Vreemde spier- en kniepijn, toch griep?

Author
Scighera
Mr. Gluteus
2013/12/21 11:10:12 (permalink)
0

Vreemde spier- en kniepijn, toch griep?

Ja, het is lang geleden, maar ben er weer  knipoog

Zit met het volgende.

Begin vd maand heb ik griep gehad, puur op de spieren. paar dagen rustig aan gedaan, en training weer rustig opgepakt. Week daarna weer gewoon belastbaar, normale tot goede prestaties alleen in de loop van de week extreme kippenvel "aanvallen"op de benen met fietsen, wel gewoon kracht erin en geen pijn.

Vorige week zaterdag: normaal getraind, echter met de laatste looptraining die dag pijnlijke quadriceps, even energy-gel wegwerken met water en de quadriceps deden weer gewoon mee, dus leek gewoon gevalletje teveel energie verbruikt met de krachttraining eerder die dag. Echter in de laatste 200m van de duurloop zakte ik dus door linker been heen, met als gevolg een flinke tik op de knie

zondag: normaal belastbaar, gezwommen (iets vocht in de knie kon ik voelen) Een ingekorte fietstraining (niks bijzonders , benen deden het goed en met een volle tank thuisgekomen. Loslopen 's avonds ging ook zonder bijzonderheden....

maandag: Extreem brak in de ochtend, zere benen, boedsuikerspiegel die even crashde etc. loop van de dag trok het weg. echter eind van de werkdag begaf rechter knie het (pijnscheuten)
's avonds: hardgelopen, links goed, rechterknie pijnlijk, even sprint voor stoplicht getrokken: geen centje pijn, zwemmen ook geen klachten.

Dinsdag: middag vrij genomen, alleen 30 min losgefietst, even dagje rust: resultaat: Ging me alleen maar brakker voelen, rug verstijfde etc

woensdag: slap in de benen, werkdag vol kunnen maken, bij manueel therapeut geweest, bekken en rug los gemaakt, leek mee te vallen. spierspanning en bindweefsel in de rug waren absurd strak. in de avond 30min losgelopen, geen pijn in de knieen meer, alleen enorm slap in de spieren.

donderdag: extreem brak in het kwadraat, is normaal na een zware fysiobehandeling, maar pijn in elke spier is dat dus niet (benen en rug) ook hoofdpijn erbij, werkdag was een hel 's avonds niks meer gedaan

vrijdag: beter te pas, meer kracht in de benen. Even 30 min gelopen, ging aardig, in het einde pijn in de knie wanneer ik het tempo liet zakken. zwemmen ging ook aardig

vandaag: weer vreemde pijntjes in de benen en kracht/futloos, gewoon dat mijn benen 2maanden niks hebben gedaan

Voor de rest:
-geen koorts, geen keelpijn of wat dan ook. Hartslagwaarden zijn normaal. Hamvraag: gewoon weer een griepje?
-Ben triathleet/duatleet, zwem 2-3u/week, fiets 3-6u/week, loop 3-5u/week en 1uur krachtraining, ben nu weer aan het opbouwen voor volgend seizoen.
-Voeding op orde, voldoende mineralen, vitamines en uiteraard eiwitten (2 shakes per dag als aanvulling op normale voeding)

14 Replies Related Threads

sis
    NO Sissy !!
    Re: Vreemde spier- en kniepijn, toch griep? 2013/12/21 20:37:33 (permalink)
    0
    Te snel belast na onvolledig herstel. Dat je nog presteert op snelle koolhydraten is logisch, die zijn bedoeld voor fight/flight activiteiten. Dat je door je pootje zakte bevestigt dat min of meer (zenuwen op, spieren op hun reserves). Het stoplichtsprintje was denk ik anaeroob en op andere energiesystemen dan de rest van je loop. Ook strakke spieren en bindweefsel zie ik als trucje van je lichaam om overeind te blijven, letterlijk. En schade aan structuren te voorkomen. Zo'n lijf is slimmer dan je denkt.

