Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 22
|
Author |
streep
-
Total Posts
:
186
- Scores: 0
-
Reward points
:
641
-
Status: offline
|
Verval na je veertigste!
za 17-jan-09 22:59
( permalink)
Ja hoor dit jaar is het zover... 40 !!- Ik hoop met krachttraining nog zo lang mogelijk een strak en gezond lijf te behouden. Maar voor hoe lang..? Vraag: in hoeverre draagt KT bij om er zo jong mogelijk uit te blijven zien? moet je training en voeding aan gaan passen na je 40-ste?? (dat bv je botten brozer worden zodat je minder zwaar kan trainen of iets dergelijks..ooit van de trainer gehoord  ) Ik train in ieder geval nog voluit en merk nog niks van verval of aftakeling
|
|
|
|
Jantra
-
Total Posts
:
3163
-
Reward points
:
246
-
|
RE: Verval na je veertigste!
za 17-jan-09 23:21
( permalink)
Jezus Streep, dat is lang geleden!!! Hoe is het met jou dan???
CARPE DIEM *~*Als er een manier is om het beter te doen, vind die dan*~*
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
- Scores: 1135
-
Reward points
:
2079
-
Status: online
|
za 17-jan-09 23:24
( permalink)
Ik ben nu 45 en moet eerlijk toegeven dat er wel wat dingentjes zijn veranderd, echter moet ik wel zeggen dat een heftig motorongeluk ook wel wat invloeden heeft gehad. Ik vind het dus moeilijk om aan te geven wat nou de hoofdschuldige is. Qua training en trainingsintensiteit doe ik echt nog niet onder voor 20 jaar jongere gasten en zijn er nog genoeg die ik het wit voor de ogen train. Door de jaren heen lijkt het ook wel of het iets makkelijker is geworden en je sneller in staat bent om je aan te passen, mijn herstel gaat ook nog prima, de kracht is wel wat minder geworden, maar goed daar heeft het motorongeluk ook zijn invloed op gehad. Voeding maakt denk ik ook niet zo heel veel uit, ik bedoel je lichaamssamenstelling vvm e.d. bepaalt toch je voeding, althans zo zou het moeten zijn denk ik. Ik heb niet het idee dat mijn stofwisseling nu anders werkt. Ik heb veel meer rust in mijn training gevonden en het dwangmatige van het verplicht moeten tillen van gewicht x of y is ook wel weg, ervaar soms wel iets minder soepelheid en ik heb het gevoel dat ik nu meer moet rekken en strekken om mijn lijf flexibel te houden en doe dat dan ook trouw. Krachtsport in combinatie met mijn gevechtskunst heeft mij veel gegeven en heeft mij denk ik jong gehouden en merk ik veel dingen weinig tot geen verschil met bijvoorbeeld 10 jaar geleden. Ik kom nou ook met minder slaap toe en het lijkt of er veel meer rust in mijn hoofd en lijf zit. Dus ja wel wat kleine invloedjes, maar niet iets waar ik wakker van lig. Je leeftijd is ook maar 1 getal en zegt mij op zich ook helemaal niks en als ik bijvoorbeeld naar 3Xl kijk die nog een stukje ouder is, dan zie ik de toekomst ook best rooskleurig in. Kortom je werkelijke leeftijd is een state of mind, gewoon doorgaan en niet bij stilstaan.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
- Scores: 1135
-
Reward points
:
2079
-
|
za 17-jan-09 23:39
( permalink)
Oeps zag net dat dit in vrouwen euh dingen staan, nou ja het moge duidelijk zijn dat dit na mijn 40 ste ook niet veranderd is, ben nog steeds man.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30871
- Scores: 617
-
Reward points
:
2073
-
|
za 17-jan-09 23:59
( permalink)
 ja maar je hebt veel vrouwelijke energie Hermke  dus je mag best meepraten. Volgens mij treedt het fysieke verval al ergens in je twintiger jaren in, streep, dus 40 zou wat dat betreft geen grens hoeven zijn. Mentaal is een ander verhaal, daar kan het wel zo'n punt zijn waarop je even stilstaat om na te denken. Wat trainen betreft, lekker blijven doen en opletten dat je nog wel herstelt zoals je verwacht. Beweging is inderdaad goed om o.a. je botdichtheid op peil te houden.
|
|
|
|
twirre
-
Total Posts
:
1661
- Scores: 32
-
Reward points
:
737
-
|
zo 18-jan-09 21:11
( permalink)
Het verval begint helaas al eerder, maar ja 40 klinkt zo als een soort van grens he. Ik denk dat juist als je sport/KT doet dat je botten daar dichter en sterker door worden dus voorlopig hoef je niet bang te zijn dat het afneemt. Helaas is er weinig wat het verval stopt het enige wat je kan doen is gezond eten ,sporten , ontspannen en lief voor jezelf zijn. Je past je aan op het moment dat je denkt dat het nodig is, dat kan zijn op je 40ste maar ook pas op je 60ste of mss wel later.
