Vraagje over bankdrukken.
Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 21
Author Message
melinda87

• Total Posts : 426
  • Scores: 0
  • Reward points : 348
  • Status: offline
Vraagje over bankdrukken. do 24-sep-09 11:18 (permalink)
0
Ik zou graag willen weten wat de vrouwen hier ongeveer kunnen bankdrukken. Daarom post ik hem in het vrouwentopic. Ik wil namelijk een bepaald doel gaan stellen... Wat zou iemand die zich nu net 2 keer kan opdrukken, kunnen halen met bankdrukken? Waar zijn jullie mee begonnen en waar zit je nu op? Of kan ik het gewoon beter helemaal uit m'n hoofd laten om hiermee te gaan beginnen? Aangezien ik echt onder ontwikkelde spieren heb oh neee

Nadia

• Total Posts : 3925
    • Scores: 11
    • Reward points : 612
    RE: Vraagje over bankdrukken. do 24-sep-09 11:27 (permalink)
    0
    Tuurlijk kun jij ook bankdrukken. Toen ik begon met trainen kon ik mij niet een keer opdrukken. Ik meen dat toen ik mezelf 2keer kon opdrukken, ik een kilo of 30 kon bankdrukken (en dat een keer of (8/12).

Al snel ging dat naar 47.5 kilo, ik heb toen een hele tijd gezwoegd om 50 kilo te kunnen drukken, toen dat eenmaal was, zat ik ook redelijk snel op 1x60 kilo. (en dat is ook mijn top geweest)

Succes meid, jouw gaat dat ook lukken!!

melinda87

RE: Vraagje over bankdrukken. do 24-sep-09 11:31 (permalink)
      0
      Nadia, bedankt voor je snelle reactie!
      Hoe lang heb jij er over gedaan om de 50kg. te halen? Stel dat ik bijv. zeg over een jaar wil ik xx kunnen bankdrukken, hoeveel zal dat dan ongeveer zijn? En wat is een uitdagend (maar haalbaar) doel om naartoe te werken? Ik weet dat het veel vragen zijn...  

Nadia

RE: Vraagje over bankdrukken. do 24-sep-09 11:35 (permalink)
        0
        Ik zou het zo 1 2 3 niet weten, wat 'normaal gesproken' haalbaar is. In mijn log kun je er alles over lezen hoe ik het gedaan heb. Volgens mijn ben ik van de 35 kilo naar de 50 binnen een half jaar gegaan. (meen ik hoor)

Zeker een leuk doel.
        Enne vraag maar hoor.

floris2

• Total Posts : 3651
          • Scores: 169
          • Reward points : 1142
          RE: Vraagje over bankdrukken. do 24-sep-09 11:47 (permalink)
          0
          Het is ook het door krijgen van het truucje. Welke spieren je precies moet gebruiken en op welke manier.

gewoon rustig opbouwen.
          Je zal merken dat wanneer je voor de 3e of 4e keer training hetzelfde gewicht doet dat hij dan makkelijker gaat..
          my passion my life... my game my victory

AJO

• Total Posts : 1022
            • Reward points : 26
            RE: Vraagje over bankdrukken. do 24-sep-09 11:59 (permalink)
            0
            En heel belangrijk...Houdt rekening mee, dat de spieren pas na de herstel fase sterker zijn geworden...dus niet elke dag gaan bankdrukken... knipoog

melinda87

RE: Vraagje over bankdrukken. do 24-sep-09 13:33 (permalink)
              0
              AJO dat was ik ook niet van plan hoor! super blij

Nadia heb ff in je blogje zitten lezen en zag dat je idd begon met 30 en de keer daarna al gelijk naar de 35 ging! Die stang bij ons is ook 20 kilo, maar ik denk echt dat dat veeel te zwaar is.
              Bedankt allemaal voor de reacties!

Zijn er nog andere oefeningen die ik zou kunnen doen om die spieren alvast een beetje te trainen?

floris2

• Total Posts : 3651
                • Scores: 169
                • Reward points : 1142
                RE: Vraagje over bankdrukken. do 24-sep-09 14:01 (permalink)
                0
                dumbell drukken
                small bankdrukken
                triceps oefeningen

my passion my life... my game my victory

Miepie

• Total Posts : 903
                  • Scores: 14
                  • Reward points : 678
                  RE: Vraagje over bankdrukken. do 24-sep-09 16:55 (permalink)
                  0
                  Ik gebruik dumbbells van 11,5 kg. Het drukken zou gemakkelijk zwaarder kunnen. Ik zit alleen met het gaan liggen en vooral met het weer omhoog komen met de gewichten. Daardoor pak ik geen zwaardere dumbbells.

