|
Author |
sis
-
Total Posts
:
30125
-
Reward points
:
1758
-
Status: offline
|
Voeding in de voorbereiding op de Challenge
ma 01-feb-10 19:06
( permalink)
Wat ik me afvraag, na het lezen over eten: houden jullie in de voorbereiding ook rekening met voeding? Of eet je nu zoals je ook zonder Challenge maar met regelmatig en stevig trainen zou doen? Ook ben ik benieuwd of jullie al nadenken over voeding tijdens de Challenge?
|
|
|
|
kalajengkin
-
Total Posts
:
8785
-
Reward points
:
1153
-
|
Re:Voeding in de voorbereiding op de Challenge
ma 01-feb-10 19:14
( permalink)
Vroeg ik me ook al af eerlijk gezegd.
Kala is en blijft een eigenaardig ding
|
|
|
|
Dave Hawk
-
Total Posts
:
2626
-
Reward points
:
1766
-
|
Re:Voeding in de voorbereiding op de Challenge
ma 01-feb-10 19:36
( permalink)
Yep...voeding/supplementie is een heel belangrijke schakel op dit moment, 6x p.d. (om de 2,5 uur) staat er een maaltijd op het programma, wel liggen de koolhydraten iets hoger dan normaal omdat we goed moeten kunnen blijven door trainen  . Verder werken we op dit moment veel met pre/post workoutboosters maar stappen binnenkort over naar een ander schema. Zelf gooi ik straks alle caffeinehoudende pre workoutboosters er uit en pak dan als alternatief b.v. CreaPump van XXL Nutrition....post workout wordt het straks hoofdzakelijk Dextrose/Glutamine powder. Ik wil nl dat het caffeine-effect optimaal is, als we iets dergelijks nemen wanneer we tijdens de 'challenge' de nacht in gaan en al een stuk of 6 a 7 trainingen achter de rug hebben. Verder gaan we binnenkort tijdens een nachttraining ook voeding testen, die je straks nodig hebt...je kunt nl niet alles zomaar onbeperkt eten tijdens de recordpoging, een foutje kan je de kop kosten net als op een bb-wedstrijd. Veranderingen etc. gaan we hier natuurlijk ook even bijhouden...Chris heeft trouwens een paar aparte voedingsgewoontes kwa shakes   , volgens mij was dat voor 25 jaar geleden ook al opzienbarend. Ik zal Chris wel even vragen of hij hier wat van die aparte shakies wil posten.
|
|
|
|
sportstudiolochem
-
Total Posts
:
91
-
Reward points
:
126
-
|
De eerste info over de challenge, exclusief voor BFF!
ma 01-feb-10 20:22
( permalink)
Hier een aantal Shakes: (to the Challenge) Arnold Shake 1 schep Vitargo 2 schep Whey eiwit 1 thee lepel L-glutamine 1 thee lepel creatine Cindy Crawford Shake 1/2 schep vitargo 1 schep Whey eiwit 1 schep L-carnithine Lance Armstrong Shake 1/2 (half) schep Vitargo 1 schep whey eiwit 2 schep creatine 1 schep L-glutamine
|
|
|
|
sportstudiolochem
-
Total Posts
:
91
-
Reward points
:
126
-
|
De eerste info over de challenge, exclusief voor BFF!
ma 01-feb-10 21:06
( permalink)
Deze zijn de Shakes (buiten mijn maaltijden om) Vanaf oktober ben ik volop aan het trainen, (Challenge, comeback voor een veteranen wedstrijd BB,) wordt langzamerhand droger terwijl ik op hetzelfde gewicht blijft, wat mijn bedoeling is. Het gaat langzamer dan vroeger, maar volgens schema. 's morgens neem ik whey eiwit + water, glutamine en Bambix (rijstebloem) nr 4 Dit gelijk na mijn ontbijt. Half uurtje voor training: No excuse (met water) dit mengt ik zelf niet met de eiwit (chemische smaak)hhhhhhh Tegen 11.00 uur en één uur voor mijn training neem ik Whey eiwit + water,L-glutamine, Brinta + Vitargo. Na mijn training neem ik Whey eiwit + water+ Glutamine + Bambix Verder varieer ik de inname van eiwit door in (bami) (rijste)soep vloeibare eiwit (groothandel) te mengen en te eten. Voor slapen: Pro 80
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30125
-
Reward points
:
1758
-
|
Re:De eerste info over de challenge, exclusief voor BFF!
