Vragen

Author
marnick
Feather Weight
2015/06/22 18:04:50 (permalink)
0

Vragen

Hallo, ik ben nieuw hier dus zal me snel even voorstellen. Ik ben een man van 21 jaar, Ik ben nogal blijven hangen in mijn groei, 1,65m en weeg zo`n 60 kg. Ik doe 4x per week krachttraining waarbij ik 2x in de week dezelfde spiergroepen train. Ik heb nog een paar vragen, aangezien ik nog niet zo lang geleden begonnen ben (maandje of 2) en ik vindt nergens een goed antwoord dus dacht dat ik me maar eens zou aanmelden. 
1. Ik doe ook nog cardio naast mijn KT ( hou ervan te bewegen ), nu vroeg ik me af of ik het best na mijn krachttraining 10-15minuten HIIT doe, of halfuur LIT? En of ik dit dan beter na mijn krachttraining of op rustdagen zou doen?
2. Soms heb ik niet genoeg tijd op 1 dag waardoor ik in de voormiddag cardio doe en in de avond KT, maar ik eet graag nog iets voor ik aan men ochtendHIIT hardlopen begin, Ik neem altijd een whey isolaat en daarna nog wat kwark, maar kan ik de kwark dan beter weglaten en pas na men cardiosessie eten met wat havermout? De havermout eet ik altijd na de sessie, maar kan de kwark er dus beter bij? Of kan ervoor geen kwaad? En wat eet ik het best hierna dan? 
3. Nu heb ik gehoord dat je snelle koolhydraten nodig hebt na training, dextrose, is druivensuiker hier een goede vorm van en kan je die dan in je whey bij doen? 
4. Als ik KT doe en hierna cardio, wanneer kan ik dan het beste men whey innemen? tussen de 2 of na de cardio? 
5. Als ik savonds KT doe heb ik al avond gegeten, dus neem ik na men training men whey shake, en dan savonds voor het slapen nog wat kwark, moet hier nog meer koolhydraten bij? Want ik dacht dat het slecht was savonds, maar als je nog KT doet begin ik toch te twijfelen
6. zesde en laatste vraag dan, Ik heb 2x in de week een cheat meal omdat ik het anders niet goed volhou ( nooit veel, soms pizza of frietje of gewoon ijsje of wafel ) Maar heb ik deze dan het beste op een rustdag of trainingsdag? En dan voor of na men training?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden en tijd, ik weet dat ik veel vragen stel maar vind hier nergens goed antwoord over, links zijn ook altijd welkom, gelieve te antwoorden op de vragen waar je iets over weet en als kan te ondersteunen met een duidelijk argument
#1

2 Replies Related Threads

    DjMark
    ** Retired Moderator **
    Re: Vragen 2015/06/23 14:07:32 (permalink)
    0
    1:Ik zou altijd High Intensity cardio doen.
    Bij voorkeur op rustdagen, of na je KT. Als je KT het belangrijkst vindt, kan je dat beter als eerste doen als je nog voldoende energie hebt.
    2:Qua eten zou ik me niet echt druk maken om de momenten waarop je iets eet. Eet zodat je je prettig voelt, en zorg dat je je kcal en macro/micro doelen per dag haalt.
    3:Als je snelle kh naar je training wilt is druivensuiker direct na je training prima.
    4:Maakt erg weinig uit. Als je gedurende de dag ook voldoende eiwitten binnen krijgt, is het moment waarop je je whey na je training neemt niet erg van belang. Daarnaast als je HIT/HIIT doet (zie punt 1) ben je daar toch niet zo heel lang mee bezig.
    5: KH snachts is geen enkel probleem.
    6: Maakt niet uit.
     
    Algemene opmerking:
    Maak het niet te ingewikkeld voor jezelf. Gewoon goed en hard trainen (proberen iedere week zwaarder/meer reps te gaan) En qua eten kijken naar dagtotalen (of zelfs weektotalen) ipv eten op bepaalde momenten.
     
     
    #2
    marnick
    Feather Weight
    Re: Vragen 2015/06/23 16:17:46 (permalink)
    0
    Oh oke bedankt, dus ik kan best gewoon wat proberen en zien wat me het beste lukt. Nu heb ik nog een vraag haha sorry, maar ik ga nogal vaak naar cinema met vrienden, en dan pak ik een kleine popcorn of een ben&jerrys of een bananen oufti of maltesers, maar welke van deze 4 kan ik nu het beste pakken als ik zo min mogelijk mijn trainingen en lichaam wil belasten of verkloten zeg maar, dus welke kan het minste kwaad? 
    #3
    Jump to:
    © 2017 APG vNext Commercial Version 5.0