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1823
-
|
zo 18-jan-09 22:44
( permalink)
Herstelvermogen neemt wel af na je 40e, maar dat hangt dus af van hoeveel je gewend was aan te kunnen. Hermke was een trainingsbeest dus als het voor hem afneemt, is dat wat hij nu kan versus vroeger nog altijd meer dan wat de jongeren aankunnen. Heb wel het idee dat je wat meer moet opletten, dus niet altijd tegen het randje van overtraindheid aan trainen al is het nog zo lekker.
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
-
Reward points
:
1321
-
|
zo 18-jan-09 23:32
( permalink)
Je wordt slimmer. En manner worden niet ouder, we worden gedistingeerd.
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
kalajengkin
-
Total Posts
:
8825
- Scores: 56
-
Reward points
:
1332
-
|
ma 19-jan-09 00:20
( permalink)
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je nogal erg tegen die 40 opziet, gezien je posts vanaf vorig jaar. Niks mis met 40 hoor, het enige wat niet helemaal meewerkt is je huid, die krijgt wat last van de zwaartekracht. Maar verder: Gaan als een tierelier!
Kala is en blijft een eigenaardig ding
|
|
|
|
hehoi
-
Total Posts
:
3606
- Scores: 11
-
Reward points
:
1640
-
|
ma 19-jan-09 10:01
( permalink)
Zeker weten! Flink sporten, gezond eten, voldoende ontspanning helpt allemaal. Voor de rest zit het grootste deel in your mind!!
|
|
|
|
helskinky
-
Total Posts
:
19
-
Reward points
:
0
-
|
wo 13-jan-10 09:33
( permalink)
Ik ben 43, wordt april 44 en ik kan niet ontdekken of het minder is geworden,eigenlijk meer.Ik sport 3 x per week,daarnaast werk ik 28 uur, en barst van de energie. Ik denk dat het meer tussen de oren zit,hetzelfde verhaal met afvallen,mijn moeder zegt,wacht maar als je eenmaal 40 bent dan krijg je het er niet meer af  onzin,want ik zak nog steeds heel geleidelijk. Nu beweert ze als je 50 wordt kan je niet zo meer sporten,....  tuurlijk ma
I'am born to shine bright
|
|
|
|
Woppie
-
Total Posts
:
436
- Scores: 2
-
Reward points
:
662
-
|
vr 15-jan-10 17:36
( permalink)
Helsinky, zeg maar tegen je moeder dat het ook nog prima gaat na je vijftigste. Ik ben nu 51, zal over een maand of 8 52 worden. Train 3x per week in de sportschool, loop iedere dag minstens 3 kwartier met mijn honden en in toptijden werk ik 60 uur per week. Het herstel gaat misschien ietsje minder snel, geen idee. Ik eet wel bewuster dan zeg een 15 jaar geleden maar dat heeft meer met bewustzijn te maken. Het laatste jaar ben ik fanatieker dan ooit gaan trainen en het werpt gewoon zijn vruchten af, ondanks dat ik misschien in de overgang zit, waar ik geen idee van heb omdat ik een paar jaar geleden een aantal forse buikoperaties heb gehad. Op dat moment wilde ik het trainen op een lager niveau zetten, moest ook wel maar sinds ik weer begonnen ben.. het gaat heerlijk! Misschien kan 't niet meer als je 60 bent?
everyday a new challenge
|
|
|
|
twirre
-
Total Posts
:
1661
-
Reward points
:
737
-
|
zo 17-jan-10 20:31
( permalink)
Ik denk dat het niet meer gaat als het niet meer gaat en dat dat niet zozeer afhankelijk hoeft te zijn van je leeftijd. Als je maar genoeg denkt o jee ik wordt oud ik verslijt enz.wordt je dat ook. Je bent wat je denkt, en je kan een hoop doen om fit te blijven
|
|
|
|
Alta
-
Total Posts
:
167
-
Reward points
:
647
-
|
ma 18-jan-10 17:43
( permalink)
Ik ben bijna 48 (duurt niet lang meer) en merk wel dat het erg makkelijk is om aan te komen (vet) maar moeilijk om eraf te krijgen. Ik train drie keer per week in de sportschool, een uur KT en 45 min. cardio daarna. Ik ben pas ook begonnen met hardlopen en doe dat ook drie keer per week. Ik voel me er heel erg goed bij. En ik denk dat dat het belangrijkste is. Je voelt zelf het beste of je goed traint of niet, of je nu 20 bent of 40. Streep, ga eens naast iemand staan van jouw leeftijd die niet traint, dan heb je je antwoord op de vraag: in hoeverre draagt KT bij om er zo jong mogelijk uit te blijven zien?
