Vrouwen willen nog steeds in een minimaatje passen
Change Page: 123 > | Showing page 1 of 3, messages 1 to 20 of 42
Author Message
Espi

• Total Posts : 21401
  • Scores: 147
  • Reward points : 1823
  • Status: offline
Vrouwen willen nog steeds in een minimaatje passen do 11-sep-08 16:36 (permalink)
0
Curvy Liz Hurley may have been dropped as the face of Monsoon for being too old, but the newlywed can take comfort in the fact that her body is the shape most British women aspire to.

The 41-year-old actress and model topped a poll of 5,000 women by NW Magazine to find the best British Body Idols.

However, the "size zero" debate was re-ignited as stick thin Victoria Beckham was sandwiched in second place between curvy beauties Liz and TV star Myleene Klass who took third place.

And, worryingly, one-in-10 women admitted that they 'make themselves sick so they can fit in a dress' while one-in eight (13 per cent) admitted taking illegal drugs cocaine or amphetamine just to slim down.

And experts described as "deeply disturbing" the fact that 97 per cent of British women regard a Size 12 figure as "fat".

Victoria, who famously has the same waist measurements as an average eight-year-old girl, was joined by fellow skinny stars Kate Moss, Sienna Miller and Keira Knightley in the Top 10.

Helen Johnston, editor of NW Magazine, said that the poll results showed a trend towards a slimmer body shape.

She said: "Elizabeth Hurley is the British body icon - pencil slim but still curvy, the perfect shape most women desperately want.

"However, ordinary women can comfort themselves with the fact its a 24 hours a day job, requires iron determination and probably very little food.

"For most of us, a body like Elizabeth Hurley's would require a lifetime of sacrifice.

"Victoria Beckham is frequently criticised for her body size, but it seems British women are obsessed with her shape and wouldn't hesitate to swap their body for hers. Women think she looks good."

But busty beauties Kelly Brook, Kate Winslet and Katie "Jordan" Price also featured in the Top 10, proving that not all women aspire to the size zero shape.

However, six-out-of-10 of the women polled (59 per cent) said they thought size zero was attractive, and a similar amount (58 per cent) believe that men find the skeletal look a turn-on.

And a massive 97 per cent of women consider a Size 12 shape to be 'fat'.

But the skinny life must be pretty lonely, as a whopping 97 per cent of the women surveyed prefer to go out with friends who are 'fatter than them'.

Only three per cent said that they were 'happy to have thinner girlfriends', and more than three-quarters (76 per cent) said that they were "jealous" of their thinner friends.

Ms Johnston said: "We all understand the anxiety of going out with a drop-dead gorgeous skinny mate who gets all the attention and leaves us feeling like her fat invisible friend.

"And there's nothing worse than knowing whatever you wear your slimmer friend is always going to look better than you do."

Survey respondents point to celebrities like Victoria Beckham who even manages to make her new best friend Katie Holmes 'look like a gangly giant' and Coleen McLoughlin who 'frequently steps out surrounded by a posse of fatter friends'.

More worryingly, nearly all women (94 per cent) say that they have 'felt fat before a night out', and half say 'they go without food all day', while one-in-10 said that they 'make themselves sick so they can fit in a dress'.

And a third claim to have tried to survive on less than 500 calories a day, the estimated amount a size zero woman has to eat to maintain her tiny size.

And it seems loved ones and colleagues are not doing much to boost the body image of the women around them, as six-in-10 women say their friends have criticised their body shape, while four-in-10 say even their mother urges them to lose weight.

And a fifth claim they can't even sit at their desks without colleagues making jibes about their size.

So it's no wonder that 84 per cent of women say they would be happier if they could lose weight, and two-thirds say they think about their size every 12 minutes.

And some women are going to dangerous extremes to get the figure of their dreams, with 13 per cent admitting they have taken speed or cocaine to slim down, while 37 per cent have resorted to slimming pills, and one-in-five said they have taken laxatives to shed unwanted pounds.

Almost three-quarters of women say they 'can't eat normally and stay a size 12 or less' (73 per cent) and nearly half (48 per cent) 'pretend they've eaten when they haven't'.

