Trainingsschema: marathon voorbereiden vanaf 0

Page: < 12 Showing page 2 of 2
Author
Wreckless
Super Heavy Weight
RE: Trainingsschema: marathon voorbereiden vanaf 0 2005/05/14 11:33:46 (permalink)
0
Ik heb een Polar M31 en ben er zeer tevreden over. Die wearlink is een heel soepele comfortable borstband, nogal iets anders als die borstplaat waarmeer je sommigen ziet rondlopen.
 
De borstband raakte een paar maanden geleden wel beschadigd en toen moest ik een nieuw bandje kopen (en betalen, was niet onder garantie). Gelukkig werkte de sensor nog.
 
Maar hij onthoudt de max. hartslag niet, en dat mis ik eigenlijk wel een beetje. Bovendien wordt hij nu niet meer verkocht omdat Polar zijn gamma vernieuwt.
 
Kijk eens op hun website: http://www.polarbelgium.be/NL/index.html
 
En je kan de prijzen vergelijken op google.
#21
Oom Oli
Gare Haan
RE: Trainingsschema: marathon voorbereiden vanaf 0 2005/12/08 05:54:42 (permalink)
0
zit weer in week 9, zonder blessures zal de marathon voor eind 2006 worden deze keer super blij
#22
kayla
Supermom
RE: Trainingsschema: marathon voorbereiden vanaf 0 2005/12/08 07:32:00 (permalink)
0
Succes Oli. En ik ken het leed van blessures, ben er dit jaar ook een aantal keer door geveld.

In week 9..... en daar heb je dan een heel jaar voor getraind knipoog
#23
tdn24415
Feather Weight
RE: Trainingsschema: marathon voorbereiden vanaf 0 2005/12/08 14:48:57 (permalink)
0
Heb op 04-04-04 de Marathon van Rotterdam gelopen, heb op 02-10-2004 de Marathon van de Kust gelopen (De Panne - Oostende).
 
Onderschat de afstand niet! 
Als dit je eerste Marathon is zou ik geen snelheidstraining doen.  Gewoon iedere week je kilometers wat opdrijven.
Hou er rekening mee dat je op vier weken van de Marathon meer dan 100 kilometer per week moet lopen.   Na deze zwaarste week moet je afbouwen om de week voor de Marathon bijna niet meer te lopen.
Drie keer lopen per week is een minimum om je conditie te verbeteren.
Ik heb altijd getraind met een hartslagmeter en ik vind dit persoonlijk een must.
Mijn langste duurloop tijdens de training bedroeg 32 Km.
Ik kan je uren leesplezier aanbevelen op runnersweb.nl
 
In ieder geval is het gevoel dat je hebt bij het overschrijven van de eindmeet een om nooit meer te vergeten!!
 
Veel succes en niet opgeven, ook als het eens minder goed weer is.
#24
crz_06
Heavy Weight
RE: Trainingsschema: marathon voorbereiden vanaf 0 2005/12/08 15:54:39 (permalink)
0
@tdn24415, heb me laten vertellen dat je het beste na het lopen van een maraton, bier moet gaan drinken. (dit omdat daar per eenheid de meeste koolhydraten inzitten). Hij vertelde me dat tijdens de maraton van rotterdam, gesponserd door een bier merk, iedereen na binnenkomst een halve liter bier kreeg aangeboden. Als dat niet het lekkerste biertje ooit moet zijn ... blij

PS, ik zit er ook aan te denken om ooit eens een maraton te gaan lopen, vooral die laatste 5 km schijnen buitengewoon zwaar te zijn (toch). Moet meteen denken aan die maraton loopster op de olympische spelen die zo uitgeput was dat ze meer dood dan levend, zwalkend de laatste 500 meter liep. Vond het misselijk makend, en tegelijker tijd fasinerend
#25
tdn24415
Feather Weight
RE: Trainingsschema: marathon voorbereiden vanaf 0 2005/12/08 21:18:51 (permalink)
0
Bij de Marathon van Rotterdam kwam ik de man met de hamer tegen rond de 35ste kilometer.  Deze figuurlijke uitspraak is niet overdreven.  Je krijgt echt een dreun.  Oorzaken waren te weinig trainingskilometers per week, een te korte voorbereiding en verkeerd dosseren tijdens de marathon zelf.  De sfeer tijdens de Marathon is zo groots dat je jezelf al vlug overschat en te vlug gaat lopen.  Alle kilometers die je in het begin te vlug loopt, loop je op het einde dubbel zo traag.
 
De Marathon van de Kust heb ik bij manier van spreken al fluitend uitgelopen dank zij een betere voorbereiding.
 
 
Na de Marathon is het inderdaad zo dat je zoveel mogelijk koolhydraten moet binnenkrijgen.  Maar van dit biertje heb ik nog nooit gehoord, het proberen waard...
 
Jurgen.
#26
Jeannette
Light Weight
RE: Trainingsschema: marathon voorbereiden vanaf 0 2005/12/08 21:40:44 (permalink)
0
ORIGINAL: crz_06

Hij vertelde me dat tijdens de maraton van rotterdam, gesponserd door een bier merk, iedereen na binnenkomst een halve liter bier kreeg aangeboden.

Bij de marathon van Rotterdam wordt echt geen bier uitgedeeld....daarvoor moet je meedoen aan de Dodentocht in Bornem (100 km wandelen). Tijdens die tocht kom je langs twee bierbrouwerijen waar je bier krijgt.
#27
Marathonman
Heavy Weight
Re: RE: Trainingsschema: marathon voorbereiden vanaf 0 2016/03/25 03:08:02 (permalink)
0
Het was november 2013 geworden uiteindelijk
3u45m57s
#28
Page: < 12 Showing page 2 of 2
Jump to:
© 2017 APG vNext Commercial Version 5.0