Veel sporten, geen tot weinig kilo's eraf.
Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 23
Author Message
kim1609

• Total Posts : 5
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
Veel sporten, geen tot weinig kilo's eraf. wo 09-jul-08 20:01 (permalink)
0
Hallo allemaal,

Ik ben sind mei  vier keer in de week. Ik spin twee keer en doe twee keer BBB (buik,billen en benen)
Ik ben in deze 8 weken maar twee kilo afgevallen verdrietig. en mijn vetpercentage is met 2,1% gedaald.
Ik vind dit dus erg weinig ik wil aan het eind van het jaar 25 kilo zijn afgevallen maar als het in dit tempo gaat, kost het me wel heel veel tijd. En de motivatie boos gaat ook steeds meer weg. Ik probeer het wel vol te houden maar toch.

Hebben jullie misschien ideeen hoe dit kan of tips?
Ik hoor het graag.

Groeten Kim1609

Espi

• Total Posts : 21401
    • Scores: 147
    • Reward points : 1823
    RE: Veel sporten, geen tot weinig kilo's eraf. wo 09-jul-08 20:10 (permalink)
    0
    Twee kilo in 8 weken is toch 1 pond per 2 weken.. ofwel elke week : plm 4000/14 = 285 kcal minder eten dan je nodig hebt of andersom: meer bewegen dan je inneemt.

WIl je sneller afvallen , dan moet je minder eten, zo simpel ligt het. Of.. je dieet beter plannen.

Eet je elke dag hetzelfde? Post eens wat je gemiddeld eet op een dag. Misschien ligt het daaraan.
    En belangrijker eigenlijk: weet je hoeveel kcals je eet? En grammen eiwit - KH - vetten? Dat is belangrijker om te weten dan of je A , B of C eet..

violette

• Total Posts : 5332
      • Scores: 6
      • Reward points : 665
      RE: Veel sporten, geen tot weinig kilo's eraf. wo 09-jul-08 20:51 (permalink)
      0
      Dat is niet bepaald motiverend inderdaad. Ben benieuwd naar je voeding, zowel qua hoeveelheid als de verhouding van KH/eiwit/vet. Wat Espi zegt, post je voedingsschema (het menu van een willekeurige dag) hier eens, dan kijken we of daarin de oorzaak gevonden kan worden. knipoog

*** Je komt nooit op je bestemming aan als je alleen maar op zonnige dagen reist. ***

PeterE

• Total Posts : 1404
        RE: Veel sporten, geen tot weinig kilo's eraf. wo 09-jul-08 21:18 (permalink)
        0

kim1609: Ik ben sind mei  vier keer in de week. Ik spin twee keer en doe twee keer BBB (buik,billen en benen)
        Ik ben in deze 8 weken maar twee kilo afgevallen verdrietig. en mijn vetpercentage is met 2,1% gedaald.
        Je valt uitstekend af, ik begrijp niet waar je over klaagt! Goed afvallen duurt gewoon lang. Het kan sneller maar dan raak je ook spier kwijt, je gooit je stofwisseling in de spaarstand en je hebt een beste kans om daarna weer net zo hard aan te komen.

Maar om je toch even te helpen: doe meer, dan verbruik je meer, maar hou je eten op hetzelfde niveau. Met stevige kardio kan je ( naa een opbouw van een week of 4 a 6) rustig 800 kcals of zelfs meer in een uur verbruiken. Maar je gaat wel meer honger krijgen, waar je dan niet aan toe mag geven.
        Persoonlijk doe ik het liever langzaam maar zeker. Ik heb 2 jaar gedaan over 26 Kg, nu ben ik noodgedwongen  een hele tijd gestopt met echt hard trainen maar doe voldoende om ongeveer op hetzelfde gewicht te blijven, en miv volgende maand ga ik weer met 1 Kg per maand de laatste portie vet aanvallen. Al bij al heb ik dan in ruim 3 jaar 35 Kg vet (opgebouwd in 25  jaar) verloren, ben ondertussen veel  sterker en fitter geworden en wel op een houdbare manier, want het zijn geen snelle kuren maar in kleine stappen echt een andere manier van leven.

Espi

RE: Veel sporten, geen tot weinig kilo's eraf. wo 09-jul-08 21:33 (permalink)
          0
          Ben het hier eigenlijk wel roerend eens met PeterE. 285kcal calorietekort lijkt niet zo veel maar het is goed vol te houden.

Sneller kan zeker maar dan kan je last krijgen van eetbuien als je te fanatiek traint. Of andersom dat het trainen niet meer goed gaat als je te weinig eet. Een tekort van 10% tov wat je nodig hebt is eigenlijk ideaal om ongemerkt maar toch gestaag af te vallen. Ergo, voor een gemiddelde vrouw is dat : 0,9x2000 = 1800 kcal eten ofwel een tekort van 200kcal/dag.