Ms Johnston said that the variety of shapes that were voted into the top 100 best bodies showed that not all women had succumbed to the size zero ideal.

However, she warned that the survey also uncovered a worrying number of women who now saw a dangerously low weight as being desirable and were going to great lengths to achieve it.

She said: "The variety of women voted onto the Body Idol list is extraordinary in its breadth - from the tiniest size zero to far more voluptuous celebrities who women admire and secretly envy for being comfortable in their own skin.

"It's also great to see such a high percentage of women over 40, showing that a sexy shape doesn't have to disappear with age. Plus female television presenters - by far the biggest group in the poll - are obviously viewed by women as positive body image role models.

"For the first time, this survey is evidence of the staggering impact size zero has had on British women with six-out-of-10 thinking this minuscule size is desirable.

"It's also deeply disturbing that 97 per cent think Size 12 is fat. No wonder so many women say they can't eat normally anymore because they're trying to achieve the unachievable."

http://www.lifestyleextra.com/ShowStory.asp?story=JO2935665G&news_headline=lucious_liz_is_uk_womens_no_1_body_icon

Zeg eens eerlijk... welke van de 2 vind je knapper?

debster

• Total Posts : 1264
    • Scores: 0
    • Reward points : 0
    RE: Vrouwen willen nog steeds in een minimaatje passen do 11-sep-08 16:40 (permalink)
    0
    Tja eerlijk gezegt vind ik ze beide niet mooi, maar als ik moet kiezen ga ik toch voor het iets vollere.
    Als je een doel voor ogen hebt, zal je dat op een gegeven moment erg helder gaan zien.

Wreckless

• Total Posts : 12570
      • Scores: 32
      • Reward points : 1321
      RE: Vrouwen willen nog steeds in een minimaatje passen do 11-sep-08 16:48 (permalink)
      0
      "But the skinny life must be pretty lonely, as a whopping 97 per cent of the women surveyed prefer to go out with friends who are 'fatter than them'."

super blij

En met "making themselves sick" bedoelen ze dus, vinger in de keel he. boos

Ik vind trouwens dat Ms Johnston het patroon nog een beetje versterkt.
      "Ms Johnston said: "We all understand the anxiety of going out with a drop-dead gorgeous skinny mate who gets all the attention and leaves us feeling like her fat invisible friend."
      Net alsof skinny = drop dead gorgeous. Dat drop dead gedeelte kan nog kloppen. Maar gorgeous?
      []======[] []======[]
      I guess God wanted to make
      something ugly but in great shape
      []======[] []======[]

milo

• Total Posts : 770
        • Scores: 8
        • Reward points : 847
        • Status: online
        RE: Vrouwen willen nog steeds in een minimaatje passen do 11-sep-08 22:01 (permalink)
        0
        zucht...... WIJ MANNEN WILLEN EEN KONT EN TIETEN!!!! EN WAT BABYVET OP JE BUIKJE MAG BEST HOOR!

en toch heb ik t gevoel dat ze t zelfs nu nog niet begrijpen xD

Wreckless

• Total Posts : 12570
          • Reward points : 1321
          RE: Vrouwen willen nog steeds in een minimaatje passen vr 12-sep-08 00:24 (permalink)
          0
          Als we eens allemaal zo'n voorhistorisch vruchtbaarheidsbeeldje aan een touwtje rond onze nek zouden hangen. Dan misschien? knipoog

[]======[] []======[]
          I guess God wanted to make
          something ugly but in great shape
          []======[] []======[]

debster

RE: Vrouwen willen nog steeds in een minimaatje passen vr 12-sep-08 02:44 (permalink)
            0
            Tja, Milo...je hebt gelijk.
            Wat ik het minst mooi vind aan mijn lichaam vinden de mannen juist mooi.

Ik ben zelf een vrouw, maar vrouwen zijn inderdaad maar rare wezens.
            Als je een doel voor ogen hebt, zal je dat op een gegeven moment erg helder gaan zien.

Jola

• Total Posts : 121
              • Scores: 1
              • Reward points : 504
              RE: Vrouwen willen nog steeds in een minimaatje passen vr 12-sep-08 08:29 (permalink)
              0
              Triest. Alles geven voor zo'n ieniminie maatje. Als alleen je kledingmaat nog belangrijk is.