ma 01-feb-10 22:36
( permalink)
Ik had de shakes erger verwacht, met geblenderde tonijn ofzo (beide voeding posts even verplaatst naar dit topic)
|
|
|
|
sportstudiolochem
-
Total Posts
:
91
-
Reward points
:
126
-
|
di 02-feb-10 11:36
( permalink)
Buiten mijn shakes om eet ik 4 á 5 keer per dag. (Tonijn + Rijst, Biefstukkie + rijst, Kip + Rijst + mais), annanas staat bijna elke dag op mijn menu. Ik hou wel rekenining met wat ik eet. Ik prop niet alles naar binnen. Ik kan de hele dag door wel kip (favoriet) eten. Gaat meestal in de Grill. Aardappelen worden eerst gekookt en zet ik deze dan in de grill op een bakplaat met Spam. s'morgens begin ik mijn ontbijt meestal met rijst + kabeljauw.( niet altijd even lekker) Brood eet ik af en toe. Ik zorg voor zoveel mogelijke varaties in mijn voeding, dat het niet één tonig wordt. Als ik behoefte heb om bijvoorbeeld pannekkoeken te eten dan neem ik dat. Hetzelfde met Pasta gerechten, maar schoon. (bv tonijn, wokgroenten en verse ananasstukjes) Ik zit vrij hoog in de eiwitten. Ik voel heel goed aan als mijn lichaam koolhydraten te kort komt. Percentage eiwit-koolhydraten vind ik dat je voor je zelf uit moet zoeken wat voor jouw het beste balans/combinatie is en de vraag wat wil je zelf. Wat is je doel. (wil je spiermassa behouden/kweken en afvallen, wat voor mij het geval is)) Dit daar ik bezig ben met de voorbereiding naar de Challenge en de trainings intensiteit, snelheid, kracht, uithoudingsvermogen gebruik om mijn lichaam ook wat droger en harder te maken zoals ik al eerder vertelde dat ik nog 1 wedstrijdje wil proberen mee te doen. ( ik ben er nog lang niet, maar komt wel goed) Elke keer als ik aan een training begin dan ga ik tot uitputting. Er zijn momenten dat ik soms geen zin heb om te trainen, maar als ik éénmaal aan het trainen ben, dan ga ik ervoor. De ene dag kan ik heel zwaar gaan en de andere dag pak ik wat lichtere gewichten en ga voor de techniek en concentratie van de oefening. Ik maak meestal 12 herhalingen, tot uitputting. (na de training neem ik dextro-juice pro) In de jaren tachtig werd er flink gebulkt en daarna ging men droogtrainen. Is niet meer zo. Ik wist dat er jongens waren die bijvoorbeeld (ik ook) runderlever in de blender deden en deze opdronk. Met de voeding en training combinatie als hierboven omschreven voel ik mij sterk en krachtig genoeg. Ik probeer altijd naar mijn eigen lichaam te luisteren. Ieder lichaam reageert verschillend, op training en op voeding........ Als ik leden advies geef over voeding en training probeer ik hen altijd mee te geven dat zij moeten proberen zo goed mogelijk naar hun eigen lichaam te luisteren. (hoe reageer mijn/je lichaam op bepaalde oefeningen, voeding en dergelijke................) Supplementen: Multi max, No ecuse, Vitargo, whey eiwit, dextro juice 80, pro 80, detox, vitamine c 1000. Blessure: Joint support
|
|
|
|
Cowgirl Herb
-
Total Posts
:
2647
-
Reward points
:
1008
-
|
di 02-feb-10 11:46
( permalink)
Daar komen dan toch de smerige recepten. Runderlever in de blender
Don't underestimate the power of patience!
|
|
|
|
Dave Hawk
-
Total Posts
:
2626
-
Reward points
:
1766
-
|
do 04-feb-10 12:08
( permalink)
Ha, ha ik vind dat altijd wel mooi, beetje 7ties en 8ties style...alles in de blender en hoppa. Chris en ik gebruiken eigenlijk toch veel van die oldschool methoden in onze voorbereiding en voorlopig werpt dat zijn vruchten af.
