Training massa schema fitness island
|
|
Goed schema
|
|
|
Redelijke schema
|
|
|
Onduidelijk schema
|
|
Total Votes:
3
|
|
Author |
Wimbo19
-
Total Posts
:
44
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
Training massa schema fitness island
do 28-jan-10 19:57
( permalink)
Hallo mensen, Ik train nu zo'n kleine twee jaar bij één en de zelfde sportschool. Omdat ik vanaf volgende week bij een nieuwe sportschool ga beginnen (die overigens zo'n 30km dichterbij is). Omdat ik nu de mogelijkheid heb om ipv drie maal, nu vijf maal per week te gaan trainen, ga ik ook beginnen aan een echt goed schema. Na een beetje speurwerk te hebben gedaan via Google, kwam ik op fitness-island.com terecht. Hier heb ik een beetje rond gekeken en kwam al vrij snel uit bij allemaal schema's die ik kon downloaden. Omdat ik vijf maal per week ga trainen, plus mijzelf volledig ga storten op massa... heb ik het dit schema gedownload. Graag zou ik van jullie je mening willen horen of ik hiermee daadwerkelijk uit de voeten kan of niet. Mijn volgende stap zal een voeding schema worden. Maar moet eerst weten wat anderen hier van denken, of als jullie misschien ook dingen zouden veranderen. Al vast bedankt, groeten wimbo19
|
|
|
|
M0|p
-
Total Posts
:
5068
- Scores: 1
-
Reward points
:
692
-
|
Re:Training massa schema fitness island
do 28-jan-10 20:26
( permalink)
Ik vind het een rare indeling en veel oefeningen voor 1 training. Te veel naar mijn goesting, veel langer als een uur met de echte krachttraining ben ik liever niet bezig. En als je vijf dagen in de week traint zou ik voor een grotere split gaan. Doe bijvb. een 3 of 4-split. Met dit schema ga je teveel van je lichaam vragen denk ik, en het gaat vervelend worden met zo lange schema's. Voor indelingen in splits kun je hier eens kijken: http://forum.body-fitness...s-Tnation-m653543.aspx Voor een 3-split kan je die van mij eens bekijken http://forum.body-fitness.nl/3split-m644677.aspx Mijn raad: GGG (get in, get out, grow): korte trainingen die tellen, neem een split waarmee je alles bijvoorbeeld 2 keer in 3 weken aanpakt. Begin met een gewicht voor 8 reps, 3 setjes en als probeer er 10 reps van te maken, als dat lukt meer gewicht.
<message edited by M0|p on vr 29-jan-10 20:40>
Proud owner of a Bimmer with diesel-power
|
|
|
|
Wimbo19
-
Total Posts
:
44
-
Reward points
:
0
-
|
vr 29-jan-10 13:46
( permalink)
Ten eerste wil ik even bedanken voor de snelle reactie. Meestal krijg ik amper tot geen reactie op mijn topics. Ik heb die eerste link even bekeken, maar er staan weer zoveel opties dat ik door de bomen het bos al niet meer zie. Die tweede link die werkt helaas niet. Ik weet niet wat ik fout doe, maar als je dit nog even zou willen opsturen. Wat ik zoek is iemand die me gewoon even op weg kan helpen met mijn training. Ik train nu ongeveer een kleine twee jaar, en ben in ongeveer een anderhalf jaar rond de 30 kilo afgevallen. Ook hier heeft iemand me op weg geholpen, en zie het resultaat. Begin stats: - Gewicht: 110kg
- Lengte: 195cm
- Leeftijd: 19/20
- Vet: 32%
Huidige stats: - Gewicht: 80kg
- Lengte: 195cm
- Leeftijd: 21
- Vet: 10%
Graag even reactie op mijn vraag of je me op weg kunt helpen. Zo niet, weet je misschien iemand die wel zo gek is? Al vast bedankt!
