Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt?

Page: 12345.. > >> Showing page 1 of 7
Author
The Rebel
Natural born Nazgul
2005/07/19 22:32:31 (permalink)
0

Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt?

Er is een tijd geweest dat vrouwen alles moesten doen wat hun man of vader hen zei en die tijd is nog niet zo lang geleden, voor de jaren '70 hadden vrouwen zelfs geen stemrecht in België en op andere vlakken hadden ze ook weinig rechten...

Zo mochten ze bvb geen eigen bankrekening hebben zonder toestemming van hun man en konden ze niet naar een rechtbank stappen om te scheiden en deden ze het toch dan werden ze weggelachen of met een kluitje in het riet gestuurd. Schrijnende toestanden en we mogen blij zijn dat die tijd achter ons ligt...

Toch vind ik dat het er niet beter op geworden is met de emancipatie van de vrouw, ik geef enkele van mijn standpunten:

1. Doordat de vrouwen kunnen gaan werken hebben ze geen of weinig tijd meer om hun kinderen op te voeden zodat die kinderen ofwel door vreemden opgevoed worden ofwel aan hun lot overgelaten worden...

2. Doordat vrouwen nu veel meer rechten hebben en veel zelfstandiger en intelligenter geworden zijn zijn er veel meer scheidingen, 1 op 3 huwelijken gaat binnen de kortste keren naar de knoppen. Versta mij niet verkeerd, ik wijs hier niet met een beschuldigende vinger naar de vrouwen, mannen hebben daar minstens evenveel schuld aan maar de emancipatie maakt het er zeker niet makkelijker op...

3. Steeds meer mannen zijn pussys. Waarmee ik wil zeggen dat ze zich laten domineren door vrouwen als waren het slaafse schoothondjes. Als ze daarmee gelukkig zijn voor mij niet gelaten maar ik kan niet zo goed tegen dominante vrouwen misschien door een aangeboren machismo-gevoel dat in mij zit.

En nu zal ik een theorie proberen te verwoorden die ik in mijn hoofd heb:

Feitelijk is de verloedering van de maatschappij voor een groot deel te danken aan vooral mannen die vrouwen misbruiken. Misbruiken op veel vlakken: sexueel, vrouwen worden opgevoerd in reclame voor van alles en nog wat en je kan je hoofd geen 45 graden meer draaien zonder een (half)naakte vrouw te aanschouwen.

Een kwalijke evolutie is dat want zo worden imo beïnvloedbare, hebzuchtige gevoelens gecreëerd die volgens mij de oorzaak zijn van vele problemen in onze maatschappij de dag van vandaag.

Eigenlijk wil ik zeggen dat vrouwen nog steeds onderdrukt worden maar nu op een veel subtielere manier. Men doet ze geloven dat ze vrij zijn maar in feite zijn ze nog steeds slaafjes.

Ik wil zeker niet terug naar de tijd van vroeger, ik wijs alleen maar enkele knelpunten aanknipoog.

Zo, dat is er nu uit en mss zullen er hier zijn die mij gek verklaren en erger maar zo zie ik het en ik zal blijven achter mijn mening staan tenzij er hier mensen afkomen met allesverpletterende argumenten.

De hamvraag is eigenlijk: voelen vrouwen zich nog steeds een beetje onderdrukt en zo ja waarom voelen ze zich onderdrukt?

132 Replies Related Threads

Purple
    Miss Perfect
    RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2005/07/19 22:37:47 (permalink)
    0
    Ik heb nergens last van.
    Laura Palmer
    Miss Jolie
    RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2005/07/19 22:42:16 (permalink)
    0
    Ik denk dat je inderdaad een goeie punt/discussie bent begonnen. Ik voel me niet onderdrukt door mijn vriend ten eerste voor de duidelijkheid want ik mag staan/doen wat ik wil/niet wil zolang ik me maar goed in mijn vel voel.

