Trainingschema voor massa
Change Page: 123 > | Showing page 1 of 3, messages 1 to 20 of 48
Author Message
mandel

• Total Posts : 12
  • Scores: 0
  • Reward points : 23
  • Status: offline
Trainingschema voor massa wo 09-feb-11 22:37 (permalink)
0
Hoi allemaal,

Ik stel me maar  gelijk even snel door ik ben 19 jaar nja volgende week 20. Ik werk 5 dagen per week als webdeveloper (kantoorbaan). Verder Voetbal ik en vind het leuk om te fitnessen.

Dan nu mijn probleem:

Ik ben 1.79 en ik weeg 61.5 kg dit is dus erg aan de lage kant. Verder fitness ik nu 10 maanden. Ik begon met 58 kg na 3 maanden kwam ik op 61.5 kg en de overige 7 maanden is er niks meer aan gewicht bijgekomen. 
ik train gemiddeld 3 a 4 keer per week. maar vaak zo intensief dat ik teveel spierpijn heb om de andere dagen ook te trainen

Ik heb niet precies een trainingschema wel een aantal oefeningen waarvan ik weet dat ik ze goed uitvoer kwa techniek.

Deze zijn:

ik doe mijn herhalingen meestal 4 a 5 x 8 meestal tot ik het gewicht niet meer 8x kan herhalen. ik weet dat 4 a 5 een setje veel is maar ik kan meestal niet hoger kwa kg's dan haal ik er net 5 herhalingen.

1e dag: 
- machine sitting chest press  met cables
- cross over met cables (staand)
- incline bench press
- Bent arm barbell pullover

- dumbbel shoulder press
- front dumbbel raise
- bent over dumbbel reverse fly

-  triceps pushdown 
- sitting triceps pushdown (meestal zijn de triceps al zo vermoeid dat dit nog nauwelijks te doen is.)

en als ik nog zin en puf heb pak ik ook de buikspieren mee met een buikspierkwartier van de fitness zelf (groepstraining) of apparaten.

dag:2 (deze word soms overgeslagen door drukte of moeheid.)

- wide grip lat pull down
- seated cable rows
- one arm dumbbel row 
- dumbbel shrug

- Hammer curl
- cable curl

en dan kan ik zo'n beetje niet meer.(totaal vermoeide spieren)

zodra ik geen spierpijn meer heb ga ik weer en begin ik bij dag 1

verder drink ik na het fitnessen een shake genaamd syntha 6. daarvan gebruik ik 1 maatschep dat  is
Voedingswaarde
Per dosering (44 gram) Totaal calorieen 200 kcal - Waarvan uit vet 54 kcal Totaal vet 6 gram - Waarvan verzadigt vet 6 gram Totaal koolhydraten 14 gram - Waarvan dieetvezels 5 gram - Waarvan suikers 2 gram Totaal eiwit 22 gram  
ik vind hem niet erg lekker daarom drink ik hem met 400 ml melk ipv. 150 ml ik denk dat dit geen kwaad kan (als het wel zo is moet het vooral gemeld worden(dan zoek ik wel een andere). want hij lost gewoon niet goed op je krijgt klonten met 150 ml.

verder eet ik gemiddeld per dag om 10 uur 5 bruine boterhammen.
om half 1: 4 a 6 bruine boterhammen.
smiddags om 3 a 4 uur: een banaan.
7 uur: meestal flink bord of 2 borden eten.
avonds als ik ben wezen sporten de shake anders soms een paar koekjes of  halfvolle kwark(kwark niet altijd in huis als het in huis is wel meteen 500 ml).

Ik snoep eigenlijk nooit behalve op de koekjes na. Daar heb ik gewoon geen behoefte aan.
Net als ontbijt(naast dat ik een ramp ben met opstaan krijg ik geen hap door me keel als ik al tijd heb)

verder voetbal ik nog maar dat is niet erg intensief.

