Voedingssschema BFFM
Author Message
gymgirl

• Total Posts : 199
  • Scores: 0
  • Reward points : 684
  • Status: offline
Voedingssschema BFFM ma 15-mrt-10 20:22 (permalink)
0
Ik heb het boek gelezen van Tom Venuto namelijk Burn the fat, feed the muscle en heb een voedingsschema gemaakt..

Het gaat gemiddelde over 1500 kcal verdeeld over 5 maaltijden van 300 kcal.

Kunnen jullie even checken of dit ok is? Ik heb 5 maaltijden gecreeërd waarvan een A versie en een B versie om er een beetje variatie in te houden..

Maaltijd 1A            10u                                                                            Maaltijd 1B

50 gr havermout                                                                               Yoghurt 170gr
1 appel                                                                                              appel
1 yoghurt 125gr                                                                                20gr all bran plus + 20 gr muesli

Maaltijd 2A          13u                                                                            Maaltijd 2B

Roggebrood 100gr                                                                           50 gr quinoa of 50 gr bruine rijst (ongekookt)
Eiwitbron (kip,vis,cottagecheese,..) 100gr  /      groenten                             100 gr eiwitbron / groenten

Maaltijd 3A           15.30u                                                                      Maaltijd 3B

1 stuk fruit                                                                                        1 stuk fruit
30 gram noten                                                                                  eiwitreep
yoghurt 125gr                                                                                  Yoghurt 125gr

Maaltijd 4A         18u                                                                         Maaltijd 4B

Eiwitbron  200gr                                                                             Sushi 8 stuks
groenten                                                                                         magere soep

Maaltijd 5A         20.30u                                                                  Maaltijd 5B

Eiwitshake:                                                                                  Eiwitshake:
Alpro soja pudding light 125gr                                                     Alpro soja light drank
Eiwitpoeder 40 gram                                                                    Eiwitpoeder 40gr

Dit samen met 1,5 liter water of thee

Ik ben wel vaak op weg dus de maaltijden zijn een beetje gericht om gemakkelijk te kunnen meenemen en bereiden.

Opbouwende kritiek is steeds welkom blij

bedankt!

...De overwinning is niet voor de sterksten of de snelsten, maar voor hen die volhouden...

..Train hard, or go Home!!!..

Espi

• Total Posts : 21401
    • Scores: 147
    • Reward points : 1823
    Re:Voedingssschema BFFM ma 15-mrt-10 20:43 (permalink)
    0
    Hoe laat sta je eigenlijk op? En wanneer heb je meestal de meeste trek?
    Mis een maaltijd na 2030 uur, tenzij je extreem vroeg gaat slapen zo om 2130 of zo. Met een eerste maaltijd die pas om 10 uur 's ochtends is, lijkt me dat niet het geval.
    Met andere woorden: je propt 5 maaltijden tussen 10 uur en 2030 uur maar gaat daarna 14 uur 'vasten'.

Verder vind ik het wel netjes opgebouwd en je hebt keurig zowel groenten als fruit er in gestopt. Fruit hoeft niet altijd een appel te zijn: er is zoveel meer mogelijk. 

gymgirl

Re:Voedingssschema BFFM ma 15-mrt-10 20:46 (permalink)
      0
      Smorgens eet ik altijd een appel maar inderdaad, een ander stuk fruit is even goed mogelijk blij

Ik sta gemiddeld op rond 9uur en ga meestal slapen rond 24u..

Hoe zou je het dan timen?
      ...De overwinning is niet voor de sterksten of de snelsten, maar voor hen die volhouden...

Espi

Re:Voedingssschema BFFM ma 15-mrt-10 21:59 (permalink)
        0
        Zou de 5 maaltijden dan zo verdelen dat je de laatste maaltijd 1 uur voor het slapen gaan eet. Qua slaapkwaliteit is het wisselend, maar er zijn meer mensen die slecht slapen op weinig voeding dan dat er mensen zijn die op relatief veel voeding slecht slapen.
        In  dit geval gaat het slechts om een shake, dus die kan heel goed laat op de avond genomen worden. Neem aan dat je de maaltijden op je werk/schooltijd hebt ingesteld?
        Je zou bijv maaltijd 1 en 2 hetzelfde kunnen houden, maar maaltijd 3 om 1530u overslaan of heel klein maken en dan bijv. deze op de tijd van je huidige maaltijd 5 innemen (2030u).

Over het aantal maaltijden zijn de meningen verdeeld: voor beter vetverlies is het niet nodig om vaker te eten, maar als je bloedsuikerspiegel nogal schommelt, dwz dat je beverig wordt als je lang niet gegeten hebt, zijn meerdere kleine maaltijden zoals nu dus 5x300 kcal inderdaad beter. Heb je eerder de neiging te veel ineens te eten , dan zijn wat grotere maaltijden beter bijv 3x500 kcal.

sis

• Total Posts : 30873
          • Scores: 617
          • Reward points : 2073
          • Status: online
          Re:Voedingssschema BFFM ma 15-mrt-10 22:02 (permalink)
          0
          Afgezien van de noten zie ik niet veel bronnen van vet. Neem je nog supplementen zoals visolie of wissel je de noten af met andere vetbronnen?