Maar ik zie op mijn werk bijv. (werk op een kinderdagverblijf) dat vrouwen nog steeds inderdaad onder druk worden gezet door werk/gezin. Vrouwen worden als ontaarde moeders gezien zodra ze hun kind van 3 maanden 3-4dagen op een kinderdagverblijf zetten omdat ze ook nog een carriere hebben. Terwijl pa lief vaak na 1 week gewoon weer fulltime werkt zonder zich schuldig te voelen of zonder dat de maatschappij hem een mindere vader vindt. Voor vrouwen geldt dat niet, ze worden nu nog vaak scheel aangekeken door hun omgeving omdat ze gewoon slechte moeders zijn. En op hun werk zijn ze maar lastig omdat ze vaak eerder weg moeten omdat kind ziek is enz. Thuiskomen en nog koken enz, ja ik zie het vaak gebeuren dat moeders bij ons huilend binnenkomen omdat ze zich zo klote voelen door die verscheurende gevoelens wel/niet werken terwijl de vaders daar nooit moeite mee hebben.

Plus inderdaad wat jij noemde vrouwen worden vaak alleen gezien als een sexobject maar ja daar heb ik niet zoveel medelijden mee omdat de meiden die op TV komen het zelf willen voor het geld/macht/kick. Maar daarentegen wordt je wel als jonge meid vaak lastiggevallen op straat omdat je er lekker uitziet en erom vraagt om aangeraakt te worden ja ja
    lilian
    Heavy Weight
    RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2005/07/19 22:45:37 (permalink)
    0
    ORIGINAL: The rebel

1. Doordat de vrouwen kunnen gaan werken hebben ze geen of weinig tijd meer om hun kinderen op te voeden zodat die kinderen ofwel door vreemden opgevoed worden ofwel aan hun lot overgelaten worden...

is het opvoeden van kinderen dan alleen een taak van de vrouw? probleem hier is dat mannen nog steeds te weinig hun vernatwoordelijkheid nemen hierin.

2. Doordat vrouwen nu veel meer rechten hebben en veel zelfstandiger en intelligenter geworden zijn zijn er veel meer scheidingen, 1 op 3 huwelijken gaat binnen de kortste keren naar de knoppen. Versta mij niet verkeerd, ik wijs hier niet met een beschuldigende vinger naar de vrouwen, mannen hebben daar minstens evenveel schuld aan maar de emancipatie maakt het er zeker niet makkelijker op...

ik denk dat vrouwen nu minder vaak in een ongelukkig huwelijk blijven dan vroeger. en dan is het dus wel een vooruitgang.

3. Steeds meer mannen zijn pussys. Waarmee ik wil zeggen dat ze zich laten domineren door vrouwen als waren het slaafse schoothondjes. Als ze daarmee gelukkig zijn voor mij niet gelaten maar ik kan niet zo goed tegen dominante vrouwen misschien door een aangeboren machismo-gevoel dat in mij zit.

tja dit is gewoon jou probleem en heeft weinig met de discussie te maken knipoog

En nu zal ik een theorie proberen te verwoorden die ik in mijn hoofd heb:

Feitelijk is de verloedering van de maatschappij voor een groot deel te danken aan vooral mannen die vrouwen misbruiken. Misbruiken op veel vlakken: sexueel, vrouwen worden opgevoerd in reclame voor van alles en nog wat en je kan je hoofd geen 45 graden meer draaien zonder een (half)naakte vrouw te aanschouwen.

Eigenlijk wil ik zeggen dat vrouwen nog steeds onderdrukt worden maar nu op een veel subtielere manier. Men doet ze geloven dat ze vrij zijn maar in feite zijn ze nog steeds slaafjes.

De hamvraag is eigenlijk: voelen vrouwen zich nog steeds een beetje onderdrukt en zo ja waarom voelen ze zich onderdrukt?

ik begrijp je punt wel en ben het ook wel ergens met je eens. ik werk in een mannenwereld, ICT, maar voel me eigenlijk nooit onderdrukt. vind het wel een beetje vervelend dat de leasemaatschappij me brieven met beste meneer erboven bljft sturen enzo maar dat zijn luxeproblemen. vind wel dat bij de meeste stellen het huishouden grotendeels nog op de net zo hard werkende vrouwen neer komt en dat moet wel eens ophouden. 
    The Rebel
    Natural born Nazgul
    RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2005/07/19 23:09:26 (permalink)
    0
    ORIGINAL: lilian

is het opvoeden van kinderen dan alleen een taak van de vrouw? probleem hier is dat mannen nog steeds te weinig hun vernatwoordelijkheid nemen hierin.

