|
Author |
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
- Scores: 32
-
Reward points
:
1321
-
Status: offline
|
Wazig zicht na inspanning
za 17-apr-10 17:18
( permalink)
Ik heb weer iets. Ben vandaag gaan fietsen, toch wel 3.5 uur stevig doorgetrapt. En ik kreeg er al last van tijdens het fietsen, maar nu weet ik het zeker, ik heb een wazig zicht uit mijn rechteroog. Net of ik door melkglas kijk. Heb al gekeken of ik niks in mijn oog heb, maar niks speciaals te zien. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
Nadia
-
Total Posts
:
3925
- Scores: 11
-
Reward points
:
612
-
|
Re:Wazig zicht na inspanning
za 17-apr-10 17:42
( permalink)
Te veel druk op het oog?? Of gewoon heel simpel van de wind??
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1823
-
|
za 17-apr-10 18:19
( permalink)
Had ik vaak toen ik nog erg laag in de KH zat.. er werd gezegd dat dieet niet van invloed kon zijn omdat het oog zo weinig glucose nodig heeft (het is een van de weinige organen die niet op ketonen functioneren), maar het was wel zeer opvallend dat het altijd binnen een minuut over ging als ik snel wat suikers tot me nam. Kan me niet herinneren of het wazig zien in beide ogen tegelijk gebeurde, meen dat het vnl. geprononceerder in 1 oog voorkwam.
|
|
|
|
India
-
Total Posts
:
3148
- Scores: 314
-
Reward points
:
1858
-
|
za 17-apr-10 18:46
( permalink)
weet niet of t hetzelfde is, maar als ik het druk heb gehad en/of stress krijg ik rare "dwarrels" voor mijn ogen en na een tijdje zie ik wazig.. dat duurt meestal een half uur en dan trekken die "dwarrels" en wazigheid weg en krijg ik vreselijke hoofdpijn.. heb me door mijn huisarts laten vertellen dat het een soort migraine is
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30875
- Scores: 618
-
Reward points
:
2073
-
Status: online
|
za 17-apr-10 21:13
( permalink)
Zit je laag in de KH Wreck? (N.a.v. de post van Espi)
|
|
|
|
hehoi
-
Total Posts
:
3606
- Scores: 11
-
Reward points
:
1640
-
|
zo 18-apr-10 07:44
( permalink)
Als ik last heb van stress en/of moe ben heb ik er ook last van. Daarnaast heb ik last van duizeligheid, en dat kan echt heftige vormen aannemen (zelfs al een paar keer thuisgebracht). Kan dagen duren. Het is nog maar een paar keer gebeurd, maar dan is het dus wel heftig. Als ik me moe voel probeer ik zoveel mogelijk te slapen. Nu ik de post van Espi lees (en wel vaker dingen hier gelezen heb die hierop wijzen) ga ik er daarbij voor zorgen altijd dextro bij me te hebben, en niet te laag in de kH te gaan zitten (die dextro is een advies van mijn huisarts). Mijn bloed wordt trouwens ook onderzocht deze week.
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
-
Reward points
:
1321
-
|
zo 18-apr-10 09:31
( permalink)
Voor de rest voelde ik me goed. Toen ik thuis kwam dronk ik een shake en at wat fruit, maar het duurde wel een paar uur voor het wegtrok... Ik had ook de indruk dat het oog wat troebel was. Maar dat kan ook door het wazige zicht gekomen zijn natuurlijk.
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
- Scores: 59
-
Reward points
:
1036
-
|
zo 18-apr-10 11:04
( permalink)
|
|
|
|
kalajengkin
-
Total Posts
:
8825
- Scores: 56
-
Reward points
:
1332
-
|
zo 18-apr-10 11:28
( permalink)
Dan zou het toch veel sneller moeten herstellen lijkt me, Luppie?
