Vitaminen.

Author
RemkoDJ
Feather Weight
2008/07/18 19:07:11 (permalink)
0

Vitaminen.

Hoi,
 
Ik had een vraag betreft de hoeveelheid vitaminen die een krachtsporter buiten zijn normale gezonde maaltijden om aan suppelementen nodig heeft.
Ik weet dat de meeste en beste vitaminen gewoon in de maaltijd zitten en zal de suppelementen ook niet als vervanger gaan gebruikten... vooral de dagelijkse hoeveelheid vitamine c ben ik nieuwsgierig naar.
 
Momenteel neem ik 1x daags Kruitvat Multi A-Z compleet & 5x daags Roter Vitamine C 50mg.
Maargoed dit zijn van die huis tuin en keuken pilletjes waar denk ik veel te weinig inzit voor de sporter. Dus ik vroeg me af welke hoeveelheden jullie aanraden, welke vitamines het belangrijkst zijn en welke merken het best enz enz..
 
Ik zal ff de inhoud neerzetten van de pilletjes die ik nu gebruik.
 
Vitamine A                800ug
Vitamine B1              1,4mg
Vitamine B2              1,6mg
Niacine                       18mg
Pantotheenzuur          6mg
Vitamine B6                 2mg
Foliumzuur(B11)       200ug
Vitamine B12                1ug
Biotine                      150ug
Vitamine C                  60mg
Vitamine D3                  5ug
Vitamine E                   10mg
Vitamine K1                 30ug
Calsium                     162mg
Fosfor                        125mg
Jodium                       150ug
Ijzer                            14mg
Magnesium                100mg
Koper                            2mg
Mangaan                    2,5mg
Chroom                        25ug
Molybdeen                   25ug
Selenium                     25ug
Zink                             15mg
Kalium                          40mg
 
 
 
 
Alvast bedankt voor reacties
 
#1

6 Replies Related Threads

    RemkoDJ
    Feather Weight
    RE: Vitaminen. 2008/07/18 19:11:57 (permalink)
    0
    Sorry ik vergat nog even te vragen of er verschil zit in wel/niet trainingsdagen,
     
    BV, Moet je meer vitamines nemen op dagen dat je sport als op rustdagen?
    #2
    Wreckless
    Super Heavy Weight
    RE: Vitaminen. 2008/07/18 22:27:36 (permalink)
    0
    Neuh, je moet niet elke dag perse je quotom scoren, het middelt een beetje uit. Maar je kan dit toch wel doen, omdat je dan in periodes van meer trainen automatisch meer vits binnen krijgt.
    #3
    siegler
    Hart op de tong, goed van hart.
    RE: Vitaminen. 2008/07/19 10:51:53 (permalink)
    0
    Beste Remko

    De meeste multi's zijn prima aanvullingen mits je geen roker bent of vaak bloot gesteld bent aan rook. Dan doen met name de caretonoiden (vitamine A, beta-caroteen, vitamine C en E) meer kwaad dan goed. Multi's zijn niet heilig maar dienen gemak om eventuele te korten snel en adequaat aan te vullen.

    Maar denk zeker aan de donkere vruchtsoorten zoals framboos, bosbes, wilde bes.. eigenlijk alle bosvruchten die hele interessante ook voor spiergroei functie hebben. Zo kan bevoorbeeld het stofje evodiamine en catechines (stofjes uit groente thee, theobroma cacau wat een zuiver cacao extract is minus het vet wat je in gewone cacau terug vindt) de onstekingsfactoren die cortisol (spierafbrekend eiwit) productie vermindert wat dus de spierherstel en dus de groei ten goede komt.

    Waar ik de dag zowieso mee zou beginnen is met vitamine B6 en of een hoog gedoseerde B-complex. Deze zijn de vitamines die de stofwisseling op gang brengen en helpen bij het omzetten van koolhydraten, eiwitten en vetten. Ik neem zelf in de ochtend een B6 supplement rijk aan Pyridoxamine en Pyridoxal 5 fosfaat, co-enzymen van B6 (Pyrodixine = generieke B6) wat heeft aangetoont prolactine te verlagen of terug te brengen naar normale niveau's. Prolactine is een stress hormoon wat belangrijk is voor vrouwen die borstvoeding geven maar het eigen vrije testosteron verlaagd.

    1:Ren SG, Melmed S.
    Pyridoxal phosphate inhibits pituitary cell proliferation and hormone secretion.
    Endocrinology. 2006 Aug;147(8):3936-42. Epub 2006 May 11.

    2: Silberstein SD.
    The role of sex hormones in headache.
    Neurology. 1992 Mar;42(3 Suppl 2):37-42.
    #4
    Qmitch
    Feather Weight
    Re: RE: Vitaminen. 2015/11/02 09:24:43 (permalink)
    0
    Ik eet s'ochtends altijd een Yovit maaltijdshake. Dat bevalt mij echt goed! Dan heb ik gelijk alle vitaminen en mineralen binnen die me lichaam nodig heeft. Het is laag in vet en suiker en hoog in eiwitten.
    #5
    sis
    NO Sissy !!
    Re: RE: Vitaminen. 2015/11/02 23:14:27 (permalink)
    0
    Zeg Qmitch, als je hier alleen maar komt om die producten aan te prijzen dan voegt dat niet heel veel toe. 
    #6
    Permastunner
    Feather Weight
    Re: RE: Vitaminen. 2015/11/14 14:11:14 (permalink)
    0
    Ik dacht er eigenlijk nooit bij na, nam altijd gewoon een multi vitamin af en toe zonder er over na te denken
    #7
    Jump to:
    © 2017 APG vNext Commercial Version 5.0