Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 24
|
Author |
Ezio
-
Total Posts
:
2
- Scores: 0
-
Reward points
:
11
-
Status: offline
|
Vetverbranding
vr 10-dec-10 21:05
( permalink)
Hallo allemaal, Heb hier en daar al wat topics bekeken, maar kom toch nog niet echt uit met een goed antwoord. Ben sinds drie maanden begonnen met 3 tot 5x in de week fitness. Ik heb me eetpatroon wat aangepast, in plaats van altijd cola iets anders en in plaats van wit brood alleen nog maar bruin brood. Bovendien veel minder friet en tussendoortjes. Mijn doel is om vet kwijt te raken. Ik ben 1,80m en weeg 71 KG. Toen ik drie maanden geleden begon woog ik 75 KG, hiermee was ik dik tevreden. Het probleem is dus dat ik ben afgevallen terwijl ik alleen het klein beetje vet wat ik had op mijn borst en onderbuik had wilden verbranden. Ik moet zeggen dat ik geen ''tieten'' meer heb en dat mijn lichaam er een stuk beter uitziet, ik zit op de goede weg. Niet dat ik dik was, totaal niet alleen het krijgt allemaal zijn vorm. Als ik rechtop sta ziet het er allemaal strak uit en zie ik toch al wel een duidelijk verschil met drie maanden geleden, maar zodra ik ga zitten kan ik toch nog wel een redelijke 'rol'' vet vast pakken onder. En dit wilde ik juist kwijtraken. Het liefste ga ik weer terug naar de 75 KG, maar dit komt denk ik wel goed als ik gewoon door blijf trainen zoal ik nu train. Nu is mijn vraag, wat moet ik nou doen om dat vet kwijt te raken maar toch aan te komen/spieren kweken in plaats van meer af te vallen (want dit wil ik echt niet!) Alvast bedankt
|
|
|
|
Dave Hawk
-
Total Posts
:
2723
- Scores: 108
-
Reward points
:
2072
-
|
Re:Vetverbranding
za 11-dec-10 10:19
( permalink)
Om de 3 uur eten, je koolhydraten naar beneden, eiwitten omhoog...en natuurlijk goed door trainen. Dan zullen die schone kilo's vanzelf komen  .
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
- Scores: 1135
-
Reward points
:
2079
-
|
za 11-dec-10 12:00
( permalink)
Wat jij vraagt is bijna de ultieme vraag van iedere krachtsporter of bodybuilder en ook bijna het geheim van de smid Spiermassa opbouwen en vet afbouwen zijn eigenlijk 2 tegenstrijdige zaken en het combineren daarvan is maar voor een enkeling weg gelegd of gewoon heel eerlijk eigenlijk voor niemand. Ik begrijp dat je net begonnen bent dus kan je gewoon nog even zo door gaan want zo heel lang ben je nog niet bezig dus ik denk dat er beide kanten op nog wel wat progressie in zit, zeker in het begin is een resultaat beide kanten op dus en wat spiermassa bouwen en vet verbranden nog wel mogelijk. In een later stadium word het een spelletje van boven onderhoud eten en massa bouwen, op onderhoud eten en afwachten wat er gebeurd en onder onderhoud eten om droger te worden. En enerzijds is dat doodsimpel en aan de andere kant is dat het moeilijkste stukje van deze sport of in elk geval van in vorm komen en blijven. In mijn ogen is het bouwen dan wel opbouwen van zoveel spiermassa als maar mogelijk is het beste om een leven lang redelijk tot goed in vorm te blijven. Kortom ga gewoon nog even door waar je mee bezig bent en ga dan kiezen.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Ezio
-
Total Posts
:
2
-
Reward points
:
11
-
|
za 11-dec-10 14:45
( permalink)
Dit zijn tenminste antwoorden waar ik iets aan heb, bedankt beide!
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30871
- Scores: 617
-
Reward points
:
2073
-
Status: online
|
za 11-dec-10 15:11
( permalink)
Ik weet niet hoe je fitness training er nu uit ziet, hoe lang je per keer traint, welke oefeningen je doet, maar je zou kunnen kijken hoe je geleidelijk aan op massa kunt gaan trainen. Meer volume in je tieten  en de rest van je lichaam
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
-
Reward points
:
1431
-
|
di 14-dec-10 12:11
( permalink)
Zoals hermke zegt, is als je je concentreert op afvallen niet mogelijk om spier op te bouwen, en vice versa. Dus afvallen is minder eten dan dat je nodig hebt aan kcal. Spier opbouwen is (iets) meer eten dan je verbruikt. Dus ga uitrekenen wat je energiebehoefte is, probeer niet meer dan dat te eten en zorg dat je genoeg eiwitten binnen krijgt. btw.. Vele mensen hebben wel een rolletje als ze zitten. Vooral als de zithouding een beetje met gebogen rug is. Je moet wel een heel laag lichaamsvet percentage hebben om dat weg te werken. Dat kan wel, maar daar heb je wel een hele goede levensstijl voor nodig, qua eten en trainen betreft. Vooral als je dat altijd zo wilt hebben. Anderen willen alleen dat rolletje weg hebben voor ze op vakantie gaan, of de zomer er aan komt cardio kan je daar wel bij helpen. heel simpel verhoogt cardio training je energieverbruik. Dus in plaats van meer of minder te eten kan je ook meer of minder cardio in je trainingsschema verwerken. En cardio heeft natuurlijk ook wat gezonde bijwerkingen, mits niet te uitbundig toegepast.
