Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt?

Page: << < ..67 > Showing page 6 of 7
Author
Mr.X.
PSI Force
RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2006/01/04 16:31:21 (permalink)
0
ORIGINAL: Perry

@lauw

Die posts horen click >>hier knipoog

Groet

Lauw ziet overal mooie vrouwen !
lauw †
Number Two ;-)
RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2006/01/04 16:43:56 (permalink)
0
Bijna alle vrouwen zijn mooi. blij

Mannen moeten zich goed realiseren dat ook zij de vruchten plukken van vrouwenemancipatie.
Ik denk bijvoorbeeld dat vrouwenemancipatie voor heel wat meer plezier tussen de lakens heeft gezorgd. Want dankzij de emancipatie ‘mogen’ vrouwen ook van seks genieten. En als je vrouw van seks geniet dan geniet jij van seks. blij
SheRu
Go John Henry!
RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2006/01/04 18:38:30 (permalink)
0
ORIGINAL: lauw

Mannen moeten zich goed realiseren dat ook zij de vruchten plukken van vrouwenemancipatie.

Ik las (libelle, margriet, zoiets?) ooit dat mannen een beetje in de war zijn geraakt, van de nieuwe rolverdeling. De hype "metro-man" zou dit allemaal nog erger maken. In het kort: mannen moesten weer gewoon voor het geld zorgen enzo, en vooral mannelijke dingen doen, in plaats van hun vrouwelijke kanten gaan over-ontwikkelen.  Dus lekker mammoeten vangen, en vrouwen bessen laten zoeken. Ik zeg: goed idee knipoog knipoog 
T@Z
Mr. Alfabet
RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2006/01/04 19:03:32 (permalink)
0
zo zie je maar weer: vrouwen willen je altijd voor onmogelijke taken zetten, de mammoet is allang uitgestorven maf!
SheRu
Go John Henry!
RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2006/01/04 19:06:08 (permalink)
0
UITGESTORVEN?! huh?! verbaasd
Lady K
Feather Weight
RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2006/01/04 21:03:03 (permalink)
0
Ja vakantie ... warm weer ... meestal lekker aan de drank en dan krijg je dit. Ik ben eerlijk als ik als vrouw zeg dat als ik wat te veel op heb ook mn rem kwijt ben en iets anders op de dansvloer ben dan als ik op water zou staan die avond ... maar dan heb ik gelukkig vrienden die mij toch in de gaten houden en me afvoeren. En ja als er dan wat zou gebeuren (verkrachting of zo) dan ja vind ik dat gewoon misbruik maken van de situatie ... . Een beetje vent weet dat hij hier dan niet op in moet gaan ... lijkt mij. Dit betekend respect.
wendy76
bi yourself
RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2006/01/04 22:11:27 (permalink)
0
ORIGINAL: kingkong

zal ik dan ff een opmerking maken waar veel boze reacties op gaan komen?

De vrouw is nog altijd gemaakt voor de man, ze hoeft geen slaaf te zijn natuurlijk en moet gewoon doen wat ze wilt maar op de 1e plaats hoort de man en evt kinderen te staan en te zorgen dat het goed met hun gaat en nee dan bedoel ik niet dat de man niks meer hoeft te doen.

Maar al tot de begin van de tijd, is de man psysiek de sterkere om te werken en zware arbeid te verrichten en de vrouw om voor de man en evt kinderen te zorgen.

kom maar op super blij

Met het grootste gedeelte ben ik het met je eens alleen veranderd de tijd en daarmee ook de mens en zijn bouw en levensdoel ja ja

en veel worden er wel verkracht omdat ze zich gewoon simpel weg als hoeren verkleden en zich zo gedragen, kom maar even vaker hier in Rotterdam kijken en dan metname de buurten buiten de stad.

Dit roept veel kritiek op, ook bij mij in eerst instantie. Als ik dan wat verder lees dan zie ik dat je eigenlijk niet compleet bent in je verhaal. Jij hebt het over de vrouw die onder invloed van drank en/of drugs dingen doet waar ze later spijt van heeft en het dan maar onder "verkrachting" schaart. Tja op die manier kan ik niet anders dan je gelijk geven maar dat staat in mijn ogen helemaal los van het feit of een vrouw zich sexy of hoerig (noem het zoals je wilt) kleedt. Als een vrouw een spijkerbroek aanheeft met een coltrui en ze heeft teveel gedronken of drugs begruikt waardoor ze iemand opgeilt dan kan er precies hetzelfde gebeuren als wanneer ze een kort rokje aanheeft. Dat ligt meer aan de drank/drugs dan aan haar kleding.

