|
Author |
Chriskederat
-
Total Posts
:
245
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
Wanneer beginnen met uitdrogen?
zo 03-feb-08 14:49
( permalink)
Beste Juliette en anderen, Ik zit met het volgende: In de wedstrijdvoorbereiding zit in je de regel op een dieet van lage cal's, laag vet en een hoop eiwitten. Daar hoort een hoop vloeistof bij, zoals water. Vanaf welk moment tot aan de wedstrijd begin je met het laten afvloeien van vocht om je huid droog te trekken? De laatste 2 weken of eerder of juist later...of is dat per persoon verschillend. Ik hou op dit moment geen vocht vast, maar wil het wel zo strak mogelijk krijgen. Heb je een advies daaromtrent*? Alvast bedankt. * Ik kon het nergens op de site vinden...
I'm not totally useless, I can be used as a bad example...
|
|
|
|
Moob
-
Total Posts
:
14763
- Scores: 91
-
Reward points
:
1420
-
|
RE: Wanneer beginnen met uitdrogen?
ma 04-feb-08 23:30
( permalink)
Lijkt mij dat je pas zo laat mogelijk het vocht uit je lichaam wil hebben. Daar begin je een paar dagen voor je wedstrijd mee. Vaak nemen wedstrijd atleten de avond vóór hun wedstrijd een halve fles (rode?) wijn. Drijft vocht af. (en als bijkomstigheid ben je wat minder zenuwachtig en slaap je misschien wat beter in.  )
|
|
|
|
patrick
-
Total Posts
:
2811
- Scores: 7
-
Reward points
:
778
-
|
di 05-feb-08 12:12
( permalink)
meestal verhoog je in de week voor je wedstrijd je waterinname drastisch (6-8 L). Vervolgens verminder je dit 2 dagen voor je wedstrijd tot een liter of twee. En de dag voor je wedstrijd stop je met drinken rond een uur of 5 smiddags. Een en ander wellicht ondersteund met diuretica. Dag van de wedstrijd, afhankelijk van je hardheid, alleen kleine slokjes nemen. tegelijkertijd verhoog je vanaf 1-2 dagen voor de wedstrijd je hoeveelheid koolhydraten
|
|
|
|
Chriskederat
-
Total Posts
:
245
-
Reward points
:
0
-
|
wo 06-feb-08 08:06
( permalink)
Thanx. Ik zit al op 6-7 liter per dag, dus dat wordt dan een litertje of 9-10 per dag.... Gekheid, ik weet wat me te doen staat.
|
|
|
|
miemie
-
Total Posts
:
7862
- Scores: 74
-
Reward points
:
1639
-
|
wo 06-feb-08 10:25
( permalink)
 "Het leven is een klim,maar het uitzicht is prachtig"
|
|
|
|
miemie
-
Total Posts
:
7862
- Scores: 74
-
Reward points
:
1639
-
|
wo 06-feb-08 10:29
( permalink)
Nog iets Derat,je mag 1-2dagen voor de wedstrijd je koolhydraten verhogen,blij zekers?????? 
 "Het leven is een klim,maar het uitzicht is prachtig"
|
|
|
|
patrick
-
Total Posts
:
2811
- Scores: 7
-
Reward points
:
778
-
|
wo 06-feb-08 15:20
( permalink)
ORIGINAL: Chriskederat Thanx. Ik zit al op 6-7 liter per dag, dus dat wordt dan een litertje of 9-10 per dag.... Gekheid, ik weet wat me te doen staat. pin me er niet op vast he. Ieder lichaam is anders. Kan alleen vertellen hoe ik het ooit gedaan heb. Ikzelf was te laat begonnen met carbloaden achteraf gezien. Als je zondag de wedstrijd hebt zou ik zaterdag om 6 uur beginnen met laden. Ik weet niet of je lasix of iets dergelijks gaat gebruiken? Maar wees daar voorzichtig mee, begin gewoon met minimale doseringen en pas opvoeren indien het gewenste resultaat niet komt. Niet meteen al 2-3 tabs naar binnen werken En stoppen met drinken is ook afhankelijk van het feit hoeveel vocht je momenteel vasthoudt. Zolang je merkt dat je al vrij droog staat kan je dit uitstellen, alleen het onderhuidse vocht moet dan nog de spiercel in.
