Vragen ivm voeding
Author Message
manick88

• Total Posts : 2
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
Vragen ivm voeding do 12-feb-09 13:15 (permalink)
0
Ik zou graag meer beginnen sporten + gezonder eten om zo vet (vooral buikstreek) te verliezen.
Hierbij enkele vragen ivm GEZONDE voeding, waarvan ik hoop dat jullie ze kunnen oplossen:

1. Zijn "Nestlé Fitness ontbijgranen" + magere yoghurt een gezond ontbijt? Zo niet, wat is je alternatief?

2. Wordt je van "Cola Zero" écht niet dikker? En kan je deze cola dus gewoon blijven drinken tijdens het vermageren?

3. Is groene thee écht zo een goed middel om te helpen vermageren als ze beweren? Zo ja, waarom? Hoeveel tassen wordt aangeraden per dag? En wanneer drink je het best: ontbijt, na avondeten, net voor slapen,...?

4. Is groene thee slecht voor de tanden?

5. Is groene thee de gezondste soort thee? Of bestaan er betere vormen?

6. Moet thee altijd gemaakt worden met KOKEND water, of kan het ook met gewoon heet water (opgewarm in microgolfover)? Of moet het écht gekookt worden?

Indien mogelijk, meerdere mensen die antwoorden. Zo kan ik de antwoorden wat vergelijken, want iedereen heeft natuurlijk een iets verschillende menig en gewoonten... Dank u!!

twirre

• Total Posts : 1661
    • Scores: 32
    • Reward points : 737
    RE: Vragen ivm voeding do 12-feb-09 13:30 (permalink)
    0
    Cola is sowieso niet gezond en in zero zit zoetstof zoals aspartaam etc. ben ik persoonlijk geen fan van.

Groene thee slecht voor de tanden? denk het niet , thee is wel oke voor je gebit.
    Je zou ook kruidenthee kunnen drinken. En thee water moet niet perse gekookt maar is wel lekkerder en bovendien krijg je een schuimlaagje op je thee als je het niet kookt.

Ontbijtgranen bevatten meestal veel suiker en in verhouding te weinig vezels. Geldt ook voor de fitness variant(behalve de ongezoete versie)

Welke sport ga je beoefenen en hoe vaak?
    Hoe ziet de rest van je voeding eruit?

Espi

• Total Posts : 21401
      • Scores: 147
      • Reward points : 1823
      RE: Vragen ivm voeding do 12-feb-09 14:41 (permalink)
      0
      Wat een vragen!

Thee is zeker niet goed voor je tanden. Althans, gewone thee niet. Van groene thee heb ik het niet getest, maar de combinatie zware antibiotica en thee drinken heeft een flinke aanslag op de tanden gehad. Bij antibiotica gebruik worden nl. niet alleen de slechte maar ook de goede bacteriën om zeep gebracht, waaronder de darm- evenals de mondflora.

Maar jazeker, je kan meer afvallen door groene thee, zolang je het dieet op orde hebt. Er zijn trouwens ook groene thee capsules , dus als je groene thee vies vindt (ik vind het vies bahvies bahvies bah) , dan is dat een oplossing. Zelf gebruik ik Svelta, waar ook zeer veel groene thee-extract in is verwerkt.

Kruidenthee is in het algemeen wat milder voor de tanden en witte thee schijnt ook wel goed te zijn.

Thee zet je idd het best met kokend water. Pot of glas omspoelen met heet (leiding?)water of idealiter ook kokend water, dan zakje erin en er kokend water op schenken. Dat is basiskennis.. het is elke rechtgeaarde theeliefhebber een gruwel om een beker of glas lauw water aangereikt te krijgen en dan pas een keuze te krijgen voor de theesoort. NEEN! Eerst de theesoort uitkiezen en dan pas kokend water eroverheen. Dat men het in de horeca massaal fout doet is kennelijk ook ineens de norm voor thuisgebruik geworden.