De nadruk met trainen ligt btw massa en spiergroep borst.

Ik hoop dat iemand de moeite neemt om dit hele verhaal te lezen.

Groeten Marijn

SheRu

• Total Posts : 11218
    • Scores: 580
    • Reward points : 2061
    • Status: online
    Re:Trainingschema voor massa wo 09-feb-11 22:45 (permalink)
    +1
    Ik denk dat je in eerste instantie (flink) meer moet gaan eten,
    en ik zou overstappen op een fullbody schema, waarbij je dezelfde groep dus meerdere keren per week kunt belasten op  verschillende manieren.. Verder lijkt je huidige schema me nogal beperkt, en slaat 't veel grote oefeningen én een hele grote spiergroep over.
    Dus als je nou niet fullbody wil, neem dan in elk geval een completer schema. knipoog  

Verder negeer ik wijselijk je opmerking over massa en nadruk op borst. knipoog De nadruk leggen op borst doe je maar als je een beest bent geworden. Massa pakken is al moeilijk genoeg knipoog
    <message edited by SheRu on wo 09-feb-11 22:57>
    You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do.

http://canonnengoed.wordpress.com/

"SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."

Hermanus

• Total Posts : 11021
      • Scores: 1135
      • Reward points : 2079
      Re:Trainingschema voor massa wo 09-feb-11 22:52 (permalink)
      +1
      voorjaar begint vroeg dit jaar.

Testiculos habet et bene pendentes  
      Why train heavy?
      Why stack plates?
      Why bend bars?
      Why train insane?

Because
      I f**king can

sis

• Total Posts : 30871
        • Scores: 617
        • Reward points : 2073
        Re:Trainingschema voor massa wo 09-feb-11 23:16 (permalink)
        +1
        Oei wat een schema niet lekker van je belast de voorkant van je schouders compleet uit verhouding met de rest. Mijn tip is om veel completer te trainen, dus je hele lichaam inclusief benen. Als je dat per training doet dan kun je makkelijker een training overslaan als dat zo uitkomt. 

Van boterhammen ga je niet hard groeien, het gaat om het beleg. Zoals ei, tonijn, kip en andere eiwitrijke zaken. Groente erbij als tegenhanger, bijvoorbeeld een stuk komkommer. En ik mis vetten in je voeding. Dat als eerste opmerkingen. Positief punt is dat je een hoop kunt verbeteren waardoor je meer resultaat gaat krijgen blij 

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

mandel

Re:Trainingschema voor massa wo 09-feb-11 23:35 (permalink)
          0
          Bedankt voor de 2 reacties sorry ik neem die van hermke niet echt serieus fitness nu onderhand 10 maanden 3 a 4 x per week en heb heel men leven 5 dagen per week gesport. als ik nou hier kom en heb nooit getraind en zeg ik wil een sixpack voor als ik over 5 maanden naar chersonissos ga.(ook al ben je een admin)

voor de rest no hard feelings en beschouw ik elke post als mooi meegenomen

ik doe dit omdat het niet super gezond is net zoals het niet gezond is veel te dik te zijn.

Ik zal dus op zoek gaan naar een full body schema. Heeft er iemand een link naar een bewezen goed programma?Alleen moet ik het been gedeelte denk ik skippen om overbelasting te veroorzaken ik heb net 16 weken niet kunnen trainen(onderlichaam) door een flinke scheur in men kuit en heb al vaker spierblessures gehad. in combinatie met voetbal

btw de 5 boterhammen ochtends zijn met cervelaat en middags 2 met komkommer ham en kaas of 4 en de overige 2 of 4 met pindakaas.

SheRu

Re:Trainingschema voor massa do 10-feb-11 07:50 (permalink)
            +1
            Voetbal is zo'n beetje de blessuregevoeligste sport in Nederland, dus ik zou juist zorgen dat je benen een beetje gepantserd zijn knipoog
            En anders is 't ook geen fullbody hè?
            Starting STrength is 't eerste fullbody schema dat in me op komt. Da's een klassieker.
            En nog altijd: meer eten.