|
|
|
|
Beaudien
-
Total Posts
:
275
- Scores: 17
-
Reward points
:
1078
-
|
wo 15-dec-10 13:14
( permalink)
sis Meer volume in je tieten en de rest van je lichaam Oh ja? Haha, ik heb echt niets meer over en ook niet meer zoveel bil. Maar ook (bijna) geen "rolletje" meer over de broek, dan dan ook weer.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30871
- Scores: 617
-
Reward points
:
2073
-
|
wo 15-dec-10 18:18
( permalink)
Topicstarter is een mannetje, daar is volume op de borstspieren een ander gezicht dan bij ons.
|
|
|
|
Beaudien
-
Total Posts
:
275
-
Reward points
:
1078
-
|
wo 15-dec-10 22:55
( permalink)
Aha, ik dacht echt dat het een vrouw was.
|
|
|
|
India
-
Total Posts
:
3148
- Scores: 314
-
Reward points
:
1858
-
|
do 16-dec-10 00:52
( permalink)
Beaudien Aha, ik dacht echt dat het een vrouw was. Dus als jij leest: Ik moet zeggen dat ik geen ''tieten'' meer heb en dat mijn lichaam er een stuk beter uitziet, ik zit op de goede weg. Denk je écht dat t om een vrouw gaat?? Welke vrouw wil er nou geen "tieten" hebben!! No effence!!
"Never regret. If it's good, it's wonderfull. If it's bad, it's experience"
|
|
|
|
Beaudien
-
Total Posts
:
275
-
Reward points
:
1078
-
|
do 16-dec-10 07:35
( permalink)
Eh, ik heb ook geen "tieten" meer dus ik dacht dat het bij hem (haar) dus best door het trainen kon komen............verder ook no offense.
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
-
Reward points
:
1431
-
|
do 16-dec-10 10:32
( permalink)
ik zag al een partij modderworstelen voor me, maar ze blijven lief voor elkaar
|
|
|
|
India
-
Total Posts
:
3148
-
Reward points
:
1858
-
|
do 16-dec-10 11:31
( permalink)
|
|
|
|
Beaudien
-
Total Posts
:
275
-
Reward points
:
1078
-
|
vr 17-dec-10 13:30
( permalink)
India en ik zijn gewoon lief!!
|
|
|
|
India
-
Total Posts
:
3148
-
Reward points
:
1858
-
|
vr 17-dec-10 19:50
( permalink)
Beaudien India en ik zijn gewoon lief!! Tuurlijk zijn wij lief! Ben altijd lief!
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1823
-
|
vr 17-dec-10 22:54
( permalink)
Hilarisch misverstand.. meiden jullie hebben mijn dag goed gemaakt!
|
|
|
|
Beaudien
-
Total Posts
:
275
-
Reward points
:
1078
-
|
vr 17-dec-10 22:56
( permalink)
Proost!!
|
|
|
|
Hanne
-
Total Posts
:
32
-
Reward points
:
104
-
|
di 06-mrt-12 20:50
( permalink)
Ik haak even graag aan. Ik lees dat jullie aangeven dat het samengaan van spiermassa opbouwen en vet verbranden tegenstrijdig is? Hoe kan ik dit het beste zien (anders dan dat het tegenstrijdig is...  )? Op dit moment ben ik namelijk bezig om mijn vet% naar beneden te krijgen, maar omdat ik op gewicht ben dien ik op spiermassa te trainen (zodat ik niet nog meer afval). Ik lees dat dit 'niet mogelijk' is? Wat kan ik het beste doen om op gewicht te blijven, maar dat nog wel mijn vet% zakt?
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11219
- Scores: 580
-
Reward points
:
2061
-
|
di 06-mrt-12 22:09
( permalink)
'op spiermassa trainen' doe je om vooral je huidige massa vast te houden als je onder onderhoud eet, oftewel te voorkomen dat je spiermassa afvalt. Spiermassa aanzetten is lastig, bij een tekort. DAarom wordt vaak gezegd dat het niet samengaat. Verder heeft krachttraining het voordeel dat dit -meer dan steady state cardio- vetverbranding stimuleert.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
- Scores: 1135
-
Reward points
:
2079
-
|
di 06-mrt-12 22:39
( permalink)
Trainen op behoud van spiermassa met vetverlies is best wel mogelijk maar niet eenvoudig en wat ik al vaker en eerder aangegeven heb meestal is het gewoon het beste om voor een van beide te kiezen. Toch heb ik ook wel eens van heel dichtbij mee gemaakt dat het atleten lukte om toch nog wat massa op te bouwen en verder vet te verliezen, maar dat zijn dan zeer ervaren mensen die weten hoe hun lichaam reageerd of hebben coaches die dat kunnen. Ook als beginnende trainee is beide wel mogelijk denk ik omdat je lichaam nog helemaal niks gewend is kun je denk ik wel massa bouwen en vet verliezen tot adaptie optreed. Het op spiermassa trainen zal bedoeld zijn om de bestaande massa zoveel mogelijk te beschermen. Zelf ben ik daar nu ook mee bezig en probeer mijn massa te beschermen door zo zwaar mogelijk te blijven trainen en dan bedoel ik geen standaard setjes van 4x8 of zoiets. Ik doe mijn werksets tussen de 85 en 95% 1 rm en pas daar mijn repranges op aan, maar uiteindelijk zal het onvermijdelijk zijn dat ik ook wat massa ga verliezen en ik denk dat er nu al wat sprake van is. Mijn voorkeur gaat uit naar een gematigde stategie waar ik heel geleidelijk aan er voor kies om vet te verliezen en dit ook vooral weer om de massa te beschermen en ik hou mijn eiwit en vetinname zo hoog mogelijk en schrap bij voorkeur in de koolhydraten, maar ik ben nu wek op een punt aanbeland dat ik wat extra hulp heb gevraagd,maar goed ik streef naar een redelijke podiumwaardige fysiek en dat zal niet voor iedereen van toepassing zijn.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|