Tijdgebrek is voor iedereen een probleem inderdaad. HIIT is daarom wel makkelijker toe te passen in je dagelijkse schema. Maar het gaat om het type spiermassa dat nodig is om vet te verbranden. Zonder dat type spiermassa kunnen we onze vetvoorraad niet aanspreken. Natuurlijk heeft iedereen wel een hoeveelheid type 1 spiermassa. Punt is, hoe kunnen we specifiek trainen om dit vetverbrandende spiermassa te trainen, of zoals Paris zegt: “waar kan je het kopen?â€
Een lagere hartslag is juist een voordeel van sport. Iemand die zware overgewicht heeft, zoals ik, kan beter niet als doel hebben om de rusthartslag nog hoger te trainen. Dat lijkt me juist ongezond. Dat je conditie verbeterd, dus dat je lichaam beter omgaat met energie en zuurstof is juist een voordeel, geen nadeel. Het zorgt voor een energiek gevoel op de lange termijn en niet alleen een half uurtje na het sporten. Uiteindelijk word je daar actiever van en ga je meer vet verbranden.
Stel ik doe vandaag een half uurtje om 3,5 kilometer te hardlopen en de volgende keer lukt het me om 4,0 kilometer te hardlopen in dezelfde tijd. Dat is een teken dat mijn lichaam zijn spieren en gewrichten heeft versterkt. Bij de volgende training kan ik meer caloriën verbranden, al doe ik dat op een efficiënte manier. Inefficiënt trainen klinkt meer als je lichaam kapot maken zonder het zich te laten herstellen.
Wat heeft het voor zin om je tijdens 50 minuten van de dag kapot te trainen, zodat je de hele dag op je luie reet blijft zitten? Dat je niet eens genoeg energie meer hebt om de trap te nemen inplaats van de lift. Dat is twee à drie keer per week misschien prima, maar vaker zo intensief trainen kan niet iedereen volhouden. Ik niet in ieder geval.
Aerobische activiteit op lagere tot matige intensiteit kun je gerust 6 uur per dag volhouden, als je daar de tijd voor hebt. Dat hoeft niet alleen in de sportschool. De fiets pakken in plaats van de auto of een halte eerder uitstappen met het openbaar vervoer telt ook mee. Voor de televisie zitten met een hometrainer. Of een wandeling maken met je grootmoeder. Al is het niet je lust en je leven, je kunt vast wel manieren verzinnen om actiever te worden. Dit is volgens mij de beste methode om je stofwisseling gedurende de dag hoog te houden.
ORIGINAL: Gert
Als je de spiermassa hebt moet je je spieren wel blijven prikkelen anders verlies je de spiermassa weer dwz wel zwaarder blijven trainen en niet alleen maar aerobe training gaan doen wat sommige mensen denken.
Ik wil niet beweren dat krachttraining zijn plaats niet heeft. Zonder krachttraining verlies je veel spiermassa tijdens het afvallen, ook tijdens het ouder worden. Krachttraining is goed om je spieren en gewrichten sterker te maken. Het heeft een ondersteunende rol in het proces van vetmassa te verliezen en gezond te blijven.
<message edited by DonaldTrump on wo 31-jan-07 19:58>