|
Author |
el stino
-
Total Posts
:
58
- Scores: 0
-
Reward points
:
128
-
Status: offline
|
Trappen bij Thaiboksen
do 23-mrt-06 12:16
( permalink)
Ik zit nu zo'n half jaar op thaiboksen en ben fanatiek 5x in de week aan het trainen. Nu is het boksen al aardig ontwikkelt (in vergelijking met toen ik begon), maar mijn trappen zijn waardeloos  ! Ik heb hiervoor 13 jaar op hoog niveau gevoetbald, dus ben aardig stijf in de spieren/heupen/liezen. Ik heb nu al 3x in het half jaar mijn grote teen gekneusd zodat ie helemaal blauw ziet plus ik sta helemaal niet stabiel als ik trap. Ook als ik mijn trapcombinaties moet wisselen van links naar rechts en andersom dan ziet het er gewoon belachelijk uit en laat ik maar ophouden over mijn hoge trappen hahaha...als ik mezelf zou zien dan zou ik me doodlachen.  Nou ben ik gewend om heel gedisciplineerd te trainen en ik hou dan ook vol, maar het wordt op deze manier niet leuker om te trainen. - Heeft iemand dezelfde ervaringen als ik gehad en heeft het uiteindelijk toch onder de knie gekregen? - Heeft iemand hier aanwijzingen of oefeningen, zodat ik alle trappen (low, middle, high) onder de knie kan krijgen? Alvast bedankt voor de reacties
|
|
|
|
gerriesmit
-
Total Posts
:
2582
-
Reward points
:
1002
-
|
RE: Trappen bij Thaiboksen
do 23-mrt-06 12:46
( permalink)
Heel veel rekken en zorgen dat je een goede trainer heb die je technisch goed begeleid.. Een goede lowkick kan iedereen leren..
|
|
|
|
lauw †
-
Total Posts
:
5725
- Scores: 1
-
Reward points
:
0
-
|
do 23-mrt-06 13:04
( permalink)
oefenen oefenen oefenen oefenen. als je merkt dat je techniek wel lukt (qua balans, indraaien van je heup etc etc) maar dat je gewoon zo stijf als een plank bent dan moet je veel rekken en strekken. Maar ik ga er van uit dat je jullie dat sowieso al doen bij de training.
We are the middle children of history, raised by television to believe that someday we'll be millionaires and movie stars and rock stars, but we won't. And we're just learning this fact. So don't fuck with us."
|
|
|
|
P@djenr1
-
Total Posts
:
1432
-
Reward points
:
0
-
|
do 23-mrt-06 13:24
( permalink)
Ik heb t zelfde probleem min of meer, althans met highkicks, ben zo lenig als een soepstengel... Maar dit komt bij mij van het veelvuldig en vrij zwaar benen trainen, squatten, legpress etc. zonder veel te rekken.. De lowkicks daarentegen en trappen naar de lever of t midden vormen geen probleem, maar dat moet dan bij jou toch ook geen punt zijn? Voor de highkicks moet je vrij lenig zijn maar verder moet toch wel gaan? P@D
|
|
|
|
el stino
-
Total Posts
:
58
-
Reward points
:
128
-
|
do 23-mrt-06 18:24
( permalink)
ORIGINAL: P@djenr1 Ik heb t zelfde probleem min of meer, althans met highkicks, ben zo lenig als een soepstengel... Maar dit komt bij mij van het veelvuldig en vrij zwaar benen trainen, squatten, legpress etc. zonder veel te rekken.. De lowkicks daarentegen en trappen naar de lever of t midden vormen geen probleem, maar dat moet dan bij jou toch ook geen punt zijn? Voor de highkicks moet je vrij lenig zijn maar verder moet toch wel gaan? P@D Op de een of andere manier is mijn balans niet goed, dus zijn ook mijn middle en lowkicks slecht. Ik kan best wel een trap geven maar de techniek en de kracht die zijn gewoon niet zoals het hoort. Ik heb mijn tenen gewoon bij middle trappen gekneusd, dus doe ik iets verkeerd denk ik. Bedankt voor de reacties zover! Ik zal veel gaan rekken, hebben jullie nog specifieke rekoefeningen die kunnen helpen?
