Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 35 of 35
|
Author |
memo1988
-
Total Posts
:
77
- Scores: 1
-
Reward points
:
645
-
Status: offline
|
Re:Welke voedingsmiddelen zijn spier-herstellend en krach-opbouwe
za 28-jan-12 22:45
( permalink)
SheRu WAs benieuwd, omdat je zei dat je snel uitgeput was. Vandaag ging het relatief goed mee, waarschijnlijk omdat ik een jaar lang niks heb gesport, maar hoop althans dat dit beter en beter wordt Ik geloof er alvast in
STATS: 23 jaar 1m81 55kg (8kg vermagerd wegens chronische keelontsteking, nu wil ik terug sporten, veel eten en vooral groeien!)
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2957
- Scores: 57
-
Reward points
:
1795
-
|
zo 29-jan-12 00:00
( permalink)
memo1988 Jij kent er wat van, ik geef je gelijk en vrije aminozuren, beta-alinine of citrulline ging ik (nog) niet kopen, misschien ga ik ze nooit nodig hebben maar nu ga ik ze zeker niet kopen. Ik heb wel whey proteïne liggen, dus die gebruik ik wel, normaal gebruik ik 30gr net na de training maar ik twijfel nu of ik ook voor de training zou gebruiken of niet... Whey kan je nemen voor de training of erna, doe gewoon wat je het beste uitkomt. Ikzelf werk soms lange dagen in het lab. Als ik geen tijd meer heb om te koken voor de training, neem ik gewoon een whey shake en cornflakes naar het lab en kook ik gewoon na de training. Als je een 2tal uur voor je training al een maaltijd hebt gegeten, zou ik geen whey shake meer nemen voor je training, maar wel erna.
|
|
|
|
memo1988
-
Total Posts
:
77
-
Reward points
:
645
-
|
zo 29-jan-12 12:32
( permalink)
Thanks voor de tip! Ik eet 2 uur voor de training dus dan zal het 30gr na de training worden See you
STATS: 23 jaar 1m81 55kg (8kg vermagerd wegens chronische keelontsteking, nu wil ik terug sporten, veel eten en vooral groeien!)
|
|
|
|
wednesday
-
Total Posts
:
356
- Scores: 12
-
Reward points
:
886
-
|
zo 29-jan-12 19:02
( permalink)
Ik dacht dat je na de training vooral koolhydraten binnen moest krijgen voor het aanvullen van je glycogeen. Als je doel afvallen was moest je dan weer geen koolhydraten nemen om te zorgen dat het glycogeen uit vetverbranding wordt gewonnen. Maar jou doel is duidelijk geen vetverbranding Nu zag ik dat Hermanus juist koolhydraten afrade na het trainen dus ik ben benieuwd wat zijn reden daarvoor is. Verder is de eiwitbehoefte vooral hoog tijdens je training en minder na je training. Maar opzich kan een eiwit shake na je training natuurlijk geen kwaad. Maar of het echt nodig is dat weet ik niet.
Toen ik zo oud was als jou, was ik veel jonger
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2957
-
Reward points
:
1795
-
|
zo 29-jan-12 19:42
( permalink)
wednesday Als je doel afvallen was moest je dan weer geen koolhydraten nemen om te zorgen dat het glycogeen uit vetverbranding wordt gewonnen. Verder is de eiwitbehoefte vooral hoog tijdens je training en minder na je training. Ik wil niet disrespectvol overkomen, maar die 2 zinnen zijn totale onzin. 1) Je kan geen glucose/glycogeen maken van vet, dat is metabool gewoon onmogelijk. 2) Na de training heb je zeker nood aan voldoende eiwit aangezien de spiereiwitsynthese en spierafbraak verhoogd zijn. Geen enkel onderzoek heeft naar mijn weten aangetoond dat eiwit tijdens de inspanning noodzakelijk is.
<message edited by paraman on zo 29-jan-12 20:07>
|
|
|
|
wednesday
-
Total Posts
:
356
-
Reward points
:
886
-
|
zo 29-jan-12 20:09
( permalink)
edit, zie al uitleg, zal er is naar gaan kijken. (Kan het onderzoek over die eiwitten ook nergens meer vinden :/ ) Bij de eerste zin had ik het misschien wat stom verwoord. Het ging mij er meer om dat je energie dan uit je vet gehaald wordt. Maja of dit helemaal klopt weet ik niet.