Dat zeg ik niet maar vrouwen kunnen zoiets meestal beter.

ik begrijp je punt wel en ben het ook wel ergens met je eens. ik werk in een mannenwereld, ICT, maar voel me eigenlijk nooit onderdrukt. vind het wel een beetje vervelend dat de leasemaatschappij me brieven met beste meneer erboven bljft sturen enzo maar dat zijn luxeproblemen.

Je klinkt als een min of meer vrijgevochten vrouw en als dat jou lichaam is op je avatar dan vraag ik mij wel af of je nooit last hebt van "sexuele intimitatie?" Ik zet het tss """ omdat er vrouwen zijn die dat juist graag hebben, ze zien dat als aandacht. Zolang het maar niet te ver gaat natuurlijk.

vind wel dat bij de meeste stellen het huishouden grotendeels nog op de net zo hard werkende vrouwen neer komt en dat moet wel eens ophouden.

Tsja, dat is in feite het probleem van de vrouwen en je kan een situatie die reeds 100den jaren zo is nu eenmaal niet van vandaag op morgen veranderen.

lilian
    Heavy Weight
    RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2005/07/19 23:14:37 (permalink)
    0

gelul

Je klinkt als een min of meer vrijgevochten vrouw en als dat jou lichaam is op je avatar dan vraag ik mij wel af of je nooit last hebt van "sexuele intimitatie?" Ik zet het tss """ omdat er vrouwen zijn die dat juist graag hebben, ze zien dat als aandacht. Zolang het maar niet te ver gaat natuurlijk.

dat ben ik helaas niet op mijn avator, heb een keer last van heftige sexuele intimidatie gehad, verder alleen opmerkingen als:"je denkt toch niet dat ik advies aanneem van een vrouw". En dat zie ik als hun probleem.

Tsja, dat is in feite het probleem van de vrouwen en je kan een situatie die reeds 100den jaren zo is nu eenmaal niet van vandaag op morgen veranderen.

nee dat is een probleem in een relatie en dus een probleem van man en vrouw. Als mannen dit wat vaker in zouden zien zouden er misschien ook minder scheidingen zijn.
    ReAnn
    Heavy Weight
    RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2005/07/19 23:39:00 (permalink)
    0
    Ik zie de punten 2 en 3 die je noemt juist als een verbetering. Vind de discussie over emancipatie ook wel een beetje ouderwets en achterhaald.
    The Rebel
    Natural born Nazgul
    RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2005/07/19 23:45:52 (permalink)
    0
    ORIGINAL: lilian

gelul

ja jaEen sterk argument die je daar gebruikt.

nee dat is een probleem in een relatie en dus een probleem van man en vrouw. Als mannen dit wat vaker in zouden zien zouden er misschien ook minder scheidingen zijn.

Daar kan ik je min of meer gelijk in gevenknipoog
    wendy76
    bi yourself
    RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2005/07/20 09:02:06 (permalink)
    0
    @ the Rebel....vrouwen kunnen de kinderen niet beter opvoeden...dat is gemakzucht van de man vind ik ja ja 

Ik kom zelf ook uit een gezin waar mijn vader de kost verdiend en mijn moeder het huishouden doet en voor de kids zorgt. Die situatie heeft zijn voor- en nadelen. Doordat mannen nog niet voldoende mee helpen in de opvoeding kan een vrouw na het krijgen van kinderen nooit meer goed haar carriere oppakken. De probleemjeugd van tegenwoordig is een goed voorbeeld van het gebrek aan aandacht van beide ouders en de schreeuw om aandacht van die groep. Vaak zie ik de rust en stabiliteit terug bij de gezinnen waar de kinderen voldoende aandacht krijgen van de ouders en niet van de oppasmoeder, kinderdagverblijfleidster, overblijfmoeder, buurmeisje of oma/opa. Kinderen hebben nog steeds het meeste baat bij duidelijkheid en die kan je niet scheppen met meerdere opvoeders.