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11217
- Scores: 580
-
Reward points
:
2061
-
Status: online
|
vr 29-jan-10 16:18
( permalink)
Tja, ik dacht in eerste instantie voor een vijfsplit is 't wel een beetje gangbaar. Ik denk ook dat 't best kan werken. Zou ik zo'n schema zelf maken of doen? Nee. Ik vind het veel gedoe, en veel gepriegel. Ik hou meer van grovere splits, en zou liever zien dat je niet in de smith werd gezet om te squatten. Ik kwam ook balance squats tegen, en vraag me af wat ze gaan doen, want 't voorspelt weinig goeds, al ben ik natuurlijk ook gewoon bijzonder skeptisch. Als ik kijk hoe je rugtraining eruit ziet, dan vind ik de volgorde zachtgezegd eigenaardig: shoulder shrugs single-arm rows bent-over rows deadlifts Ik kan me gruwelijk vergissen, maar ik denk dat tegen de tijd dat je bij bent over rows bent aangeland de vorm ver te zoeken is, en je 't deadliften wel kan laten. Dus, nee, niet kapot van 't schema. (Buikspieren als tweede spiergroep op de dag? Dan moet je nog 2 spiergroepen! De laatste dag, buik, onderarmen en billen, mag je gelukkig wel 'standing squats' doen (as opposed to seated squats...) maar weer helemaal aan 't einde van de training. ' De derde benendag vind ik er wel aardig uitzien, maar weer staat 't op een rare plek in 't schema. Oftewel: 't is allemaal een beetje gek. Maar om even op je laatste vraag terug te komen, wat verwacht je van iemand die je het duwtje geeft? Wil je dat iemand je schema's voor je in elkaar zet? Of wil je dat je antwoord krijgt op je vragen? Of wil je iemand die je iedere ochtend uit bed sleurt en de sportschool induwt? Of wil je iemand die langs de zijlijn een beetje meekijkt of 't gaat zoals 't moet?
<message edited by SheRu on vr 29-jan-10 16:42>
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Wimbo19
-
Total Posts
:
44
-
Reward points
:
0
-
|
vr 29-jan-10 19:20
( permalink)
Hallo SheRu, Bedankt voor je reactie. Zo hoor ik ten minsten meningen van anderen, en merk ik wel dat dit schema een beetje aan de vage kant is. Om maar meteen op je vraag over wat ik nou eigenlijks wil terug te komen... in eerste instantie wil ik graag weten wat nou het beste voor iemand is. Dus om het zo te zeggen, ik wil graag antwoorden op vragen die ik nog niet weet (als je begrijpt wat ik bedoel). Ik heb dit hele forum al afgelezen, en er staat zoveel informatie op... dat ik echt niet meer weet wat ik nou moet kiezen voor mijn lichaam. Een voorbeeldje: vandaag was ik in de sportschool en had ik het er even met de sportschoolhouder over. Ik vroeg wat nou eigenlijks het beste voor mij was wanneer ik daadwerkelijk ga trainen voor echte massa. Hij vertelde mij dat ik hooguit vier dagen per week moest gaan trainen (hij had het over fases). Vervolgens hoor ik weer van andere mensen dat gewoon vijf keer in de week trainen goed voor je is, en dat je gewoon weg moet pompen om massa te krijgen. De uiteindelijke vraag voor dit onderwerp is dus: Wat ik nou beter... drie, vier of vijf keer trainen om echt massa te krijgen. Zo heb ik nog bakken vol met vragen die zo nu en dan in me op komen. De onderwerpen van deze vragen gaan van het eten, trainen, rust, cardio etc. Ik heb redelijk wat problemen met mijn schouders die te ver naar voren hangen. Ook hier heb ik wel weer een paar vragen over. Zo gaat het uiteindelijk maar door. Wat ik overigens wel begrijp is dat jullie hier niet allemaal fiso's zijn, en ook maar gewoon trainen naast je bestaande werk of studie. Maar hier zijn wel genoeg mensen die al zolang trainen, dat ze door ervaring genoeg te weten zijn gekomen over wat wel en niet goed is op heel veel verschillende gebieden. Ik hoop jou vragen zo een beetje te hebben beantwoord. Hopelijk krijg ik spoedig een reactie, groetjes !