Ik zou zeggen flink eiwitten en magnesium is het minste dat je kunt doen. En toch nog zeker een dag of twee rust om te kunnen herstellen. Als het zo blijft, eventueel bloed laten prikken. Neem je vitamine D als supplement in de winter? (I.v.m. futloos)
    Marathonman
    Heavy Weight
    Re: Vreemde spier- en kniepijn, toch griep? 2013/12/22 01:33:57 (permalink)
    0
    Heb je al eens de ironman afstand gedaan, Scighera? Herinner me je posts nog van 10 jaar geleden. Prestaties zullen nu wel top zijn als je daar nog altijd mee bezig bent..
    ErEf
    Growing pains BFF AD
    Re: Vreemde spier- en kniepijn, toch griep? 2013/12/22 13:51:45 (permalink)
    0
    I second Sis. En als je denkt eengriepachtig iets te hebben dan zou rust je lichaam gelegenheid geven op kracht te komen.
    Scighera
    Mr. Gluteus
    Re: Vreemde spier- en kniepijn, toch griep? 2013/12/23 09:56:58 (permalink)
    +1 (1)
    sis
    Te snel belast na onvolledig herstel. Dat je nog presteert op snelle koolhydraten is logisch, die zijn bedoeld voor fight/flight activiteiten. Dat je door je pootje zakte bevestigt dat min of meer (zenuwen op, spieren op hun reserves). Het stoplichtsprintje was denk ik anaeroob en op andere energiesystemen dan de rest van je loop. Ook strakke spieren en bindweefsel zie ik als trucje van je lichaam om overeind te blijven, letterlijk. En schade aan structuren te voorkomen. Zo'n lijf is slimmer dan je denkt.

Ik zou zeggen flink eiwitten en magnesium is het minste dat je kunt doen. En toch nog zeker een dag of twee rust om te kunnen herstellen. Als het zo blijft, eventueel bloed laten prikken. Neem je vitamine D als supplement in de winter? (I.v.m. futloos)

Uhu, klinkt plaussible, had ook extreme spierpijn in de de quads gehad de weekend na die 1e griep  (zware KT gedraaid, en dag erna met fietsen in de wind was het behoorlijke scherpe pijn in de vastus medialis, rustig aan gedaan en paar dagen later gewoon weer kunnen fietsen, wel met kippenvel op de spieren.

Sups in gebruik:
    Multi vitamine + extra VitC, extra Mag, extra D3 en extra IJzer:
    - 34mg IJzer
    - 500mg Magnesium
    - 7mg D3
    - 1000mg VitC

eiwit zit ik op 2-2,5gram per kg lichaamsgewicht

afgelopen dagen
    Dinsdag rust
    woensdag 30min losgelopen + fysio
    Donderdag rust
    vrijdag 30' lopen + 45' zwemmen
    zaterdag 30'lopen + 45 KT
    zondag 2x 30' lopen
    vandaag fysio + 60'fietsen en 30'lopen + 60'zwemmen 

Zit verbetering in, KT heeft zijn uitwerking gehad, spierspanning ligt mooier in de quadriceps, voelen weer sterk aan ipv slap en licht. lopen gaat ook beter, die 60' totaal gisteren in zone 1 was wel even de max voor de benen (hamstrings met name) vandaag dus alleen die 30 loslopen. Fysio kijkt zo de rug even na, loopt nog niet helemaal mooi. belangrijkste is dat de knieen het houden;1 klein pijntje gisterochtend, dus dat is positief.
    gelukkig ook 1,5 week vakantie, was ook wel even nodig blij
    Scighera
    Mr. Gluteus
    Re: Vreemde spier- en kniepijn, toch griep? 2013/12/23 10:06:41 (permalink)
    0
    @ErEf
    2 dagen rust hou ik vol, daarna wordt ik gillend gek knipoog meestal overleef ik een griep op 3 dagen rustig aan (even 30'fietsen of lopen per dag en veel slapen) en daarna 3 dagen rustig terugbouwen, schijnbaar ging dat deze keer niet op knipoog

Marathonman
    Heb je al eens de ironman afstand gedaan, Scighera? Herinner me je posts nog van 10 jaar geleden. Prestaties zullen nu wel top zijn als je daar nog altijd mee bezig bent..

haha, ben er even tussen uitgeweest ivm defensie. sinds 2jaar weer aan het trainen, oa een powerman en een heuvelachtig Ironman 70.3 in de benen (halve Ironman). En een paar sprint afstanden (waar ik toch beter in ben). Komend jaar tijden aanscherpen en hopelijk 2x podium op de sprintafstand binnen halen blij
    Hele gaat vooralsnog niet gebeuren, de training er naar toe is te saai (veel extreem lange duurtrainingen) en ik weet dat een probleem ga krijgen met voeding ivm Prikkelbaar Darm Syndroom.
    sis
    NO Sissy !!
    Re: Vreemde spier- en kniepijn, toch griep? 2013/12/23 13:38:03 (permalink)
    0
    Mooi, gaat de goede kant op dus. Supps lijken me ook in orde. 

