|
Author |
fiekefietje
-
Total Posts
:
3
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
Wat vinden jullie van mijn trainingsschema?
di 24-mrt-09 15:02
( permalink)
Lieve allemaal, Sinds een tijdje ben ik aan het sporten om er van de zomer weer een btje fatsoenlijk bij te lopen. Ik ben heb eerst zelf een tijdje aangekloot (zeg maar), alleen dit werkte niet echt dus ben ik informatie gaan zoeken. Ik zal me even voorstellen. Ben Fieke (groentje op deze site), 25 jaar jong, 1,79m en ik weeg 72,5kg. Niks te klagen eigenlijk, alleen mag het allemaal wat strakker en mogen mn zogenoemde love handles weg. Wat doe ik nu: ik let op wat ik eet. Ik eet zo ongeveer op een dag 1200 cal. Ik moet er 1550 eten (dagelijkse behoefte). Als ik sport mag ik er zelfs 1960 eten ongeveer. Ik heb gelezen dat ik minder cal. moet eten dan ik er verbruik om af te vallen dus dat doen we dan maar. Ik sport zo'n 4 x in de week en dan ongeveer 1 uur. Het volgende schema wil ik nu gaan doen, deze heb ik op deze site gevonden: week 1 t/m 3, trainingstempo 2-0-2, rust tussen sets 60sec, trainings gewicht is niet belangrijk, maar alle sets moeten makkelijk en soepel gaan. Uitvoering is het belangrijkst 10min fietsen Squat 3*15 Bend over row 3*15 Bench press 3*15 Pull down 3*15 Mill. press 3*15 Barbell curl 2*15 Push down 2*15 Calf rais 2*15 20 min cardio crosstrainer week 4 t/m 6, trainingstempo 1-0-2, rust tussen sets 90sec, trainings gewicht iets belangrijker, laatste set moet moeilijk gaan, maar uitvoering blijft het belangrijkst 10min fietsen Squat 3*15 Bend over row 3*15 Bench press 3*15 Pull down 3*15 Mill. press 3*15 Barbell curl 2*15 Push down 2*15 Calf rais 2*15 20 min crosstrainer Week 7 RUST Week 8 en 9 zelfde oefeningen alleen 12 reps ipv 15, 2-0-2 tempo, 90 sec rust. Door de minder reps kan je het gewicht gaan verhogen. Laatste set moeilijk Week 10 en 11 zelfde oefeningen alleen 10 reps ipv 12, 2-0-2 tempo, 120 sec rust. Door de minder reps kan je het weer gewicht gaan verhogen. Laatste 2 sets moeilijk Week 12 en 13 zelfde oefeningen alleen 8 reps ipv 10, 1-0-2 tempo, 120 sec rust. Door de minder reps kan je het weer gewicht gaan verhogen. Alle sets moeilijk. Wat vinden jullie van dit alles?? Hebben jullie nog wat goude tips?? Of do's & don't die belangrijk zijn? Ik wil het nu namelijk professioneel aanpakken en resultaat zien! Het is immers zo zomer! Alvast bedankt!! Greetings Fieke
<message edited by fiekefietje on di 24-mrt-09 15:11>
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11219
- Scores: 580
-
Reward points
:
2061
-
|
RE: Wat vinden jullie van mijn trainingsschema?
di 24-mrt-09 15:03
( permalink)
1400 calorieën op een daG?! Zijde gij helemaal betoeterd? Ik ben kleiner dan jij, maar zou werkelijk geen boek meer kunnen lezen, als ik ineens nog maar 1400 kcals mag eten.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11219
-
Reward points
:
2061
-
|
di 24-mrt-09 15:04
( permalink)
't Schema lijkt me an sich niet fout, maar wel teveel als je dit 4 keer per week wilt gaan doen. Dit lijkt me voor 2 keer in de week de max. Is het de bedoeling om 4 keer per week krachttraining te gaan doen? Of wil je bijvoorbeeld krachttraining afwisselen met groepslessen/zwemmen/fietsen.. zoiets?
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
fiekefietje
-
Total Posts
:
3
-
Reward points
:
0
-
|
di 24-mrt-09 15:10
( permalink)
Sheru, ik heb het aangepast. Heb een andere berekening gedaan via internet en had het volgens mij ook fout omschreven. ?? Maar ik zat er echt aan te denken om dit 4 x in de week te doen. Dacht, dan gaat t lekker snel. Heb nog maar 2 maanden en dan begind het zonnetje te schijnen. Ik wil het best afwisselen als dat beter voor me is. Zeg het maar?? Ik ben nog maar een groentje en lees van alles maar of het nu klopt?? Hahahaa.. Bedankt voor je reactie!! Greetings
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11219
-
Reward points
:
2061
-
|
di 24-mrt-09 15:13
( permalink)
Joh, je hoeft je niet te verontschuldigen, 't 'ben je betoeterd' was een soort van grapje hoor. ;-) Gewoon alles blijven posten. Ik vind vaak dat veel van die behoefterekendingen best laag uitvallen. Post gewoon even je huidige eetpatroon in de voedingssectie, en kijk wat de tips zijn die je daar ontvangt, ik denk dat je daar best veel aan hebt.
