Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 33
|
Author |
JeePee
-
Total Posts
:
2
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
Welke Roeitrainer onder de 400€ is het beste
wo 17-dec-03 13:29
( permalink)
|
|
|
|
Hans
-
Total Posts
:
2939
-
Reward points
:
0
-
|
RE: Welke Roeitrainer onder de 400€ is het beste
do 18-dec-03 18:51
( permalink)
Zo'n concept II geval die je in de meeste sportscholen ziet, die is zeker erg duur. Wel erg fijn. Op die fotootjes is niet echt te zien hoe robuust ze zijn, dat zou voor mij een belangrijk punt zijn. En de instelbaarheid natuurlijk.
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6811
- Scores: 354
-
Reward points
:
1857
-
Status: online
|
RE: Welke Roeitrainer onder de 400€ is het beste
za 20-dec-03 14:48
( permalink)
400 euro is IMO te weinig voor een goeie roeitrainer. Snap dat je niet teveel geld uit wil geven, maar denk dat je dan toch beter af bent lid te worden van een sportschool waar ze concept2 roei-ergometers hebben. Of misschien een tweedehandse concept2 al ben je daar ook al snel tussen de 750 en 1000 euro voor kwijt (nieuw is ie zo tegen de 1500 euro). Marcus
|
|
|
|
hastaluego
-
Total Posts
:
24
-
Reward points
:
0
-
|
RE: Welke Roeitrainer onder de 400? is het beste
za 12-jun-04 14:31
( permalink)
|
|
|
|
aegir
-
Total Posts
:
240
-
Reward points
:
1643
-
|
za 12-jun-04 20:53
( permalink)
Ik heb een roeitrainer enkele maanden al voor 275 euro's en die bevalt goed. Ik ben zelf ook verwend geweest met de concept en je moet het ook niet echt ver gaan vergelijken. Het is zoals een mercedes vergelijken met een fiat panda. Het rijdt allebei dat is de overeenkomst. Voor thuis om cardio enkele keren per week te doen voldoet hij prima. Hartslagmetertje erbij gebruiken en klaar is kees. Zo'n ding met telescopen lijkt mij toch niet echt fijn. Een draaiend schoepwiel gaat vloeiender en leuker. Ik heb hem aangeschaft via internet: www.thuistrainers.nl en het heet roeimachine air rower 2000 van het merk Turner.
< Message edited by aegir -- 12/6/2004 20:55:33 >
|
|
|
|
aegir
-
Total Posts
:
240
-
Reward points
:
1643
-
|
za 12-jun-04 20:55
( permalink)
oei, ik zie dat ze de prijs inmiddels hebben verhoogd.
|
|
|
|
aegir
-
Total Posts
:
240
-
Reward points
:
1643
-
|
di 15-jun-04 21:42
( permalink)
jaloers op je mercedes. Wat een luxe.
|
|
|
|
Scighera
-
Total Posts
:
3726
-
Reward points
:
0
-
|
wo 16-jun-04 04:47
( permalink)
|
|
|
|
hpsonline
-
Total Posts
:
230
-
Reward points
:
0
-
|
wo 16-jun-04 10:21
( permalink)
|
|
|
|
Scighera
-
Total Posts
:
3726
-
Reward points
:
0
-
|
wo 16-jun-04 10:36
( permalink)
ORIGINAL: hpsonline De Dunlop 750 is zelfs maar 274 euro en ziet er toch goed uit. http://www.bruinenfit.nl die kost bij futurum slecht 239 en verzenden gratis ik zou toch eerder voor de 300 (Nieuw model) gaan, ben zelf nl zeer tevreden met de hoge segment van Dunlop
|
|
|
|
aegir
-
Total Posts
:
240
-
Reward points
:
1643
-
|
wo 16-jun-04 12:24
( permalink)
die dunlop 750 lijkt erg erg erg veel op de air rower 2000 turner.
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
- Scores: 13
-
Reward points
:
732
-
|
Re: RE: Welke Roeitrainer onder de 400? is het beste
di 14-dec-10 20:40
( permalink)
enneuh is hij een beetje ok die dunlop air rower?
Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus 
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
wo 15-dec-10 09:16
( permalink)
koop een concept2 stan een tweedehands concept2. Een type C is net zo perfect als de nieuwere modellen. ze gaan echt een leven lang mee, dus een tweedehands is 99,9% van de tijd niets mis mee. En mocht er iets zijn, dan is elk onderdeeltje los te bestellen. Ik heb er thuis ook een staan, en heb er al vele kilometers op geroeid, met me indertijd 123kg, en dat ding geeft nog geen krimp. ik durf te beweren dat je spijt gaat krijgen van een roeitrainer die een nieuwprijs heeft van nog geen €300. Kwaliteit moet uit de lengte of breedte komen. Is de prijs laag, dan worden er op bepaalde onderdelen inferieure onderdelen gebruikt. Dat kan niet anders. En dat merk je in je roeiplezier.
