Change Page: 123 > | Showing page 1 of 3, messages 1 to 20 of 42
|
Author |
Beaudien
-
Total Posts
:
275
- Scores: 17
-
Reward points
:
1078
-
Status: offline
|
Mag ik mijn voedingsschema posten en jullie mening vragen? Mijn doel is om het liefst niet aan te komen (behalve als het spieren zijn  ) en ook niet meer af te vallen. Ik train 3 keer per week, en doe verder bijna elke dag wel aan sport of beweging. Ontbijt: 2 volkoren boterhammen met pindakaas bak bigarde (ongeveer 250 gram) met een banaan en 3 lepels natuurmüsli bakkersvolkoren beschuit of cracker met kaas of smeerkaas (20+) Tussendoor: Bakje kwark, yoghurt of andere zuivel Lunch: 4 volkoren boterhammen met kipfilet, kalkoenfilet, vis (tonijn of makreel) of pindakaas. fruit Tussendoor: op werkdagen een salade, op vrije dagen na het trainen 2 gekookte eieren met appel of iets tot een soort salade gemaakt Avondeten: Meestal groente, kip of vis, ongeveer 3 tot 4 keer per week eet ik daar volkoren pasta of zilvervliesrijst bij. Tussendoor: flinke bak vol Kwark, soms gemengd met yoghurt. Tot nu toe blijf ik stabiel op gewicht maar omdat ik de laatste maand meer ben gaan trainen, zou ik graag van jullie horen of dit wat is zo. Tips en adviezen altijd welkom!
|
|
|
|
patrick
-
Total Posts
:
2811
- Scores: 7
-
Reward points
:
778
-
|
Re:Voeding ok?
zo 12-sep-10 10:07
( permalink)
als je stabiel op gewicht blijft doet het zn werk toch? En als je merkt dat je licht afvalt dan kan je de calorieen verhogen door bijvoorbeeld bij je tussendoortje wat extra muesli te nemen ofzo. verder ziet het schema er wel goed uit. zeker gezien het doel waarvoor je het doet.
- Thank you fuck you
* Kneet
|
|
|
|
Beaudien
-
Total Posts
:
275
-
Reward points
:
1078
-
|
zo 12-sep-10 12:00
( permalink)
Ok, dank je wel. Ik heb namelijk best een aantal keer gehoord dat het te weinig zou zijn om wat spiermassa te winnen.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11022
- Scores: 1135
-
Reward points
:
2079
-
Status: online
|
zo 12-sep-10 13:03
( permalink)
Het is lastig in te schatten zo en je kunt ook daadwerkelijk een perfect voedingsschema berekenen, echter wat Patrick zegt als het zijn werk doet dan is het prima, val je af terwijl je aan wilt komen dan zal je totale kcal wat omhoog moeten of andersom. Nogmaals het is lastig aan te geven omdat je niet overal de hoeveelheden bij hebt staan, maar zo voor het oog zou ik zeggen dat zowel je vet en eiwitinname wat aan de lage kant zijn en je koolhydraten wat hoog, dus wellicht dat daar nog wat eer te behalen is.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11022
- Scores: 1135
-
Reward points
:
2079
-
|
zo 12-sep-10 13:09
( permalink)
Als toevoeging dan maar even wat ik bedoel is dat je misschien even naar de verhouding tussen je voeding moet kijken en dan wat verschuiven in ratio zonder je kcal te verhogen.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Lai
-
Total Posts
:
2365
- Scores: 346
-
Reward points
:
1269
-
|
zo 12-sep-10 18:38
( permalink)
In het kader van meer spiermassa zou je vooral zwaar(der) 'moeten' trainen denk ik en minder cardio-achtige dingen doen of/en meer eiwit eten. Alhoewel je niet echt heel laag zit zo te zien, ik weet niet hoeveel dierlijk eiwit je precies eet natuurlijk. Wat Hermke zegt, mss de k/e/v verhouding wat veranderen. En vergeet de goede vetten niet.