Marcus

• Total Posts : 6810
                    • Scores: 354
                    • Reward points : 1857
                    • Status: online
                    RE: Vraagje over bankdrukken. do 24-sep-09 17:59 (permalink)
                    0
                    @Miepie
                    Zwaardere dumbells in positie brengen procedure:
                    1) dumbells optillen (deadlift)
                    2) gaan zitten op bankje en dumbells op bovenbenen laten zakken
                    3) langzaam achterover gaan liggen waarbij je ondertussen met behulp van bovenbenen dumbells richting borst duwt
                    4) benen weer op grond planten
                    5) bankdrukken!

voor het weer overeind komen, dumbells in onderste positie zoveel mogelijk (horizontaal) richting middel bewegen en overeindkomen met een situp enz.

als je vloer het trekt zou je ze ook semi gecontroleerd kunnen laten vallen
                    Nowhere to go, nothing to do, no one to be 

Miepie

RE: Vraagje over bankdrukken. do 24-sep-09 22:29 (permalink)
                      0
                      Zo doe ik het toch eigenlijk ook wel hoor Marcus. Maar het blijft lastig.
                      Ik neem de dumbbells omhoog tot op borst hoogte en ga dan voorzichtig liggen.
                      De situp om weer omhoog te komen lukt me alleen niet zo. Of ik moet mijn bakje zó zetten, dat ik net met mijn tenen onder de rand van mijn buro kan komen om meer steun te hebben voor die situp.
                      Op de grond laten 'vallen' is geen optie. Die draai kan mijn rechter elleboog niet hebben.

Marcus

RE: Vraagje over bankdrukken. do 24-sep-09 22:59 (permalink)
                        0
                        @Miepie
                        Is je bankje misschien te hoog?
                        komen je hakken op de grond als je in bankdrukhouding ligt?

@melinda87
                        Push-ups moet je zien als bankdrukken met  grof geschat zo'n 60% van je lichaamsgewicht.
                        Als je het preciezer wil weten kun je in voorligsteun gaan liggen (push-up houding) met je handen op een weegschaal. Het gewicht wat die weegschaal aanwijst is wat je wegdrukt met push-ups en je zou ongeveer dat moeten kunnen bankdrukken voor hetzelfde aantal herhalingen.
                        Geen idee hoeveel je weegt (voel je dus niet beledigd als ik het te hoog inschat) maar hier een rekenvoorbeeld:

weegschaal geeft in voorligsteun 40kg aan
                        hiermee doe je 2 herhalingen
                        dan schat ik je 1RM in bankdrukken op 40kg
                        wat betekent dat je naar verwachting 10 herhalingen kunt doen met 30kg

Kortom bankdrukken is allesbehalve een kansloze zaak

Eerlijk gezegd zou ik in jouw geval gewoon lekker push-ups doen.
                        Bankdrukken is vooral handig omdat je de weerstand zo goed kunt regelen, maar verder is het IMO een slechtere oefening. Met push-ups train je veel beter je core mee omdat je met je onderrug en buikspieren je lichaam stijf moet houden, je kunt ze gewoon thuis doen zonder speciale apparatuur en dus veel vaker zodat je snel beter wordt.

Dat je maar 2 push-ups kunt is geen probleem er zijn allerlei manieren om push-ups eenvoudiger te maken zodat je wel in een voor krachttraining fatsoenlijke reprange komt.
                        Je kunt girly-pushups doen (steunen op knieen ipv tenen), maar die zijn waarschijnlijk weer te licht (als in: je doet er makkelijk meer dan 20 reps mee).
                        Je kunt ook gewone push-ups doen, maar dan met je handen op een verhoging. Des te hoger je handen tov van je tenen des te meer de gewichtsverdeling van je handen naar je voeten verplaatst wordt en des te lichter het dus wordt om push-ups te doen.
                        Andersom kun je de oefening ook zwaarder maken als gewone push-ups te makkelijk worden door je voeten te verhogen tov je handen en dan zou je kunnen gaan denken aan handje-klap push-ups, daarna aan  1-armige push-ups en als het eenmaal zoo ver is zou je bij gebrek aan weerstand in die variaties kunnen gaan denken aan bankdrukken super blij

melinda87

RE: Vraagje over bankdrukken. vr 25-sep-09 16:01 (permalink)
                          0
                          Marcus bedankt voor de duidelijke uitleg! Vind je het erg als ik de handjeklap- en 1armige pushups oversla??
                          Het duurt sowieso een tijdje voordat gewone pushups 'makkelijk' voor mij worden knipoog

sis

• Total Posts : 30873
                            • Scores: 617
                            • Reward points : 2073
                            RE: Vraagje over bankdrukken. vr 25-sep-09 17:37 (permalink)
                            0
                            Uhu, bankdrukken met 1 arm en handjeklappen tussendoor super blij

Ik vind bankdrukken niet de prettigste beweging maar ik doe het wel zo nu en dan. Je zou, zoals al genoemd is, met dumbbells kunnen beginnen. Om de beweging te voelen en voor het geval dat je tegen de lege stang opziet qua gewicht.

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Jantra

• Total Posts : 3163
                              • Reward points : 246
                              RE: Vraagje over bankdrukken. za 26-sep-09 00:01 (permalink)
                              0
                              Met dumbells ben ik sterker dan met gewoon bankdrukken, komt denk ik door een oude schouderblessure. Mijn top wat ik ooit gehaald heb is 2x70 kg en nog twee met een beetje hulp. DB press red ik op een goede dag 4x 26 kg per db en dan nog twee met beetje hulp.