Maar goed.. post eens wat je eet en hoeveel, dan is er miss nog wel wat aan te verbeteren!

kim1609

Veel sporten, geen tot weinig kilo's eraf. do 10-jul-08 20:09 (permalink)
            0
            Op een dag eet:

Ontbijt: gepofte tarwekorrel met 0% vet vanille yoghurt of 3 beschuitjes met light kaas of jam
            Tussendoor: 2 rijstwafels of liga evergo
            Lunch: 3 brood (bruin) met kipfilet of light smeerkaas/gewone kaas
            Tussendoor: salade en fruit
            Avondeten: aardappel met groente en vlees of pasta met kipfilet
            Snack: ontbijtkoek

Volgens mij is dit gemiddeld wat je kan eten als je gezond wil eten.
            Maar misschien hebben julli tips wat ik beter wel en niet kan doen.
            Laat het me weten!

Espi

RE: Veel sporten, geen tot weinig kilo's eraf. do 10-jul-08 20:51 (permalink)
              0
              Het lijkt mij tamelijk weinig toe. En ontbijtkoek is bijv alleen geschikt voor na een training als je snelle KH wilt hebben.. voor als gewoon 'snack' tussendoor kan je beter een handje pistachenoten nemen (wel eerst pellen maf! knipoog

Hoeveel gram yoghurt is dat eigenlijk en hoeveel gram vlees /kipfilet?

weeg eens voor de aardigheid alles af ?

Wreckless

• Total Posts : 12570
                • Scores: 32
                • Reward points : 1321
                RE: Veel sporten, geen tot weinig kilo's eraf. vr 11-jul-08 00:59 (permalink)
                0
                BBB is geen sport he, das bezigheidstherapie.

Je moet aan ijzer dame.
                []======[] []======[]
                I guess God wanted to make
                something ugly but in great shape
                []======[] []======[]

violette

• Total Posts : 5332
                  • Scores: 6
                  • Reward points : 665
                  RE: Veel sporten, geen tot weinig kilo's eraf. vr 11-jul-08 06:55 (permalink)
                  0
                  Wat mij erg heeft geholpen om af te afvallen is 's-morgens stevig ontbijten, elke 2-3 uur wat eten en beetje verdeeld (dus geen 'pieken' bij lunch/avondeten) en 's-avonds at ik minder dan ik gewend was. 's-Avonds at ik vooral eiwitrijk vlees of vis met groente en weinig rijst/aardappels. Als m'n maag ging knorren later op de avond dan pakte ik een handje walnoten of een schaaltje magere kwark. Met name het zwaardere ontbijten heeft mijn stofwisseling verbetert/verhoogd maar dat zal ook de combi met sporten zijn geweest.
                  Ik moet erbij zeggen dat mijn sport er anders uit zag, wel 4x/week maar dat was een combi van krachttraining en cardio.

Ik geloof dat ik in jouw geval zou proberen om meer eiwitten te eten (kip(filet), tonijn, ei, huttencase, biefstuk, kwark), 's-avonds minder koolhydraten (pasta/rijst/aardappels) en de BBB training te vervangen door KT.

*** Je komt nooit op je bestemming aan als je alleen maar op zonnige dagen reist. ***

Wreckless

RE: Veel sporten, geen tot weinig kilo's eraf. vr 11-jul-08 20:45 (permalink)
                    0
                    Wat mij geholpen heeft bij afvallen is weinig kh uit brood, aardappelen, pasta. Meer vetten en eiwitten dus en kh vooral uit fruit en groenten.
                    []======[] []======[]
                    []======[] []======[]

PeterE

RE: Veel sporten, geen tot weinig kilo's eraf. vr 11-jul-08 21:28 (permalink)
                      0
                      I'm with V.

Oom Oli

• Total Posts : 6636
                        • Scores: 2
                        RE: Veel sporten, geen tot weinig kilo's eraf. vr 11-jul-08 23:35 (permalink)
                        0

ORIGINAL: Wreckless

Wat mij geholpen heeft bij afvallen is weinig kh uit brood, aardappelen, pasta. Meer vetten en eiwitten dus en kh vooral uit fruit en groenten.

PeterE

RE: Veel sporten, geen tot weinig kilo's eraf. zo 13-jul-08 22:28 (permalink)
                          0

Oom Oli:

[image]local://12398/EAD4027AF0264B62951B13F02EC153DB.jpg[/image]
                          Attached Image(s)

kim1609

RE: Veel sporten, geen tot weinig kilo's eraf. wo 23-jul-08 19:45 (permalink)
                            0
                            Weer even een kleine update.Het eerste bericht is al een tijdje gelden.
                            Ben sinds die tijd niet afgevallen en niet gekomen. Dit is alleen aan gewicht.
                            Mijn vet% is iets omhoog gegaan boos.
                            Ik let goed op wat ik eet.
                            Met BBB/Bodyshape maak ik het mezelf steeds wat moeilijker. We beginnen eerst met wat cardio dan maak ik de stappen wat groter.
                            Daarna doen we oefeningen met gewichten. Ik pak nu een wat zwaarder gewicht.
                            Het lijkt allemaal niet zoveel te werken.

sis

• Total Posts : 30871
                              • Scores: 617
                              • Reward points : 2073
                              • Status: online
                              RE: Veel sporten, geen tot weinig kilo's eraf. wo 23-jul-08 22:25 (permalink)
                              0
                              Je zou het kunnen afwisselen, de ene dag BBB-Bodyshape en de andere dag met gewichten. En misschien nog wat kritischer naar je voeding kijken?