' Expect Nothing, Receive Everything'
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30873
- Scores: 617
-
Reward points
:
2073
-
|
zo 12-sep-10 21:00
( permalink)
Daar dacht ik ook aan, Lai. De vetten. Ik zie pindakaas, makreel en ei, en er zijn meer mogelijkheden dan dat. Is tevens een makkelijke manier om de kcals wat omhoog te gooien als dat nodig is.
|
|
|
|
Beaudien
-
Total Posts
:
275
-
Reward points
:
1078
-
|
ma 13-sep-10 08:17
( permalink)
Lai In het kader van meer spiermassa zou je vooral zwaar(der) 'moeten' trainen denk ik en minder cardio-achtige dingen doen of/en meer eiwit eten. Alhoewel je niet echt heel laag zit zo te zien, ik weet niet hoeveel dierlijk eiwit je precies eet natuurlijk. Wat Hermke zegt, mss de k/e/v verhouding wat veranderen. En vergeet de goede vetten niet. Dat zwaarder trainen gaat gebeuren. Als het goed is, komt er in mijn "beginnersschema" binnenkort een wijziging, maar omdat ik nog maar kort onder begeleiding train, vond mijn instructeur het beter om de eerste 4 weken een algemeen schema aan te houden waar ik me aan moest houden. Hij zei letterlijk "je spieren kunnen het vast wel aan, maar je pezen en gewrichten zijn geen 18 meer" l sis Daar dacht ik ook aan, Lai. De vetten. Ik zie pindakaas, makreel en ei, en er zijn meer mogelijkheden dan dat. Is tevens een makkelijke manier om de kcals wat omhoog te gooien als dat nodig is. Sis, ik eet ook nog regelmatig ongezouten en ongebrande noten, maar was dat vergeten in het schema te vermelden. Heb je nog meer tips wat ik kan eten voor goede vetten? Ik ben altijd een beetje "bang" om dan weer aan te komen, dus ik ben daar waarschijnlijk inderdaad te karig mee.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30873
-
Reward points
:
2073
-
|
ma 13-sep-10 15:51
( permalink)
Dit beknopte rijtje: verzadigd: kokosolie, dierlijke vetten enkelvoudig onverzadigd: Noten, avocado, olijfolie meervoudig onverzadigd: visolie, gemalen lijnzaad, lijnzaadolie, plantaardige olieen Komt uit dit topic: klik en daar heb je meteen een paar goeie richtlijnen te pakken.
|
|
|
|
Beaudien
-
Total Posts
:
275
-
Reward points
:
1078
-
|
ma 13-sep-10 21:31
( permalink)
Kokosolie verzadigd? Dat wist ik niet. Ik wilde dat eens gaan halen maar dan kan ik het beter bij olijfolie houden. In elk geval dank je wel, Sis! Ik zal het door jou genoemde topic even goed doorlezen. Overigens, het lijkt erop dat ik iets zwaarder ben. Volgens de weegschaal dan. Een pond ofzo maar ik merk het niet aan kleding, integendeel, het lijkt wel of mijn broek juist weer iets losser zit. Vreemd toch?
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30873
-
Reward points
:
2073
-
|
ma 13-sep-10 21:52
( permalink)
Lees dat stuk over kokosolie maar eens door, dat geeft je vast andere inzichten. En een pond zegt niet zoveel. Schommelingen van een kilo of 2 gooi ik zelf meestal op vocht. Maar het kan ook best dat de verhoudingen in je lichaam aan het veranderen zijn.
|
|
|
|
Beaudien
-
Total Posts
:
275
-
Reward points
:
1078
-
|
do 23-sep-10 07:56
( permalink)
Nou, het zal inderdaad wel een schommeling zijn geweest want helaas was ik gisteren nog maar 54.5 kg. Dat is echt te licht en ik snap het ook niet. Ik eet inmiddels 8 volkoren boterhammen per dag, dat is de helft meer dan voorheen bijvoorbeeld. Ook meer kwark 's avonds (hele pot ipv halve) en eet vaker koolhydraten bij de avondmaaltijd. Maar mijn broek zit toch weer losser, en hij is nog wel nieuw in een kleinere maat. Dus nog meer eten, ja, ik weet het en ik ga het weer proberen. Ben geen grote eter op zich en voor mijn doen eet ik nu echt heel veel.
|
|
|
|
Beaudien
-
Total Posts
:
275
-
Reward points
:
1078
-
|
di 12-okt-10 08:02
( permalink)
Ok. Waarom doen vrouwen (sorry dames, misschien moet ik alleen voor mezelf spreken!  ) toch zo moeilijk over.............gewicht. Hierboven schreef ik dat ik dus dacht aangekomen te zijn maar het was niet zo. Nu ben ik dat inmiddels dus wel, het is maar een kilo maar het is er wel. Nu is mijn vraag: Hoe weet ik of dit vet (blubber) is of spiergroei? Het eerste wil ik uiteraard niet, het tweede is ok, maar hoe kan ik dat weten? Ik merk het niet aan mijn broeken, die zitten nog steeds heerlijk in een kleine maat, maar ik wil er gewoon wel alert op zijn. Ben 3 keer in de week aan het trainen, ik heb de laatste weken wel verhoogd in gewichten en mijn schema is uitgebreid. Ook neem ik nu na de training een wheyshake. Iemand nuttig advies???
