je lichaam zegt meer dan je gewicht Ik denk dat je training gevarieerder mag zijn en inderdaad totaal ongeveer een uur of ruim een uur per keer. Niet alleen qua intensiteit maar ook om je aandacht er een beetje bij te kunnen houden.
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1823
-
|
wo 13-okt-10 16:34
( permalink)
Waarom eet je eigenlijk 6x per dag? Voor sommige mensen is dat idd heel fijn, maar voor de meeste mensen met een druk bestaan, kan het juist een te zware belasting zijn en ze zelfs laten aankomen. Met betrekking tot de training: voor beginners is full-body (alle spiergroepen) het beste. Ook kan je beter meteen met losse gewichten beginnen, want later ben je bijv door apparaten te gebruiken wel sterk geworden, maar heb je niet geleerd te balanceren en zijn je pezen het ook niet gewend. Voorheen werd altijd gezegd dat je het beste hoge hh en weinig gewicht kan doen, maar feitelijk is het beter om met het zelfde gewicht wat minder hh te doen maar dan kortere rusttijden aan te houden, juist bij losse gewichten kan je uitvoering anders snel verslechteren.
|
|
|
|
aine87
-
Total Posts
:
8
-
Reward points
:
32
-
|
wo 13-okt-10 18:37
( permalink)
bedankt voor alle tips mensen, echt super heb vandaag minder lang getraind! heb op de trek en duw bewegingen gelet en die zijn eigenlijk wel gelijk.. het is niet dat ik meer trek of meer duw bewegingen maak. ik eet 6x per dag omdat ik daar nu de tijd voor heb  ik houd het bij 3 hoofdmaaltijden en 3x tussendoortje (fruit .. en savonds kwark bv) maar het is ook vaak 5x per dag hoor. ligt eraan of ik nog trek heb.. ik heb het misschien een beetje verkeerd neergezet: ''65 kilo en ik vind mezelf te zwaar''. mijn doel is om af te slanken en alles strakker te krijgen.. weer het figuur krijgen wat ik voor mijn trip naar Spanje had ik heb vandaag met zwaardere gewichten getraind (heb mezelf verbaasd eigenlijk, met die legg pull bijvoorbeeld kon ik veel zwaarder als dat ik dacht) en dus daarna korter weze cardio-en (langer had ik denk ik ook niet volgehouden  ) eigenlijk was het zo veel leuker en voel me er goed bij  ben echt benieuwd of ik resultaat ga boeken!
|
|
|
|
Miepie
-
Total Posts
:
903
- Scores: 14
-
Reward points
:
678
-
|
wo 13-okt-10 19:52
( permalink)
Zeker weten dat je resultaat gaat boeken. Zo nu en dan eens een behoorlijk hoger gewicht nemen. Je staat dan versteld wat je al aan kan, wat je nog niet verwacht had.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30871
- Scores: 616
-
Reward points
:
2073
-
|
wo 13-okt-10 21:41
( permalink)
Heet dat ding echt leg pull of is het leg press? Wat SheRu bedoelde was dat je met de oefeningen die je hebt omschreven vooral bewegingen maakt die van je lichaam af gaan. Je haalt je armen of benen dan wel weer terug maar de weerstand zit in de beweging van je af. Doe je nog meer oefeningen of hoe bedoelde je de trek bewegingen? Goed dat je wat zwaarder bent gegaan, vaak kun je meer dan je denkt
|
|
|
|
aine87
-
Total Posts
:
8
-
Reward points
:
32
-
|
wo 13-okt-10 21:51
( permalink)
 whaha ow... ja, ik bedoel de legg press ---_--- ah oke, nu snap ik het van die bewegingen.. ik zal morgen eens de namen van de apparaten opschrijven die ik gebruik.. dan is het tenminste wat duidelijker
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1823
-
|
do 14-okt-10 13:03
( permalink)
Ah, ja 2-3 tussendoortjes klinkt toch een heel stuk anders dan 6 'echte' maaltijden. Een trek (pull) beweging is het wanneer het naar je lichaam toebewegen van een gewicht kracht vergt en je het gewicht dan alleen hoeft tegen te houden wanneer het van je afbeweegt. En andersom bij een duw (push) beweging: dan kost het de meeste energie om het van je af te duwen en laat de zwaartekracht het weer naar je lichaam teruggaan. Het is de bedoeling dat je een balans hebt tussen die 2 en niet de ene boven de ander laat prevaleren. Dit geldt dan meestal voor het bovenlichaam. Bij benen spreekt men meer over 'quad'(riceps) dominante bewegingen en 'heup' dominante bewegingen. Bij apparaten is dat resp. de leg extension of leg press (quad dominant) en de leg curl (heup dominant).
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
-
Reward points
:
2079
-
|
do 14-okt-10 13:24
( permalink)
en 'heup' dominante bewegingen en de leg curl (heup dominant). Euh klopt dit wel en is het eigenlijk niet zo dat de squat dan ook heup dominant is en/ of beter gezegd dat je eerder spreekt over quadriceps of hamstringdominant. Denk dat je bij squat en deadlift altijd je heupspieren aanspreekt en je voor de squat niet kunt zeggen dat deze specefiek quaddominant is? Vind het een beetje vaag uitgedrukt en dan pak je er een oefening uit waarbij je de heupen eigenlijk uitschakeld en de hams vooral aanspreekt over het kniegewricht en die noem jij heupdominant. Maak mij maar gek, maar volgens mij klopt hier geen jota van.
|
|
|
|
Miepie
-
Total Posts
:
903
- Scores: 14
-
Reward points
:
678
-
|
do 14-okt-10 15:27
( permalink)
Naar mijn idee heb je bij benen toch ook gewoon een push (squats) en pull (deadlift)?
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|