Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 32
|
Author |
liesje!
-
Total Posts
:
11
- Scores: 0
-
Reward points
:
124
-
Status: offline
|
Wat doe ik verkeerd..?
za 12-nov-11 20:48
( permalink)
Eerst even voorstellen..! Ik ben Elizabeth, 22 jaar oud. En ik zou heel, heel graag wat hulp willen hebben met mijn voeding/sport plan.. Ik ben in een jaar tijd ongeveer 20 kilo afgevallen. Weeg nu 87 kilo. Ik ging een jaar geleden door mijn enkel, en moest stoppen met fitness. Was daarna moeilijk om de draad weer op te pakken, en dat duurde dus ook even. Half jaar geleden weer begonnen. Ben nu een half jaar bezig, en nog geen kilo afgevallen. Wel af en toe heen/weer, maar t blijft hetzelfde! Zo frusterend! Ik probeer in ieder geval drie/vier keer in de week te fitnessen. + 1 keer een avond hardlopen (1,5 uur) Tijdens fitness begin ik met 20 minuten cardio, daarna een uur krachttraining, en dan nog 20 minuutjes cardio. Voor mijn werk heb ik niet zoveel energie nodig, ik werk op kantoor. Met eten zit ik rond de 1300 cal per dag. (1.75m lang!) Eten: ontbijt 3 boterhammen met tonijn/ei. tussendoor: 1 boterham met smeerkaas lunch: 2 boterhammen met iets gezonds. tomaat/ei.. diner: 'gewoon' probeer 3x in de week rijst, 3x aardappel, 1 x pasta. Veel groente, vlees (meestal kip, soms rood) Kook/grill zoveel mogelijk vetvrij.. 's avonds niets meer, ook niet na het sporten. Waarom val ik in vredesenaam niet meer af!? Zou heel blij zijn als er mensen zijn met tips/verbeterpunten..!
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11219
- Scores: 580
-
Reward points
:
2061
-
Status: online
|
Re:Wat doe ik verkeerd..?
za 12-nov-11 20:54
( permalink)
Ik denk dat je te veel sport en te weinig eet. Je lichaam moet ook herstellen en energie hebben, dus dat houdt het zoveel mogelijk vast. Nu gaan afvallen zou -vanuit je lichaam bedacht- niet handig zijn, want het zit in een periode van schaarste.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30875
- Scores: 618
-
Reward points
:
2073
-
|
za 12-nov-11 21:00
( permalink)
Ik mis vetten en fruit in je voeding, vind dat je veel koolhydraten eet (naar verhouding) en ook te weinig kcals Wel super dat je al 20 kilo hebt weten te lozen trouwens  en welkom hier!
|
|
|
|
Dave Hawk
-
Total Posts
:
2723
- Scores: 108
-
Reward points
:
2072
-
|
zo 13-nov-11 11:23
( permalink)
Al het brood er uit gooien en inwisselen voor eiwitrijke voeding, je maalijden verdelen over 6 porties (om de 2,5 a 3 uur). Wel zorgen dat je voor het sporten iets met koolhydraten eet voor de energie. Je kunt er b.v. Energize (XXL Nutrition) bij nemen, dat zorgt voor ondersteuning bij het afvallen en zorg voor een enorme energie rush en focus.
|
|
|
|
liesje!
-
Total Posts
:
11
-
Reward points
:
124
-
|
zo 13-nov-11 12:01
( permalink)
Thanks voor jullie reacties. Dat mijn lichaam in 'spaarstand' zit kan ik niet helemaal begrijpen.. Als ik toch meer cal verbruik dan dat ik binnenkrijg, moet mijn lichaam het toch ergens anders vandaan halen? Ik probeer sporten afwisselend te houden, elke keer wat zwaarder, andere cardio, zodat het niet 'saai' word en ik er niet aan 'wen'. Misschien inderdaad te veel koolhydraten, maar brood eruit gooien? Ik moet er 's ochtends om vijf uur uit, en heb liever geen honger tot de pauze, dan wordt t zo moeilijk. wat kan ik dan het beste nemen 's ochtends? die drie volkoren boterhammen werkten voor mij altijd goed, omdat ze vullen.. En voor de lunch..?