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11219
- Scores: 580
-
Reward points
:
2061
-
|
di 12-okt-10 09:19
( permalink)
Ik hield 't bij door eens per maand ofzo m'n omvang te meten (dijen, taille, armen, heupen). Nu check ik de spiegel, m'n agenda, en m'n kleding. Zit niet lekker, dan weet ik dat ik ietsje te hard los ben gegaan met de kerst.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Beaudien
-
Total Posts
:
275
-
Reward points
:
1078
-
|
di 12-okt-10 22:38
( permalink)
Misschien moet ik afstand doen van mijn weegschaal.... Ik denk nu echt vaak dat mijn buik dik is en niemand die dat ziet want iedereen zegt alleen maar hoeveel ik ben afgevallen. En zelf zie ik dát eigenlijk niet echt..... Wel zijn mijn armen zichtbaarder gespierd en mijn benen keihard. Er moet dus ook wel spiergroei zijn?
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30873
-
Reward points
:
2073
-
|
di 12-okt-10 22:39
( permalink)
Ik hoop dat het spieren zijn maar mijn ervaring is dat vocht zulke schommelingen kan geven dat je op een kilootje of 2 eigenlijk geen peil kunt trekken. De manier van SheRu klinkt goed. Wat check je in je agenda, de tijd van de maand?
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11219
-
Reward points
:
2061
-
|
wo 13-okt-10 08:11
( permalink)
Ja, op dagen dat ik denk "Hmm.. Dikkig" check ik even of ik soms weer ongesteld moet worden, want op die dagen werkt de spiegel anders. En te vaak meten moet ook niet, hè? (Al heb ik 't nu al in geen tijden meer gedaan.. Na perioden van stress blaas je toch wat op, dan is meten onzin). WEgen doe ik alleen voor en op wedstrijden.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Beaudien
-
Total Posts
:
275
-
Reward points
:
1078
-
|
wo 13-okt-10 09:24
( permalink)
Ja, ik hou ook altijd wat meer vocht vast en weeg dan een pondje of soms meer zwaarder. Maar nu ben ik het net geweest en zou het dus weg moeten zijn. Maar nu na 2 weken denk ik da die kilo er dus echt gewoon zit. En nogmaals, zijn het spieren vind ik het natuurlijk ok, maar als het vet is, ben ik minder blij en eet ik dus teveel. Maar ik kan me dat haast niet voorstellen, dat ik meer eet dan ik verbruik.......
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11219
-
Reward points
:
2061
-
|
wo 13-okt-10 09:43
( permalink)
Als je kleren nog gewoon goed zitten lijkt me dat stug. En heb je 'r wel rekening mee gehouden dat je op den duur sowieso weinig meer kan zeggen van je lichaamsgewicht? Ik heb redelijk wat in te brengen als 't om weegschalen gaat, maar ben kleiner dan een goeie 8-10 kg terug. Zoek dus gewoon een andere maatstaf. Ik ben overigens zelden dikkig rond m'n periode, maar ik vind 't dan.
|
|
|
|
Beaudien
-
Total Posts
:
275
-
Reward points
:
1078
-
|
wo 13-okt-10 09:47
( permalink)
SheRu Ik ben overigens zelden dikkig rond m'n periode, maar ik vind 't dan. Haha, ja, herkenbaar!! Ik durf dat ook nooit hardop te zeggen want dan slaat mijn omgeving me ongeveer neer. Maar over dit voel ik mezelf ook een kleine zeikerd. Maar ik heb gewoon een beetje de angst om weer aan te komen en ben er daarom zo op gefocust. Heb gewoon nu het idee dat mijn buikje meer vet heeft terwijl het er juist zo mooi afwas. Maar goed, iedereen vindt me erg dun en dat zie ik zelf dus ook niet, dus het kan ook verbeelding zijn...... En nu minder gaan eten, terwijl ik 3 keer per week train, 2 keer per week lesgeef en om de dag anderhalf uur loop, lijkt me ook niet echt verstandig want dan breek ik straks spiermassa af.
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|