|
Author |
Tat2gilbert
-
Total Posts
:
749
- Scores: 0
-
Reward points
:
909
-
Status: offline
|
Uitslag van deadliften
di 24-okt-06 09:43
( permalink)
Voor de deadlift gebruik ik babypoeder. Doe ik dat niet dan heb ik dikke krassen in mn benen staan. Sinds het gebruik van talkpoeder heb ik geen krassen maar wel stikt het de moord van de bultjes op mn bovenbenen. Het lijken wel puistjes, maar alleen daar waar de halter over mijn benen glijdt. Een soort contacteczeem of zo denk ik. Herkent iemand dit, en heeft iemand een idee om dit op te lossen? Greetz
Beauty is skin deep. A tattoo goes all the way to the bone.
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
RE: Uitslag van deadliften
di 24-okt-06 10:08
( permalink)
hahaha.. ik dacht uitslag van een wedstrijd ofzo.. nee.. ik ken dat niet uitslag van talkpoeder.. probeer gewoon magnesium te pakken te krijgen als je toch last hebt van talkpoeder. andere tip is een lange trainingsbroek aantrekken.
|
|
|
|
Tat2gilbert
-
Total Posts
:
749
-
Reward points
:
909
-
|
di 24-okt-06 10:23
( permalink)
Sorry dat ik je teleur moet stellen Maar magnesium gebruiken is geen goed idee: dit zorgt voor meer grip en het doel van talkpoeder is juist dat de baar over je benen glijd en niet over je benen stroopt... Als ik talkpoeder met mijn handen heb aangeraakt kan ik net zo goed mijn handen wassen want dan heeft magnesium geen grip meer op mijn handen... Pest van een langere broek is dat je met 175kg in je handen geen prettig gevoel hebt als de baar over je broek glijd... Blote benen zijn de beste optie, ben ook weken op zoek geweest naar een broekje dat kort genoeg is om vrij te kunnen liften. Alleen die hoerige bultjes op mn benen, dat ziet er niet !
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
-
Reward points
:
1431
-
|
di 24-okt-06 13:20
( permalink)
aha.. dan begreep ik je verkeerd
|
|
|
|
danzig
-
Total Posts
:
465
-
Reward points
:
0
-
|
di 24-okt-06 13:44
( permalink)
dat dacht ik ook....lol.....
so far,so good........so what!
|
|
|
|
Bart
-
Total Posts
:
976
-
Reward points
:
0
-
|
di 24-okt-06 13:47
( permalink)
Als het om je schenen gaat kan je scheenbeschermers omdoen
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
-
Reward points
:
1431
-
|
di 24-okt-06 13:55
( permalink)
ps.. man waar ik wel mee samen trainde die had een trainingsbroek die compleet gescheurd was, behalve aan de voorkant en hij trekt tot 220 kg.. zelf deed ik ook altijd me lange broek aan bij deadliften.. is ook een kwestie van wennen, en met een lange broek heb je ook meteen je schenen beschermd.
|
|
|
|
John87
-
Total Posts
:
4577
- Scores: 25
-
Reward points
:
1302
-
|
di 24-okt-06 18:54
( permalink)
Voetbalsokken misschien? Wat een misleidende titel
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11219
- Scores: 580
-
Reward points
:
2061
-
Status: online
|
di 24-okt-06 19:02
( permalink)
Is 't wellicht irritatie door uitdroging? 't Is maar een gok, maar 't zou kunnen helpen. Smeer je je schenen naderhand in met een zalfje ofzo?
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Brear
-
Total Posts
:
1616
- Scores: 1
-
Reward points
:
0
-
|
wo 25-okt-06 07:31
( permalink)
ORIGINAL: John87 Voetbalsokken misschien? Ja ik zou ook denken aan lange sportkousen, die heb ik zelf ook wel gebruikt vroeger met deadliften. Ik denk overigens wel dat je deadlift techniek prima in orde is, dit omdat de halter langs je schenen omhoog gaat. Bij mij is dit niet het geval, waardoor ik waarschijnlijk de halter te ver bij mij vandaan houdt bij het lostrekken van de grond, en mijn schouders voorbij de stang komen, met als gevolg een verminderde prestatie. Veel succes.
|
|
|
|
Tat2gilbert
-
Total Posts
:
749
-
Reward points
:
909
-
|
wo 25-okt-06 10:12
( permalink)
Beste mensen, er is een kleine verwarring ontstaan: ik heb last van huiduitslag op mijn bovenbenen en niet op mijn schenen. Met een lange(re) broek kan ik niet fijn bewegen dus ik moet een kort broekje aan, alleen daar waar je je handen over je bovenbeen heen trekt krijg ik huiduitslag. Misschien een reactie op de magnesium ? Het vervelende is dat ik na een deadlift sessie al die bultjes opentrek, maar ik ben blijkbaar de enige @Brear: In het begin trok ik het vel van mijn schenen, nu hou ik een hand breedte afstand tussen mijn schenen en de halter, en ik sta in semi-sumo stand: mijn voeten staan onder de laatste ringen. Mijn schenen leiden niks meer het enige wat nog wel eens gebeurt is dat ik de halter tegen mijn knie aan stoot, maar mijn schenen zijn niet meer beurs!
