Half jaar weinig kunnen trainen door een hardnekkige biceps blessure, maar lijkt na 2 ART behandelingen eindelijk de goeie kant op te gaan (heb al 2 weken pijnvrij kunnen trainen). Tijd dus voor een (nieuw) schema.
Bedoeling is dat het functionele krachttraining is voor braziliaans jiu-jitsu waar ik als m'n arm het goed houdt over een maandje weer mee wil starten vandaar oefeningen als: hip thrusts (voor mount escapes), nek training en guard situps (waarbij ik adductors isometrisch aanspan tbv closed guard vechten):
Training A 1a squat (front squats, full squats, box squats, kneeling squats)
1b neck work
2a hyperextensions (hyperextensions, single leg hyperextensions, reverse hypers)
2b guard situps (guard situps, guard situps with twist)
3a row (pendlay row, dumbell row)
3b bench press (dumbell bench press, dips, barbell bench press)
4a calf work
4b tibialis work
Training B 1a deadlift (high pulls, deadlift, romanian deadlift, clean)
1b neck work
2a hip thrusts (hip thrusts, glute bridges)
2b side bends (side bends, side crunches)
3a pull-up (chin, overhand pull-up, parallel grip pull-up, wide grip pull-up)
3b overhead press (millitary press, push press, jerk)
4a calf work
4b tibialis work
opmerkingen: * (a/b oefeningen: set 1 van oefening a, set 1 van oefening b, set 2 van oefening a, set 2 van oefening b enz.)
* tussen haakjes staan rijtjes variaties van de oefening, plan is om elke 6 weken een andere variatie te kiezen
* isometrische stretches voor getrainde spiergroepen na elke set
Omdat ik snel weer kracht en massa op wil bouwen heb ik komende tijd gekozen voor wat voor mij het snelste werkt voor massa (gepland overtrainen voor 2 weken gevolgd door deloaden 1 week en dat herhalen) en goed voor kracht (hoge trainingsfrequentie).
3 weekse programma ziet er uit als:
zo A (4x9)
ma B (4x9)
di
wo A (5x7)
do B (5x7)
vr
za A (7x5)
zo B (7x5)
ma
di A (10x3)
wo B (10x3)