Erger nog is dat ik het ook zie op mn werk, onder mn vriendinnen. Meiden die de hele dag niets eten, ja 1 chocolademuffin ofzo, geen groente, fruit...en klagen dat ze nog steeds 'vet' zijn. Ik zie het niet.

Een vriendin die gewoon idd een week lang niets eet omdat ze dik is (niet echt hoor, ze heeft stevige kuiten van het fietsen en een piep klein buikje, that's it, droomlijf!!!) en in een jurk wil passen. Ik blijf elke keer zeggen dat ik zo met haar zou ruilen en ze niet dik is, maar ja, het zit tussen die oren he?

En uiteraard toen ik nog jong en niet zo slim bezig was, wilde ik zelf natuurlijk ook in een smurfenmaatje passen, waarvoor het water en cracker dieet werd gevolgd. Ik at weken (maanden) niets anders als crackers en water. Zonder beleg uiteraard, en af en toe eens een appel. Je kan raden wat er gebeurde na het avondeten, wat door mn  moeder zo'n beetje naar binnen werd gestouwd...Resultaat, 61 kg bij 1,78m, haaruitval, altijd koud en pijn in mn kont als ik zat op een harde ondergrond. Maar nogsteeds brede heupen. Dus wie ben ik om te oordelen...

Maar zou nu nooit meer terug willen naar toen. Niet op die manier. Dan behoud ik liever mn vetjes.

Georgia_

• Total Posts : 574
                RE: Vrouwen willen nog steeds in een minimaatje passen vr 12-sep-08 11:03 (permalink)
                0
                Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Ik ontmoet maar heel weinig vrouwen die zo bezig zijn. Ik ken een lerares die lesgeeft aan jonge meiden, en daar speelt het ook niet. Dat iemand een verwrongen ideaalbeeld heeft klopt niet, maar ikgeloof dat er een enorme kloof gaapt tussen wat er gezegd wordt, en wat er werkelijk gedaan wordt.  Ik heb 'vroeger' ook wel eens flink gelijnd, maar ben daar ook weer mee op gehouden. Had ik nu aan zo'n enquete meegedaan, dan had ik denk ik ook redelijk 'vreemd' gescoord: heb je wel eens...

Overigens vind ik de opmerkingen van mannen hier irritant: als mannen het maar mooi vinden, moet je het als vrouw ook mooi vinden? Wat een onzin. Ik maak zelf wel uit wat ik mooi vind. Veel mannen houden helemaal niet van spieren, maar ik heb ze toch. Wat interesseert mij dat nou?

natalia

• Total Posts : 132
                  • Reward points : 692
                  RE: Vrouwen willen nog steeds in een minimaatje passen vr 12-sep-08 11:07 (permalink)
                  0
                  @jola heey ik weeg ook 61 kg bij 1.80m :p Maar ik eet wel gezond en veel blij

Vind het ook belachelijk het "size zero" fenomeen.. Heb zo is een jeans in de winkel zien liggen, dat is dus gewoon een maatje 32! Ik denk dat ik er juist 1 been zou in krijgen...

Ik vind een maatje 36-38 mager maar ook gezond dus echt het minimum.. En een vrouw met maatje 40 (zoals bv mijn zus) heeft soms veeeeeeel meer succes bij mannen dan haar stick-thin friends..

Mijn vriendinnen zijn daar allemaal wel vrij realistisch in.. Ze sporten, eten normaal en genieten van hun leven. Een andere vriendin daarentegen is echt super mager maar ik ben er nog steeds niet uit of ze een normaal eetpatroon heeft of niet.. soms is het genetisch he..
                  <message edited by natalia on vr 12-sep-08 11:57>

debster

RE: Vrouwen willen nog steeds in een minimaatje passen vr 12-sep-08 11:10 (permalink)
                    0
                    Georgia, ik denk niet dat het meevalt.
                    Het valt mij juist op dat het steeds meer en erger word.

natalia

• Total Posts : 132
                      • Reward points : 692
                      RE: Vrouwen willen nog steeds in een minimaatje passen vr 12-sep-08 11:57 (permalink)
                      0
                      hoe merk je dat dan debster?