|
|
|
|
Tat2gilbert
-
Total Posts
:
749
-
Reward points
:
909
-
|
wo 25-okt-06 10:15
( permalink)
Overgens: bij het deadliften op een meet zijn lange sokken verplicht om de schenen te beschermen. Dit las ik op de website van de powerliftingbond.
|
|
|
|
John87
-
Total Posts
:
4577
- Scores: 25
-
Reward points
:
1302
-
|
wo 25-okt-06 12:54
( permalink)
Mwah- zal wel per bond verschillend zijn - zoals zoveel 'regeltjes' - Je zou misschien een korte broek aan kunnen trekken die wat strakker om je benen zit. Denk aan van die fietsbroekjes ofzo.
|
|
|
|
Brear
-
Total Posts
:
1616
-
Reward points
:
0
-
|
do 26-okt-06 08:26
( permalink)
ORIGINAL: Byronic_hero Beste mensen, er is een kleine verwarring ontstaan: ik heb last van huiduitslag op mijn bovenbenen en niet op mijn schenen. Met een lange(re) broek kan ik niet fijn bewegen dus ik moet een kort broekje aan, alleen daar waar je je handen over je bovenbeen heen trekt krijg ik huiduitslag. Misschien een reactie op de magnesium ? Het vervelende is dat ik na een deadlift sessie al die bultjes opentrek, maar ik ben blijkbaar de enige @Brear: In het begin trok ik het vel van mijn schenen, nu hou ik een hand breedte afstand tussen mijn schenen en de halter, en ik sta in semi-sumo stand: mijn voeten staan onder de laatste ringen. Mijn schenen leiden niks meer het enige wat nog wel eens gebeurt is dat ik de halter tegen mijn knie aan stoot, maar mijn schenen zijn niet meer beurs! Oh misverstandje, dan zou idd die uitslag wel eens van die magnesium kunnen komen, ik zou het anders in ieder geval niet kunnen verklaren. Die semi sumostand is overigens wel een goede oplossing om het beschadigen van de schenen tegen te gaan. Ik probeer dit ook te voorkomen door de halter niet tegen mijn schenen aan te trekken want ik vind het vervelende blessures, en als je dan niet oppas liggen je schenen iedere keer weer open, en daar word ik niet blij van. Brear.
|
|
|
|
Tat2gilbert
-
Total Posts
:
749
-
Reward points
:
909
-
|
do 26-okt-06 09:23
( permalink)
En die handbreedte afstand hé dat doet het hem ook. Die tip kreeg ik van Harry van den Brand, 7 voudig wereldkampioen. Die man kan geweldig vertellen over zijn ervaringen, en ook zijn advies heeft mij al veel geholpen
|
|
|
|
Brear
-
Total Posts
:
1616
-
Reward points
:
0
-
|
vr 27-okt-06 07:53
( permalink)
ORIGINAL: Byronic_hero En die handbreedte afstand hé dat doet het hem ook. Die tip kreeg ik van Harry van den Brand, 7 voudig wereldkampioen. Die man kan geweldig vertellen over zijn ervaringen, en ook zijn advies heeft mij al veel geholpen Dat is heel mooi als je zo iemand in je omgeving hebt, vooral ook als hij je kan helpen met de techniek van de oefeningen in het powerliften. Als je meteen al van het begin af aan de juiste techniek aanleerd op de grote drie oefeningen, dan is dat een groot voordeel voor als je wedstrijden wilt gaan doen. Groet; Brear.
|
|
|
|
Tat2gilbert
-
Total Posts
:
749
-
Reward points
:
909
-
|
wo 01-nov-06 09:19
( permalink)
Ja idd Brear, Powerant en ik zijn Harry zeker wel dankbaar. Het zal moeilijk worden voor een Nederlander om in zijn voetsporen te treden, maar hij is dan ook al op zeer jonge leeftijd begonnen met judo en gewichtheffen. Maar helaas brengt advies ook nadelen met zich mee: als te veel mensen je advies gaan geven weet je niet meer wat je nou wel of niet moet doen.. Voor mezelf weet ik hier wel mee om te gaan: ik doe wat het fijnste aanvoelt en waar ik iets mee kan, maar ja Powerant heeft daar wat meer moeite mee en weet soms niet meer wat goed is en wat niet... Qua squat en deadlift ga ik met grote sprongen vooruit. Donderdag mijn eeste DL sessie met een (half) suit en erectorshirt. Nu nog een paar deadliftschoenen, of turnschoentjes, iig een zeer dunne zool, en op naar de 200 kilo !
|
|
|
|
Brear
-
Total Posts
:
1616
-
Reward points
:
0
-
|
do 02-nov-06 08:34
( permalink)
Ja hier heb je idd wel gelijk in, teveel advies is ook weer niet goed, dan wordt het verwarrend. Ik kreeg destijds een advies van Henk Keizer over mijn squatechniek waar ik wel echt wat aan had, nl de halter veel lager op mijn rug leggen, waardoor ik beter rechtop bleef staan, dat werkte echt goed bij mij. Ook Peter Baltus die daar destijs af en toe trainde, keek naar mij tijdens het deadliften, en vertelde mij dat ik mijn linkerarm iets gebogen hield, en dat ik dit niet moest doen, omdat ik daardoor de kans liep om een afgescheurde bicep op te lopen, daar was ik ook blij mee, want het was mij zelf nooit opgevallen ondanks dat ik al zo lang train. Je stats zien er heel goed uit, een goede vooruitgang. Veel succes met trainen. Brear.
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|