|
|
|
|
John87
-
Total Posts
:
4577
- Scores: 25
-
Reward points
:
1302
-
|
do 23-mrt-06 18:56
( permalink)
Tenen van de voet waarmee je trapt? Dan moet je toch wat dichter bij je sparringspartner gaan (instappen dus), zodat je kan trappen met je scheenbeen. Tenen van de voet waarop je staat? Wat mij verteld is, is dat je altijd in moet draaien op de bal van je voet. Dit ivm het verdraaien van je knie of wat dan ook. Dit helpt trouwens ook goed voor je balans vind ik persoonlijk. Suc6 ermee!
|
|
|
|
freakylady
-
Total Posts
:
1307
-
Reward points
:
71
-
|
do 23-mrt-06 19:53
( permalink)
Door heeeeeel vaak te doen. Oefening baart kunst! Belangrijk is ook hoe je je standbeen neerzet en dat je goed indraait, anders kun je je knie ook nog lelijk verdraaien. En inderdaad leniger worden, maar dit zal wel ff duren denk ik. Ik heb een jaar getaiboxt en na dat jaar kon ik gewoon mijn been helemaal achter mij plaatsen naast mijn hoofd. (Dit kan ik nu ook echt niet meer, dan breek ik alles  !!!)
"Het lot leidt ons, zonder rekening met ons te houden."
|
|
|
|
Daniela
-
Total Posts
:
2276
-
Reward points
:
0
-
|
do 23-mrt-06 20:20
( permalink)
Oefenen en oefenen en yoga kan je zeker helpen leniger te worden!!
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30871
- Scores: 617
-
Reward points
:
2073
-
Status: online
|
do 23-mrt-06 22:28
( permalink)
Slowmotion trainen. Voer de traptechnieken uit, zo langzaam als je kan. Hierdoor verbeter je techniek en balans. Laat ook je trainer aangeven waar je slechte punt zit. Zodat je daar extra alert op bent. Voor hoge kicks: concentreer je op het indraaien van je heup, op het zover mogelijk uit elkaar brengen van je knieen en dan pas het uitklappen van je onderbeen. Geen penalty's En.. trap vanuit ontspanning, gewoon losjes je been laten gaan en niet alleen maar focussen op de hoogte en beweging. Ik heb meerdere ex-voetballers meegemaakt die op de 1 of andere manier moeite hebben met trappen, kennelijk zit er een andere beweging "ingesleten" in je systeem. Maar wat je hebt aangeleerd, is ook weer af te leren Succes!
|
|
|
|
el stino
-
Total Posts
:
58
-
Reward points
:
128
-
|
vr 24-mrt-06 09:29
( permalink)
Bedankt voor de reacties! Ik heb al veel dingen gehoord waarmee ik aan de slag kan gaan. Af en toe moet ik (met nog een aantal beginners)met de trainer van de wedstrijdvechters op de pads oefenen. Hij geeft dan series aan. bijv. links-rechts-hoek-dubbele kick. Dit moet je zo snel en zo hard mogelijk doen een uur lang (met pauzetjes van een paar minuten). Het boksen gaat dan echt wel goed, alleen het trappen gaat slecht ("dat zijn geen trappen" zegt ie dan) en langzaam (vooral de dubbele). Hij geeft ook verder geen aanwijzingen hoe het wel moet. Mijn inziens krijgen de wedstrijdvechters veel meer aandacht (en terecht), maar ik zou het ook zo graag leren Kan het zo zijn dat mijn buik en rugspieren niet in balans zijn, waardoor je de spieren op het moment van aanspannen verkeerd gebruikt?
|
|
|
|
Joe
-
Total Posts
:
1211
-
Reward points
:
1461
-
|
za 25-mrt-06 11:46
( permalink)
Je kan ook wat op evenwicht trainen: probeer vanalle dingen te doen (zoals vb je smorgens aankleden) op 1 been. Of als je je veter bindt, in plaats van je voet op iets te leggen, gewoon proberen op 1 been te staan, andere voet omhoog en in de lucht je veters binden. Wat je ook kan doen: je been uitstrekken naar de zijkant, alsof je een side kick doet, zo hoog als je kan, en proberen zo te blijven staan, zo lang mogelijk. Of je kan ook een proberen lowkicks in de lucht te geven en terug te keren naar achter, zonder de voet waarmee je schopt de grond te laten raken. En van daaruit weer proberen lowkicks te geven.