Kala is en blijft een eigenaardig ding
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
- Scores: 59
-
Reward points
:
1036
-
|
zo 18-apr-10 12:00
( permalink)
Hoeft niet, je kan zo'n insuline inkak krijgen dat je zelfs flauw valt. Na eten zou dit wel weer weg moeten zijn na een paar uurtjes. Is dit niet het geval zou ik eens langs de huisarts gaan.
|
|
|
|
Roodbaard.
-
Total Posts
:
948
- Scores: 21
-
Reward points
:
1821
-
|
zo 18-apr-10 12:53
( permalink)
Wreckless schrijft dat hij 'zich voor de rest goed voelde.' Dat vind ik raar als het zou liggen aan een hypo. Dan voel je je lichamelijk niet goed of zelfs beroerd. Ga toch niet onder elkaar ping-pongen met mogelijke verklaringen. Dit is een dokter's job. Voor het zelfde geld heb je een klein bloed of vet stolsel in een haarvat van je oog en kan het de voorbode zijn van iets ernstigers. OK, kan natuurlijk ook onschuldige oorzaak hebben, maar een arts die jou ziet kan het uitzoeken. Niemand hier heeft een kristallen bol naast zijn pc staan.
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
zo 18-apr-10 13:03
( permalink)
ik zie met me rechteroog kromme lijnen op bepaalde punten naar oogarts geweest en die zag vochtbultjes op het netvlies. Als oorzaak noemde hij stress. Probeer rust te vinden zei hij, en vermoei je ogen minder. Het kan weggelaserd worden, maar dan krijg je blinde vlekken waar het weggelaserd wordt. Dan zie ik toch liever wat kromme lijnen. Ik neem nu dagelijks Luteïne in, en mijn indruk is dat juist na het beginnen met innemen van Luteïne de klachten echt minder werden. Enfin, het komt er op neer dat ik toch naar de arts moest om precies te weten wat ik had. Vooral als 't regelmatiger voorkomt. Ik ben 't dus roerend met Roodbaard. eens. Oja.. ik heb wel een kristallen bol, met bloemetjes erin gegoten. Dat is dan ook weer 't enige wat je er in ziet
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
-
Reward points
:
1321
-
|
zo 18-apr-10 18:52
( permalink)
Ik ga er zeker mee naar de huisarts, maar dat is wat moeilijker in het weekend...
|
|
|
|
Mr.X.
-
Total Posts
:
3596
- Scores: 0
-
Reward points
:
711
-
|
di 20-apr-10 16:52
( permalink)
Bij mij is een maand geleden diabetic 2 vastgesteld, me glucosewaarde zat op 17,... imiddels met metformine weer op pijl. Dat betekend dat mijn alvleesklier dus reageerd op het medicijn, mocht dat niet zo zijn of in de toekomst uitvallen dan zou ik insuline moeten spuiten,.. en dat zie ik echt niet zitten... Maar heb zelf veel in de hand door een gezonde levenshouding. Mijn praktijkondersteuner vertelde dat diabetic als een epedemie is, type 2 noemde ze ouderdomszuiker, maar steeds meer mensen krijgen het op jongere leeftijd. Misschien is het idd handig om je daar eens op te laten controleren.
Er zijn twee manieren om jezelf voor de gek te houden. Het ene is om te geloven in wat niet waar is en de andere is weigeren te geloven wat wel waar is".
|
|
|
|
Dolsey
-
Total Posts
:
1193
- Scores: 43
-
Reward points
:
894
-
|
di 20-apr-10 17:42
( permalink)
zou voorde zekerheid ma ff laten controleren
Every One Is Born a Nobody! Its Up To You If You Become A Somebody!
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
-
Reward points
:
1321
-
|
wo 21-apr-10 15:28
( permalink)
Euh, zou suikerziekte de reden kunnen zijn van een te lage bloedsuikerspiegel bij inspanning?
|
|
|
|
India
-
Total Posts
:
3148
- Scores: 314
-
Reward points
:
1858
-
|
wo 21-apr-10 17:36
( permalink)
een lage bloedsuikerspiegel bij inspanning kan idd duiden op suikerziekte.. maar wil natuurlijk niet zeggen dat jij dat hebt. Waarom laat je je niet testen?
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|