Ik weet ook wel dat wanneer ik een rokje aan doe i.p.v een broek ik meer bekijks heb. Dat weet elke vrouw maar dat hoef je nog niet als "dom" te bestempelen of mij onnozel vinden vind ik. Kijk om ff lullig te doen, ik val jou ook niet aan op je taalfouten zoals physiek...wat fysiek moet zijn.

Kort samengevat ben ik het met je eens als vrouwen "misbruik" maken van hun "zwakkere" positie en zeggen dat ze "verkracht" zijn ALS die mannen net zo lam waren dat alle partijen niet meer weten wat er is gebeurt.

dat er nou psycho's zijn die als ze dan uiteindelijk nee zeggen doorgaan, dan heb ik toch eerlijk gezegd zoiets van, moet je maar niet uitdagen maar ik keur het absoluut niet goed.

Tja, ik vind dit een nare uitspraak. Dus als een klein kind met de buurman onder de douche gaat en hij misbruikt dat kind dan had dat kind maar niet met hem onder de douche moeten gaan???? 
ErEf
Growing pains BFF AD
RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2006/01/04 23:32:41 (permalink)
0
Tja, ik vind dit een nare uitspraak. Dus als een klein kind met de buurman onder de douche gaat en hij misbruikt dat kind dan had dat kind maar niet met hem onder de douche moeten gaan???? 

misschien had moeders dan beter moeten opletten.. maar ik begrijp je punt. het misbruik maken van de situatie.

tja.. in mijn huiselijke situatie hadden we voordat we kids kregen al afgesproken dat ik zou zorgen voor de inkomsten, en zij voor de thuisfront. Zo steunen we elkaar.. en als er eens iets niet af is, de afwas, stofzuigen, ramen lappen is sowieso mijn taak, etc.. dan pik ik dat op. Sommige dingen moet ik gewoon niet doen, zoals de was, de strijk.. als ik dat doe, dan wordt ik tijdelijk het huis uit gemept vanwege de mooie roze witgoed, of de kreukels die erin gestreken zijn super blij

verder bepraten we de beslissingen en haar keuzes wegen net zo zwaar als de mijne. Wij hebben dus een klassiek rollenpatroon, wat ook voortkomt uit onze overtuiging dat de ene persoon beter geschikt is voor een bepaalde taak dan een ander en zo vormen we een aanvulling op elkaar. En deze taken liggen heus niet vast.. in andere relaties kunnen deze zaken best omgedraaid zijn, dat de vrouw een goede baan heeft, en hij maar de hele dag kan internetten super blij

Susy
Feels good!
RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2006/01/04 23:45:41 (permalink)
0
@Kingkong

Al heeft een vrouw een sexy topje en mini rok aan, te veel drank/drugs op, en danst ze uitdagend dan nog heeft ze geen schuld aan verkrachting. Ik snap dat je een groter risico loopt maar mannen moeten zich gewoon beheersen en de dame in kwestie links laten liggen.

Over het feit dat er vrouwen zijn die achteraf maar verzinnen dat ze verkracht zijn is natuurlijk heel erg, maar dat is natuurlijk maar een heel klein percentage in vergelijking tot het aantal 'echte' aanrandingen/verkrachtingen.

@ErEf

Slim van je om die ene keer een rood shirtje bij de witte was te doenmaf! hahaha!
Maar verder goed geregeld. Als je samen een keus maakt voor een bepaalde rolverdeling dan is het helemaal top geregeld en kun je dus niet spreken van onderdrukking natuurlijk.
Vato Loco
REBEL
RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2006/01/05 01:33:44 (permalink)
0
tuurlijk moeten ze zich beheersen, maar op het oog dat je gewoon als feit weet dat er mannen zijn die dat niet kunnen moet je gewoon uitkijken met wat je doet.
Oom Oli
Gare Haan
RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2006/01/05 01:38:28 (permalink)
0
Zijn hier eigenlijk vrouwen die in de sixties - seventies bij de Dolle mina's waren, dat heb ik altijd lollige tantes gevonden!!super blij
pelle
Heavy Weight
RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2006/01/05 10:33:25 (permalink)
0
Heb trouwens ooit gelezen dat de meeste vrouwen die verkracht zijn geweest, meer het type "grijze muis" zijn.
Verkrachters doen het voornamelijk om de kick van macht, vaak zijn het dus gefrustreerde mannetjes. Omdat vrouwen die
er uitdagend uitzien, ook vaak veel zelfvertrouwen uitstralen, slaan ze die liever over.
mariska
Super Heavy Weight
RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2006/01/05 11:35:31 (permalink)
0
Kingkong, ik snap je punt wel enigszins maar imo is het dan nog de schuld van de man omdat die misbruik maakt van de situatie en je dan weet dat een vrouw in zo'n situatie (teveel drank op bijvoorbeeld) dan niet in staat is te belissen (daarom is het ook verkrachting, tegen de wil in).
Ik vind ook wel dat je wat moet oppassen als vrouw en je weet dat als je jezelf helemaal lam zuipt je niet meer weet wat je doet of wat anderen met je doen, maar dan nog... Denk ook dat de meeste vrouwen hier overigens wel rekening mee houden hoor, of bijvoorbeeld vrienden mee hebben die zorgen dat ze veilig thuis komen.

