Vraagje Herhalingen met korte rust pauzes
Author Message
Luppie

• Total Posts : 2332
  • Scores: 59
  • Reward points : 1036
  • Status: offline
Vraagje Herhalingen met korte rust pauzes do 13-jan-11 20:35 (permalink)
0
Ik vroeg mij af wat ik precies train met 10+ herhalingen met korte rust pauzes
tussen de sets. Ik doe dit zelf momenteel voor spierconditie en een soort van cardio met gewichten maar zijn er nog meer
dingen die ik er mee train?
Ik merk zelf ook een spierpijn de twee dagen na de training maar niet zo heel heftig.

WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD 

Dave Hawk

• Total Posts : 2723
    • Scores: 108
    • Reward points : 2072
    Re:Vraagje Herhalingen met korte rust pauzes do 13-jan-11 21:32 (permalink)
    0
    Je spierconditie zal er op vooruit gang maar waarschijnlijk shock je ook je spier (in positieve zin) omdat die het tempo en intensiviteit niet gewend is. Met dit principe heb ik b.v. Robbert's Tripple gebracht maar afwisseling in je training brengt zowiezo goede dingen met zich mee. Tipknipoog...houdt je eiwit inname hoog tijdens/na je training, dat kan je met deze wijze van trainen ook het e.a. gaan opleveren en beperk je ook nog spierpijn.
    Neem eens een kijkje op mijn persoonlijke site:  www.robberts-tripple.nl .

Hermanus

• Total Posts : 11022
      • Scores: 1135
      • Reward points : 2079
      • Status: online
      Re:Vraagje Herhalingen met korte rust pauzes do 13-jan-11 22:03 (permalink)
      0
      Hmmmmmmm misschien ben ik nou een beetje kort door de bocht he, maar waarom zou je zo kort rusten en wat is dan de meerwaarde. Ik bedoel je gaat dan vooral op verzuring trainen, je verlaagd de intensiteit waardoor het in mij ogen ook aan kracht verliest. In mijn ogen kan je dan beter een aerobe ( huh spel je dat zo??) activiteit gaan doen. Als je het toch doet voor spierconditie is bodypump waarschijnlijk effectiever.

Zie dan als in bodybuilding of kt ( anaeroob) niet echt een meerwaarde van dergelijke korte rust.

Testiculos habet et bene pendentes  
      Why train heavy?
      Why stack plates?
      Why bend bars?
      Why train insane?

Because
      I f**king can

Luppie

• Total Posts : 2332
        • Scores: 59
        • Reward points : 1036
        Re:Vraagje Herhalingen met korte rust pauzes vr 14-jan-11 09:15 (permalink)
        0
        INdd op verzuring trainen zodat het straks ook weer minder snel verzuur tijdes de echte kracht trainingen. Ik verzuur nu de boel in een zeer korte intensive  tijd die ik met cardio voor die spieren nooit kan verzuren en wel met krachttrainng. Vandaar denk ik dat het meerwaarde kan hebben voor de rest van de krachttrainingen met lagere hh en meer gewicht enzo. Of is dit nu ook weer vaag gelul ghehe. Ik doe trouwens niet alleen 3x10 heel snel maar dit doe ik hooguit 1 keer per week er bij.
        Ik doe nu ub lb

ub/lb training 1 2x10-12hh 45-60 sec rust, ub/lb training 2 8-10hh 90-120 sec rust, ub/lb trainig 3 3x3-5hh 3min rust tussen de sets. En ub/lbtraining 4 begin ik weer met 10-12hh en zo cycle ik door. Bij iedere training pak ik natuurlijk wel een gwicht die zwaar genoeg is en prbeer ik na iedere cycle meer gewicht er op te gooien
        WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD 

bunecarera

• Total Posts : 1535
          • Scores: 11
          • Reward points : 744
          Re:Vraagje Herhalingen met korte rust pauzes za 22-jan-11 22:02 (permalink)
          +1
          Je zegt een paar rare dingen vind ik persoonlijk.
          Je volgt een bepaald trainingsregime, maar je weet niet echt waarom of wat het doet... Always a recipe for succes...

Maar soit,

Spierpijn heeft geen invloed op groei en is er ook geen bewijs van. Spierpijn is enkel een bewijs dat je iets gedaan hebt dat je lichaam niet gewend was of niet leuk vond blij
          Als ik je regime goed interpreteer ben je een soort interval training aan het doen. Niets verkeerd mee, als je het doet voor de juiste redenen.
          Simpel gesteld: Hoog aantal herhalingen en korte rustpauzes, dan ga je inderdaad je spieruithouding trainen en de verzuring van je spieren gaan beïnvloeden en uiteindelijk ook het verzuringspunt (of het punt waarop je spieren overschakelen van aerobe naar anaerobe energievoorziening en je melkzuur exponentieel gaat stijgen) gaan verlaten.

Waarom dat een invloed zou hebben op KT met lagere hh en meer gewicht is me niet duidelijk, want daar is je doel niet om je spieren te kunnen verzuren, maar ze te laten groeien.
          Het is vergelijkbaar met trainen als een 400m loper zodat het invloed zou hebben op je 100m sprint...
          Verschillende energiesystemen, dus niet zinvol.

My 2 cents...
          I hurt myself today,
          to see if I still feel.
          I focused on the pain,
          the only thing that's real.

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
            • No New Messages