Take care of your body and it will take care of you.
|
|
|
|
Darkthugg
-
Total Posts
:
479
-
Reward points
:
674
-
|
za 25-mrt-06 17:20
( permalink)
multiple kicks oefenen op Bokszak. Gewoon tikken geven op1 been. Laag, middel, hoog We fighters practice to gain experience
....::::[я][ι][∂][є] [ω][ι][т][н] [м][є] [σ][я] [¢][σ][ℓ][ℓ][ι][∂][є] [ω][ι][т][н] [м][є]::::....
|
|
|
|
freakylady
-
Total Posts
:
1307
-
Reward points
:
71
-
|
za 25-mrt-06 17:48
( permalink)
ja dat werkt zeker goed!!! Kickbag of je neemt gewoon een willekeurig slachtoffertje hehehe
"Het lot leidt ons, zonder rekening met ons te houden."
|
|
|
|
Darkthugg
-
Total Posts
:
479
-
Reward points
:
674
-
|
za 25-mrt-06 18:49
( permalink)
Wajoo zijn zker al veel slachtoffer ten prooi gevallen aan freakylady
....::::[я][ι][∂][є] [ω][ι][т][н] [м][є] [σ][я] [¢][σ][ℓ][ℓ][ι][∂][є] [ω][ι][т][н] [м][є]::::....
|
|
|
|
el stino
-
Total Posts
:
58
-
Reward points
:
128
-
|
ma 27-mrt-06 14:24
( permalink)
Wow wat een goede oefeningen allemaal. Ga er goed mee aan de slag. Ik heb het gevoel dat het helemaal goed gaat komen! Zijn de spagaat en de split te oefenen (zal eerst bij het gewone rekken beginnen hoor), of moet je daar gewoon lenig voor zijn? Of is alles te bereiken zolang je het maar vaak oefent?
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30871
- Scores: 617
-
Reward points
:
2073
-
Status: online
|
ma 27-mrt-06 21:42
( permalink)
Ik zie het nut niet in van een spagaat en split. Ze zijn te bereiken door oefening ja, dat wel. Je haalt door het rekken een stukje van de "natuurlijke remming" van de beweging weg. En dat is niet altijd in je voordeel. Voetballers die fanatiek de adductoren strekken, hebben eerder liesblessures bijvoorbeeld. Omdat het lichaam bij een sliding niet meer op tijd kan reageren, als gevolg van het rekken. Maar goed, het is ieder voor zich hoor, ik ken genoeg vechtsporters die wel graag de split willen doen.
|
|
|
|
el stino
-
Total Posts
:
58
-
Reward points
:
128
-
|
wo 29-mrt-06 11:34
( permalink)
Haha bedankt voor het advies Sissy, ik dacht dat ik d.m.v. veel rekken mijn bewegingen wat gecontroleerder kan uitvoeren.
|
|
|
|
Roy
-
Total Posts
:
175
-
Reward points
:
0
-
|
do 30-mrt-06 22:01
( permalink)
de spagaat en de split kunnen is wel degelijk, belangrijk, althans het werkt in je voordeel! Je wordt tijdens het uitvoeren van een trap niet meer geremt door lichamelijke beperkingen.... Als je en goede hi-kick wil geven schop je iets boven het hoofd van de tegenstander en draait vervolgens je heup erin om naar beneden te schoppen, op de nek/hoofd. Als je een goede low kick geeft haal je de kracht uit je heup! je been blijft krom op het moment van impact, ook is het belangrijk om je voet te ontspannen als je trapt anders doe je je zelf pijn doordat je scheenbeen spier voor je bot uitsteekt. Ik zie weinig kickboksers die de techniek van hi en low kicks goed uitvoeren, kijk maar goed na Hoost die doet het perfect. Succes
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|