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11219
-
Reward points
:
2061
-
|
zo 13-nov-11 13:43
( permalink)
liesje! Thanks voor jullie reacties. Dat mijn lichaam in 'spaarstand' zit kan ik niet helemaal begrijpen.. Als ik toch meer cal verbruik dan dat ik binnenkrijg, moet mijn lichaam het toch ergens anders vandaan halen? Ik probeer sporten afwisselend te houden, elke keer wat zwaarder, andere cardio, zodat het niet 'saai' word en ik er niet aan 'wen'. Misschien inderdaad te veel koolhydraten, maar brood eruit gooien? Ik moet er 's ochtends om vijf uur uit, en heb liever geen honger tot de pauze, dan wordt t zo moeilijk. wat kan ik dan het beste nemen 's ochtends? die drie volkoren boterhammen werkten voor mij altijd goed, omdat ze vullen.. En voor de lunch..? DE veranderingen die jij van je lichaam vraagt kosten energie, en die heeft het niet. Dan gaat 't niet nutteloos energie verbranden, maar juist de verbranding omlaag gooien. Maar ik begrijp dat het idee tegenstrijdig aanvoelt.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11022
- Scores: 1135
-
Reward points
:
2079
-
|
zo 13-nov-11 14:35
( permalink)
Dat mijn lichaam in 'spaarstand' zit kan ik niet helemaal begrijpen.. Als ik toch meer cal verbruik dan dat ik binnenkrijg, moet mijn lichaam het toch ergens anders vandaan halen? Ik probeer sporten afwisselend te houden, elke keer wat zwaarder, andere cardio, zodat het niet 'saai' word en ik er niet aan 'wen'. Ik kan mij voorstellen dat je het niet begrijpt, maar eigenlijk is het doodsimpel, je lichaam heeft energie nodig en die haalt het uit je voeding op het moment dat je te weinig voeding binnen krijgt gaat je lichaam dus steeds zuiniger om met de aanwezige voedingsstoffen waardoor je stofwisseling uiteindelijk in spaarstand komt, als je dan nog steeds te weinig voeding binnen krijgt zal het dus je aanwezige spiermassa op gaan eten en dat laatste heb je juist zo hard nodig omdat spieren energie verbruiken en vet amper. De truc is dus zoveel voeding binnen te krijgen dat je voldoende binnen krijgt om spiermassa op te bouwen en waardoor je dus door verhoging van je basisstofwisseling uiteindelijk juist af zal vallen. Nu krijgt je lichaam te weinig binnen om af te vallen. Kortom je moet meer eten!!!
<message edited by SheRu on zo 13-nov-11 17:24>
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
liesje!
-
Total Posts
:
11
-
Reward points
:
124
-
|
zo 13-nov-11 17:23
( permalink)
Kortom je moet meer eten! Da's leuk Maar dan dus gewoon wat handjes noten tussendoor, fruit ipv vitaminetabs? dan moet k er per dag toch wel zon 300 cal bij kunnen eten.. Is dat genoeg? Of echt méér boterhammen, rijst, kip..
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11219
-
Reward points
:
2061
-
|
zo 13-nov-11 17:46
( permalink)
Nootjes is altijd een goed idee, en die vitamine tabs zou ik inderdaad vervangen, wel zou ik ook kijken naar de tip van Dave om te kijken naar andere bronnen dan brood, maar da's ook net een kwestie van wat makkelijk in te passen is in je dagelijks leven. Ik neem zelf bijv. niet graag havermout mee naar de uni.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30875
-
Reward points
:
2073
-
|
zo 13-nov-11 18:57
( permalink)
Het is al prima uitgelegd. Je lichaam is zo efficiënt dat het leert omgaan met te weinig voeding, daarom val je niet meer af maar op de lange termijn is het geen gezonde situatie. Olijven, avocado's, vette vis, nootjes zijn dingen die redelijk makkelijk in te voegen zijn en een aardige energiedichtheid hebben. Ophogen naar 1600 kcals lijkt me een prima start, je moet het ook weer niet te snel doen, je lichaam moet de kans krijgen om te wennen aan een nieuwe situatie. Je zou het zelfs met 100 of 150 kcal per week kunnen doen.
|
|
|
|
liesje!
-
Total Posts
:
11
-
Reward points
:
124
-
|
zo 13-nov-11 19:26
( permalink)
Ga ik het gewoon zo uitproberen, hopelijk met meer resultaten op den duur! En inderdaad ga ook even uitzoeken wat ik voor brood kan nemen. Allen hartelijk dank!