@pelle: dat klopt inderdaad, dat hoor je ook bij misdaadprogamma's vaak dat het vaak om macht gaat. Schijnt dat ze ook vaak een aandenken oid meenemen (bijvoorbeeld een schoen).
lauw †
Number Two ;-)
RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2006/01/05 11:46:18 (permalink)
0
Eref zei het al eerder, KingKong zit vrijwel op 1 lijn met de meeste anderen hier, alleen door de manier waarop hij dingen zegt jaagt hij iedereen tegen zich in het harnas. maf!
Unregistered
Super Heavy Weight
RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2006/01/06 06:55:06 (permalink)
0
Dit is wat ik hier van vind. Vind het persoonlijk nogal raar dat er hier mensen zijn die zeggen dat je een reden hebt om een vrouw te verkrachten wanneer ze schaars gekleed is. De mensen die zeggen dat het ook maar voor een deel de schuld van een vrouw is, die ontkennen de aanwezigheid van hun eigen geweten. Door te zeggen dat je het niet jou fout zou zijn, ontken je ook je eigen verantwoordelijkheid voor je daden.

Toch hebben veel mensen die hier op het forum zitten wel echte waarden en idealen, waar ze voor staan, en wat ze willen bereiken. Waarschijnlijk is 1 waarde daarvan dat je mensen niet express op een negatieve manier beinvloed, dus een verkrachting bijvoorbeeld. Wat ik dan heel raar vind, is dat Kingkong, een persoon die sterk in god gelooft als ik oude topics naspit, nu ineens het geweten van de mens onkent, en z'n eigen fouten toespeelt aan een omgevingsvariabele, zoals sexy kleding.

Verder denk ik dat de kans minimaal is dat sexy kleding meespeelt bij een verkrachting. Bij een verkrachting gaat het meestal niet om de sex, maar om de macht die de persoon kan uitoefenen op het slachtoffer. Meestal worden ook vrouwen verkracht die minder zelfvertrouwen hebben, en in een bepaalde situatie dus niet erg zelfverzekerd overkomen. Dat tekort aan zelfvertrouwen laat aan de dader zien dat het ten eerste makkelijk is om het slachtoffer iets aan te doen, en ten tweede dat er misschien geen straf op zal staan, omdat het slachtoffer zich mentaal gezien niet kan verdedigen. Het slachtoffer weet niet hoe zij / hij er mee om moet gaan, en dus is de kans op vervolging minder. En nu een punt dat ik nog niet aangehaald zie staan, laten de vrouwen die zich sexy en schaars kleden nu net de vrouwen zijn met het meeste zelfvertrouwen, en net de vrouwen zijn die wel voor zichzelf durven op te komen.
senny
Middle Weight
RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2006/01/06 07:32:37 (permalink)
0
Ik vind het eigenlijk nogal shokking dat bij sommige mensen de mening heerst, dat je als vrouw een bepaalde reactie ontlokt als je schaars gekleed gaat.

Wat een GELUL! boos
Vrouwen zijn geen gebruiksvoorwerpen.

Misschien moeten we meisjes vanaf hun 4e standaard op een vechtsport doen en op hun 12e krijgen ze, van de staat, een gasbusje ofzo.
Want ja, mannen kunnen hun driften nou eenmaal niet beheersen.

Pfffffffffffffff...............