Espi

RE: Vrouwen willen nog steeds in een minimaatje passen vr 12-sep-08 12:10 (permalink)
                        0
                        Daar is wel een punt: namelijk dat er een groot verschil is tussen wat men graag zou willen en wat men ook daadwerkelijk doet.
                        Toch.. er is een groeiende minderheid van meiden die echt een eetstoornis heeft en leeft op een blaadje sla, een crackertje en teveel sigaretten. 

Vraag me dan meteen af of de voorlichting gericht op anorexia-lijders er ook bij stilstaat dat het ook jongens kan treffen.
                         In Argentinië (om maar een zijstraat te noemen, ook maar op BNN-radio gehoord) treft het ook jongens. Is hier een anorectische jongen zeer zeldzaam, daar zou het 1 op 12 zijn.
                        Onlangs hoorde ik van een man, die borstkanker had gehad en een boek schreef om zijn frustratie van zich af te schrijven over de voorlichting over borstkanker.. kwam neer op "nee ik ben geen homo en ja, ook mannen kunnen borstkanker krijgen".

debster

RE: Vrouwen willen nog steeds in een minimaatje passen vr 12-sep-08 12:24 (permalink)
                          0
                          Ik zit op een afvalsite en als ik daar een beetje rodkijk zijn er heel veel mensen met een eetstoornis.
                          Ook meiden die het niet toegeven maar onderhand niks eten.
                          Ook als ik bij mij in de stamkroeg kijk of op straat loop zie ik meiden met skinnybroeken aan die zelf ook skinny zijn.
                          Vandaar dat mijn mening is dat het niet echt meevalt.

Espi

RE: Vrouwen willen nog steeds in een minimaatje passen vr 12-sep-08 13:32 (permalink)
                            0
                            Scheelt wel dat je werkzaam bent in het uitgaansleven, of vergis ik me dan?

violette

• Total Posts : 5332
                              • Scores: 6
                              • Reward points : 665
                              RE: Vrouwen willen nog steeds in een minimaatje passen vr 12-sep-08 13:38 (permalink)
                              0

ORIGINAL: debster

Ik zit op een afvalsite en als ik daar een beetje rodkijk zijn er heel veel mensen met een eetstoornis.
                              Ook meiden die het niet toegeven maar onderhand niks eten.
                              Ook als ik bij mij in de stamkroeg kijk of op straat loop zie ik meiden met skinnybroeken aan die zelf ook skinny zijn.
                              Vandaar dat mijn mening is dat het niet echt meevalt.

Ik vind het wel logisch dat er veel probleemgevallen op dergelijke sites zitten. Maar of dat aandeel tov de totale groep (ook mensen die niet op die sites zitten) nou zo groot is?

*** Je komt nooit op je bestemming aan als je alleen maar op zonnige dagen reist. ***

debster

RE: Vrouwen willen nog steeds in een minimaatje passen vr 12-sep-08 14:12 (permalink)
                                0
                                Klopt, in verhouding zal je daar meer probleemgevallen zien, maar valt het jullie dan niet op als je naar die jonge meiden van tegenwoordig kijkt?

violette

• Total Posts : 5332
                                  • Scores: 6
                                  • Reward points : 665
                                  RE: Vrouwen willen nog steeds in een minimaatje passen vr 12-sep-08 14:13 (permalink)
                                  0
                                  Nou ik moet eerlijk zeggen dat het me juist opvalt dat het overgewicht onder de jeugd erg toeneemt, maar dat kan er los van staan natuurlijk super blij

*** Je komt nooit op je bestemming aan als je alleen maar op zonnige dagen reist. ***

twirre

• Total Posts : 1661
                                    • Reward points : 737
                                    RE: Vrouwen willen nog steeds in een minimaatje passen vr 12-sep-08 14:14 (permalink)
                                    0
                                    de 1e foto vind ik mooier dan de 2e, zo mager ..doet me denken aan foto's van mensen in een concentratie kamp.
                                    Ik denk dat we toch lichtelijk gehersenspoelt worden door wat we op tv en in de bladen zien.
                                    mt.38/40 is toch verre van dik.
                                    Maar goed ik loop zelf ook altijd te zeuren over mijn lijf dus doe net zo hard mee .Bij een ander vind ik het vaak geen enkel punt en bij mezelf vind ik het niks..slaat eigenlijk ook nergens op. Hoe moet het zijn als we 60+ zijn ? zouden we er dan nog zo uit willen zien of zouden we er in berusten?