Stan
    judon t beat me. Ever.
    RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2005/07/20 09:25:00 (permalink)
    0
    mijn pa helpt met strijken en afwassen etc. en waarom niet, het is eens iets anders dan aan z'n bureau werken of boeken lezen over z'n werk als hij dat nu ontspannend vindt en zo graag z'n vrouw helpt is daar toch niets mis mee...volgens mij is het woord emancipatie voorbijgestreefd en kan je het beter vervangen door wederzijds begrip en respect. Jij bent niet beter dan je vriendin omdat je een man bent en je moet dat neit als excuus gebruiken om sommige dingen niet te doen.

ALs je iets niet graag doet of gewoon niet kan, zeg dat dan ipv te zeggen 'doe jij dat maar jij bent daar beter in als vrouw'

bullshit dus jij kan dat evengoed of beter.
    The Rebel
    Natural born Nazgul
    RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2005/07/20 09:41:57 (permalink)
    0
    ORIGINAL: wendy76

@ the Rebel....vrouwen kunnen de kinderen niet beter opvoeden...dat is gemakzucht van de man vind ik ja ja 

@ wendy76: dat vind ik niet, iets wat mss 100den jaren door vrouwen gedaan wordt kan een man niet zomaar van vandaag op morgen overnemen en daar blijf ik bij.... Als je kijkt naar het dierenrijk dan zie je daar bijna altijd dat het vrouwelijke diertje het jong opvoed waarmee ik niet wil zeggen dat het bij de mens ook zo moet zijn maar ik geef ermee aan dat het in de natuur zo is. Je kan toch maar moeilijk velangen dat een vader de borst gaat geven of zohuh?! verbaasd net zoals je van een vrouw niet kan verlangen om zwaar werk te gaan doen, de vrouw is daar lichamelijk meestal niet toe in staat, de man is er psychologisch meestal niet toe in staat om kinderen op te voeden.

Man en vrouw moeten samen hun kinderen opvoeden want kinderen die alleen door een mama of alleen door een papa opgevoed zijn daar scheelt wel meestal iets mee. Maar ik blijf erbij dat moeders het meest met de opvoeding moeten bezig zijn.

Btw, wil je mijn nick in het vervolg goed spellen? The rebel. Dat benadrukt tegelijk het nederige en het opstandige in mijn karakterknipoog

DjMark
    ** Retired Moderator **
    RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2005/07/20 10:02:10 (permalink)
    0
    tja, dit is gewoon een mening topic natuurlijk.

Ik vind dat zowel mannen als vrouwen kinderen even goed kunnen opvoeden.
    En er zijn ook genoeg mannen en vrouwen die het totaal niet kunnen.
    Maar het heeft volgens mij niks met geslacht te maken.
    Het heeft meer met je eigen normen en waarden te maken, die je aan je kind door wil geven.
    mariska
    Super Heavy Weight
    RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2005/07/20 10:14:39 (permalink)
    0
    Je kunt je zo afhankelijk opstellen als je zelf wilt imo... Ik ken genoeg voorbeelden van vrouwen zonder opleiding of iets omdat hun man toch een goede baan had. Hij brengt/bracht het geld binnen. Tot ze gaan scheiden, en dan zitten ze...zonder geld of iets. Ik denk dat tegenwoordig de opleidings- en bijscholingsmogelijkheden voor vrouwen veel beter zijn en dat je er ook zelf wat aan kunt doen om zelfstandig te worden. Ik denk dat er tegenwoordig genoeg manieren zijn om als vrouw een goede baan te hebben en icm flexwerken/ samen opvoeden of weet ik veel wat kinderen op te voeden. Dat is ook een kwestie van afspraken hierover maken met je partner. Als je als slaaf behandelt wordt is wellicht moeilijk om uit die situatie te komen, maar je kunt er wel zelf wat aan proberen te doen. Relaties waarbij de ene partner volkomen over de ander heen loopt (dus ook vrouwen t.o.v. de man zoals jij daar aangeeft) zijn imo niet echt gezond.
    Dus om antwoord op je vraag te geven: nee ik voel me niet onderdrukt. Imo zijn er genoeg mogelijkheden voor zelfstandigheid, misschien moeten sommigen zich alleen wat harder opstellen. Ik denk dat elke vrouw ook wel een keer te maken krijgt met sexuele intimidatie o.i.d.

