Change Page:
< 12345 | Showing page 5 of 5, messages 81 to 84 of 84
Marcus
-
Total Posts
:
6811
- Scores: 354
-
Reward points
:
1857
-
Status: online
|
RE: Wendler's 5/3/1
wo 02-dec-09 17:05
( permalink)
Anders , je hoeft geen rekening met balans te houden voor de leg press. Op 1 been staan of over een witte lijn lopen vind ik nog steeds verrekte moeilijk.. Ga je ook wel eens op je plaat als je op de wc probeert te gaan zitten? En bij een leg press hoef je niet je best te doen in evenwicht te blijven. Bij squatten in de Smith was mijn 1RM ongeveer 100kg , althans heb een keer 100kg omhoog gekregen , heb daarin nooit echt willen maxen op 1 rep. Bij smith machine is onderrug ook minder betrokken en kun je zelfs een positie a la leg press aannemen waarbij onderrug helemaal niet betrokken wordt. Zelfs niet voor 1000 euro.. 't lukt niet. Dwz. niet vanaf de grond. Op een Swiss ball lukt het prima. Op een swissball is je lumbale wervelkolom ineens niet 100% muurvast vergroeid?? Mag ik hieruit trouwens deduceren dat je nul errector spier ontwikkeling hebt ter hoogte van je lumbale wervelkolom? Vind het een raar verhaal Espi dat je faalt op je benen bij squatten en dat je meer zou leg pressen puur vanwege evenwicht, maar wie weet heeft het idd te maken met je vergroeide lumbale wervelkolom. Is het met de lichamelijke beperkingen die je opnoemt geen idee om een sportfysiotherapeut of andere bewegingsdeskundige in te schakelen om je te begeleiden bij je techniek?
Nowhere to go, nothing to do, no one to be
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1823
-
Status: offline
|
wo 02-dec-09 17:15
( permalink)
Niet de hele rug zit vast natuurlijk en sowieso compenseert deze dan kennelijk op een andere plaats het 'gebrek' bij de L5-S1 wervel. Sinds wanneer heeft gemiddelde sportfysiotherapeut verstand van squatten? Mijn huidige trainer doet me wat als ik het waag om een GM-squat uit te voeren, maar vindt knieƫn ver voorbij de tenen laten gaan geen enkel punt... terwijl nogal wat andere trainers/fysiotherapeuten dat laatste juist uitermate slecht vinden en dan ook nog komen met een verhaal van dat je voeten recht vooruit moeten wijzen. Nee, het is gewoon vooral een kwestie van vaak doen en daarbij geconcentreerd blijven. Ben heel snel afgeleid (a la ADD), zodanig zelfs dat ik beter supersets kan doen dan wachten op een volgende set om geconcentreerd te blijven. Gaat het om techniek, dan zie ik me evt nog wel bij een andere gewichtheftrainer bijles volgen, die man heeft engelengeduld!
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6811
- Scores: 354
-
Reward points
:
1857
-
Status: online
|
wo 02-dec-09 19:09
( permalink)
Niet de hele rug zit vast natuurlijk Dan moet je dat wat duidelijker zeggen Is namelijk zo'n beetje de hele crux van je argument. Sinds wanneer heeft gemiddelde sportfysiotherapeut verstand van squatten? Het is niet alsof jij eruit bent gekomen de afgelopen flink wat jaren Espi, dus wie weet moet je gewoon eens je oren open & je mond dicht doen en wie weet wat je dan opsteekt. En als het niet werkt kijk je verder. Zelf al is een sportfysio geen expert op het gebied van squatten, hij heeft mogelijk wel verstand van trainen met lichamelijke beperkingen en het lijkt me geen kwaad kunnen om eens vanuit die invalshoek informatie in te winnen. Je kunt trouwens ook actief op zoek gaan naar een sportfysiotherapeut met een goede reputatie, als je denkt dat je niks kunt leren van een gemiddelde. Nee, het is gewoon vooral een kwestie van vaak doen en daarbij geconcentreerd blijven. Waarom dan uberhaupt discussies voeren over jouw techniek op dit forum?
Nowhere to go, nothing to do, no one to be
|
|
|
|
John87
-
Total Posts
:
4577
- Scores: 25
-
Reward points
:
1302
-
Status: offline
|
wo 02-dec-09 19:14
( permalink)
Gaat het om techniek, dan zie ik me evt nog wel bij een andere gewichtheftrainer bijles volgen, die man heeft engelengeduld! Net als Marcus overigens
|
|
|
|