(en wij nemen Hermkes posts juist altijd allemaal heel serieus...)
            You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do.

teddybeerke

• Total Posts : 4764
              • Scores: 88
              • Reward points : 1660
              Re:Trainingschema voor massa do 10-feb-11 07:57 (permalink)
              +1
              zoals hierboven al gezegd meer eten en richten op fullbody.
              Als je in de ochtend niet kan eten probeer dan een gainer of lean gainer om de dag toch al goed te beginnen

mandel

Re:Trainingschema voor massa do 10-feb-11 09:35 (permalink)
                0
                Ok ik zal me dus vol gaan richten op een full body schema ik zie dat je me een gainer of een lean gainer aanbeveeld weet je ook met welke mensen goede resultaten hebben behaald Omdat het best wel prijzig is (ik wil het er best voor uitgeven)

Ik ben ook bereid hermkes posts serieus te nemen ik heb genoeg posts gezien van hem op het forum om te weten dat die er genoeg verstand van heeft blij

SheRu

Re:Trainingschema voor massa do 10-feb-11 09:37 (permalink)
                  +1
                  Ik zou eerst 's rond kijken voor shakerecepten  van mensen die ze thuis maken, vaak goedkoper, en redelijk effectief voor het doel waarvoor teddy ze aanraadt.

mandel

Re:Trainingschema voor massa do 10-feb-11 09:57 (permalink)
                    0
                    Ik heb al een grote pot syntha 6 staan is deze niet geschikt hiervoor heb het tabelletje met voedingswaarden in men eerste post staan blij deze is overigens wel bijna leeg dus sta open voor suggesties blij

Hermanus

Re:Trainingschema voor massa do 10-feb-11 10:05 (permalink)
                      +4
                      Juist omdat ik admin ben moet je mij niet serieus nemen, ze konden niemand anders meer vinden en daarom hebben ze mij maar genomen zo richt ik minder kwaad aan.

Maar goed je geeft zelf perfect aan in jou relaas waar mijn reactie vandaan komt. Weet je als ik een hobby heb of mij ergens voor interesseer dan verdiep ik mij eerst toch een klein beetje in de materie. Nou ja suikerzakjes sparen kan je waarschijnlijk zonder diepgaande studie wel gewoon doen.

En je hebt gelijk, op zich was het niet heel netjes waarvoor mijn oprechte excuses, maar bij benadering ben jij ongeveer het 2000 ste soortgelijke verhaal wat ik lees en soms word het mij even teveel en dan moet ik huilen.

Hier gaat het al mis, je zegt  in de eerste 3 maanden ben je 3 kg aangekomen en daarna 7 maanden niks meer, op zich bewonderingswaardig dat je het dan nog wel vol houd, maar ik zou na een maand of 2 van stilstand toch even achter mijn oren hebben gekrabt en denken, heeeeeeee ik train mij te barsten en er gebeurt niks, was da nou.

Dan zeg je dat je na dag 1 soms dag 2 overslaat omdat je moe bent, euh je bent 19 en de hormonen gaan met 180 km per uur door je lijf en je zou er eigenlijk een muur uit willen lopen op dag 2, want je doet op dag 1 een beetje borst, schouders en triceps en dan ben je soms al te moe om nog buikspieren te doen, zucht. Ik kan mij voorstellen dat je vermoeid bent van het volume, maar de intensiteit is 3 keer niks.

Dan zie ik je voeding en barst ik in snikken uit en dan lees ik ook nog je stats, 1,79 m met een gewicht van nu 61 kg. Beste Marijn, mijn advies aan jou, ga naar de dokter en laat in elk geval je bloed onderzoeken want of er is iets met je stofwisseling aan de hand of je hebt van je leven nog nooit echt een fysieke inspanning geleverd, maar daar zit iets niet helemaal goed.