Ben persoonlijk niet zo bang voor aspartaam, maar cola is wel de moord voor je darmflora en je gebit. Als je gevoelige darmen hebt, vooral GEEN cola nemen, tenzij je het als een alternatief antibioticum wilt gebruiken en bijv een darmparasiet oid om zeep wilt helpen. Wat cola ook doet is je tanden om zeep helpen en dan is het niet de suiker, maar het zuur erin. Idem dito voor zure vruchtensappen. NOOOOOIT direct hierna je tanden poetsen als je het glazuur niet wilt verwoesten. Met name kindergebitjes zijn zo massaal de vernieling in geholpen.

Ontbijtgranen gezond? Er zijn veel gezondere opties, waaronder een eiwitrijk ontbijt op basis van.. jawel eitjes. Als je er groenten bij doet nog gezonder... Of je maakt een zoet ei-ontbijt met fruit erin (mijn favoriet).

heb ik alles gehad.. dacht van wel.

siegler

• Total Posts : 942
        • Scores: 0
        • Reward points : 655
        RE: Vragen ivm voeding do 12-feb-09 18:47 (permalink)
        0
        Tijd voor een antwoord

Granen zijn voor dieren, daar gaan zij goed op, Wij mensen eten vlees en fruit en die groentes die de darmen niet onnodig beschadigen.

Goed bagitaliseer het een beetje maar geloof svp niet de Schijf van Vijf, geloof je dat dan geloof ook in de Paas Haas.

Wreckless

• Total Posts : 12570
          • Reward points : 1321
          RE: Vragen ivm voeding do 12-feb-09 21:17 (permalink)
          0
          En wantrouw elke verpakking waarop staat "gezond" of "fitness".

Op een appel staat dat niet. Op een rode biet evenmin.

Op ergogenics stond laatst een artikel waarin werd gesteld dat de werking van groene thee opgeheven wordt door eiwitten. Dus nu drink ik eerst mijn glaasje groene thee, eet een stuk fruit en pas een uurtje daarna eiwithoudend ontbijt.
          []======[] []======[]
          I guess God wanted to make
          something ugly but in great shape
          []======[] []======[]

kalajengkin

• Total Posts : 8825
            • Scores: 56
            • Reward points : 1332
            RE: Vragen ivm voeding do 12-feb-09 22:16 (permalink)
            0
            Óf Wreckie gaat pas laat naar zijn werk, óf hij staat heel vroeg op, óf hij ontbijt pas op zijn werk super blij
            (sorry, even )
            Kala is en blijft een eigenaardig ding 

Wreckless

• Total Posts : 12570
              • Reward points : 1321
              RE: Vragen ivm voeding do 12-feb-09 22:22 (permalink)
              0
              Vanwaar deze interesse in mijn voedings- en supplementatieprotocol ? ? ? maf!
              []======[] []======[]
              I guess God wanted to make
              something ugly but in great shape
              []======[] []======[]

Espi

• Total Posts : 21401
                • Scores: 147
                • Reward points : 1823
                RE: Vragen ivm voeding do 12-feb-09 22:40 (permalink)
                0
                Omdat er een uur tussen zit?

Of Wreckless doet zoals Siegler en eet vrijwel steevast 1-2 uur voordat hij definitief op staat. bijna iedereen moet er 's nachts wel eens een keer uit.. er zijn er heel wat die dan iets nuttigen

kalajengkin

• Total Posts : 8825
                  • Scores: 56
                  • Reward points : 1332
                  RE: Vragen ivm voeding do 12-feb-09 22:42 (permalink)
                  0
                  Jij begon...
                  Ben niet geïnteresseerd in je supplementatieprotocol, maar in je ontbijtgewoontes/opsta-rituelen.
                  Kala is en blijft een eigenaardig ding 

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                    • No New Messages
                    • Hot Topic w/ New Messages
                    • Hot Topic w/o New Messages
                    • Locked w/ New Messages
                    • Locked w/o New Messages