|
Author |
SheRu
-
Total Posts
:
11219
- Scores: 580
-
Reward points
:
2061
-
Status: online
|
Wanneer ben je het sterkst?
wo 09-mrt-11 15:46
( permalink)
Tip 47:What is the best time of day to train? Mar 9 Written by: Charles Poliquin 3/9/2011 9:31 AM Studies done in Germany and the former Soviet Union, in the sixties and seventies, have shown that maximal strength levels reach their peak values 3 and 11 hours after awakening. In other words, if you wake up at 7:00 AM, you should train at 10:00 or at 18:00. A variety of causes could explain these strength enhanced hours: circardian hormonal fluctuations, neural facilitation, to name a few. One of the other reasons why you want to wait a few hours after awakening before weight training is synovial fluid temperature. Synovial fluid is basically in laymen terms joint lubricant. Apparently it takes three hours before the joints reach an optimal level of warmth, so that the viscosity is optimal. However, for readers who cannot train at these hours, I would not be overly concerned with these statistics. Many professional bodybuilders have trained at very odd hours, and yet displayed very impressive physiques. Bill Pearl trains at 3:00 AM, and so did Boyer Coe in the late seventies and early eighties. bron: Charles poliquin, 2011, http://charlespoliquin.co...e-of-day-to-train.aspx
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11219
-
Reward points
:
2061
-
|
Re:Wanneer ben je het sterkst?
wo 09-mrt-11 16:19
( permalink)
DAt van die fluid verklaart meteen waarom m'n trainingspartner die om 7.40 opstond om om 8.00 in de gym te kunnen zijn z'n training zo verpestte.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Lai
-
Total Posts
:
2365
- Scores: 346
-
Reward points
:
1269
-
Status: offline
|
wo 09-mrt-11 17:24
( permalink)
Hm, doe ik dat toevallig alvast goed; om 8 uur opstaan en 19uur trainen. Hoewel ik in de vroege middag beter in mijn energie zit, volgens mij.
' Expect Nothing, Receive Everything'
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
- Scores: 59
-
Reward points
:
1036
-
|
wo 09-mrt-11 17:34
( permalink)
Ik sta om half 9 op, rond een uur of 3,4 kak ik in en na het warme eten rond een uur of 6 train ik.
WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30873
- Scores: 618
-
Reward points
:
2073
-
|
wo 09-mrt-11 18:38
( permalink)
Ik sta om kwart voor 6 op en train meestal in de avond ergens tussen 7 en 10. Volgens het artikel niet ideaal dus maar ik lees dat ik toch een impressive physique kan bereiken. Yeeyy!
|
|
|
|
De Limburger
-
Total Posts
:
17
- Scores: 1
-
Reward points
:
99
-
|
wo 13-apr-11 23:50
( permalink)
Ligt bij mij puur aan het werk, wat ik gedaan heb, als ik minder intensief werk heb, dan kan ik in de avond veel beter en zwaarder trainen, al bij al ga ik altijd volledig voor een goede training.
|
|
|
|
nails
-
Total Posts
:
588
- Scores: 83
-
Reward points
:
1339
-
|
do 14-apr-11 17:01
( permalink)
Ik train altijd 's morgens. Rond een uurtje of 9 a half 10 beginnen en dan zo'n 60min....75min. ligt aan de training/cardio. Wel lekker vind ik, dan heb de rest van de dag nog
Live your dreams!
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
- Scores: 13
-
Reward points
:
732
-
|
vr 22-apr-11 17:28
( permalink)
perfect! sta op rond zeven en ga trainen rond 18-19u maar denk dat er meer facrtoren van invloed zijn dan enkel het aantal uren wakker!
Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus 
|
|
|
|
Moob
-
Total Posts
:
14763
- Scores: 91
-
Reward points
:
1420
-
|
za 23-apr-11 07:52
( permalink)
Stan maar denk dat er meer facrtoren van invloed zijn dan enkel het aantal uren wakker! Mate van beweging ook lijkt mij?
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11219
-
Reward points
:
2061
-
|
za 23-apr-11 08:19
( permalink)
Ik hou er alleen des ochtends rekening mee.
|
|
|
|
forceman
-
Total Posts
:
1017
- Scores: 32
-
Reward points
:
987
-
|
za 23-apr-11 10:53
( permalink)
ik ben het sterkst s'avonds, nu ja neem wel steeds een pre-workout, maar of dat nu zoveel kilo's in trainingsgewichten scheelt.... neem het ook voor andere dingen, bv als je er een neemt die ook veel aminozuren en zo bevat, helpt dat bij het herstel, dat ondervind ik wel, mag beetje kapotgetraind zijn, aangezien ik na trainiing thuiskom, eeet en uurtje later ga slapen, ben ik smorgens altijd goed hersteld ben nog smorgens gaan trainen, idd minder kracht, en geen effect van pre-workout smorgens, raar he, neem nochtans stevig ontbijt
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|