|
|
|
|
Shan-on
-
Total Posts
:
258
- Scores: 37
-
Reward points
:
279
-
|
wo 16-nov-11 11:21
( permalink)
Hoi Liesje, In veel gevallen lijk je erg veel op mij. Misschien interessant voor je om mijn bodyblog te lezen, omdat ik tegen veel dingen ben aangelopen waar jij nu tegenaan loopt. Mijn blog vind je hier: http://forum.body-fitness.nl/Progress-Shanon-gestart-290811-m701320.aspx Wat ik je verder wil meegeven, zijn inderdaad alle bovenstaande tips  en een kleine opmerking op je training. 20 min. cardio voor krachttraining is eigenlijk niet nodig. Ik weet niet meer precies hoe het nou zit (iemand help?), maar een korte warming up is voldoende. Bijvoorbeeld 5-10 minuten op een niet al te hoog tempo, waardoor je spieren lekker warm zijn als je aan de krachttraining begint. Misschien een tip, plaats anders je trainingsschema even? Ook daar kunnen veel mensen je heel veel goede tips voor geven! Cardio ná een flinke krachttraining is wel lekker en dan functioneerd je vetverbranding optimaal. Na de krachttraining pak ik meestal een 25-30 minuten cardio. En het gedoe met eten, is en blijft soms lastig. Zelf vind ik het gemakkelijk om een vervangend ontbijt te eten ipv brood. Neem bijv. een bakje kwark met fruit, muesli oid. En noten in je voeding is geen overbodige luxe De meeste Koolhydraten in je voeding die je nodig hebt haal je daarmee uit nuttige dingen, zoals fruit, aardappels, rijst & pasta. Brood bevat veel koolhydraten, dat is voor de meeste sporters een reden om dit zo weinig mogelijk te eten. Liever iets met eiwitten. Ik hoop dat je iets aan mijn warrige en bult info hebt En welkom op het forum tot slot!
|
|
|
|
Body Empowerment.nl
-
Total Posts
:
8
-
Reward points
:
73
-
|
wo 07-dec-11 21:14
( permalink)
Hoi, Op mijn website plaats ik de beste voedingsmiddelen die er zijn voor een gezond lichaam en geest. Kies uit die producten en als ze er niet opstaan, dan hoef je ze ook niet te nemen. Suiker is een van de grootste factoren bij niet afvallen!!! http://www.bodyempowerment.nl/
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30875
-
Reward points
:
2073
-
|
wo 07-dec-11 22:49
( permalink)
 Ook welkom. Wat niet op je site staat hoeven mensen niet te nemen? Ik heb gekeken en wellicht kijk ik er overheen maar ik zie niet zoveel over voeding en supps staan, of je moet de columns bedoelen? Suiker is slecht, dat ben ik wel met je eens.
|
|
|
|
hehoi
-
Total Posts
:
3606
- Scores: 11
-
Reward points
:
1640
-
|
do 08-dec-11 07:48
( permalink)
@Sis Op home doorscrollen naar beneden staan de nuttige en 'goede' voedingsmiddelen.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30875
-
Reward points
:
2073
-
|
do 08-dec-11 09:40
( permalink)
Oja! Inderdaad niet ver genoeg door gescrold, ik zie algemene en deels nuttige info
|
|
|
|
Body Empowerment.nl
-
Total Posts
:
8
-
Reward points
:
73
-
|
do 08-dec-11 17:13
( permalink)
Ik zal deze lijst binnenkort aanvullen met meerdere delen! Als je die voedingsmiddelen neemt, dan kan je alleen nog maar aankomen als je er veel te veel van eet!
|
|
|
|
liesje!
-
Total Posts
:
11
-
Reward points
:
124
-
|
do 05-jan-12 08:22
( permalink)
Tijdje niet meer ingelogd hier, tnx voor je reactie Shan-on.. Heb inmiddels cal verhoogd naar 1600 per dag: Ontbijt (6.00): 2 boterhammen, 2 rijstwafels met smeerkaas / ei / tonijn Tussendoor(9.30): Suikervrije mueslireep, 1 st fruit Tussendoor (11.30) handje noten Lunch (12.30): 2 boterhammen met kaas, 1 st fruit, tomaat/komkommer, Tussendoor (15.30): 2 rijstwafels of st fruit Diner (17.30): 75 gr aardappel/rijst/pasta, véél groente, 100-150 gr kip/vis/soms rood vlees. Daarna soms nog fruit of noten, ei, kwark oid. Ben minder streng voor mezelf met 't eten. Let er vooral op dat ik gezond eet, hoeveelheid vind ik minder belangrijk. Zal toch niet snel boven die 1600 komen. Helaassss nog steeds niets afgevallen, zelfs 1 kilo aangekomen.  Beetje wanhopig aan het worden haha, manlief word 'r niet goed van. Mochten er nog mensen met tips zijn, graaaag!!!!
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11219
-
Reward points
:
2061
-
|
do 05-jan-12 08:45
( permalink)
En wat zegt je kleding/meetlint? Ben je ook vetter of groter geworden?
|
|
|
|
liesje!
-
Total Posts
:
11
-
Reward points
:
124
-
|
do 05-jan-12 08:48
( permalink)
Erg weinig verschil.. merk die kilo erbij niet echt, maar 't is ook maar een kilo. Maar een (klein) maatje minder? Niet echt!
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|