|
|
|
|
Glenn
-
Total Posts
:
3198
-
Reward points
:
0
-
|
wo 06-feb-08 15:51
( permalink)
Zaterdag om 6 uur vind ik te laat. Je moet niet vergeten dat de bedoeling met carbloading is om vocht in je spiercellen te krijgen, op dat moment krijg je al bijna geen vocht meer binnen. Daarnaast kan je beter op donderdag of vrijdag beginnen en kan je steeds meer KH innemen, als je vindt dat je wat voller moet worden. Dat gaat vrij lastig als je te laat begint.
|
|
|
|
Ms. Olympia
-
Total Posts
:
412
- Scores: 15
-
Reward points
:
832
-
|
wo 06-feb-08 20:57
( permalink)
Mijn mening is dat als je er 2 weken voor de wedstrijd goed uitziet je juist geen gekke dingen moet doen want je kunt nl. niet in 1 of 2 weken nog beter in shape komen. Je moet 2 weken voor de wedstrijd eigenlijk al klaar zijn want de laatste week moet je niets meer doen dan wat cardio om de KH door je lichaam te krijgen en poseren, veeeel poseren daar wordt je ook harder van. Het gebruik van diuretica doet vaak meer kwaad dan goed er kan veel fout gaan en je voelt je klote en dat is te zien op het podium. Je zegt dat je nu geen vocht vasthoudt dus zou ik gewoon dit blijven drinken tot 3 dagen voor de wedstrijd dan halveren en de dag daarop weer halveren en de dag ervoor op de dag niet meer dan een halve liter en voordat je naar bed gaat een steak met alles erop en eraan, ook patat erbij (met mate natuurlijk) en een paar glazen witte wijn. KH "laden"een paar dagen voor de wedstrijd, veel te riskant, daar doe ik niet aan pas de avond ervoor voordat ik ga slapen. De dag vd wedstrijd drinken (slokjes) wanneer je dorst hebt en de koolhydraten over de dag verdelen, niet in een keer, je moet een beetje kijken naar de aderen op je armen, verdwijnen die dan moet je wat eten en drinken. Ikzelf heb dit zo gedaan op de Ms. O in 2001, we hadden toen een test op diuretica dus mocht dit niet gebruikt worden. Gebruik je diuretica dan moet je dit heel goed doen want maak je een foutje dan gaat het echt mis en je krijgt een terugslag na de wedstrijd die je een week kost en als je daarna een andere wedstrijd doet dan kun die week niet missen. Wil je diuretica gebruiken dan moet je iemand vinden die daar heel veel ervaring mee heeft maar onthoud wel dat wat voor de een werkt niet voor jou hoeft te werken. Ikzelf heb in het verleden met diuretica slechte ervaringen gehad en het ergste is dat je met koppijn en het gevoel dat je ieder moment onder uit kan gaan staat en dat moet niet de bedoeling zijn want die dag is de dag en dan moet je juist super voelen.
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1823
-
|
wo 06-feb-08 22:25
( permalink)
Er spookt nog altijd de uitspraak van Dan Duchaine door mijn hoofd, namelijk dat je iemand die zware diuretica heeft gebruikt, met 1 banaan om zeep kan helpen.
|
|
|
|
mariska
-
Total Posts
:
4215
- Scores: 1
-
Reward points
:
0
-
|
do 07-feb-08 14:03
( permalink)
En smeren met Sperti Preparation H  .... wordt dat nog gedaan tegenwoordig?
-The one unchangeable certainty is that nothing is unchangeable or certain.- John F kennedy - I like long walks. Especially when they're taken by people who annoy me.
|
|
|
|
Chriskederat
-
Total Posts
:
245
-
Reward points
:
0
-
|
vr 08-feb-08 08:31
( permalink)
Ik zit nu op ongeveer 6 liter water per dag, juist omdat ik hoog in mijn eiwitten zit. Ik hou echter geen druppel vocht vast en pis het net zo hard weer uit. 's Ochtends staat het vel erg strak en dat verandert pas op het moment dat ik wat ga drinken. Ik poseer elke dag een half uurtje en dat is inderdaad meteen een goede halve work-out. Ik heb ook niet echt de puf meer om én KT te doen én cardio. Qua vochthuishouding zit het geloof ik wel goed, maar wil niet het risico lopen dat ik een dag voor- of op de dag van de wedstrijd vol ga lopen... Ik verwacht de week voor de wedstrijd klaar te zijn met het vet er af te werken. Ik denk ook dat ik vanaf dat moment langzaam aan Kh moet gaan laden en mijn vocht omlaag moet gooien. Dat zal inderdaad op een litertje per dag zijn en de dag van de wedstrijd alleen de mond nat maken. Ik hoef op dit moment geen diuretica te gebruiken, dus dat is dan een voordeeltje. Op 23 februari is TranceEnergy, dus daar wordt goed aan cardio gedaan, zeg maar...  kunnen we meteen zien hoe het lichaam er uit ziet als het glimt van het zweet. Bedankt voor alle reacties en ik zal blij zijn wanneer ik de extra carbs kan gaan laden. Ik doe een moord nu voor een echte pizza....