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2957
-
Reward points
:
1795
-
|
zo 29-jan-12 20:17
( permalink)
wednesday edit, zie al uitleg, zal er is naar gaan kijken. (Kan het onderzoek over die eiwitten ook nergens meer vinden :/ ) Bij de eerste zin had ik het misschien wat stom verwoord. Het ging mij er meer om dat je energie dan uit je vet gehaald wordt. Maja of dit helemaal klopt weet ik niet. Ik dacht ook wel dat je dat bedoelde, maar uiteindelijk of je uw energie uit vet of koolhydraten haalt, maakt geen verschil. Het punt is gewoon dat je meer moet verbruiken dan je binnenkrijgt en dan verlies je gewicht. Als je geen koolhydraten eet, gaat je vetoxidatie omhoog, maar daarom verlies je niet meer vet.
|
|
|
|
wednesday
-
Total Posts
:
356
-
Reward points
:
886
-
|
zo 29-jan-12 20:22
( permalink)
Thanks voor de info! Alleen over wanneer je eiwitten in moet nemen. Ik vind gewoon overal veel tegenstrijdige informatie dus zie soms door de bomen het bos niet meer. Maar ga nu even van me zondag avond genieten met een filmpje  fijne avond nog!
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11022
- Scores: 1135
-
Reward points
:
2079
-
Status: online
|
zo 29-jan-12 21:11
( permalink)
3 XL heeft in het verleden diverse engelstalige wetenschappelijke artikelen gepost over de zin en onzin van eiwitten en koolhydraten voor en na een training. Ik zal zo eens kijken of ik ze nog kan vinden. Het hoe en waarom weet ik ook niet precies meer, maar wat ik nog wel weet dat eiwitten combineerd met koolhydraten tot een half uur voor de trainig wel degelijk voordelen bied en alleen eiwitten direct na de training ook en dan heb je verder geen koolhydraten nodig direct na de training.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11022
-
Reward points
:
2079
-
|
zo 29-jan-12 21:19
( permalink)
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11022
-
Reward points
:
2079
-
|
zo 29-jan-12 21:23
( permalink)
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
- Scores: 59
-
Reward points
:
1036
-
|
ma 30-jan-12 10:34
( permalink)
wednesday Ik dacht dat je na de training vooral koolhydraten binnen moest krijgen voor het aanvullen van je glycogeen. Als je doel afvallen was moest je dan weer geen koolhydraten nemen om te zorgen dat het glycogeen uit vetverbranding wordt gewonnen. Maar jou doel is duidelijk geen vetverbranding Nu zag ik dat Hermanus juist koolhydraten afrade na het trainen dus ik ben benieuwd wat zijn reden daarvoor is. Verder is de eiwitbehoefte vooral hoog tijdens je training en minder na je training. Maar opzich kan een eiwit shake na je training natuurlijk geen kwaad. Maar of het echt nodig is dat weet ik niet. Je kunt kiesen tussen carbs aanvullen of een hogere GH waarde behouden door niet direct carbs te nemen. Als je maar voeldoene eiwitten eet een uurtje na de training dan zal het ook goed zijn plus je GH levels blijven hoog. Ik vind het laatste vooral belangrijker omdat het lichaam eigenlijk altijd wel voldoende heeft om te hestellen. Directe herstel is eigenlijk niet nodig want ht herstel is iets wat in een periode gebeurt en niet direct na een training.
WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD
|
|
|
|
memo1988
-
Total Posts
:
77
-
Reward points
:
645
-
|
ma 30-jan-12 13:22
( permalink)
Oké, ik hou het bij plus/minus 2 uur voor de training bij een stevige maaltijd met voldoende eiwitten en juist na de training bij een proteïne shake...
|
|
|
|
wednesday
-
Total Posts
:
356
-
Reward points
:
886
-
|
ma 30-jan-12 23:14
( permalink)
Ik zal de artikelen binnenkort eens doorlezen! Heb het door me toetsweek nu beetje te druk  rot toetsweken.
|
|
|
|
student
-
Total Posts
:
51
- Scores: 0
-
Reward points
:
870
-
|
wo 01-feb-12 14:34
( permalink)
Over fitness en krachttraining kan ik je weinig vertellen. Ik ben een beginner op dat gebied. Wat betreft voeding met betrekking tot herstel kan ik wel iets zeggen. Chocolademelk en kersensap! Sporters (hardlopen en wielrennen) hadden volgens onderzoek baat bij deze dranken en herstelden sneller. Volgens mij bleek één van deze zelfs effectiever dan de speciale sportdrankjes die er op de markt zijn. Kersensap drink ik niet, maar de chocolademelk gebruik ik wel na hardlopen / conditietrainingen. Het smaakt prima, ook als het niet zou werken. :p http://www.elsevier.nl/we...erstellen.htm?rss=true http://www.fitnessinsite....consument&Itemid=1
<message edited by student on wo 01-feb-12 14:43>
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|