Nou willen ze jou hier graag in een fulbody schema lullen en daar is helemaal niks mis mee, sterker nog daar zou voor jou ook mijn voorkeur naar uit gaan. Maar dan wel echt fullbody met alleen basisoefeningen, weinig en zwaar en dan rusten tot je hersteld bent en dan weer, in de praktijk zou dat ongeveer inhouden dat je eens per 3 a 4 dagen gaat trainen en dan geleidelijk aan de belasting opvoeren, naar bijvoorbeeld een upperbody/ lowerbody split. Dus 2 dagen op, 1 dag af en weer 2 dagen op.

En train je benen, je benen zijn de helft van je lichaam, train ze en een leuke bijkomstigheid is dat je hierdoor je hormonen ook nog een lekkere boost geeft waardoor je misschien minder moe word. Maar laat in elk geval eerst even je bloed nakijken.

Op zich kan een splitje wel, maar dan zal de intensiteit gruwelijk omhoog moeten en dan kan je ook geen training meer missen en dan zou je bijvoorbeeld een 4 dagen split kunnen hanteren, als voorbeeld, dag 1 armen + zijkant schouders, dag 2 benen, dag 3 rust dag 4 borst en voorkant schouders  en dag 5 rug en achterkant schouders. En na een week of 6 draai het je het dan om.

Je zou je nu vooral en eigenlijk alleen maar bezig moeten houden met compounds en dat zijn oefeningen waarin meerdere gewrichten betrokken zijn, dus ook meerdere spieren ( groepen) en voorbeelden ziijn hiervan, squat, deadlift, bench, schouderdrukken, chinnen, bent over row en dit zijn sowieso al oefeningen die echt altijd in je schema moeten zitten of je nou een split of fullbody gebruikt.

Nou ja dit was het wel en zie zelfs een admin kan soms best serieus zijn. Alleen was het nu wel ongeveer de 2000 ste keer dat ik soort gelijk verhaal heb ingetypt en dat zegt waarschijnlijk meer over mij dan over jou.

Why train heavy?
                      Why stack plates?
                      Why bend bars?
                      Why train insane?

Because
                      I f**king can

SheRu

Re:Trainingschema voor massa do 10-feb-11 11:16 (permalink)
                        +1
                        De consensus is overweldigend.

Hermanus

Re:Trainingschema voor massa do 10-feb-11 11:19 (permalink)
                          0
                          Je bent het met mij eensch begrijp ik???

Why train heavy?
                          Why stack plates?
                          Why bend bars?
                          Why train insane?

Because
                          I f**king can

SheRu

Re:Trainingschema voor massa do 10-feb-11 11:20 (permalink)
                            +2
                            Natuurlijk. Maar ik had in mijn posts ook al hetzelfde gezegd, zo'n beetje. Met veel minder woorden. Maar vandaar: een mooie dag voor het trainingsschema forum. Hi5!

Hermanus

Re:Trainingschema voor massa do 10-feb-11 11:34 (permalink)
                              +1
                              Ja vrouwentaal daar snapt toch niemand wat van, maar schatje, ik ben het altijd meer dan en veel meer met jou eens en ik koester geen enkele illusie dat ik jou nog kan verbeteren, sterker nog ik voel ook geen enkele noodzaak om uberhaubt jou inhoudelijke posts te lezen omdat ik weet dat deze inhoudelijk altijd loepzuiver zijn.

Echter wilde ik mijn schandelijke gedrag van gister naar de TS toe even uitleggen en goedmaken, dus heb ik met mijn beperkte wijsheid mijn inhoudelijke visie op het verhaal gegeven zonder uw posts gelezen te hebben.

Mocht ook u zich door mijn onbehouwen lompe gedrag beledigd voelen dan bied ik ook daarvoor gaarne mijn oprechte excuses aan, mocht zulks niet adoende zijn, verwijs ik u gaarne naar mijn log waar ik een zinsnede in heb staan in de trend van iets met pijpje en opblazen en zo.