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
-
Reward points
:
1321
-
|
ma 18-jan-10 23:52
( permalink)
Volgens mij begint het verval pas na je 60-ste. Of je 70-ste of zo.
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11219
- Scores: 580
-
Reward points
:
2061
-
|
di 19-jan-10 09:58
( permalink)
En zelfs dan.. Moet ik nou weeeeeeeeeeeeeer raquel welch en tina turner gaan posten?
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
danoontje
-
Total Posts
:
350
-
Reward points
:
0
-
|
Re: RE: Verval na je veertigste!
zo 07-feb-10 19:46
( permalink)
Yep, ik heb toch vrouwen van boven de veertig op het podium zien staan en die zagen er geweeeeeeeeeeeldig uit!!
Je zal als ééndagsvlieg je dag maar niet hebben!!
|
|
|
|
Beaudien
-
Total Posts
:
275
- Scores: 17
-
Reward points
:
1078
-
|
vr 15-okt-10 10:28
( permalink)
Woppie Helsinky, zeg maar tegen je moeder dat het ook nog prima gaat na je vijftigste. Ik ben nu 51, zal over een maand of 8 52 worden. Train 3x per week in de sportschool, loop iedere dag minstens 3 kwartier met mijn honden en in toptijden werk ik 60 uur per week. Het herstel gaat misschien ietsje minder snel, geen idee. Ik eet wel bewuster dan zeg een 15 jaar geleden maar dat heeft meer met bewustzijn te maken. Het laatste jaar ben ik fanatieker dan ooit gaan trainen en het werpt gewoon zijn vruchten af, ondanks dat ik misschien in de overgang zit, waar ik geen idee van heb omdat ik een paar jaar geleden een aantal forse buikoperaties heb gehad. Op dat moment wilde ik het trainen op een lager niveau zetten, moest ook wel maar sinds ik weer begonnen ben.. het gaat heerlijk! Misschien kan 't niet meer als je 60 bent? Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik ga het gewoon weer naar boven halen! Wat een heerlijke post is dit! Dat geeft de burger weer moed. Of althans...een de overgang naderende vrouw! Ik ben nu 46 en ik ben dit jaar weer veel meer gaan sporten, ben nu dus ook eigenlijk voor het eerst met KT bezig. Merk ik verschil met "vroeguh"? Ja. Ik heb wat meer last van pijntjes in heupen en knieën bij het wakker worden bijvoorbeeld. Maar ik ga altijd gelijk wat opwarming doen en dat is dat weer weg. Qua kracht weet ik het dus niet, ik ben daar dus pas mee bezig. Qua figuur? ja, ik denk dat ik wat minder taille heb......maar sinds ik dit jaar aardig ben afgevallen, is die wel weer terug, al is de vorm van lijf wel iets anders dan toen ik 20 was, denk ik. Al met al ben ik erg fit en voel me prima. Ik hoop dit nog jaren vol te houden in elk geval. Ik las pas in een artikel dat sporten en KT heel goed kan helpen bij overgangsklachten, dus ik ga proberen te bewijzen dat het klopt...... Geestelijk heb ik het gevoel dat ik veel meer vergeet dan eerst. Maar of dat komt door afname van geheugen of doordat ik zo veel meer moet onthouden dan voorheen........?? Alta Streep, ga eens naast iemand staan van jouw leeftijd die niet traint, dan heb je je antwoord op de vraag: in hoeverre draagt KT bij om er zo jong mogelijk uit te blijven zien? Daar zeg je inderdaad wat! Ik zie veel vrouwen om me heen van mijn leeftijd die niets of weinig aan sport doen. Wat een verschil. En dat zeg ik zonder me iets te verbeelden, want ik moet er ook best hard voor werken.
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11219
-
Reward points
:
2061
-
|
vr 15-okt-10 14:31
( permalink)
Ik ga googlen naar dat tabelletje, met spieren die verzwakken als je ouder wordt.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11219
-
Reward points
:
2061
-
|
vr 15-okt-10 14:33
( permalink)
Tonic and Phasic Muscles Years ago, Doctor Vladimir Janda, a Czechoslovakian neurologist and exercise physiologist, began discussing the muscles necessary for posture. To simplify, Janda separated muscles into two groups: Tonic, which tend to shorten when tired (or old!) and Phasic, which tend to weaken under stress (or age, I dare say). A simple chart: Muscles That Get Tighter (Tonic) Upper Trapezius Pectoralis Major (Chest) Biceps Pectoralis Minor (deep chest muscle) Psoas (Those hip flexors that get bad press) Calf Muscles Hamstrings Muscles That Get Weaker (Phasic) Rhomboids Mid-back Triceps Gluteus Maximus Deep Abs Piriformis External Obliques Deltoids Bron: http://www.t-nation.com/f...ift_the_worse_you_look
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|