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

gymgirl

Re:Voedingssschema BFFM ma 15-mrt-10 22:17 (permalink)
            0
            neen buiten die noten, bak ik mijn eiwitbronnen van s'avonds wel in olijfolie of kokosolie (1 eetlepel)

en soms ook wat vettere kazen zoals feta of mozarellakaas, maar dat eerder als extra bij een slaatje..

Ik heb idd de maaltijden zowat afgestemd op mijn werk.. Om 15.30u heb ik altijd veel trek dus heb ik daar ook een maaltijd ingepland, anders eet ik om 18u alles op wat los en vast zit blij

Espi

Re:Voedingssschema BFFM ma 15-mrt-10 22:19 (permalink)
              0
              OK.. zie het, zo heeft iedereen zo zijn zwakke momenten. Kernpunt is dat je weet wanneer je minder trek hebt en dan ook wat minder eten inplant om zo wat extra over te houden wanneer je meer trek hebt.

gymgirl

Re:Voedingssschema BFFM di 16-mrt-10 15:31 (permalink)
                0
                Voor mij is dat zwakke moment zeker voor het avond eten, dus ga het even zo houden en kijken hoe het evolueert..

Venuto raadt ook aan om 2 cheatmaaltijden per week te nuttigen om de motivatie staande te houden.. Wat vinden jullie daarvan?

ErEf

• Total Posts : 12432
                  • Scores: 108
                  • Reward points : 1431
                  Re:Voedingssschema BFFM di 16-mrt-10 17:26 (permalink)
                  0
                  verschilt per persoon..

Als je jezelf meer in de hand hebt en je met 1 of 2 cheatmaaltijden weg kunt komen, moet je dat doen. Er zijn ook momenten natuurlijk wanneer het niet handig is om volgens plan te eten, zoals wanneer je uit gaat. a.s. vrijdag hebben we een bedrijfsuitje, restaurant/bar gereserveerd, en tja..

als je zonder cheaten kunt, bereik je je doel eerder.. 't moet wel leuk blijven ook.
                  My Bodyblog Homepage Forum start Body & Fitness Hyves
                  Het gaat er niet om wat je doet, het gaat er om wat voor effect het heeft. 
                  3-12-2010 gewicht 122,8kg
                  15-7-2011 gewicht 105,1kg

18-7-2011 gewicht 104,5kg

gymgirl

Re:Voedingssschema BFFM ma 22-mrt-10 10:06 (permalink)
                    0
                    Mijn eerste week is achter de rug:

Gisteren een klein junkavondje gehad met volkoren spaghetti en feta, winegums en havermout met appel en kaneel

Zondagochtend mijn resultaten opgemeten maar geen verandering:

61,9 km voor 1.80m, Heupen 94 cm en bil 52 cm
                    vetpercentage 22%
                    Verandering: niets

In het BFFM prog staat dat ik dan iets moet veranderen, ik denk dat dit meer sport gaat zijn..
                    Vorige week ben ik 3x 40 min cardio gaan doen en 1x spieroefeningen

Deze week ga ik proberen om de cardio hetzelfde te houden en de spieroefeningen te verhogen naar eveneens 3 keer.. Waarbij dan eerst de spieroefeningen worden gedaan en daaropvolgend de cardio..

Zou het kwaad kunnen om 1x in de week een hele pot haagen daz op te eten of een spaghetti bolognaise of een pakje friet? Dat zijn namelijk mijn grote verleidingen en ik vroeg me af of deze TE calorierijk zijn..

thx!

Jantra

• Total Posts : 3163
                      • Reward points : 246
                      Re:Voedingssschema BFFM ma 22-mrt-10 14:50 (permalink)
                      0
                      Goede keuze om je training op die manier aan te gaan pakken!

Wat betreft dat junken, geniet liever één keer in de week van lekker wat junk ipv een aantal keren. Om het toch een beetje in de hand te kunnen houden zou je jezelf een limiet van bijv. 3 uur kunnen opleggen. In die 3 uur eet je gewoon alles waar je zin in hebt.

Succes

CARPE DIEM

*~*Als er een manier is om het beter te doen, vind die dan*~*

Dolsey

• Total Posts : 1193
                        • Scores: 43
                        • Reward points : 894
                        Re:Voedingssschema BFFM di 23-mrt-10 20:16 (permalink)
                        0
                        succes ermee
                        Every One Is Born a Nobody!

Its Up To You If You Become A Somebody!

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                          • No New Messages
                          • Hot Topic w/ New Messages