Je zegt een paar rare dingen vind ik persoonlijk.
Je volgt een bepaald trainingsregime, maar je weet niet echt waarom of wat het doet... Always a recipe for succes...
Maar soit,
Spierpijn heeft geen invloed op groei en is er ook geen bewijs van. Spierpijn is enkel een bewijs dat je iets gedaan hebt dat je lichaam niet gewend was of niet leuk vond
Als ik je regime goed interpreteer ben je een soort interval training aan het doen. Niets verkeerd mee, als je het doet voor de juiste redenen.
Simpel gesteld: Hoog aantal herhalingen en korte rustpauzes, dan ga je inderdaad je spieruithouding trainen en de verzuring van je spieren gaan beïnvloeden en uiteindelijk ook het verzuringspunt (of het punt waarop je spieren overschakelen van aerobe naar anaerobe energievoorziening en je melkzuur exponentieel gaat stijgen) gaan verlaten.
Waarom dat een invloed zou hebben op KT met lagere hh en meer gewicht is me niet duidelijk, want daar is je doel niet om je spieren te kunnen verzuren, maar ze te laten groeien.
Het is vergelijkbaar met trainen als een 400m loper zodat het invloed zou hebben op je 100m sprint...
Verschillende energiesystemen, dus niet zinvol.
My 2 cents...