Voedingsschema bij traag werkende maag?
Author Message
*Saar*

• Total Posts : 1
  • Scores: 0
  • Reward points : 20
  • Status: offline
Voedingsschema bij traag werkende maag? do 05-jan-12 14:30 (permalink)
0
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum. Ik sport zo'n 2 à 3x per week (BBB, fitness of body pump). Ik geraak echter niet vooruit. Het is voor mij bijvoorbeeld enorm lastig om te trainen met de gewichtjes in de les body pump. Ik heb precies niet genoeg kracht, ik ga ook totaal niet vooruit. Ik denk dus dat mijn voeding niet goed genoeg is om te sporten.

Ik heb vaak last van mijn maag. Zware voeding, brood, ... verteert niet en als ik dit enkele dagen na elkaar doe, krijg ik een maagontsteking. Verder heb ik ook problemen met fructose en lactose.

Ik ben 1,60 en weeg 50 kg. Vetverbranding is niet echt nodig, maar wat spieropbouw zou leuk zijn.

Momenteel eet ik:
ONTBIJT: bio muesli met rijstmelk of gekookte rijst/gierst/havervlokken met rijstmelk, noten en rozijnen (dit laatste ontbijt valt me al zwaar op de maag)

TUSSENDOOR: 2 rijstwafels of koude zelfgemaakte appelmoes (enige van fruit dat ik momenteel verdraag) of soep

MIDDAG: rijst/quinoa met groenten en cashewnoten of 3 boterhammen met avocado/groentespread en soep

TUSSENDOOR: activia yoghurt of grany en soep

AVOND: aardappelen/rijst/pasta + groenten + veggie burger (2/week iets dierlijks: vis of kip)

TUSSENDOOR: geroosterde noten

In het weekend wordt er wel wat meer gesnoept: chips voor tv, een stuk cake in de namiddag, ... Ik eet dan ook al eens pistolets met kaas.

Wat denken jullie van mijn eetschema? Hebben jullie nog tips, waardoor ik wat meer 'kracht' zou hebben bij het trainen?

Dank je.

Lai

• Total Posts : 2365
    • Scores: 346
    • Reward points : 1269
    • Status: offline
    Re:Voedingsschema bij traag werkende maag? do 05-jan-12 18:45 (permalink)
    0
    Misschien brood, pasta en andere junk eruit laten dan?
    Of/En eens kijken of spijsverteringsenzymen helpen. En dan met name amylase; voor de vertering van suikers (trypsine is voor de vertering van eiwitten en lipase is voor de vertering van vetten)
    Dat je gebrek aan kracht ondervindt zou kunnen komen door je slechte spijsvertering; kost energie en voedingsstoffen worden niet goed opgenomen.
    Gebruik je probiotica?
    Vind het er persoonlijk niet slecht uitzien verder, al zou ik meer eiwit toevoegen.

'Expect Nothing, Receive Everything'

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
      • No New Messages
      • Hot Topic w/ New Messages
      • Hot Topic w/o New Messages
      • Locked w/ New Messages
      • Locked w/o New Messages