Wat een vragen!
Thee is zeker niet goed voor je tanden. Althans, gewone thee niet. Van groene thee heb ik het niet getest, maar de combinatie zware antibiotica en thee drinken heeft een flinke aanslag op de tanden gehad. Bij antibiotica gebruik worden nl. niet alleen de slechte maar ook de goede bacteriën om zeep gebracht, waaronder de darm- evenals de mondflora.
Maar jazeker, je kan meer afvallen door groene thee, zolang je het dieet op orde hebt. Er zijn trouwens ook groene thee capsules , dus als je groene thee vies vindt (ik vind het

) , dan is dat een oplossing. Zelf gebruik ik Svelta, waar ook zeer veel groene thee-extract in is verwerkt.
Kruidenthee is in het algemeen wat milder voor de tanden en witte thee schijnt ook wel goed te zijn.
Thee zet je idd het best met kokend water. Pot of glas omspoelen met heet (leiding?)water of idealiter ook kokend water, dan zakje erin en er kokend water op schenken. Dat is basiskennis.. het is elke rechtgeaarde theeliefhebber een gruwel om een beker of glas lauw water aangereikt te krijgen en dan pas een keuze te krijgen voor de theesoort. NEEN! Eerst de theesoort uitkiezen en dan pas kokend water eroverheen. Dat men het in de horeca massaal fout doet is kennelijk ook ineens de norm voor thuisgebruik geworden.
Ben persoonlijk niet zo bang voor aspartaam, maar cola is wel de moord voor je darmflora en je gebit. Als je gevoelige darmen hebt, vooral GEEN cola nemen, tenzij je het als een alternatief antibioticum wilt gebruiken en bijv een darmparasiet oid om zeep wilt helpen. Wat cola ook doet is je tanden om zeep helpen en dan is het niet de suiker, maar het zuur erin. Idem dito voor zure vruchtensappen. NOOOOOIT direct hierna je tanden poetsen als je het glazuur niet wilt verwoesten. Met name kindergebitjes zijn zo massaal de vernieling in geholpen.
Ontbijtgranen gezond? Er zijn veel gezondere opties, waaronder een eiwitrijk ontbijt op basis van.. jawel eitjes. Als je er groenten bij doet nog gezonder... Of je maakt een zoet ei-ontbijt met fruit erin (mijn favoriet).
heb ik alles gehad.. dacht van wel.