Logitik
-
Total Posts
:
6
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
Vetpercentage laten opmeten
di 24-jul-07 21:58
( permalink)
Ik ben lid van een sportschool  Ik train 3x per weer. Daarbij zwem ik 2x per week. Aangezien ik regelmatig (ongeveer 1x per maand) mijn vetpercentage laat opmeten bij de sportschool, viel het mij op dat het percentage erg wisselt. Mijn vet persentage wordt opgemeten met een apparaatje die ik met twee handen moet vasthouden: Nu heb ik het vanavond na het trainen weer laten opmeten, en het ding gaf een vetpercentage van 6.0% aan wat anderhalf maand nog rond de 13% lag. Hoe kan dit, en hoe betrouwbaar is deze manier van meten?
|
|
|
|
RamonEnrico
-
Total Posts
:
1211
-
Reward points
:
674
-
|
RE: Vetpercentage laten opmeten
di 24-jul-07 23:11
( permalink)
niet betrouwbaar.. zou wel erg extreem zijn van 13% naar 6%.. is ongeveer van geen zichtbare buikspieren zien naar een SUPER zichtbare sixpack en extreem droog.. kzou er niet teveel waarde aan hechten, beter letten op de weegschaal en nog liever de spiegel.. of regelmatig fotos maken.. als je echt je vetpercentage wilt weten kan je beter een meting doen met zo ene klem weet niet precies hoe het werkt maar is wel nauwkeuriger.
|
|
|
|
bunecarera
-
Total Posts
:
1535
- Scores: 11
-
Reward points
:
744
-
|
wo 25-jul-07 23:10
( permalink)
Dit soort metingen is heel hard afhankelijk van het vochtgehalte in je lichaam. Test maar eens. Meet je percentage, drink daarna een liter water, wacht 15min en meet nog eens. De beste en enigste betrouwbare methode is een onderwaterweging. Een "klem" of 3 punts-meting dmv huidplooien is niet betrouwbaar wat je percentage aangaat, maar wel wat de evolutie betreft. En btw, 6% is extreem. niemand op dit forum heeft echt 6% (en dan bedoel ik goed gemeten e)
I hurt myself today, to see if I still feel. I focused on the pain, the only thing that's real.
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1823
-
|
wo 25-jul-07 23:49
( permalink)
DEXA meting is ook bijna even goed, maar zowel onderwaterweging als een DEXA-meting is heel moeilijk te realiseren.
|
|
|
|
Oom Oli
-
Total Posts
:
6636
- Scores: 2
-
Reward points
:
0
-
|
do 26-jul-07 01:51
( permalink)
Waar is de tijd dat hier schermen vol info en discussies stond over die huidplooimetingen...
|
|
|
|
bunecarera
-
Total Posts
:
1535
-
Reward points
:
744
-
|
do 26-jul-07 18:17
( permalink)
Dexa is nog een tikkeltje moeilijker dan onderwater denk ik. Voor onderwater metingen, zoek je een labo van biometrie (unief, hogeschool,...). Kans is heel groot dat ze een tank hebben en dat je het mag doen. Kans is ook groot dat ze je gegevens dan gebruiken bij een of ander onderzoek en blij zijn dat je je wilt laten meten.
I hurt myself today, to see if I still feel. I focused on the pain, the only thing that's real.
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
- Scores: 32
-
Reward points
:
1321
-
|
do 26-jul-07 20:27
( permalink)
Ik zag een tijdje geleden een weegschaal van Tanita waar je met je voeten op electrodes ging staan én 1 electrode in elke hand. Kijk dan heb je tenminste de kans dat er concreet iets gemeten wordt. Kostte wel € 250.
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
Logitik
-
Total Posts
:
6
-
Reward points
:
0
-
|
vr 27-jul-07 15:47
( permalink)
Ik heb het gister weer laten opmeten, onder dezelfde omstandigheden. Deze keer was het 6,3% (hetzelfde dus ongeveer). Die man die het bij mij heeft opgemeten, vond het ook erg laag. Wat ik persoonlijk denk, is dat er met dit apparaat alleen de afstand van je ene hand, naar je andere hand meet. Dus voornamelijk je rug, triceps en gedeelte je borst. Nu kan het best kloppen die 6% klopt. Ik sport namelijk best veel. Ik heb het vet ergens anders zitten. Op me kont en mijn onderrug.
|
|
|
|
bunecarera
-
Total Posts
:
1535
-
Reward points
:
744
-
|
vr 27-jul-07 23:15
( permalink)
geloof me. 6% zal je waarschijnlijk niet hebben... Hecht niet teveel geloof aan waarden bekomen door zulke methodes.
|
|
|
|