Unregistered
Super Heavy Weight
RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2006/01/06 08:23:00 (permalink)
0
Vrouwen geven ook een bepaalde reactie af met de manier waarop je je kleed. Maar ik denk dat het meer gaat om hóe je die kledingstijl interpeteert. Zeggen dat een vrouw een verkrachting uitlokt omdat ze schaars gekleed is, is zeggen dat iemand een moord uitlokt op zichzelf omdat hij zwak is, of dat je in een huis mag inbreken, omdat er geen alarminstallatie in zit.

Ga dus bij jezelf na of de input die jij van een vrouw krijgt, overeenkomt met wat die vrouw wil duidelijk maken door die kleding te dragen. Wanneer je het interpeteerd als: "ze heeft sexy kleding aan, dus vraagt erom verkracht te worden" bedoelt ze waarschijnlijk van "ik voel me goed in mn vel wanneer ik sexy kleding draag, en hierdoor stijgt mn zelfvertrouwen voor mezelf t.ov. mn omgeving". Dit is een typisch voorbeeld van het niet goed kunnen begrijpen van een signaal dat een ander persoon afgeeft. Stel nu dat jezelf als man een vrouw leuk vindt, en erg je best doet om haar voor je te krijgen. Je behandeld haar goed, koopt leuke dingen voor haar, betaald het uitgaan voor haar, en hoopt dat ze voor je zal kiezen. Wanneer zij dit interpeteert als "wat een schoothondje, die doet alles voor me, en probeert te hard, ik hoef hem niet" dan voel je je ook gefrustreert als man zijnde. Je gaat haar als een ondankbare dame zien. Mijn visie is dus dat je eerst moet kijken hoe je een bepaalde keuze van iemand moet interpeteren vanuit zijn / haar oogpunt, niet vanuit je eigen.

Verder jammer dat er gegeneraliseerd wordt, door te zeggen dat "Alle mannen zich niet kunnen beheersen". Een niet logische redenatie, en wanneer je het op een rijtje zet, komt er dit uit:

Sommige mannen verkrachten vrouwen
Sommige mannen zien kleding als teken dat een vrouw een verkrachting uitlokt
Dus alle mannen kunnen zich niet beheersen.

Argumenten zijn goed, alleen de conclusie vind ik een beetje jammer, alhoewel ik wel weet dat je niet "alle mannen" bedoeld, staat het er wel, en dat kan denk ik wel verkeerd overkomen naar mensen toe blij
post edited by Unregistered - 2006/01/06 09:04:15
lauw †
Number Two ;-)
RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2006/01/06 09:41:24 (permalink)
0
ORIGINAL: Unregistered
En nu een punt dat ik nog niet aangehaald zie staan, laten de vrouwen die zich sexy en schaars kleden nu net de vrouwen zijn met het meeste zelfvertrouwen, en net de vrouwen zijn die wel voor zichzelf durven op te komen.

En dat moet ook wel want ik zie helaas steeds vaker dat schaarsgeklede dames als loslopend wild worden behandeld. verdrietig
Daniela
Super Heavy Weight
RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2006/01/06 10:14:37 (permalink)
0
Effe off-topic!

ORIGINAL: Unregistered

Vrouwen geven ook een bepaalde reactie af met de manier waarop je je kleed. 

Ga dus bij jezelf na of de input die jij van een vrouw krijgt, overeenkomt met wat die vrouw wil duidelijk maken door die kleding te dragen.

Goh nooit bij stil gestaan dat ik helemaal moet nadenken wat ik aantrek als ik voor mijn kledingkast sta, want stel je voor dan ik zou ik die en die reactie door willen geven of uit kunnen lokken.

Nou geloof me, ik trek aan waar ik zin heb en wat ik lekker vind zitten. Dat kan de ene dag een kort rokje zijn, de volgende dag een trainingsbroek en dan weer een legerbroek met kisten. Ik trek aan wat ik lekker vind en ik trek geen kleding aan om een bepaalde reactie te krijgen! Ik blijf gewoon mezelf!

En degene die denkt dat als ik in een rokje loop hij van alles kan flikken krijgt meteen een rechts directe, hopsakee!!super blijsuper blij
Unregistered
Super Heavy Weight
RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2006/01/06 11:39:37 (permalink)
0
Ik impliceer dat ook niet dat je dat bewust doet. Ik zeg alleen dat de keuze van kleding onbewust een reflex / signaal geeft aan mensen in je omgeving blij
Page: << < ..67 > Showing page 6 of 7
Jump to:
© 2017 APG vNext Commercial Version 5.0