Hallo,
Ik ben nieuw op het forum. Ik sport zo'n 2 à 3x per week (BBB, fitness of body pump). Ik geraak echter niet vooruit. Het is voor mij bijvoorbeeld enorm lastig om te trainen met de gewichtjes in de les body pump. Ik heb precies niet genoeg kracht, ik ga ook totaal niet vooruit. Ik denk dus dat mijn voeding niet goed genoeg is om te sporten.
Ik heb vaak last van mijn maag. Zware voeding, brood, ... verteert niet en als ik dit enkele dagen na elkaar doe, krijg ik een maagontsteking. Verder heb ik ook problemen met fructose en lactose.
Ik ben 1,60 en weeg 50 kg. Vetverbranding is niet echt nodig, maar wat spieropbouw zou leuk zijn.
Momenteel eet ik:
ONTBIJT: bio muesli met rijstmelk of gekookte rijst/gierst/havervlokken met rijstmelk, noten en rozijnen (dit laatste ontbijt valt me al zwaar op de maag)
TUSSENDOOR: 2 rijstwafels of koude zelfgemaakte appelmoes (enige van fruit dat ik momenteel verdraag) of soep
MIDDAG: rijst/quinoa met groenten en cashewnoten of 3 boterhammen met avocado/groentespread en soep
TUSSENDOOR: activia yoghurt of grany en soep
AVOND: aardappelen/rijst/pasta + groenten + veggie burger (2/week iets dierlijks: vis of kip)
TUSSENDOOR: geroosterde noten
In het weekend wordt er wel wat meer gesnoept: chips voor tv, een stuk cake in de namiddag, ... Ik eet dan ook al eens pistolets met kaas.
Wat denken jullie van mijn eetschema? Hebben jullie nog tips, waardoor ik wat meer 'kracht' zou hebben bij het trainen?
Dank je.