Voeding
Author Message
petra123

• Total Posts : 3
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
Voeding zo 25-jul-10 20:16 (permalink)
0
Ik weet zelf niet echt wat ik met mijn voeding aan moet.
's ochtends eet ik meestal 2broodjes met melk. Mijn bedoeling is om wat vaker yoghurt met muesli te nemen, maar 's ochtends heb ik niet altijd zin om dat te maken en neem ik voor het gemak ff brood.
ik ontbijt meestal om half 7.

rond 8uur heb ik al weer trek. meestal eet ik rond 10uur wat fruit met wat ranja(met zo min mogelijk siroop) ondertussen heb ik nog steeds trek, maar wil me ook weer niet helemaal vol gaan eten.
tussen de middag eet ik meestal zo'n 4 of 5 broodjes en ook met melk erbij. Als ik brood eet, doe ik er voornamelijk kaas, kipfilet, pindakaas en een enkele keer er komkommer op.

rond half 2 heb ik dan wel weer trek, ik probeer het dan wat uit te stellen tot 2 uur en eet dan wat fruit. rond 3uur neem ik meestal nog een tussendoortje zoals sultana of een rijstewafel en rond 4 uur soms weer wat fruit. ondertussen ben ik nog steeds niet vol. als ik 's middags heb gesport, eet ik rond 4uur nog 2 broodjes.

Dan eet ik rond 5 uur warm eten, ben er niet echt zo dol op, dus eet niet zo super veel. vlees eet ik zoveel mogelijk van. groente en aardappels is echt een muizenhapje wat ik eet. na het eten nog wat yoghurt.

op de dagen dat ik werk, eet ik 's middags warm, dan meestal wel wat meer dan ik thuis eet en na afloop een toetje.

als ik 's avonds ga sporten eet ik voor die tijd meestal even een banaan. rond 10uur 's avonds wanneer ik dus weer thuis ben en bijna op bed ga, neem ik meestal nog 2 of 3 broodjes, maar word daar niet altijd vol van.

ik ben dus eigenlijk bijna nooit vol en heb altijd wel trek. ik probeer zo weinig mogelijk voeding met toegevoegde suikers en kleurstoffen te nemen, dit mag ik niet hebben. tussendoor drink ik ook veel water.

ik had al wat op internet gezocht en kwam vaak deze uitdrukking tegen: 'ontbijt als een koning, lunch als een burgerman en dineer als een zwerver.' maar eigenlijk is het bij mij dus bijna andersom.
ik vind zelf niet dat ik zo door moet gaat, maar weet ook niet echt hoe ik het moet veranderen.

kalajengkin

• Total Posts : 8785
    • Scores: 45
    • Reward points : 1148
    Re:Voeding zo 25-jul-10 20:36 (permalink)
    0
    En waarom wil je dat?
    Wat is er mis aan vind je?
    Wat is je doel?

(welkom trouwens)
    Kala is en blijft een eigenaardig ding 

petra123

Re:Voeding zo 25-jul-10 20:40 (permalink)
      0
      Ik vind het zelf niet goed ik de hele dag door wil eten en denk zelf het ook niet goed is dat ik vlak voor het slapen gaan, nog eet, soms bijna net zoveel als wanneer ik lunch.
      Mijn doel is om elke dag gevarieerd en dan niet teveel, maar ook niet te weinig te eten en vooral gezond. Ook wil ik op zo'n manier eten dat ik niet steeds trek heb om te voorkomen dat ik eetbuien krijg en ongezonde dingne ga eten.

kalajengkin

• Total Posts : 8785
        • Scores: 45
        • Reward points : 1148
        Re:Voeding zo 25-jul-10 20:49 (permalink)
        0
        Na het sporten eten is helemaal niet gek, je moet je voorraden aanvullen tenslotte.
        En zolang je niet te dik bent en steeds trek hebt eet je niet teveel.
        Maar een beetje minder koolhydraten en wat meer eiwitten zou niet gek zijn.
        Nu jaag je steeds je bloedsuikerspiegel omhoog, waarna hij weer instort. Misschien dat je daarom steeds trek hebt, als je bloedsuikerspiegel te laag wordt.