Ik weet nog goed dat ik begon met de losse stang, dus 20 kg en db press met 8 kg. Gewoon niet te bang zijn voor het gewicht en zorgen dat er iemand bij staat waar je volledig op kan vertrouwen.

CARPE DIEM

*~*Als er een manier is om het beter te doen, vind die dan*~*

twirre

• Total Posts : 1661
                                • Scores: 32
                                • Reward points : 737
                                RE: Vraagje over bankdrukken. zo 27-sep-09 00:11 (permalink)
                                0
                                Ik druk op dit moment 35 kg, ben vorig jaar juni met 20/25 begonnen. Het kost mij best veel tijd om dit op te bouwen en het gaat ook niet zo heel snel.
                                Mijn doel is om mijn eigen lichaamsgewicht te kunnen drukken maar dat gaat me nog jaren kosten denk ik super blij

Miepie

RE: Vraagje over bankdrukken. wo 30-sep-09 16:39 (permalink)
                                  0

ORIGINAL: Marcus

@Miepie
                                  Zwaardere dumbells in positie brengen procedure:
                                  1) dumbells optillen (deadlift)
                                  2) gaan zitten op bankje en dumbells op bovenbenen laten zakken
                                  3) langzaam achterover gaan liggen waarbij je ondertussen met behulp van bovenbenen dumbells richting borst duwt
                                  4) benen weer op grond planten
                                  5) bankdrukken!

voor het weer overeind komen, dumbells in onderste positie zoveel mogelijk (horizontaal) richting middel bewegen en overeindkomen met een situp enz.

@Miepie
                                  Is je bankje misschien te hoog?
                                  komen je hakken op de grond als je in bankdrukhouding ligt?

Ik kom met mijn tenen ruim op de grond. Ik zette voorheen mijn voeten op het bankje. Dan kom je dus nooit meer van je dumbbells af huh?! verbaasd
                                  Nu heb ik het geprobeerd met mijn voeten naast het bankje en het gaat nu een heel stuk gemakkelijker. Direct het gewicht maar een keer verhoogd.
                                  Volgens de weegschaalmethode zou ik met een push-up 40 kg drukken (3x8 knieën). Dan is een dumbbell van 11,5 kg wel erg onder de maat maf!. Al is de vloer wel een stuk stabieler dan een stel zware dumbbells super blij.

Bedankt voor de tip Marcus.

Marcus

RE: Vraagje over bankdrukken. wo 30-sep-09 17:52 (permalink)
                                    0
                                    @Miepie
                                    Als je geen stabiele basis hebt zul je idd weinig kunnen bankdrukken of goed het gewicht racken/unracken.
                                    Tenen op de grond is beter, maar nog steeds niet erg stabiel. Beter is de hele voet stevig op de grond te kunnen plaatsen.
                                    Dus zou of gaan voor een kleiner bankje (weinig kans denk ik om dat te vinden) of kleine stevige verhoging/platform onder bankje plaatsen waar je je voeten op kunt plaatsen voor stabiliteit.

bikegirl

• Total Posts : 15
                                      • Reward points : 0
                                      RE: Vraagje over bankdrukken. zo 11-okt-09 19:06 (permalink)
                                      0
                                      Omdat ik altijd alleen train, doe ik nooit het bankdrukken. Af en toe gebruik ik wel losse dumbells. Maar net wat Miepie zegt, het is lastig om te gaan liggen maar nog lastiger om overeind te komen. Daarom doe ik wel de chestpress op zo'n apparaat. Hiermee zit ik inmiddels op de 6x65 kg. Heeft iemand enig idee of deze oefening veel lichter aanvoelt dan de BP?

@Nadia: hoeveel kilo kan jij bijv. aan met de chestpress?

Nadia

RE: Vraagje over bankdrukken. zo 11-okt-09 21:12 (permalink)
                                        0
                                        Phoe, uhh.. Wij hebben verschillende chest presses.. In de andere sportschool drukte ik ook om en de nabij 65 kilo op de chestpress.. Maar op het appataat in de huidige sportschool heb ik moeite met 40 kilo..
                                        Het verschilt echt per apparaat.. Ik denk ook dat het een stuk tussen de oren zit, op het apparaat is het een stuk veiliger als je bekijkt dat je alles gewoon los kan laten als het niet meer gaatn, dat doe je niet zomaar met een stang boven je borst..

Maar ik denk dat jij bikergirl toch ook wel zeker 50-60 kilo kan bankdrukken.. (bedenk je wel dat hier ook een stukje techniek/evenwicht bij komt kijken.. dat kan ook schelen, in negatieve zin)

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
                                          Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 21

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                          • No New Messages
                                          • Hot Topic w/ New Messages
                                          • Hot Topic w/o New Messages
                                          • Locked w/ New Messages
                                          • Locked w/o New Messages
                                          • Read Message
                                          • Post New Thread
                                          • Reply to message
                                          • Post New Poll
                                          • Submit Vote
                                          • Post reward post
                                          • Delete my own posts
                                          • Delete my own threads
                                          • Rate post

2000-2012 ASPPlayground.NET Forum Version 3.9