Georgia_

• Total Posts : 574
                                      RE: Vrouwen willen nog steeds in een minimaatje passen vr 12-sep-08 14:16 (permalink)
                                      0
                                      Ik ga toch zeer regelmatig uit, en zie het maar heel zelden. Ik ben ook lid van een afvalsite, waar ik eerder veel kwam om een voedingsmiddelentabel in te vullen (valtaf.nl, ook je KEV wordt uitgerekend e.d., dus eerder vond ik dat heel handig), en ja, daar zitten ook wel van die mensen.

Maar ik denk dat het veel te weinig eten ook nog altijd te maken heeft met het schrikbarende gebrek aan kennis over voeding: ik spreek regelmatig mensen uit álle categorieën/leeftijden die nog altijd denken dat minder beter is. En dat kan ik me al uit mijn jeugd uit mijn moeders Margriet en Libelle herinneren: nachtmerrie-achtige diëten van 600, 700 kcal per dag. En dat werd geprézen.
                                      Ik denk dat het nu meer opvalt, omdat het bekender wordt d.m.v. internet e.d., en er veel meer bekend is over eetstoornissen.

En ik zie hier in 'ons dorp' ook wel veel skinnymeiden, maar dat is dan meer het tengere van de jeugd, een beetje 'Lolita'. Na een paar jaar worden het allemaal flinke moppen (en dat is dan weer een ander probleem).

Het is ook eigenlijk heel grappig wat allemaal uit zo'n onderzoek komt: uit statistische gegevens blijkt dat mensen steeds dikker worden en er veel jeugdigen zijn met overgewicht, en anderzins zou iedereen streven naar 'size 0'?
                                      Er is een tijdje geleden een documentaire geweest van Louise Redknapp over dit onderwerp, waarin ze ook ging praten met meisjes in een behandelcentrum voor eetstoornissen. De dames daar vertelden dat het niet werd ingegeven door de media, maar door de behoefte aan beheersing en controle over eigen leven en lichaam.

sis

• Total Posts : 30873
                                        • Scores: 617
                                        • Reward points : 2073
                                        • Status: online
                                        RE: Vrouwen willen nog steeds in een minimaatje passen vr 12-sep-08 14:33 (permalink)
                                        0
                                        Ik moet zeggen.. als ik om me heen kijk zie ik ook vaak de uitersten, ofwel te mollige mensen, ofwel echte sprietjes. Ik denk dat het allebei uiteindelijk niet helemaal okee is. In principe zou iedereen "normaal" moeten zijn, wat meteen de vraag oproept wat normaal is.

Maar wat ik wil zeggen is, dat ik geloof, dat iedereen die flink buiten het normale valt, om verkeerde redenen eet (of juist niet eet). Om ellende en emotie weg te eten bijvoorbeeld, of om aan een onhaalbaar ideaal te voldoen. Hoe dan ook, ligt de achtergrond voornamelijk in de psyche volgens mij. Zoals Georgia ook noemt, de beheersing willen hebben over leven en lichaam en daar dan wat in doorslaan.

Minimaatjes zijn voor mij geen doel, ik let niet op maten, maar kijk gewoon wat lekker zit.

Verder vind ik het juist leuk dat er gezegd wordt dat mannen best tieten en kont willen zien. Lekker realistisch en relativerend toch super blij

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
                                          Change Page: 123 > | Showing page 1 of 3, messages 1 to 20 of 42

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                          • No New Messages
                                          • Hot Topic w/ New Messages
                                          • Hot Topic w/o New Messages
                                          • Locked w/ New Messages
                                          • Locked w/o New Messages
                                          • Read Message
                                          • Post New Thread
                                          • Reply to message
                                          • Post New Poll
                                          • Submit Vote
                                          • Post reward post
                                          • Delete my own posts
                                          • Delete my own threads
                                          • Rate post

2000-2012 ASPPlayground.NET Forum Version 3.9