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
- Scores: 13
-
Reward points
:
732
-
|
wo 15-dec-10 18:49
( permalink)
mja, beschikte eigenlijk over een budget van 50 euro dat ik wilde besteden, dus was de keuze beperkt! Merk ik dat het roeien m'n lust en leven wordt, dan spaar ik wel voor een concept 2, je moet toch rekenen op 750 euro voor een goede tweedehandse. Vraag me wel af, ik ga die dunlop air rower eens demonteren om alles te smeren, mocht ik het vliegwiel verzwaren (door er een plaat aan te schroeven) met enkele kg's, zou het roeien dan beter worden? als ik de formule van marcus neem: D = k ω 2 D = weerstands krachtmoment (eenheid: N.m) k = drag factor (eenheid: N.M.s.rad -1); ligt bij concept2 zo tussen de 90 en de 220 ω = hoeksnelheid vliegwiel (eenheid: rad.s -1) die drag ligt volgens mij vast, daar kan ik niet veel aan veranderen (of ik moet water erin gooien of zo, weet niet of dat mogelijk is) maar die hoeksnelheid kan ik veranderen? Als het vliegwiel verzwaard wordt, zal het gemakkelijker sneller draaien, waardoor de weerstand ook hoger wordt? Als ik het aangrijpingspunt zou kunnen verleggen zou het ook zwaarder worden, maar dan moet ik heel het binnenwerk vervangen, dat lijkt mij niet mogelijk...?
Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus 
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6811
-
Reward points
:
1857
-
|
wo 15-dec-10 19:49
( permalink)
correctie tav dragfactor: dragfactor op concept 2 ligt tussen de 90 x 10 -6 en 220 x 10 -6 (en correcte eenheid is N m s 2) dragfactor hangt af van het design van het vliegwiel en de luchtinlaat (dat bepaalt namelijk hoeveel luchtmassa er per tijdseenheid versneld wordt, wat weer bepaald hoeveel vermogen )=energie per tijdseenheid) je moet leveren tijdens het roeien) hoeksnelheid vliegwiel kun je veranderen ja, door harder te roeien Als je vliegwiel verzwaart, verzwaar je het traagheidsmoment (het equivalent van massa bij draaibewegingen) Massa = traagheid, dus zwaarder vliegwiel zorgt ervoor dat het vliegwiel zwaarder op gang te brengen is (of af te remmen) Het aangrijppunt (afstand tot draaipunt) verleggen is inderdaad niet zo practisch. Het effect daarvan is vergelijkbaar met versnellingen op een fiets: grote afstand tot draaipunt = sneller roei-stang bewegen, maar minder weerstand kleinere afstand tot draaipunt = langzamer roei-stang bewegen, maar meer weerstand
Nowhere to go, nothing to do, no one to be
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30875
- Scores: 618
-
Reward points
:
2073
-
|
wo 15-dec-10 22:13
( permalink)
 ik ga niet eens proberen om het te begrijpen Ik leer er wel een taal bij ofzo
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
-
Reward points
:
1431
-
|
wo 15-dec-10 23:01
( permalink)
ja... stelletje drags wat 't zijn dus roeien is toch iets van rocket science ben nog altijd blij marcus om gewoon simpel te roeien @stan.. ja.. 600 euro ongeveer, kun je nagaan hoe zo'n concept2 z'n waarde behoudt.
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6811
-
Reward points
:
1857
-
|
do 16-dec-10 09:15
( permalink)
@sis & ErEf Stan spreekt ook nerd, dus die snapt het wel denk ik Vertaling voor de mensen die wel vrienden hadden op school: hoe zwaar een roeiapparaat roeit is kun je uitdrukken in een getal, de dragfactor en die ligt tussen de 90 en 220 alleen moet je dat getal dan wel exact definieren anders kun je niet onderling vergelijken dat getal hangt af van het ontwerp van het vliegwiel en de behuizing eromheen als je harder roeit gaat het vliegwiel harder draaien als je het vliegwiel zwaarder maakt is het moeilijker om het op gang te brengen en moeilijker om 'm te stoppen als ie op gang is een groter vliegwiel betekent dat je roei-handle sneller naar je toe moet bewegen, maar dat je minder hard hoeft te trekken een kleiner vliegwiel betekent het omgekeerde
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
-
Reward points
:
1431
-
|
do 16-dec-10 09:44
( permalink)
snap ik. om een auto te tunen wordt er ook soms een lichter vliegwiel in gezet voor de snellere acceleratie. nadeel is dat de motor dan wat onregelmatiger/onrustiger loopt. wat is hoeksnelheid? komt die term uit het boksen?
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6811
-
Reward points
:
1857
-
|
do 16-dec-10 10:22
( permalink)
Als je uit wil drukken hoe snel iets (een cirkelschijf bijvoorbeeld) ronddraait, dan loop je tegen het probleem aan dat je niet handig de gewone snelheid kunt gebruiken. Omdat je er dan bij moet specificeren hoever je van de draaias af zit (want verder van de draaias maak je meer meters per omwenteling en dus per hoeveelheid tijd). Dus is het begrip hoeksnelheid bedacht die snelheid uitdrukt in hoeveel (boog)graden er per seconde rondgedraaid wordt dat is altijd hetzelfde ongeacht je afstand tot de draaias. Ik zeg nu voor het begrip "graden", maar eigenlijk zijn het radialen, wat een wiskundig handigere maat voor de grootte van een hoek is. 360 graden komt overeen met ~6,28 (=2 x pi) radialen of andersom gezegd: 1 radiaal komt overeen met ~57,3 graden. Bij boksen is snelheid waarmee klap (zelfs een hoek) aankomt interessanter dan de hoeksnelheid of nog interessanter de impuls van de klap (=snelheid x massa)
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|