Trainen na zwangerschap
Author Message
Laura

• Total Posts : 5
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
Trainen na zwangerschap di 22-jul-03 00:32 (permalink)
0
Hallo sterke vrouwen! Ik kom hier heel onregelmatig en helaas minder vaak dan ik zou willen (tijdgebrek) en ik ben nog nooit actief geweest op dit forum, dus jullie kennen mij nog niet.

Ik heb nu een vraag waarop ik via andere wegen nog geen antwoord heb kunnen vinden. Ikzelf doe al enige jaren (recreatief en revalidatief - is dit een nl woord?) aan krachttraining en mijn zus vroeg aan mij hoe zij weer een fatsoenlijk figuur kan krijgen na 3 zwangerschappen kort op elkaar. Mijn zus moet wat afvallen en verstevigen. Haar jongste kind is nu 3 weken oud. Wanneer mag zij aan krachttraining doen? Wanneer mogen de buikspieren worden aangepakt? Ze geeft borstvoeding dus een crashdieet is uit den boze. Heeft iemand hier ervaring in? Ik stond met mijn mond vol tanden.....

Insider

• Total Posts : 3083
    RE: Trainen na zwangerschap di 22-jul-03 05:46 (permalink)
    0
    Heb me ook wel eens afgevraagd hoe dit in elkaar steekt, maar aangezien wij nog geen kinderen hebben, heb ik daar ook geen antwoord op.
    Kan me herinneren dat er een tijdje geleden in de Muscle&Fitness een heel stuk stond over zwangerschap en (trainende)moeders.
    Weet alleen dat een vriendin van ons pas na een half jaar weer buikspiertraining mocht gaan doen, maar die had dan ook wel een keizersnede ondergaan.
    Maar ben het met Gilles eens dat ze het ook zelf moet aanvoelen denk ik.
    Succes!

Knight

• Total Posts : 2236
      RE: Trainen na zwangerschap di 22-jul-03 08:05 (permalink)
      0
      Na een zwangerschap is het beter rustig aan te doen met trainen. Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je daarvoor deed.
      In het algemeen wordt wel gezegd dat je minimaal zo'n 3 maanden moet wachten en dan weer rustig aan beginnen.
      Mijn vriendin was ook 'te snel' begonnen om weer iin shape te raken, en dat brak haar behoorlijk op. Na zo'n 2 weken werd ze moe en had nergens zin in, een soort overtrainingsgevoel.
      Dus houdt het rustig en luister naar je lichaam. Als je voelt dat het even niet gaat, doe dan een stapje terug.

Laura

• Total Posts : 5
        RE: Trainen na zwangerschap di 22-jul-03 09:36 (permalink)
        0
        Bedankt voor jullie reacties! Mijn zus heeft al een paar jaar niets meer aan sport gedaan (zwangerschappen en kleine kinderen hebben is best zwaar!), daarvoor zat ze op jazzballet. Aangezien ze dus nooit aan krachttraining heeft gedaan, heeft ze geen "gevoel" wanneer ze kan beginnen. Helaas valt mijn zus niet veel af van de borstvoeding. De middelste heeft bijna een jaar borstvoeding gehad maar dit had geen weerslag op haar gewicht.

Diverin, ik dacht ook dat er een stuk in de MF stond. Ik had mijn zus beloofd dit op te zoeken, maar ik kan het niet terugvinden. Heb jij enig idee wanneer het erin stond?

ErEf

• Total Posts : 12432
          • Scores: 108
          • Reward points : 1431
          RE: Trainen na zwangerschap di 22-jul-03 11:02 (permalink)
          0
          Mijn vrouw begon weer met buikspiertrainingen wanneer ze zich lichamelijk fit voelde.. Dus gevoelskwestie. Vooral 3 kinderen kort achter elkaar (wat wij ook hebben gehad) verzwakt het gestel van een vrouw behoorlijk. Oja... met borstvoeding is het wel zo dat je voor 2 moet eten, maar wel schoon eten. Niet snoepen, geen verzadigd vet, maar wel eiwitrijk.

Zelf hebben we met periodes van 18 maanden ertussen 3 kinderen gekregen. Waar ze wel altijd rekening mee hield is dat ze totaal geen last meer in de onderbuik voelde. Het laatste wat je wilt is een verzakking van de baarmoeder. Zij droeg daarom ook altijd een ondersteunende slip die hoog tot de navel sloot.

Nu hebben we onze 4de dochter en dat is bijna 1/2 jaar geleden. Nu begint ze er pas aan te denken om wat aan de buikspieren te doen. Ze geeft ook nog steeds de borst, en zij begint het overtollige vet van tijdens de zwangerschap wel goed kwijt te raken. Ze was altijd gek op die grote dikke mergpijpen. Die heb ik dus wel gebant nu super blij

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
            • No New Messages
            • Hot Topic w/ New Messages
            • Hot Topic w/o New Messages
            • Locked w/ New Messages
            • Locked w/o New Messages
            • Read Message