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Wreckless

RE: Veel sporten, geen tot weinig kilo's eraf. wo 23-jul-08 23:39 (permalink)
                                0
                                Begin eens met je buikomtrek te meten, 's morgens na de ochtendplas en voor het ontbijt. Meet ter hoogte van de navel en zorg ervoor dat de linmeter ook op je rug even hoog hangt en niet afzakt.

Goed mogelijk dat daar wel vooruitgang in zit, wat zou betekenen dat je vet verliest en spiermassa wint.
                                []======[] []======[]
                                []======[] []======[]

kim1609

RE: Veel sporten, geen tot weinig kilo's eraf. di 19-aug-08 12:28 (permalink)
                                  0
                                  Ik ben nu twee weken bezig met krachttrainen. Het gaat wel goed.

Ik moet na het krachttrainen nog een halfuur cardio doen. Dit is dan de fiets maar vindt dit erg saai.

Na de krachttraining wil ik een uur spinnen in plaats van die saaie cardio.

Wat vinden jullie hiervan? Ik heb dit nu twee keer gedaan en dit bevalt me wel.

Ik heb mijn eetpatroon aangepast en neem na de training en Whey shake met water.

Ik ben nu 1 pond afgevallen, in twee weken vind het nog wel weinig.

Espi

RE: Veel sporten, geen tot weinig kilo's eraf. di 19-aug-08 13:05 (permalink)
                                    0
                                    Nogmaals, 1 pond per 2 weken is niet slecht als je nog maar weinig gewicht te verliezen hebt.

Hoe vaak wil je spinning gaan doen? Meer dan 2x per week is overkill.

Post trouwens je KT-schema eens?

sis

• Total Posts : 30871
                                      • Scores: 617
                                      • Reward points : 2073
                                      • Status: online
                                      RE: Veel sporten, geen tot weinig kilo's eraf. di 19-aug-08 21:17 (permalink)
                                      0
                                      Ik denk ook dat je het effect van je krachttraining teniet doet als je daarna een uur gaat spinnen. Dan is het beter om het over de dagen te verdelen, als je die gelegenheid hebt.

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

kim1609

RE: Veel sporten, geen tot weinig kilo's eraf. di 19-aug-08 21:23 (permalink)
                                        0
                                        Ik moet nog 25 kilo afvallen. Het gaat dus om een groot aantal kilo's.
                                        Dit is mijn schema.

Leg press 110kg 3setje van 10 ik heb mijn voeten in twee positie's) dus 6 setjes
                                        binnenkant benen: 25kg 3setjes x 12
                                        buitenkant benen : 40 kg 3 setjes x 10
                                        Chestpress: 25 kg 3setjes x10
                                        Bovenarmen/rug: 20kg 3setjes X 10
                                        Lat pull down: 35kg 3setje x 12
                                        Horizontal lat row: 25kg 6 setjes x 10 (handen in twee positie's)
                                        Biceps: 7,5 kg 3setjes x 12
                                        Triceps: 15 3 setjes x 10
                                        Triceps, dipping machine: 30 kg 3setjes 12
                                        Buik: 25 kg 4setjes x 12
                                        Buik 15kg 3 setjes x 20

Dit heb ik van mijn instructeur door gekregen. ik heb zelf al de kg wat aangepast. Omdat het dan wel wat zwaarder kan.
                                        Ik hoop dat het zo duidelijk is.
                                        En het spinnen doe ik van twee keer in de week en kracht drie keer.
                                        Dinsdag en Donderdag eerst kracht dit is ongeveer 1,5 uu plus warming-up en dan een 1 uur spinnen.
                                        Op zaterdag doe ik alleen kracht en dan nog een beetje cardio na de krachttraining.

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
                                          Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 23

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                          • No New Messages
                                          • Hot Topic w/ New Messages
                                          • Hot Topic w/o New Messages
                                          • Locked w/ New Messages
                                          • Locked w/o New Messages
                                          • Read Message
                                          • Post New Thread
                                          • Reply to message
                                          • Post New Poll
                                          • Submit Vote
                                          • Post reward post
                                          • Delete my own posts
                                          • Delete my own threads
                                          • Rate post

2000-2012 ASPPlayground.NET Forum Version 3.9