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
- Scores: 32
-
Reward points
:
1321
-
|
di 24-mrt-09 16:46
( permalink)
ORIGINAL: fiekefietje Sheru, ik heb het aangepast. Heb een andere berekening gedaan via internet en had het volgens mij ook fout omschreven. ?? Maar ik zat er echt aan te denken om dit 4 x in de week te doen. Dacht, dan gaat t lekker snel. Heb nog maar 2 maanden en dan begind het zonnetje te schijnen. Ik wil het best afwisselen als dat beter voor me is. Zeg het maar?? Ik ben nog maar een groentje en lees van alles maar of het nu klopt?? Hahahaa.. Bedankt voor je reactie!! Greetings De truuk om optijd aan te komen, is op tijd te vertrekken. En niet om te hard te rijden. Ook dit jaar komt de zomer niet onverwacht. Je hàd dus eerder moeten beginnen. Maar ik wil je niet ontmoedigen, er kan nog heel wat gebeuren. Hoe lang duurt zo'n training? Lijjkt mij te lang iig. Je zou zo'n uurtje mogen trainen. Doe daar nog wat opwarming en stretchen bij, dan kan het wat langer duren, maar een uur echt aktief zijn is lang genoeg. Duurt het langer dan ga je jezelf inhouden en maakt je lichaam ook cortisol aan, want niet zo gunstig is. Daarom: 10 minuten fietsen schrappen, 20 min cardio schrappen. Doe je cardio maar los van je training, 's morgens vroeg of op andere dagen. Ik zou niet liggen klooien met tempo, concentreer je op de oefening zelf, das al moeilijk genoeg, zeker voor een beginner. Reken mezelf nog steeds bij de beginners trouwens. Het idee van veel reps met weinig gewicht "om de oefening te leren" is fout. Als je een oefening leert kan je best zes reps gebruiken. Dat is ongeveer het maximum en kan je je concentreren op elke rep. Daarna gaat de concentratie achteruit en wordt het slordig. Je kan wèl meer sets doen. Je kan goed 4x per week KT doen, maar dan zou ik het volgende schema pakken: schema a Squat 4x6 Bend over row / Bench press 4x6 db curl / zittende triceps extension 2x6 schema b deadlift 4x6 Pull down / Mill. press 4x6 Barbell curl / liggende triceps ext 2x6 en die twee dan 2x per week. Kuiten zou ik niet trainen. Tot aan je knieën in de Middellandse zee. Wie ziet dan je kuiten?
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
fiekefietje
-
Total Posts
:
3
-
Reward points
:
0
-
|
do 26-mrt-09 11:24
( permalink)
Ik heb mn schema aangepast na jullie tips met ook andere toestellen: maandag 10 min roeien (opwarmen) Pull down 3 x 12 Leg sled seated 3 x 12 Seated leg curl 3 x 12 Abdominal Isolator 3 x 12 Rotory Torso links/rechts 3 x 12 Vertical Press 3 x 12 20 min crosstraining (soms 10min) dinsdag 10 min roeien (opwarmen) Glute Isolator 3 x 12 Adductor 3 x 12 Abductor 3 x 12 Triceps extension 3 x 12 Bicep curl 3 x 12 Angled seated calf 3 x 12 20 min cardio (soms 10 min) woensdag Rust dag donderdag Het schema van maandag vrijdag Het schema van dinsdag weekend rust! Beter schema?? Wat vinden jullie? Nogmaals, mijn doel is mijn buikje weg te werken en mn love-handles. En er strakker uit te gaan zien! Greetings
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
- Scores: 32
-
Reward points
:
1321
-
|
do 26-mrt-09 11:36
( permalink)
Te veel isolatieoefeningen voor kleinere spiergroepen. Je zal meer vet verbranden als je de grote spiergroepen aan het werk zet met squats en deadlifts, rows en presses. Het roeien als opwarmer is goed, maar je moet het wel goed uitvoeren: buigen en strekken in de heup en niet met je onderrug.
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
DennisW
-
Total Posts
:
2348
- Scores: 20
-
Reward points
:
589
-
|
vr 27-mrt-09 02:51
( permalink)
ORIGINAL: Wreckless De truuk om optijd aan te komen, is op tijd te vertrekken. En niet om te hard te rijden. Mooie opmerking @fiekefietje: Succes met het behalen van je doel....
|
|
|
|
kalajengkin
-
Total Posts
:
8825
- Scores: 56
-
Reward points
:
1332
-
|
vr 27-mrt-09 12:27
( permalink)
Eens met Wreckie. Je traint nu geen rug en borst en schouders. Als je nu eens die triceps en biceps eruit gooit, en rug en borst en schouders erin, dan word je al een stuk strakker. Die tri- en biceps train je dan toch wel. De ab- en adductor eruit, en je krijgt weer meer ruimte voor rug en borst. Glute isolator eruit, hyper-extensions erin. Die is goed voor je onderrug en billen en hamstrings. Zoiets. Daar zal je meer baat bij hebben denk ik.
Kala is en blijft een eigenaardig ding
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|