The Rebel
    Natural born Nazgul
    RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2005/07/20 10:19:31 (permalink)
    0
    ORIGINAL: mariska

Ik denk dat elke vrouw ook wel een keer te maken krijgt met sexuele intimidatie o.i.d.

Dat denk ik niet, enkel de "aantrekkelijke" vrouwen die een beetje onzeker zijn krijgen er volgens mij het meest mee te maken.

Een vrouw van 150 kg heeft daar weinig of geen last van.
    post edited by The rebel - 2005/07/20 10:31:22
    Juutje1
    Number one :-)
    RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2005/07/20 10:30:07 (permalink)
    0
    Of het nou echte onderdrukking is of niet, ik denk wel dat veel vrouwen zich niet vrij voelen om hun eigen keuzes te maken.
    En of dat gevoel dan terecht of onterecht is (dus dat je je het maar inbeeldt, of dat er daadwerkelijk dwang van buitenaf achter zit) laat ik dan maar in het midden.

Ik ben in elk geval geen onderdrukte vrouw: ik maak mijn eigen keuzes, uiteraard in overleg met mijn partner, omdat je nou eenmaal niet in je uppie in een relatie zit.
    Daarom ben ik ook bewust thuis bij de kinderen, en in ons geval gaat (denken wij) wel op dat ik dat beter kan dan hij: ik heb meer geduld, kan meer van ze hebben. En in het begin inderdaad puur praktisch: ik gaf borstvoeding. 7-8 voedingen per kind per dag: Klara de koe was er niks bij, hahaha.

Ik wist al van heel jongs af aan dat ik, als ik ooit kinderen zou mogen krijgen, thuis zou willen blijven. Ik was dus maar wat blij dat mijn kerel niet ook 3 dagen in de week wilde zorgen (en ik dus buitenshuis aan het werk zou moeten).
    We hebben met zijn viertje het weekend samen en de woensdag, want mijn man werkt maar 4 dagen per week.
    Nu is het geloof ik wel een beetje anders als je ineens in het diepe gegooid wordt met 2 babies (en een vrouw die helemaal niks kan vanwege bekkeninstabiliteit) dan dat je 1 kindje krijgt en de vrouw is helemaal mobiel: mijn man heeft de eerste 6 weken ALLES moeten doen. Was ik best jaloers op trouwens, want de kinderen waren meer aan hem dan aan mij gewend: hij speelde ermee, hij verschoonde ze, hij liep met ze te wiegen door de kamer.. Het enige dat ik kon doen, was voeden. Maar goed, ik dwaal af..

1. Zorgen kunnen vaders en moeders over het algemeen allebei prima, al heeft de een het vaak wat makkelijker dan de ander (en dat is heus niet altijd de moeder!). Ik denk wel dat kinderen het beste gedijen in hun eigen omgeving, of dat nou met mama, papa of een combinatie van die twee is. Ik bedoel: kinderen moeten wel een opvoeding krijgen, grenzen leren. Mijn kinderen zijn nooit naar een kinderdagverblijf geweest, behalve dan die op de sportschool, en als een reguliere opvang hetzelfde werkt als bij ons op de sportschool, dan ben ik eerlijk gezegd blij dat mijn kids daar niet 3 dagen heen gaan: het is veel te vrijblijvend, maar goed, het is ook opVANG en geen opVOED.

2. ik denk niet dat vrouwen intelligenter zijn geworden door de tijden heen. Maar wel assertiever denk ik. Inderdaad knallen er veel huwelijken en dat komt voor een groot deel doordat mensen verkeerde verwachtingen van elkaar hebben. Je kunt beter tegen elkaar uitspreken wat je van dingen denkt en hoe je dingen wilt, dat voorkomt een hoop ellende! Zo heb ik ooit een vriendje gehad die vond dat ik niet hoefde te gaan studeren want ik hoefde toch alleen maar voor hem te zorgen. Nou is het prima dat hij dat zoekt in een vrouw, maar dan had ie aan mij een verkeerde. Helder, maar exit vriendje.

