Ik ga vandaag weer beginnen met krachttraining en conditie. Doel is meer afvallen ook dus 3 keer per week beginnen met cardio en 4 keer per week krachttraining.
Omdat ik een poosje niet getraind heb lijkt mij een ub/lb schema wel een goede optie en leuk om te doen. Hier het schema.
Ik wil graag beginnen met 3x12-14 herhalingen de training erop 3x8-10 herhalingen en die trainng daar op 3x5-8 herhalingen met telkens wat meer gewicht 10kg ongeveer. Als ik één zo'n rondje heb gehad wil ik verhogen met 2,5kg met de standaard basis oefeningen die iedere training het zelfde is.
Voorbeeld:
ub1 3x12x50 ub2 3x8x60 ub3 3x5x70 2e week laatste ubtrainig verhogen ingewicht
Ik begin met een gewicht die mij nog redelijk makkelijk af gaat zodat ik ook werkelijk een paar week lang ff kan loaden om weer goed in de gewenning te komen. Ik denk dat ik ieder laatste setje wel ff tot mijn max ga om wel wat te slopen want wil niet nog verder achter uit gaan zo'n laatste setje is een 4e setje zo nu en dan. Is dit een goed idee en een leuk schema ? Het lijkt ingewikkeld maar ik weet precies wat ik wil doen.
UB1
benchpress
Incline db flyes BOR
Latpully
Standing military press
Db sideraises
Barbel curl
Lying bb triceps
LB 1
Squat
Legpress
Leg curl