|
|
|
|
M0|p
-
Total Posts
:
5068
- Scores: 1
-
Reward points
:
692
-
|
vr 29-jan-10 20:52
( permalink)
Die link zou moeten werken, maar doet het inderdaad niet. Als je copy-paste doet kom je er wel. Maar eigenlijk heb je er dan nog niet veel aan Heb je dat geposte schema tot nu gedaan? Wat is het laatste schema wat je gedaan hebt? Het beste schema is uiteindelijk het schema wat je nu niet doet. Variatie is de sleutel tot variatie. Omdat ik de slechtste nog niet ben zal ik hier even een 3-split zetten. dag 1: borst, schouders, armen ik steek hier niks in voor je voorste schouderkoppen omdat je schouders al naar voren trekken. bench (flyes) bent over raises side raise biceps curl lying triceps extensions (ook wel skull crushers genoemd) dag 2: rug DL shrugs BOR/DB row chin ups/pulldowns rows aan pulley, extra rows voor jou omdat je blijkbaar je bovenrug moet aanpakken ivm je schouders dag 3: benen squat kuiten romanian DL leg extensions leg curls dag extra: core woodchopper renegade rows russian twister kabel crunches Ik zou tussen dag 1, 2 en 3 altijd een dag tussen laten, de core-dag kan je een keer per week ergens tussen doen. De rest is afhankelijk van hoeveel tijd je hebt.
Proud owner of a Bimmer with diesel-power
|
|
|
|
Wimbo19
-
Total Posts
:
44
-
Reward points
:
0
-
|
vr 29-jan-10 21:35
( permalink)
Hartelijk dank voor de reactie, Hier heb ik in ieder geval heel veel aan. Ik gebruikte eerst totaal nog geen schema's. Omdat ik er sinds kerst uit gelegen heb, en vanaf volgende week eindelijk weer begin te trainen (nieuwe sportschool, 30km dichterbij == vaker trainen). Ik ga dit zeker proberen. Is het ook mogelijk om per week de oefeningen per dag om te draaien. Bijvoorbeeld dat ik de eerste week op maandag men rug doe, en de week daarna op maandag men benen doe ?. Super bedankt !
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11217
- Scores: 580
-
Reward points
:
2061
-
Status: online
|
di 02-feb-10 09:18
( permalink)
Wimbo19 Hallo SheRu, [...] De uiteindelijke vraag voor dit onderwerp is dus: Wat ik nou beter... drie, vier of vijf keer trainen om echt massa te krijgen. Volgens mij hangt het er vooral vanaf hoe vaak je kan gaan, en toch nog goed kan herstellen. Ik draai momenteel drie keer per week, maar heb ook wel hoger gezeten. 't Is net hoeveel tijd je hebt, en hoeveel je lichaam aan kan. En dan staat of valt alles alsnog met voeding, rust, en schema. Maar eigenlijk denk ik dat je gewoon een beetje moet schiften in wat je wilt weten. Als jij vijf keer per week wilt trainen, zoek je uit wat dan de opties zijn, en welke het beste bij je past, en wat het meest logische klinkt. Op 't moment dat je van schema wilt wisselen ofzoiets kijk je dan weer verder. Zo heb ik nog bakken vol met vragen die zo nu en dan in me op komen. De onderwerpen van deze vragen gaan van het eten, trainen, rust, cardio etc.
Wat je kan doen is een boek als Starting Strength kopen, en een aantal goede websites nalezen, dat geeft vaak wat eenduidiger informatie, en natuurlijk gewoon vooral vragen stellen. Als je even zoekt op 't forum kom je vanzelf een aantal goede bronnen tegen. Ik heb redelijk wat problemen met mijn schouders die te ver naar voren hangen. Ook hier heb ik wel weer een paar vragen over.
Daar zijn volgens mij al een paar topics over op het forum.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|