Why train heavy?
                              Why stack plates?
                              Why bend bars?
                              Why train insane?

Because
                              I f**king can

Hermanus

Re:Trainingschema voor massa do 10-feb-11 11:39 (permalink)
                                +2
                                En verder heb ik u om u tevereden te stellen een paar opwaartse duimpjes gegeven en als ook dit nog niet voldoende is dan zou ik graag uitnodigen voor een diner op donderdag 17 february a.s. waarvan ik de kosten dan geheel voor mijn rekening zal nemen.

Why train heavy?
                                Why stack plates?
                                Why bend bars?
                                Why train insane?

Because
                                I f**king can

mandel

Re:Trainingschema voor massa do 10-feb-11 11:50 (permalink)
                                  0

ok bedankt voor je reactieknipoog ik doe het na 7 maanden zonder resultaat nog steeds omdat ik het leuk vind om te doen maar ik heb vaak een best druk schema buiten het fitnessen dat is de voornaamste reden dat ik soms skip en het moe zijn is gelukkig pas na 2 uur oefeningen doen dan kan het soms zijn dat ik buik overslaat sorry dat ik het nu pas iets duidelijker maakt

ook ben ik al naar de dokter geweest die verklaarde dat ik gewoon een enorm snelle stofwisseling heb

Ik zal het full body programma opzoeken die hier genoemd is en zal een topic opzoeken in het voedingsgedeelte met iemand die vast hetzelfde heeft gevraagd.

Nogmaals ik kan alle hulp waarderen die kan ik blijkbaar goed gebruikenblij

Hermanus

Re:Trainingschema voor massa do 10-feb-11 11:58 (permalink)
                                    0
                                    2 uur is veel en veel te lang en verklaard ook onmiddelijk jou stagnatie, in principe moet je proberen om zo snel mogelijk weer klaar te zijn en dan snel en goed getraind te hebben en mij lukt het om na 45 min spontaan een huilbui te krijgen als ik een dumbell zie liggen een dergelijke intensiteit kan ik mij voorstellen dat een beginner daar nog moeite mee heeft, maar je moet op jou niveau toch een intensiteit op kunnen brengen dat je maximaal met 1 uur klaar kan zijn.

In principe beweeg je dus teveel en train je te weinig.

Why train heavy?
                                    Why stack plates?
                                    Why bend bars?
                                    Why train insane?

Because
                                    I f**king can

mandel

Re:Trainingschema voor massa do 10-feb-11 13:25 (permalink)
                                      0
                                      Ok zal dus minder lange pauzes tussen de herhalingen door doen en minder op men mobiel kijken!

Word gelijk weer wat gemotiveerder blij

Hermanus

Re:Trainingschema voor massa do 10-feb-11 13:48 (permalink)
                                        0
                                        Nou heeft intensiteit op zich weinig met tempo te maken, tussen goede werksets moet je niet korter rusten dan 2 minuten, heel veel langer rusten is zinloos en heeft geen meerwaarde. De zwaarte van de werkset bepaald de intensiteit.

Why train heavy?
                                        Why stack plates?
                                        Why bend bars?
                                        Why train insane?

Because
                                        I f**king can

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
                                          Change Page: 123 > | Showing page 1 of 3, messages 1 to 20 of 48

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                          • No New Messages
                                          • Hot Topic w/ New Messages
                                          • Hot Topic w/o New Messages
                                          • Locked w/ New Messages
                                          • Locked w/o New Messages
                                          • Read Message
                                          • Post New Thread
                                          • Reply to message
                                          • Post New Poll
                                          • Submit Vote
                                          • Post reward post
                                          • Delete my own posts
                                          • Delete my own threads
                                          • Rate post

2000-2012 ASPPlayground.NET Forum Version 3.9