AnsweredVoeding

Author
purpleflower
Feather Weight
2015/05/31 18:06:55 (permalink)
0

Voeding

Hoi, ik plaats ook even mijn vraag in dit topic.
Ik wil ook graag flink wat kilo's kwijt en wil hier graag hulp bij. Maar ik wil tegelijkertijd ook gezond eten.
Ik was bezig op de sportschool maar ben hier tijdelijk mee gestopt omdat ik het erg zwaar vond en ik geen resultaat zag.
#1
sis
NO Sissy !!
Re: Voeding 2015/05/31 19:06:45 (permalink)
0
Ik heb er even een eigen topic van gemaakt voor je. Wat is je vraag precies? 
#2
purpleflower
Feather Weight
Re: Voeding 2015/06/01 14:12:21 (permalink)
0
Dank je wel.
Mijn vraag is, wat volgens jullie een gezond voedingsschema is, en ook: waar val ik van af?
Ik eet nu veel eieren, beetje groente/witte basmatrijst met 'n beetje roomboter/kaas erdoor en ook een halve zure appel soms.


Maar ik val nog niet af... en ben ook veel moe!!!!
#3
DjMark
** Retired Moderator **
Re: Voeding 2015/06/01 16:55:33 (permalink)
0
Je valt niet af van het eten van bepaalde dingen. Je valt af van een negatieve calorie balans.
Een negatieve balans betekend dat je meer calorien verbrand, dan dat je binnenkrijgt.
Je kunt dus of meer calorien gaan verbranden, of minder calorien gaan eten.
 
Via bijvoorbeeld de app/site MyFitnessPal kan je per dag precies bijhouden wat je eet. Dan heb je alvast een indicatie van hoeveel calorien je binnen krijgt.
#4
sis
NO Sissy !!
Re: Voeding 2015/06/01 17:02:54 (permalink)
0
Ja.. snap ik, dat je moe bent. Ik denk dat je een paar dingen tekort komt. Zoals mineralen, vitaminen, vetten, eiwitten, ondanks de eieren. 
 
Ik zou in plaats van een beetje groente een heleboel groente doen (waarvan een deel rauw), ook veel groene bladgroente (ivm mineralen), meer soorten en grotere hoeveelheid fruit. Verder noten, pitten, zaden, avocado's, olie (olijfolie koud, kokosolie warm), en dan nog (vette) vis, schaal en schelpdieren, wild, gevogelte. 
 
Water natuurlijk, maar wellicht drink je dat al genoeg.
 
Rood vlees bevat carnitine, dat is nodig om vet je cellen in te transporteren dus om vet af te vallen en te kunnen verbranden kun je dat ook eten. Nuchter trainen is ook een manier om je lichaam te stimuleren voor vetverbranding. 
 
Dat alvast als eerste tips.. hoop dat je er wat mee kunt. 
#5
purpleflower
Feather Weight
Re: Voeding 2015/06/03 13:18:50 (permalink)
0
ok.
maar wat dan b.v. als ontbijt?

En fruit, los, of met iets erbij zoals bv yoghurt?
#6
DjMark
** Retired Moderator **
Re: Voeding 2015/06/03 16:04:16 (permalink)
0
Ik zou ieder eet moment laten bestaan uit zowel eiwitten, koolhydraten en vetten.
Dus yoghurt met fruit en bijvoorbeeld noten lijkt mij een prima ontbijt.
#7
purpleflower
Feather Weight
Re: Voeding 2015/06/04 20:13:39 (permalink)
0
Hoe ziet 'n gemiddelde avondmaaltijd eruit?
Groente en iets van eitwitten, maar ook koolhydraten zoals aardappel neem ik aan???

Bij mij zit nu bij elke maaltijd ei, dus 'n ontbijt van yoghurt fruit en noten dat zou dan zijn yoghurt met 2 rauwe eieren erdoor en evt wat zuur fruit.
Noten eet ik niet en zijn naar mijn idee niet gezond ivm het aanwezige fytinezuur.
#8
DjMark
** Retired Moderator **
☼ Best Answerby purpleflower 2015/06/07 11:06:48
Re: Voeding 2015/06/05 20:06:49 (permalink)
0
Een avondmaaltijd op trainingsdagen(na de training) bevat bij mij altijd eiwitten,koolhydraten en vetten.
Op niet trainingsdagen wil ik de koolhydraten nog wel eens verminderen weglaten.
 
Vaak dus iets als:
-aardappel/rijst/quinao
-vlees/vis
-groenten
 
waarom eet je rauwe eieren?
Ze brengen een (klein) risico op salmonella met zich mee. Maar daarnaast wordt de biologische waarde van eieren beter na koken/bakken. Daardoor kan je lichaam de eiwitten beter verwerken.
 
En waarom bij iedere maaltijd eieren? Eet je geen vlees/vis?
 
Hier nog een vrij goed artikel over fytinezuur(phytic acid), wel in het engels:
http://breakingmuscle.com...and-bad-of-phytic-acid
#9
sis
NO Sissy !!
Re: Voeding 2015/06/05 20:17:06 (permalink)
0
Moet het stuk uit de link van DjMark nog lezen, maar je kunt noten eventueel een nachtje weken om het fytinezuur weg te halen. 
 