3. ik ken die mannen niet zo, die zich als schoothondjes laten domineren door vrouwen. Maar zoals je zegt: als iemand dat een prettige manier van leven vindt, live and let live. Net als andersom: als een vrouw ervoor kiest (en dan wel bewust, niet omdat het 'moet') voor een dominante man: haar keus...

Ik denk dat de 'verloedering' van de maatschappij voor een groot deel met individualisme/egoisme te maken heeft. Voor mij telt daarin heel erg mee dat mensen er liever voor kiezen hun kinderen naar een opvang te brengen dan ze zelf te begeleiden tot zelfstandige, waardevolle, respectvolle mensen.
    Het feit dat ik sommige mensen (en ja, dat is inderdaad vaak een vrouw) als argument voor een baan hoor aanvoeren dat ze nu maar blijven werken omdat ze anders over een x-tal jaren niet meer zo'n goed baan kunnen krijgen, vind ik sneu. Voor die mensen maar ook voor hun kinderen. Ik wil als mijn kinderen groter zijn ook weer gaan werken en ik zie wel waar ik dan aan de slag ga. Ik zou deze jaren niet willen missen, uit angst dat ik over ik weet niet hoeveel jaar, niet die 'droombaan' zou hebben.

Veel mannen zijn ook wel 'ouderwets'/traditioneel ingesteld denk ik. En daar botst het dus nogal eens: vrouwen zijn dan een stuk minder geworden.
    sis
    NO Sissy !!
    RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2005/07/20 10:37:11 (permalink)
    0

@ The rebel: ik begrijp deze niet zo goed, ik zou me onderdrukt moeten voelen omdat er halfnaakte vrouwen op posters in bushokjes hangen? Als ik een vrachtwagen zie rijden met een afbeelding van een mooie man in een boxer, dan zou dat volgens jouw theorie betekenen dat mannen ook slaafs onderdrukt worden door vrouwen?

dat het in de natuur zo is. Je kan toch maar moeilijk velangen dat een vader de borst gaat geven of zo net zoals je van een vrouw niet kan verlangen om zwaar werk te gaan doen  

Ahja, de natuur. IMO is de vergelijking met de natuur, zijn doel voorbij geschoten. In de natuur hebben mannetjes meer spier ontwikkeling zodat zij hard kunnen rennen om een zwijn te vangen ofzo.
    Maar ik koop vlees gewoon bij slager of supermarkt.. waarmee ik wil zeggen, dat de huidige maatschappij weinig relatie tot de natuur heeft.
    Ben wel met je eens dat fysieke eigenschappen een voordeel of belemmering kunnen vormen.

Om op je vraag in te gaan: nee, ik voel me niet onderdrukt in relaties.
    lauw †
    Number Two ;-)
    RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2005/07/20 10:37:59 (permalink)
    0
     vrouwen worden opgevoerd in reclame voor van alles en nog wat en je kan je hoofd geen 45 graden meer draaien zonder een (half)naakte vrouw te aanschouwen.

Een kwalijke evolutie is dat want zo worden imo beïnvloedbare, hebzuchtige gevoelens gecreëerd die volgens mij de oorzaak zijn van vele problemen in onze maatschappij de dag van vandaag.

Ik vind het juist fantastisch dat vrouwen erg vaak in zo schaars mogelijke kleding worden geportretteerd.
    Dat sommige mannen daar niet mee om kunnen gaan ligt aan die kerels en NIET aan de schaarsgeklede dames.

Persoonlijk denk ik dat vrouwen eeuwenlang zijn onderdrukt omdat veel mannen in de gaten hadden hoe gevaarlijk een lekker wijf met een goed stel hersens is (of hoe een man de natuurlijke neiging heeft met z’n lul te denken).

