Trainen houd je jong?

Author
streep
Middle Weight
2012/11/06 23:59:50 (permalink)
0

Trainen houd je jong?

Het valt me erg op als ik om me heen kijk naar leeftijdsgenoten (40+) dat ik er ongeloofelijk jong uitzie! De meesten lijken haast wel bejaard! Vroeg me nou gewoon af of dat echt alleen komt door regelmatig trainen? Ik ga maar 2x per week (wel zwaar trainen en ben al ruim 10 jaar bezig) en let op mijn voeding maar niet absurt ofzo, ik eet ook wel eens patat of kom niet aan 2 stuks fruit e.d knipoog
Ga laat naar bed (rond 3u en sta laat op rond 11u of later)
Ga ook regelmatig een flink stuk fietsen of lopen, ook met vrieskou, ben eigenlijk nooit ziek ook.
Dus supergezond leven kan je ook niet zeggen, is het meer erfelijk dan?

7 Replies Related Threads

SheRu
    Go John Henry!
    Re:Trainen houd je jong? 2012/11/07 08:02:05 (permalink)
    0
    Ik zeg: combinatie van factoren (roken, pijn, zonnebanken, houding, algehele pret, leefstijl, genen) 
    Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:Trainen houd je jong? 2012/11/07 09:09:48 (permalink)
    0
    Ik zeg mazzel hebben, de meesten schatten mij ook een paar jaar jonger in, ik train dan al wel 33 jaar, maar ik ken jongens die met mij opgegroeid zijn die ik mijn hele leven al ken en ook veel sporten gezond leven en wel een oude kop hebben en er zijn er bij die er jonger uit zien dan hun echte leeftijd die verder geen flikker uitvoeren en ongezond leven.  

Dus in mijn ogen is het gewoon mazzel hebben. Je karakter bepaalt hoe oud je werkelijk bent denk ik, van de sporters weet ik dat er een paar bij zijn die behalve het sporten gewoon uitgezakte en uitgebluste oude mannen zijn en het liefst naast een beetje sporten op de bank hangen en hun vrouw vervelen en vooral zich zelf in de weg zitten. 

Je geest en je levenslust bepalen je echte leeftijd!
    Roodbaard.
    Super Heavy Weight
    Re:Trainen houd je jong? 2012/11/24 22:17:12 (permalink)
    0
    Trainen vertraagt inderdaad wel het ouder worden vermits voeding en rust in orde zijn. Zo niet, dan kan trainen leiden tot een acute of juist slecht opgemerkte overtrainings-toestand en dat is juist een vorm van katabole afbraak of anabole stilstand wat ouderdom versnelt.
    3XL
    Senior Moderator
    Re:Trainen houd je jong? 2012/11/29 19:41:14 (permalink)
    +1 (1)
    Ik denk dat het met uitstraling te maken heeft. Training geeft je meestal een betere houding wat je uitstraling ten goede komt, verders is het imo meer je gehele levenstijl dan het trainen op zich die je jong houd.
    Roodbaard.
    Super Heavy Weight
    Re:Trainen houd je jong? 2013/02/09 15:14:43 (permalink)
    0
    Mensen die trainen en plezier daarin hebben en ook niet overtrained zijn hebben hun hormonen beter in balans en maken daardoor in hun gedrag (energieker) en uitstraling (vrolijker, communicatief, aanspreekbaar, toegankelijk) ook een jongere/ vitalere indruk. 

dju_lee
    Feather Weight
    Re:Trainen houd je jong? 2013/03/10 21:59:06 (permalink)
    0
    Genetische aanleg, roken en UV-licht zijn de bepalende invloeden wat je huid betreft.
    Goede hydraterende crème indien je huid droog is; als ie vet is, is dat niet nodig.
    Botox tegen expressierimpels helpt preventief gezien je door botox te gebruiken de huid minder plooit.

_Junior
    Heavy Weight
    Jump to:
    © 2018 APG vNext Commercial Version 5.0