|
|
|
|
Dave Hawk
-
Total Posts
:
2626
-
Reward points
:
1766
-
|
ma 15-feb-10 11:41
( permalink)
Komende periode ga ik mijn koolhydraten nog iets omhoog schroeven + iets meer B12 nemen. Ik wil goed blijven trainen, wordt steeds iets sterker en mijn uithoudingsvermogen en focus wordt beter en probeer dit zover mogelijk door te trekken.
|
|
|
|
sportstudiolochem
-
Total Posts
:
91
-
Reward points
:
126
-
|
vr 07-mei-10 19:34
( permalink)
Sinds een aantal weken heb ik mijn voedingspatroon helemaal veranderd ben veel meer gaan eten en ben iets zwaarder geworden. Dit is een bewuste keuze minder blessure gevoelig, sterker, zwaarder en meer pomp volume wat logisch is. Na de challenge als ik in de wedstrijd voorbereiding zit wordt het een ander verhaal. Ik weet nu hoe en op wat voor voeding en supplementen mijn lichaam beter reageert. Nu nog een kleine 3 weken voor de challenge moet ik zeggen dat tot nu toe alles volgens planning verloopt. In het begin van de voorbereiding Wat elleboog (beide ellebogen) en hamstrings blessures gehad maar gaat wel weer. Ik heb er zin in. De Challenge zal geen makkie worden. Wij gaan ervoor.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30125
-
Reward points
:
1758
-
|
vr 07-mei-10 21:22
( permalink)
En Robbert Jan, ook al verder aan het sleutelen aan de voeding?
|
|
|
|
Dave Hawk
-
Total Posts
:
2626
-
Reward points
:
1766
-
|
za 08-mei-10 21:15
( permalink)
sis En Robbert Jan, ook al verder aan het sleutelen aan de voeding? Yep  ...volg hetzelfde patroon, sta ruim 2 kg zwaarder als een aantal maandjes terug...pak gericht om de 2,5 uur een maaltijd en tijdens de trainingen betaald dat zich terug in meer kracht, energie en wat Chris zegt minder blessure's. Ik had in de voorbereiding toch wat last van de aanhechting op mij bicep door het zware trainen en het hoge tempo. Eiwitten/koolhydraten houd ik op 50/50 en merk dat ik hier goed op reageer. Na iedere training pakken we altijd een ruime hoeveelheid DextroJuice en Glutamine (XXL Nutrition) en dat is toch een beetje de rode draad gebleken in onze voorbereiding. Ik neem op dit moment bewust geen creatine en houdt mijn caffeine inname beperkt....5 dagen voor de challenge ga ik creatine laden om er het maximale uit te halen, ik reageer er nl heel snel op. Het gaat geen pretje worden maar voel dat ik er aardig klaar voor ben, van de jongens in de gym vang ik ook signalen op dat ze het knopje bij mij om zien gaan als we trainen  en dat ik kwa fysiek ook aan het veranderen ben....het wordt nog een aantal weken bijten maar alles moet uit de kast, zodat we op 29/30 mei een aardige poging kunnen doen.
|
|
|
|
Dave Hawk
-
Total Posts
:
2626
-
Reward points
:
1766
-
|
di 25-mei-10 23:21
( permalink)
De countdown is begonnen...morgen beginnen we met het ophogen van de koolhydraten en het laden van creatine. Ik blijf genoeg kcal's nemen, dat geeft toch een sterk gevoel en dat moet je vasthouden in deze fase.
|
|
|
|
DennisW
-
Total Posts
:
2348
-
Reward points
:
589
-
|
wo 26-mei-10 08:09
( permalink)
Nog een paar dagen en dan is het zover!!! Wens jullie heel veel succes en sterkte   vraagje......wat is de toegevoegde waarde van Vitargo?
|
|
|
|
Dave Hawk
-
Total Posts
:
2626
-
Reward points
:
1766
-
|
wo 26-mei-10 12:06
( permalink)
DennisW Nog een paar dagen en dan is het zover!!! Wens jullie heel veel succes en sterkte   vraagje......wat is de toegevoegde waarde van Vitargo? Bedankt Dennis  !. Ik neem zelf geen Vitargo maar pak de combi Dextro Juice/Glutamine....functie is direct herstel na de training en goede aanvoer richting cellen. Glycogeen b.v. laat de cellen weer flink vollopen (vergelijkbaar met creatine), alles gaat net een stukkie sneller + dat ik er aardige gains mee maak en me sneller fitter voel, dat heeft waarschijnlijk ook te maken omdat er ook iets Taurine in zit..
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|