@ Reann: zeg dat maar niet te hard. Bij sommige bevolkingsgroepen is er op het gebied van vrouwenemancipatie nog genoeg te doen!
    Joe
    Martial Addict
    RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2005/07/20 10:56:37 (permalink)
    0
    @lauw: heb ik toevallig gisteren over gehad met een goeduitziende vriendin die toevallig schaars gekleed wassuper blij
    Is eigenlijk simpel: Het is een feit dat de meeste mannen zich niet kunnen inhouden, de testosteron hen overneemt, hun verstand een paar verdiepingen naar beneden zakt...
    Het is gewoon zo, het is altijd zo geweest, het zal zowat altijd zo blijven... Is gewoon een levenskenmerk, rasbehoud, voortplanting. Waarom denk je dat honden gecastreerd worden? om hen rustig te houden... Daarom ook is hoer het oudste beroep...

Dus als vrouw moet je je niet uitdagend gaan kleden en dan zeggen dat je dat niet wou... Je kent de feiten, je kan ze maar accepteren of negeren, en in dat laatste geval moet je niet komen zeuren dat er mannen zijn die je lastig vallen... Je daagt hen uit. De mannen kan je neit veranderen, dus als je iets eraan wil doen is er maar 1 ding te doen: je niet zo kleden.

sis
    NO Sissy !!
    RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2005/07/20 11:03:24 (permalink)
    0
    [sm=slach.gif] [sm=mad.gif] tuurlijk, ik draag een laag shirtje omdat het 30 graden is, wil je je misschien even ongevraagd aan me vergrijpen? super blij Erg slappe smoes, hormonen die het overnemen. Je verstand staat daar nog altijd boven.

Waarom denk je dat honden gecastreerd worden?  

Omdat ze anders tegen de meubels aan piesen om hun gebied te markeren.
    The Rebel
    Natural born Nazgul
    RE: Voelen vrouwen zich nog steeds onderdrukt? 2005/07/20 11:04:53 (permalink)
    0
    ORIGINAL: sis

@ The rebel: ik begrijp deze niet zo goed, ik zou me onderdrukt moeten voelen omdat er halfnaakte vrouwen op posters in bushokjes hangen? Als ik een vrachtwagen zie rijden met een afbeelding van een mooie man in een boxer, dan zou dat volgens jouw theorie betekenen dat mannen ook slaafs onderdrukt worden door vrouwen?

Wat ik daar bedoel is dat jij door die reclame zal beïnvloed worden en dat je zo meer gaat consumeren en dat je zo nog steeds een slaafje van de rijken bent en zoals je weet zijn de rijkste mensen ter wereld allemaal mannen.

dat het in de natuur zo is. Je kan toch maar moeilijk verlangen dat een vader de borst gaat geven of zohuh?! verbaasd net zoals je van een vrouw niet kan verlangen om zwaar werk te gaan doen  

Ahja, de natuur. IMO is de vergelijking met de natuur, zijn doel voorbij geschoten. In de natuur hebben mannetjes meer spier ontwikkeling zodat zij hard kunnen rennen om een zwijn te vangen ofzo.
    Maar ik koop vlees gewoon bij slager of supermarkt.. waarmee ik wil zeggen, dat de huidige maatschappij weinig relatie tot de natuur heeft.

Waarmee je gelijk bedoelt dat we niet meer verbonden zijn met de natuur of wathuh?! verbaasd? Ik voel mij nog verbonden met de natuur en ben er altijd mee begaan. Het slechte nieuws over het klimaat en zo baart mij steeds zorgen en als ik vervuiling zie in al z'n vormen dan maakt dat mij af en toe kwaad.

Je beseft het mss niet goed maar de mens is een deel van de natuur of hij nu z'n vlees in de supermarkt gaat kopen of er moet voor jagen.

Je kan het feit dat we over duizenden jaren geëvolueerd zijn naar de "beschaving" waarin we nu leven en hoe zoiets verlopen is gewoonweg niet negeren of loochenen en als je dat wel doet dan noem ik je kortzichtig of dom.
    Page: 12345.. > >> Showing page 1 of 7
    Jump to:
    © 2017 APG vNext Commercial Version 5.0