Verhoogde kans op diabetes door voedingschema?
Author Message
student

• Total Posts : 51
  • Scores: 0
  • Reward points : 870
  • Status: offline
Verhoogde kans op diabetes door voedingschema? wo 16-mrt-11 16:30 (permalink)
0
Een tijdje terug ben ik lid geworden van het forum hier, omdat ik actief aan mijn fysiek wilde gaan werken. Een belangrijk onderdeel van de vele tips en suggesties die ik hier heb gekregen was gericht op het dieet.
Sindsdien ben ik gestaag meer gaan eten en ik zit nu op een punt dat mensen ook opmerkingen maken dat ik aanzienlijk meer eet dan ze gewend waren.

Dat is dus allemaal prima, totdat ik vandaag kreeg te horen dat 'te veel' eten helemaal niet goed voor je is. Het ging met name om het ontwikkelen van diabetes als gevolg van te veel (verkeerde?) voeding. De term 'te veel' is natuurlijk een ruim begrip.
Op zich dacht ik redelijk 'gezond' te eten, omdat ik bijna geen frisdrank drink maar juist veel thee. Ook snoep ik bijna niets. Dit zou echter niet uitmaken, want de suikers waar het hier om gaat krijg je ook via andere manieren binnen. De koolhydraten in pasta's of brood bijvoorbeeld.
Dat zette me wel even aan het denken, want wij eten veel pasta gerechten. Bij meer eten krijg je dus ook automatisch meer suikers binnen, zelfs als je veelal ongezonde snoepjes of dranken laat staan.

Weet iemand hoe dat zit? Loop je meer risico op diabetes als je meer gaat eten en drinken?
Volgens mij zijn er hier heel veel mensen die meer zijn gaan eten om hun doelstellingen te halen.

p.s.
De laatste tijd wordt ik regelmatig verwend met cake en taart. Dus eigenlijk snoep ik toch wel meer dan ik net dacht. Qua gewicht is dat geen probleem, er mogen best nog wat kg's bij wat mij betreft.

SheRu

• Total Posts : 11219
    • Scores: 580
    • Reward points : 2061
    • Status: online
    Re:Verhoogde kans op diabetes door voedingschema? wo 16-mrt-11 16:31 (permalink)
    0
    Ik heb recent een artikel gelezen waarin insuline resistentie als overroepen bestempeld werd. Dat komt voor bij mensen met overgewicht en mensen bij wie diabetes in de familie voorkomt, niet als je normale (zoveel mogelijk onbewerkte) producten eet en een normaal gewicht hebt. 
    You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do.

http://canonnengoed.wordpress.com/

"SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
      • No New Messages
      • Hot Topic w/ New Messages
      • Hot Topic w/o New Messages
      • Locked w/ New Messages