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30873
- Scores: 618
-
Reward points
:
2073
-
Status: online
|
vr 08-feb-08 11:21
( permalink)
Even volhouden nog Chris! Die pizza is een kwestie van tijd. Eerst
|
|
|
|
Glenn
-
Total Posts
:
3198
-
Reward points
:
0
-
|
vr 08-feb-08 12:22
( permalink)
Misschien zie je mij wel rondlopen op Trance Energy  En anders zie je me wel bij JB Cup.
|
|
|
|
Ms. Olympia
-
Total Posts
:
412
-
Reward points
:
832
-
|
wo 13-feb-08 19:50
( permalink)
Wow Als ik jouw metabolisme had dan had ik het wel geweten! want ik ben wel met de fysiek gezegend maar niet met het metabolisme (veel en dan bedoel ik heeeel veeeel cardio, waar ik een bloedhekel aan heb), mazzelaar. Niets anders doen als anders tot de avond voor de wedstrijd want dan gaat die pizza erin met een fles wijn (wit, rood, maakt mij niets uit als die maar goed is) en dan de hele nacht op de WC zitten en de volgende dag de show stelen. Wat ik hiermee wil zeggen is: wanneer je geen vocht vast houdt en in shape bent (dus je huiswerk hebt gedaan) wat moet je dan nog meer doen? er nog beter uizien? dat kan niet! er is geen vocht, geen vet, dus je hoeft er alleen maar de avond van te voren eten in te gooien, op de WC zitten en proberen te slapen als een roos, zo simpel is het.
|
|
|
|
Ms. Olympia
-
Total Posts
:
412
-
Reward points
:
832
-
|
wo 13-feb-08 20:08
( permalink)
oh ja, als je nu heel erg trek hebt in pizza kan die als dit 1x doet echt geen kwaad hoor, denk zelfs dat die extra motivatie geeft want die pizza geeft energie en die heb je nodig om hem er weer af te werken. oeps daar mijn geheim, gewoon jezelf belonen om daarna jezelf weer af te straffen. Bovenstaande kan natuurlijk alleen als alles volgens schema gaat want vet worden doe je natuurlijk niet in een week (=vocht) dus zeker niet van 1x zondigen.
|
|
|
|
Chriskederat
-
Total Posts
:
245
-
Reward points
:
0
-
|
wo 13-feb-08 22:37
( permalink)
Dat is erg goed nieuws, die pizza dan  . Ik begin toch wel een beetje chaggie te worden zo langzamerhand. Ik ben gezakt naar onder de 7% en dat is wel erg ver al. In principe neig ik er naar om keihard door te gaan en zo hard mogelijk op het podium te komen. Als ik zie wat er tegenwoordig staat, dan moet je ook wel. Zeker met mijn fysiek, ik oog wat lichter dan ik ben voor mijn gevoel. Maar pizza is wel erg lekker.....
|
|
|
|
bodybuildingextreem
-
Total Posts
:
91
-
Reward points
:
646
-
|
wo 13-feb-08 22:59
( permalink)
waarom drinken jullie 5 à 6 liter /dag
|
|
|
|
Bebo
-
Total Posts
:
1437
-
Reward points
:
132
-
|
wo 13-feb-08 23:37
( permalink)
Train, eet, rust, dag in.... dag uit
|
|
|
|
Ms. Olympia
-
Total Posts
:
412
-
Reward points
:
832
-
|
do 14-feb-08 05:46
( permalink)
Als je zo snel gaat dan zou ik zeker, doe het op Zondag, lekker een pizza eten als een soort beloning. Het kan echt geen kwaad als je dit 1x doet en je zult zien je kunt er dan weer goed tegen aan. Ik werkte sowieso met een junkdag 1 of 2 per week afhankelijk van hoe snel het ging en als het niet opschoot gewoon de junkdag eruit. Op die manier houd je ook je motivatie hoog en dat is misschien nog wel belangrijker dan je suf trainen en dieten.
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|