|
Author |
spinningrom
-
Total Posts
:
253
- Scores: 1
-
Reward points
:
670
-
Status: offline
|
Trainen jullie 'niet zichtbare spieren'?
do 09-dec-10 19:27
( permalink)
Trainen jullie vb: - subscapularis - ilio-psoas.... .. dus spieren die meer in diepte liggen en je dus niet ziet, zelfs al is hun massa flink vergroot? (en ik bedoel dus wel degelijk: gericht trainen op deze spieren, niet ergens meetrainen in een compound)
|
|
|
|
3XL
-
Total Posts
:
6345
- Scores: 125
-
Reward points
:
1841
-
|
Re:Trainen jullie 'niet zichtbare spieren'?
do 09-dec-10 22:07
( permalink)
Ja. Iliopsoas wordt bij veel beenhef bewegingen getraind en subscupularis train ik bij RC training. Verders worden veel niet zichtbare spieren getraind tijdens grote compoundoefeningen
As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
|
|
|
|
Beaudien
-
Total Posts
:
275
- Scores: 17
-
Reward points
:
1078
-
|
do 09-dec-10 22:11
( permalink)
Ik weet niet eens waar ze zitten................
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30871
- Scores: 616
-
Reward points
:
2073
-
Status: online
|
do 09-dec-10 23:03
( permalink)
Ergens bij je schouder aan de achterkant en bij je bekken Ik train verborgen spieren niet gericht maar ze gaan wel met andere oefeningen mee  hooguit specifiek de quadratus lumborum met side bends, voor romp stabiliteit maar daar komen wel meer spieren bij kijken natuurlijk:
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
- Scores: 13
-
Reward points
:
732
-
|
vr 10-dec-10 22:02
( permalink)
ik ben te dom om die spieren te kunnen trainen, en mocht ik ze trainen, dan kan ik de naam toch nooit goed schrijven
Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus 
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30871
-
Reward points
:
2073
-
|
vr 10-dec-10 22:44
( permalink)
Je mag ook de Belgische benaming gebruiken hoor
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
di 14-dec-10 11:44
( permalink)
nope. ze zullen wel meegenomen worden in een of andere oefening
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11217
- Scores: 580
-
Reward points
:
2061
-
|
di 14-dec-10 12:46
( permalink)
Hangt er vanaf, heb 't geloof ik wel 's gedaan toen uit m'n test kwam dat 't nodig was. Al heb ik geen idee meer welke. Maar mijn ervaring is dat stijfheid een groter probleem is (zittend werk, student) dan slapte. En ik eet veel vezels hè? Krijg je gespierde darmen van.
<message edited by SheRu on di 14-dec-10 12:56>
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
-
Reward points
:
1431
-
|
di 14-dec-10 14:26
( permalink)
ah.. dat zijn wel heel diep liggende spieren, maar lijkt me dat door vezels de darmen het juist makkelijker hebben
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11217
- Scores: 580
-
Reward points
:
2061
-
|
di 14-dec-10 14:34
( permalink)
ja, maar da'is toch omdat de peristaltische beweging min of meer getraind wordt?
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
- Scores: 1135
-
Reward points
:
2079
-
|
di 14-dec-10 14:37
( permalink)
Ik train alleen voor het uiterlijk dus ik doe alleen maar borst en biceps en ook voor rug nog 1 oefening, dus ik denk wel dat ik goed bezig ben. Benen hoef ik niet te trainen, die zijn al enorm gespierd want ik zit ook nog op voetbal en doe een krantenwijk, waarom zou je niet zichtbare spieren traien als je ze toch niet ziet. Pfffffff word soms echt een beetje moedeloos van die krachtsporters die altijd tegen mij lopen te zeiken dat ik moet squaten en deadliften, wat heb je nou aan die oefeningen, niemand weet wat jij doet in de sportschool. Borst en bicpes kan iedereen zien in de extreem strakke shirts die ik altijd draag en ik krijg altijd heel veel complimenten hoe goed ik er uit zie. Niemand die het verder ziet dat ik eigenlijk hele dunne benen heb. Gewoon lekker bankdrukken en bicepscurlen en dat is alles wat je nodig hebt. Dus nee ik train de niet zichtbare spieren niet, nergens voor nodig.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
-
Reward points
:
1431
-
|
di 14-dec-10 14:41
( permalink)
right bro. en als je altijd hemden/truien met lange mouwen aan hebt, hoef je ook je armen niet te trainen. blijft uiteindelijk de nek over. Niet de kaakspier, want er wordt natuurlijk uit de nek geluld
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
-
Reward points
:
2079
-
|
di 14-dec-10 14:55
( permalink)
Ik zit op uit de nek lullen Maar goed was een geintjuh natuurlijk, ik zou eigenlijk niet weten of ik niet zichtbare spieren train, niet bewust in elk geval. Ik ga er toch vanuit dat als compounds traint met links en recht wat aanvullig in de vorm van isolatie, maar zeker ook wat rc werk doet je eigenlijk alles wel mee pakt. Ik kan mij ook niet voorstellen dat als je in min of meer natuurlijke bewegingsbanen van je lichaam traint ( wel gelet op het feit dat je de oefening naar je lichaam maakt en niet andersom) dat er dan nog ergens een disbalans ontaat.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30871
-
Reward points
:
2073
-
|
di 14-dec-10 22:04
( permalink)
En dan punten krijgen voor je vorige post
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
-
Reward points
:
2079
-
|
di 14-dec-10 22:26
( permalink)
Ja ik zag het, goed woh, zie je nou wel dat ik gewoon gelijk had nananana, zou gloeiende gloeiende ook wel weer eens tijd worden dat ik een punt kreeg, zo'n uitmuntende post heeft dat punt zeker verdiend. Nou nog ff kijken of ik er morgen een brood voor kan kopen.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30871
-
Reward points
:
2073
-
|
di 14-dec-10 22:38
( permalink)
Als de bakker daar niet in trapt dan doe je gewoon een side chest of MM pose en dan krijg je dat brood zo mee. Ik voel een niet-zichtbare spier in mijn kuit momenteel dus kennelijk train ik ze ook zonder me daarvan bewust te zijn.
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|