Trainingsschema vetpercentage verlagen.
Author Message
Johann0r

• Total Posts : 34
  • Scores: 0
  • Reward points : 1447
  • Status: offline
Trainingsschema vetpercentage verlagen. vr 04-nov-11 10:54 (permalink)
0
Hallo,

Ik eet nu per dag zon 2500 - 2600 kcal, Volgens internet mag ik iets meer dan 3000 hebben dus dit lijkt me wel ok). En ik wil eigenlijk mijn vet percentage wat verlagen. Ben 25jr en 100KG.

Mijn trainingsschema was:

Ik doe krachttraining en dan 4 x +-8 herhalingen per oefening.

Ma: 45 - 50 min joggen
Di: 4 x borst 2 x triceps. (gem. 45 min)
Wo: 4 x benen 2 x buik 2 x schouders (gem. 45 min)
Do: 4 x rug 2 x biceps (gem. 45 min)
Vrijdag: Ma: 45 - 50 min joggen

Nu heb ik na elke krachttraining 15 min op de crosstrainer (gewichtsverlies stand) toegevoegd, dit is toch aardig doorpuffen! En ik ben van plan omdat het nu savonds snel donker is op vrijdagavond te gaan zwemmen.

Hebben jullie op of aanmerkingen?
Is zo doorgaan met krachttraining goed of moet ik meer herhalingen doen?

Hermanus

• Total Posts : 11021
    • Scores: 1135
    • Reward points : 2079
    • Status: online
    Re:Trainingsschema vetpercentage verlagen. vr 04-nov-11 11:39 (permalink)
    +1
    Krachttraining is krachttraining en je moet die herhalingen doen die in een krachtschema passen. Of je wel of niet vet zal verbranden zal amper van je krachtschema afhangen, maar eerder van je voeding.

Je basisstofwisseling kun je verhogen door meer spiermassa te winnen, maar meestal zijn vetverbranden en massa opbouwen 2 tegenstrijdige zaken. Als jou onderhoud 3000 kcal is dan zou ik dat ook eten en even kijken wat er dan gaat gebeuren. Je kunt namelijk ook te weinig eten om af te vallen.

Verder is ook de samenstelling van je dieet van belang, dus de verhoudig tussen koolhydraten, eiwitten en vetten. Het ogegeven trainingsschema zegt mij ook verder niet zo heel veel, behalve dan dat het redelijk standaard en saai 4x8 is, waarbij ik vind dat in een dergelijk schema al heel snel adapatie optreed, waardoor er dus geen prikkel meer is om te groeien.

Mijn persoonlijke ervaring is als je af wilt vallen moet je zo zwaar mogelijk blijven trainen en dan vooral op compounds om je massa te behouden en misschien zelfs iets toe te laten nemen. Kies voor oefeningen als squat, deadlift, bench, schouderdrukken, chinnen, bent over rows e.d. en dan zo zwaar mogelijk, ik neig dan eerder naar volume schema's als bijvoorbeeld 10x2 of 10x3 of zoiets dergelijks en snij flink in mijn koolhydrateninname en beperk vooral mijn inname tot alleen voor het trainen en voeg dagelijks ( 5 keer per week ) een cardiosessie toe, enerzijds 45 min cardio in vetverbraningszone en wissel dat af met intervalcardio.

Testiculos habet et bene pendentes  
    Why train heavy?
    Why stack plates?
    Why bend bars?
    Why train insane?

Because
    I f**king can

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission