Change Page: 1234 > | Showing page 1 of 4, messages 1 to 20 of 72
|
Author |
Moob
-
Total Posts
:
14763
- Scores: 91
-
Reward points
:
1420
-
Status: offline
|
Welke oefening ben je "bang" van?
zo 22-jan-06 19:12
( permalink)
Ik heb het hier niet over angst in zijn puurste vorm. Ik heb het ook niet per definitie over oefeningen waar je een gruwelijke hekel aan hebt. Ik heb het over oefeningen die je in schema hebt zitten, maar die je tot het uiterste dwingen, je (goede) pijn bezorgen, je laten schreeuwen en misschien wel laten janken. oefeningen die een soort respect bij je afdwingen. Bij mij is dat gek genoeg niet de deadlift of de squat, maar de staande calf raise met dumbell. en dan 1 been tegelijk. Bij die oefening knalt mijn kuit er echt bijna af, ik word licht in mijn hoofd, de tranen staan bijna in mijn ogen en na de laatset set kan ik geen stap meer verzetten de eerste minuut van de pijn. Gekke is dat ik een paar minuten later nergens last meer van heb. Ik herstel heel snel, tenminste.... daar lijkt het op. Natuurlijk heb ik bij de squat en deadlift en ander oefeningen ook wel zulke momenten, maar zelden zo heftig als bij die kuit oefening. Dus wat is jullie oefening waar jullie "bang" voor zijn?
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
- Scores: 13
-
Reward points
:
732
-
|
RE: Welke oefening ben je "bang" van?
zo 22-jan-06 19:53
( permalink)
bij de squat en vooral nu ik met hogere reps train...die 20ste keer met 150kg kan verdomd zeer doen
Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus 
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11219
- Scores: 580
-
Reward points
:
2061
-
|
zo 22-jan-06 19:56
( permalink)
Leg press. Die doe ik na deadlift/squat (Waarbij ik nog hard moet oefenen op de techniek) en dat doet zeer.. En sinds een kennisje van me eens schamperde dat 't een beetje "lafjes" was (dat hij 2 sheru's presste en ik 1 1/3, stak toch een beetje), schoot m'n motivatie omhoog. Respeck. En deadliften ook, trouwens. Eigenlijk wil ik dan niet meer, maar tóch nog één setje, dan.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Gert
-
Total Posts
:
7746
- Scores: 93
-
Reward points
:
1749
-
|
zo 22-jan-06 20:02
( permalink)
Preachercurl. Biceps trainen is al niet mijn favoriet maar bij deze oefening doet het altijd vreselijk zeer. Maarja, no pain, no gain.
|
|
|
|
teddybeerke
-
Total Posts
:
4764
- Scores: 88
-
Reward points
:
1660
-
|
zo 22-jan-06 20:09
( permalink)
|
|
|
|
calibre_
-
Total Posts
:
493
- Scores: 2
-
Reward points
:
0
-
|
zo 22-jan-06 20:51
( permalink)
ORIGINAL: Killa_Bee bij de squat en vooral nu ik met hogere reps train...die 20ste keer met 150kg kan verdomd zeer doen Haha high rep squatten is idd om bang van te zijn
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1823
-
|
zo 22-jan-06 21:04
( permalink)
Hmm bang was ik voorheen van bankdrukken omdat ik bijna nooit spotters heb. En eerlijk gezegd is een spotter ook niet handig.. vooral als die meehelpt of je aan het lachen maakt door te roepen "lightweight baby" . Dat haalt me dan zo uit de concentratie dat ik gelijk zwakker word dan een kind van 12. Mgoed.. ja,ik ben ook eens begonnen met een lichter schema, dwz. met lichte gewichten en veel reps en heb gemerkt dat het geen ruk uitmaakt of je een baar van 20kg neemt of 40 kg bij squatten of een split squat, omdat het na 15hh allemaal even moeilijk gaat. Dus dat soort oefeningen doe ik amper nog met veel hh,.
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
- Scores: 13
-
Reward points
:
732
-
|
zo 22-jan-06 21:16
( permalink)
euh espi ik weet niet op welke planeet jij leeft  maareh je voelt dat verschil wel hoor tss 100 en 150kg en zwaarder...zeker in hogere hh!!
Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus 
|
|
|
|
crz_06
-
Total Posts
:
276
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
|
zo 22-jan-06 21:17
( permalink)
dumbbell flies. Mijn grip is bij +8 hh niet meer zoals ie moet zijn. En verlies dan ook soms bijna de dumbeel bij die laatste hh. juist als ie boven bij borst is. Heb het vooral als ik deze zonder gloves doe, dat zweet is dan niet bevoordelijk voor het zelfvertrouwen. Je moet er niet aan denken als je dat ding laat stuiteren op je borst. Ook een oef. als skull crushers zal ik nooit tot failure of zonder spotter doen. Maar idd bij een squats nog 2 hh. eruit gooien als je al met bevende benen en knikkende knieen staat is ook niet helemaal tof. (@Killa_Bee, 20*150kg squats, petje af, is niet mis).
|
|
|
|
Smalluser
-
Total Posts
:
5677
- Scores: 12
-
Reward points
:
797
-
|
zo 22-jan-06 21:19
( permalink)
T-bar row, zittend roeien en squat. Puur en alleen omdat ik bij het minste concentratieverlies 'bang' ben voor mijn slapende onderrug blessure. Groet
|
|
|
|
18fitie
-
Total Posts
:
1659
-
Reward points
:
396
-
|
zo 22-jan-06 21:31
( permalink)
calves on leg press burns front squat molt je schouders
|
|
|
|
mister S
-
Total Posts
:
891
-
Reward points
:
1228
-
|
zo 22-jan-06 21:46
( permalink)
weet zo niet hoeze heten maar dan je gaat zitten en dan je benen naar binnen of naar buiten moet doen, 100 kilo en dan zoveel mogelijk reps.. en dan opstaan en niet normaal kunnen lopen de rest van de training
ik heb geen adhd...ben gwoon een beetje druk
|
|
|
|
Glenn
-
Total Posts
:
3198
-
Reward points
:
0
-
|
zo 22-jan-06 21:48
( permalink)
liggende leg curl voor hamstrings... omg wat voel ik me slecht erna.. @stehpanoss, adductor en abductor?
|
|
|
|
mariska
-
Total Posts
:
4215
- Scores: 1
-
Reward points
:
0
-
|
zo 22-jan-06 22:07
( permalink)
Deadlift (voel ik altijd goed de volgende dag) en lunges/ step-ups met veel herhalingen.
-The one unchangeable certainty is that nothing is unchangeable or certain.- John F kennedy - I like long walks. Especially when they're taken by people who annoy me.
|
|
|
|
wacko
-
Total Posts
:
196
-
Reward points
:
0
-
|
zo 22-jan-06 22:10
( permalink)
eigenlijk ook de squat. Kan bij mij verschrikkelijk pijn doen als ik wat moe ben.
Normal is relative, and your nightmares are Real!
|
|
|
|
Sharkie
-
Total Posts
:
3710
-
Reward points
:
891
-
|
zo 22-jan-06 22:14
( permalink)
the skull crusher... die tricep oefening waarbij je met een barbell erg dicht bij je hoofd komt... train vaak alleen, en als dan ineens mijn triceps vollopen....
Velen zouden er bij gebaat zijn om meer energie te steken in keihard trainen en minder in eindeloze discussies over welk schema optimaal is. Want zelfs op de meest "perfecte routine" kan je trainen als een slappe vaatdoek. - the locust
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1823
-
|
zo 22-jan-06 22:18
( permalink)
Moob : voor weinig hh gaat het op dat er een soort van lineair verband is: zwaarste gewicht met weinig reps dan ietsjes minder gewicht en meer reps etc. Maar bij hh boven 18 of zo word je al vreselijk moe van zelfs heel lichte gewichten. Dat bedoel ik . Vorig jaar dcht ik dus eventjes een schema te doen met 30 hh split squat en zelfs alleen al de Smith staaf werd al na pak 'm beet 20-25 hh al veel te zwaar. Dwz. de beweging op zich vermoeit al enorm wanneer je het niet gewend bent. Dan kan je eens lachen als je naar Body Pump gaat.. de gemiddelde 'sterke man/vrouw' is daar kansloos! Onze Scighera is de master-pumper.. hij lunget ook indrukwekkende gewichten met heel veel reps!
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30875
- Scores: 618
-
Reward points
:
2073
-
Status: online
|
zo 22-jan-06 22:27
( permalink)
[sm=furious.gif] bang, BANG? NO Sissy is helemaal NERGENS bang voor, ja!!! Behalve dan wat sharkattack zegt, alleen trainen en net ff nog die ene rep met triceps willen doen, en ook dingen waarbij ik het knakje in mijn schouder voel. Zoals het in positie brengen van de gewichten voor DB press, hopend dat het knakje niet weer pijn gaat doen. Het wordt tijd voor een groot schouderblessure-uithuiltopic!
|
|
|
|
freakylady
-
Total Posts
:
1307
-
Reward points
:
71
-
|
zo 22-jan-06 22:33
( permalink)
bij mij gaat écht burnen: leg extensions.
|
|
|
|
Colombo
-
Total Posts
:
1048
-
Reward points
:
716
-
|
zo 22-jan-06 22:40
( permalink)
- deadlifts... vanaf dat je die zware bar aant vasthouden bent, voel je de bui al hangen... it's gonna be hard... ferm hijgen erna. - alternating db curls... mijn bicepsen beginnen daar enorm van te branden, zeker bij de inclines.. en ik moet dan zeker nog 3 reps doen! - lying leg press na squat... heb al paar keer moeten overgeven van die oefening - optrekken.. loodzwaar! - smith lunges... vind die zwaarder dan squatten @Killa_bee> 'k heb 'm dat al zien doen 20 x 150kg ( hij gaat wel niet al te diep maja) : ik was de spotter, ma 'k heb ni moeten helpen. Die gast is echt keisterk! 150kg in mijn nek en ik zak door de grond!
Get the F#CK in the gym, hit the weights as hard as you can, and get out and recover!!
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|