Ben ook nieuwsgierig waarom je alleen zuur fruit wilt eten? 
#10
purpleflower
Feather Weight
Re: Voeding 2015/06/07 11:07:57 (permalink)
0
-
post edited by purpleflower - 2015/06/07 11:17:58
#11
purpleflower
Feather Weight
Re: Voeding 2015/06/07 11:17:05 (permalink)
0
Bij iedere maaltijd eieren omdat ik merk dat ik van eieren aanzienlijk beter ga zien. Een tip van iemand van een website om op een natuurlijke wijze van je bril af te komen.. www.volzicht.nl
Dus mijn focus was/is 'n beetje, dat ik geen bril op hoef... en met al die eieren/geen zoet fruit is dat me tot nu toe wel gelukt
 
En ik volg wat tips op van een andere website. Ik kan de link hier niet platsen. Daar staan ook de rauwe eieren en van de noten/fytinezuur
www.voedingisgezondheid.nl
 
Maar ik zeg niet dat dit helemaal okee is he.. knipoog


Alleen zuur fruit, ja dat komt ook uit die hoek (Weston price voedingsleer).
Ikzelf verdraag zoet fruit idd niet zo goed........ en zuur fruit iets beter, maar ook met mate.
Ik probeer nu al wel een beetje anders te gaan eten hoor... omdat mijn lichaam gisteren enorm protesteerde.
Maar ben nog 'n beetje zoekende hierin.
 
@DjMark: je schrijft over het avondeten Vaak dus iets als:
-aardappel/rijst/quinoa
-vlees/vis
-groenten
 
Je vergeet de vetten. Ik zou er dan 'n klont roomboter bij doen...
post edited by purpleflower - 2015/06/07 12:14:16
#12
purpleflower
Feather Weight
Re: Voeding 2015/06/10 17:23:19 (permalink)
0
had verder niet echt reacties meer gehad, mijn voeding is nog niet helemaal up to date.. maar wil wel wat aanpassingen gaan doen
 
is 'n maaltijd van avocado met geroerbakte chinese kool en champignons oke?
#13
DjMark
** Retired Moderator **
Re: Voeding 2015/06/11 11:56:08 (permalink)
0
Ik zou veel meer naar je dagtotalen kijken, dan naar maaltijden/eetmomenten.
 
Avocado is een bron van goede vetten.
Chinese kool en champignons zijn gezond, maar ze geven wel bijzonder weinig kcals in totaal...
 
Zelf bekijk ik het per dag, ik heb per dag een kcal doel dat ik binnen wil krijgen.
Dat doel splits ik dan op in doelen van koolhydraten,proteine en vetten die ik wil behalen.
Voor mezelf gebruik ik als regel.
2 gram proteine per kg lichaamsgewicht
1 gram vet per kg lichaamsgewicht
De rest opvullen met koolhydraten tot ik aan mijn kcal doel zit.
 
Ik zorg dan dat ik zo'n 80-90% onbewerkte pure voeding eet, en die andere 10-20% mag ik wel eens iets junken.
 
#14
sis
NO Sissy !!
Re: Voeding 2015/06/12 20:49:54 (permalink)
0
Ik heb gekeken op die site over fytinezuur en de eieren. Er staat niet dat rauwe eieren beter zouden zijn, alleen dat je ze niet proeft in een smoothie. Zelf geef ik de voorkeur aan gekookt, voor de opneembaarheid. Ook staat er dat je noten kunt weken om het fytinezuur weg te krijgen, dus dan zou je ze wel kunnen eten lijkt me?
 
Verder staat er olijfolie als advies, extra vierge, om in te bakken oh neee dat lijkt me echt achterhaald want zulke goede olijfolie is juist onstabiel bij hogere temperaturen en zelfs schadelijk als je het verhit boven de 170 graden. 
 
Ik zie dat ze ook adviseren om je groente heel erg door te koken. Niet rauw of knapperig eten. Ook daar heb ik mijn bedenkingen bij, al was het maar voor de vezels en enzymen uit rauwe groente. Persoonlijk denk ik dat je een middenweg moet zoeken die bij je past, waarbij je zoveel mogelijk varieert in alles. Ook in je fruit, je krijgt echt last van zoet fruit? Zo heeft de natuur het nooit bedoeld knipoog dat lijkt me een teken dat er in je voeding toch ergens iets niet klopt. Fructose wordt als argument benoemd maar heel fruit bevat juist de vezels die de opname van fructose vertragen (dus geen sinaasappelsap maar hele sinaasappel bijvoorbeeld). 
 
Verder zie ik dat ze rauwe groente afraden op grond van cellulose, dat zou de darm "schuren". Het wordt neergezet als fout, terwijl cellulose juist voeding voor je darmbacteriën is! klik
 
Afijn.. ben het geloof ik eens met wat je zegt, dat het niet helemaal ok is blij 
#15
Jump to:
© 2017 APG vNext Commercial Version 5.0