Juist omdat ik admin ben moet je mij niet serieus nemen, ze konden niemand anders meer vinden en daarom hebben ze mij maar genomen zo richt ik minder kwaad aan.
Maar goed je geeft zelf perfect aan in jou relaas waar mijn reactie vandaan komt. Weet je als ik een hobby heb of mij ergens voor interesseer dan verdiep ik mij eerst toch een klein beetje in de materie. Nou ja suikerzakjes sparen kan je waarschijnlijk zonder diepgaande studie wel gewoon doen.
En je hebt gelijk, op zich was het niet heel netjes waarvoor mijn oprechte excuses, maar bij benadering ben jij ongeveer het 2000 ste soortgelijke verhaal wat ik lees en soms word het mij even teveel en dan moet ik huilen.
Hier gaat het al mis, je zegt in de eerste 3 maanden ben je 3 kg aangekomen en daarna 7 maanden niks meer, op zich bewonderingswaardig dat je het dan nog wel vol houd, maar ik zou na een maand of 2 van stilstand toch even achter mijn oren hebben gekrabt en denken, heeeeeeee ik train mij te barsten en er gebeurt niks, was da nou.
Dan zeg je dat je na dag 1 soms dag 2 overslaat omdat je moe bent, euh je bent 19 en de hormonen gaan met 180 km per uur door je lijf en je zou er eigenlijk een muur uit willen lopen op dag 2, want je doet op dag 1 een beetje borst, schouders en triceps en dan ben je soms al te moe om nog buikspieren te doen, zucht. Ik kan mij voorstellen dat je vermoeid bent van het volume, maar de intensiteit is 3 keer niks.
Dan zie ik je voeding en barst ik in snikken uit en dan lees ik ook nog je stats, 1,79 m met een gewicht van nu 61 kg. Beste Marijn, mijn advies aan jou, ga naar de dokter en laat in elk geval je bloed onderzoeken want of er is iets met je stofwisseling aan de hand of je hebt van je leven nog nooit echt een fysieke inspanning geleverd, maar daar zit iets niet helemaal goed.
Nou willen ze jou hier graag in een fulbody schema lullen en daar is helemaal niks mis mee, sterker nog daar zou voor jou ook mijn voorkeur naar uit gaan. Maar dan wel echt fullbody met alleen basisoefeningen, weinig en zwaar en dan rusten tot je hersteld bent en dan weer, in de praktijk zou dat ongeveer inhouden dat je eens per 3 a 4 dagen gaat trainen en dan geleidelijk aan de belasting opvoeren, naar bijvoorbeeld een upperbody/ lowerbody split. Dus 2 dagen op, 1 dag af en weer 2 dagen op.
En train je benen, je benen zijn de helft van je lichaam, train ze en een leuke bijkomstigheid is dat je hierdoor je hormonen ook nog een lekkere boost geeft waardoor je misschien minder moe word. Maar laat in elk geval eerst even je bloed nakijken.
Op zich kan een splitje wel, maar dan zal de intensiteit gruwelijk omhoog moeten en dan kan je ook geen training meer missen en dan zou je bijvoorbeeld een 4 dagen split kunnen hanteren, als voorbeeld, dag 1 armen + zijkant schouders, dag 2 benen, dag 3 rust dag 4 borst en voorkant schouders en dag 5 rug en achterkant schouders. En na een week of 6 draai het je het dan om.
Je zou je nu vooral en eigenlijk alleen maar bezig moeten houden met compounds en dat zijn oefeningen waarin meerdere gewrichten betrokken zijn, dus ook meerdere spieren ( groepen) en voorbeelden ziijn hiervan, squat, deadlift, bench, schouderdrukken, chinnen, bent over row en dit zijn sowieso al oefeningen die echt altijd in je schema moeten zitten of je nou een split of fullbody gebruikt.
Nou ja dit was het wel en zie zelfs een admin kan soms best serieus zijn. Alleen was het nu wel ongeveer de 2000 ste keer dat ik soort gelijk verhaal heb ingetypt en dat zegt waarschijnlijk meer over mij dan over jou.