Kala is en blijft een eigenaardig ding 

sis

• Total Posts : 30114
          • Scores: 495
          • Reward points : 1746
          Re:Voeding zo 25-jul-10 21:09 (permalink)
          0
          Wat bedoel je met broodjes, echt van die bolletjes of boterhammen? Ik vind yoghurt met muesli of havermout veel makkelijker dan brood trouwens. Bakje, yoghurt, vulling, klaar. blij

Je eet naar verhouding erg veel koolhydraten. Terwijl eiwitten veel meer een gevoel van verzadiging geven. Vetten ook, die mis ik in je voeding. Groente is ook goed voor je en vult de maag als je er meer van neemt. Waarom eet je weinig groente? Het is op zich niet verkeerd om meerdere kleine maaltijden per dag te eten.

En waarom neem je ranja? Dat is suiker die je op dat moment niet nodig hebt want je eet al fruit.

Ohja.. welkom hier

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Hermanus

• Total Posts : 10381
            • Scores: 953
            • Reward points : 1754
            Re:Voeding zo 25-jul-10 21:31 (permalink)
            0
            En wat wil je nu van ons horen dan??

Je eet zoals de meesten gemiddeld eten en dat is standaard ( onafhankelijk of je nou wel of niet sport) te laag in eiwitten en vetten. Het gaat niet alleen over de hoevelheid, maar ook de samenstelling van je voeding.

Schijnbaar heb je al wat onderzoek gedaan en toch is er iets wat je tegenhoud, al is mij niet duidelijk wat.

Het word voor ons wat duidelijker als je aangeeft wat nou eigenlijk je doelen zijn en wat je zou willen bereiken. Blijkbaar train je ook en wat doe je dan precies en hoe vaak per week doe je dat dan.

Why train heavy?
            Why stack plates?
            Why bend bars?
            Why train insane?

Because
            I f**king can

Luppie

• Total Posts : 2280
              • Scores: 58
              • Reward points : 912
              Re:Voeding ma 26-jul-10 08:55 (permalink)
              0
              Bloedsuiker gaag je alleen omhoog met snelopnebare carbs. Brood aardappelen, pasta, havermuat, brinta en rijst moet je eten om
              geen insuline pieken te krijgen. Hij zal wel wat stijgen maar dat
              is teweining voor effect.

Ik zou na de trainng een banaan, brood, havermaut, pasta of rijst.
              Ongeveer 1 uurna de trainng. Ik zou er wel wat eiwitten bij doen verder.
              Whey of kip of ander mager veelsof vis. Voor het slape gaan 500gram magere kwark.
              WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD 

petra123

Re:Voeding ma 26-jul-10 10:33 (permalink)
                0
                Ranja neem ik gewoon als drinken, als ik alleen water neem, drink ik een stuk minder. Doe er ook maar een klein beetje in en heb niet gewone ranja, maar van dat dieet ranja, nog steeds niet goed, maar wel beter dat dat ranja dat vol met suiker zit.
                Met broodjes bedoel ik gewone boterhamen.

Wat voor vetten zou ik kunnen eten dan? Als ik aan vet denk, denk ik aan fastfood, maar dat zul je vast wel niet bedoelen.

Ik sport 5 keer in de week. Op 3 dagen volg ik groepslessen zoals steps en zumba. De andere 2 dagen fitness ik. Ik doe dan voornamelijk krachttraining. Ik zou liever vaker gaan fitnessen, maar qua tijd lukt dat niet.

Luppie

• Total Posts : 2280
                  • Scores: 58
                  • Reward points : 912
                  Re:Voeding ma 26-jul-10 10:43 (permalink)
                  0
                  Vetten
                  Vette vis walnoten walnoten olie, lijnzaadolie, lijnzaad <omega 3
                  -eieren met dooier, zonnebloem olie of pitten <omega 6
                  -olijfolie, pinda's, notenmix, cashews. <omega 9

Omega 9 kan het lichaam zelf aanmaken dus de producten zou ik niet de overhand geven

WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD 

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                    • No New Messages
                    • Hot Topic w/ New Messages
                    • Hot Topic w/o New Messages
                    • Locked w/ New Messages
                    • Locked w/o New Messages