Stress was ik nog vergeten, als je het druk hebt of je druk maakt, dan holt dat ook je energie en immuunsysteem uit. Oftewel dat helpt niet mee. Lekker, even vakantie!  
    Scighera
    Mr. Gluteus
    Re: Vreemde spier- en kniepijn, toch griep? 2013/12/23 17:29:07 (permalink)
    0
    Mhoa goed..

Fysio: rug heeft nog steeds teveel spanning
    fietsen: poweroutput normaal,alleen vastus medialis rechts deed het niet lekker.

En keel is in de loop van de dag nogal schraal geworden, vage griep zo  
    sis
    NO Sissy !!
    Re: Vreemde spier- en kniepijn, toch griep? 2013/12/23 18:33:11 (permalink)
    0
    Hopelijk geen Pfeiffer onder de leden of zoiets lulligs. 
    ErEf
    Growing pains BFF AD
    Re: Vreemde spier- en kniepijn, toch griep? 2013/12/23 21:05:07 (permalink)
    0
    Antistoffen pfeiffer zijn makkelijk aan te tonen
    Marathonman
    Heavy Weight
    Re: Vreemde spier- en kniepijn, toch griep? 2013/12/23 21:05:50 (permalink)
    0
    Scighera
    Hele gaat vooralsnog niet gebeuren, de training er naar toe is te saai (veel extreem lange duurtrainingen) en ik weet dat een probleem ga krijgen met voeding ivm Prikkelbaar Darm Syndroom.

Ik ga voor een hele, binnen een jaar of 4. RobertVille of Nice dat weet ik nog niet goed. Gewoon binnen de tijd finishen, meer niet.

post edited by Marathonman - 2013/12/23 23:22:12
    Scighera
    Mr. Gluteus
    Re: Vreemde spier- en kniepijn, toch griep? 2013/12/24 19:54:25 (permalink)
    0
    @marathonman
    Al eens een halve gedaan dan? Nice is wel een van de zwaardere, nog niets vergeleken met de legendarische Norseman iron-distance , (Nice, Lanzarote, Wales, Hawaii zijn een eitje vergeleken hiermee):
    https://www.youtube.com/watch?v=UiO-JRegQmM
    (ja, na ca 24km in de marathon krijg je een medische check, om te kijken of je toestemming krijgt om laatste 17km ook te doen, wat een trail course is die alleen maar omhoog gaat.... naar een bergtop....)

@Sis
    mhoa, Pfeiffer, lijkt me sterk, moet je toch besmet zijn op een of andere manier, en lijken mij andere symptomen. nu met keel en koppijn erbij lijkt het een extreme griep 
    Marathonman
    Heavy Weight
    Re: Vreemde spier- en kniepijn, toch griep? 2013/12/24 21:00:10 (permalink)
    0
    Scighera
    @marathonman
    Al eens een halve gedaan dan? Nice is wel een van de zwaardere, nog niets vergeleken met de legendarische Norseman iron-distance 

Nee, maar 2km zwemmen, 90km fietsen en 21km lopen lijkt me nu niet zo'n grote uitdaging.. Ik heb het dan over gewoon uitdoen he. Zou de halve dan in de voorbereiding  op mn eentje doen zonder wedstrijd..   1e marathon heb ik ook gewoon op mn eentje gedaan met GPS in 5u (ik was gewoon vertrokken voor een lsd-loop van 25km, maar dacht dan ach waarom eens geen marathon)..   Beschouw echter als mijn 1e marathon die van Eindhoven...

Vind het zo stom zoveel inschrijvingsgeld te betalen voor die halve triathlon.. Aan zo'n hele wil ik dan weer wel eens eenmalig 300€ uitgeven.. Denk je dat RoberVille(Belgie-Ardennen) een zware is?
    sis
    NO Sissy !!
    Re: Vreemde spier- en kniepijn, toch griep? 2013/12/24 21:15:39 (permalink)
    0
    Ik las het ja, griepje krijgt weer een kans kennelijk. Balen!
    Scighera
    Mr. Gluteus
    Re: Vreemde spier- en kniepijn, toch griep? 2013/12/25 09:07:47 (permalink)
    0
    @Sis
    Liever dat het nu goed doorzet dan dat ik zo door kwakkel blij

@marathonman
    hoogteverschil met fietsen is totaal 3300meter (Ardennen), dus best pittig ; )wil je een snelle ironman, dan moet je Challenge Roth doen, daar staan allen wereldrecords op (oa 7u45 bij de mannen)

Een halve hoeft niet veel te kosten hoor in NL, Almere niet meegerekend kost een halve <75 euro
    Jump to:
    © 2018 APG vNext Commercial Version 5.0