Triceps en kuiten zwakke punten wegwerken
Author Message
RedDragon

• Total Posts : 301
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
Triceps en kuiten zwakke punten wegwerken vr 08-aug-03 16:30 (permalink)
0
He bro's,

Ik wil mijn triceps verbeteren bij de front double biceps pose, ik wil dat hij er meer onder hangt. Ook wil ik mijn kuiten, tsja hoe moet ik dat zeggen, nou hetzelfde wat gebeurt als je synthol er in spuit ophogen zeg maar, maar dan gewoon dat effect proberen te krijgen zonder synthol te gebruiken. Hoe moet ik dit doen? Meer massa of zijn er ook oefeningen die ik kan doen om die punten weg te werken?

Alvast bedankt!

AlphA

• Total Posts : 142
    RE: Triceps en kuiten zwakke punten wegwerken vr 08-aug-03 17:54 (permalink)
    0
    als je je triceps of je kuiten trained dan kun je volgens mij niet alleen de boven of onderkant van deze spier trainen maar alleen de HELE spier,
    de vorm van je spier is grotendeels al bepaald, gewoon hard door blijven trainen en ze zullen groeien. )

RedDragon

• Total Posts : 301
      RE: Triceps en kuiten zwakke punten wegwerken vr 08-aug-03 18:19 (permalink)
      0
      Ja, ik wist al dat je altijd de hele spier traint, maar je kunt toch met bepaalde oefeningen zorgen dat je vooral een bepaald deel traint.

3XL

• Total Posts : 6345
        • Scores: 125
        • Reward points : 1841
        RE: Triceps en kuiten zwakke punten wegwerken vr 08-aug-03 18:34 (permalink)
        0
        Zowel de triceps als de kuiten bestaan uit verschillende koppen die wel dezelfde insertie hebben, maar ieder een andere origio. Hierdoor kan je door verschillende standen en grepen te gebruiken het accent verleggen van kop naar kop

Big Cat

• Total Posts : 258
          RE: Triceps en kuiten zwakke punten wegwerken vr 08-aug-03 20:44 (permalink)
          0
          Het zijn eigenlijk allebei triceps : triceps brachii en triceps sureae.

Nu je kiest er ook wel de twee meest verschillende spieren uit die er zijn. De kuiten zijn extreem hoog in Type I vezels, die kunnen best 2 a 3 maal per week getraind worden met lange sets van 30-40 reps en daarbij al het gewicht gebruiken dat je aankan.

De triceps bezitten van alle spiergroepen het grootste aantal Type IIb vezels, en reageren best op 1 training per week, met een set of 8-10 van 6-8 herhalingen, zo zwaar en intens mogelijk.

Bij de kuiten wil je telkens een oefening met gestrekte knie waarbij je telkens de hiel of de teen naar buiten roteert om elk hoofd van de gastrocnemius aan te pakken, en een oefening al zittend die de soleus zal trainen, maar die groeit niet echt veel.

Bij de triceps begin je best met een algemene oefening, zoals een superset skull crushers met close-grip bench, en dan eventueel nog oefeningen om het buitenste hoofd (reverse pushdowns of reverse french press) en het lange hoofd (dips en straight-arm pushdowns) apart te trainen indien je vind dat die bij algemene oefeningen teveel benadeeld worden door de anconeus.

Tybalt

• Total Posts : 3112
            RE: Triceps en kuiten zwakke punten wegwerken vr 08-aug-03 20:52 (permalink)
            0
            goeie info big cat!

Heb ik meteen weer een vraag voor jou.
            Hoe zit t met je biceps.
            Is t waar dat die hetzelfde zijn als je kuiten?

Big Cat

• Total Posts : 258
              RE: Triceps en kuiten zwakke punten wegwerken za 09-aug-03 15:20 (permalink)
              0
              Nee, in de verste verte niet. Leunen dichter aan bij de triceps. Vergeet niet dat de brachialis de belangrijkste elleboogbuiger is, de biceps doen pas hun maximale werk bij gesuppineerde voorarm met snelle of zware belasting. Een shuntspier dus. Dat zou wijzen op enorm veel snelle vezels net als bij de triceps, al hebben de triceps er nog eens tot 30% meer.

Tybalt

• Total Posts : 3112
                RE: Triceps en kuiten zwakke punten wegwerken za 09-aug-03 16:03 (permalink)
                0
                mmm
                wat raar
                ik had wel s gezocht op fast en slow twitch vezels
                en toen stond er dat biceps en kuiten dus licht getrained moesten worden.
                Weet de referentie niet meer.
                Maar thnx dan geloof ik in ieder geval niet meer in de gast op de sportschool die altijd roept dat je biceps alleen moet pompen met laag gewicht. blij

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                  • No New Messages
                  • Hot Topic w/ New Messages
                  • Hot Topic w/o New Messages
                  • Locked w/ New Messages
                  • Locked w/o New Messages
                  • Read Message